Bellen met IKEA

Waarom bellen met IKEA Klantenservice?

  • Je hebt een klacht over IKEA.
  • Je hebt een vraag over een product dat je gekocht hebt of wilt kopen bij IKEA.
  • Je wilt een product retourneren.
  • Je hebt een vraag over een bestelling die je online geplaatst hebt in de webwinkel van IKEA.

Openingstijden telefonische klantenservice IKEA

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 21:00
  • Dinsdag 08:00 - 21:00
  • Woensdag 08:00 - 21:00
  • Donderdag 08:00 - 21:00
  • Vrijdag 08:00 - 21:00
  • Zaterdag 09:00 - 18:00
  • Zondag 10:00 - 17:00

  • Telefoonnummer IKEA: 050 7111267

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Heb jij onlangs contact gehad met IKEA? Laat ons je ervaringen met IKEA weten!
Beoordeel IKEA.

Controleer op storingen bij IKEA.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van IKEA.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • afrekenen.
  • inloggen.
  • App.
  • Inloggen.
  • Afrekenen.
  • Klantenservice.
Controleer of er een storing is bij IKEA

KvK gegevens IKEA

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 33166333
  • Vestigingsnummer (KvK): 000021446490
  • Statutaire naam: IKEA bv 

Wil je op een andere manier contact opnemen met IKEA?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met IKEA? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Chat online met IKEA.

Tijdens de openingstijden van IKEA is het mogelijk om online te chatten met hun klantenservice op werkdagen vanaf 8.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Scroll naar beneden en klik op het kleine gele ballonnetje.

Start een chat met IKEA

Neem schriftelijk contact op met IKEA.

Geef je er de voorkeur aan om een brief te sturen naar IKEA? Hieronder tref je het adres:

  • IKEA Trading Services B.V.
  • Paasheuvelweg 5
  • 1105 BE Amsterdam-Zuidoost

Neem contact op met IKEA via Facebook Messenger.

Zoek je contact met een medewerker van de klantenservice van Ikea? Dat kan ook via Messenger. Zij zijn geopend op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag van 08:00 - 21:00 uur

Zaterdag van 09:00 - 18:00 uur

Zondag van 10:00 - 17:00 uur

Klik hiervoor op onderstaande link. Facebook Messenger is de chatdienst van Facebook. Met honderden miljoenen actieve gebruikers is het een van de meest populaire chatdiensten van dit moment.

Klik hier voor contact met IKEA via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen IKEA.

Bekijk de veelgestelde vragen aan Ikea:

  • Hoe lang duurt bestelling bij IKEA?
  • Waar blijft mijn IKEA bestelling?
  • Kan ik mijn bestelling bij IKEA annuleren?
  • Kan je bestellen bij IKEA?
  • Wat zijn de openingstijden van de winkels?
  • Is de klantenservice geopend?
  • Ik kan geen afspraak boeken bij de klantenservicebalie. Wanneer kan ik een nieuwe afspraak maken? 
  • Is het restaurant open in alle winkels?
  • Ik ben te laat voor mijn afspraak bij de klantenservicebalie. Wat moet ik doen?
  • Wat is de retourtermijn?
  • Er is iets mis met mijn product. Wat moet ik nu doen?
  • Ik mis een onderdeel van mijn product. Hoe kan ik deze alsnog krijgen?
  • Hoe lang is de garantietermijn?
  • Hoe lang heb ik om mijn matras om te ruilen (Matras omruilgarantie)?
  • Binnen hoeveel tijd kan ik mijn Bestellen & Ophalen order ophalen?
  • Ik heb een Bestellen & Ophalen order geplaatst, maar ik wil de producten liever zelf in de winkel verzamelen. Kan ik mijn order annuleren?
  • Ik wil mijn online bestelling annuleren en zelf komen winkelen, kan dit?
  • Hoelang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg na annuleren?
  • Tot hoe laat is het mogelijk om een planafspraak te boeken?
  • Ik heb een online planafspraak. Kan dit nu omgezet worden naar een planafspraak in de winkel?
Ga naar de veelgestelde vragen van IKEA

Neem contact op met IKEA via Pinterest.

Pinterest is een visuele zoekmachine voor het vinden van ideeën zoals recepten, huis en stijl inspiratie en meer. Met miljarden pins op Pinterest is er altijd wel iets waarmee je inspiratie kunt opdoen. Pins die je leuk vindt, kun je op je verschillende borden bewaren zodat je alles gemakkelijk kunt terugvinden.Kijk hier op het kanaal van IKEA.

Klik hier voor contact met IKEA via Pinterest.

Neem contact op met IKEA via Facebook.

Blijf op de hoogte van de nieuwste woontrends en aanbiedingen van IKEA op Facebook. Via de Facebook pagina van IKEA kun je ook een vraag stellen. Je kunt hier terecht op werkdagen vanaf 8.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.


Klik hier voor contact met IKEA via Facebook.

Neem contact op met IKEA via Twitter.

IKEA is actief op Twitter. De klantenservice staat voor je klaar om je te helpen. Je kunt bij hen terecht op werkdagen vanaf 8.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur. @IKEAHelpt

Klik hier voor contact met IKEA via Twitter.

Meld je aan bij de IKEA Family

Zodra jij je aanmeldt bij de IKEA Family dan maak je meteen gebruik van voordeeltjes en hoge kortingen.

Meld je aan bij de IKEA Family.

Ontmoet onze collega Bjorn, Logistiek Dagmanager bij IKEA

IKEA Trading Services B.V. (adres)

Paasheuvelweg 5 Amsterdam-Zuidoost 1105 BE Nederland
Rapportcijfer IKEA Klantenservice: 1.5

Rapportcijfer is gebaseerd op 106 beoordelingen.

Beoordeel IKEA Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan IKEA Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor IKEA Klantenservice

  • Beoordeeld door S.M. de Goede van Hasselt op 9-11-2023
  • Rapportcijfer: 1

Verschillende chatgesprekken bevestigen dat we ons geld teruggestort krijgen na tijdig terugsturen van een matras, maar telefonisch worden we afgescheept met een tegoedbon. Drie weken later zijn we nog steeds geen stap verder ondanks hun eigen voorwaarden en schriftelijke concessies die ons in het gelijk stellen.

Schandalig slechte service en duidelijk lakende interne communicatie.
  • Beoordeeld door cosekim@ziggo.nl op 24-10-2023
  • Rapportcijfer: 1

HOJ, in april vaatwasser gekocht voor factum keuken (uit assortiment) maar deze zou passen. Geplaatst maar nu schuurt het factum front langs de tussenwand die nu helemaal beschadigd. Via klantenservice niet goed geholpen daarna mail contact gehd met Sigrid filiaal Breda monteur langs geweest dat hoort komt meer voor zo, kan ik niks aan doen , nog tig keer met sigrid gemailt nee moet naar costumer service( 1ste actie) dus terug bij af, intussen al 2 maanden aan het klagen, maar nee bedankt voor het wachten u wordt zo snel mogelijk geholpen HOE stuur gewoon een monteur lang ... bedrijf . Leuk voor hebbedingetjes maar service HEEL VER TE ZOEKEN misschien moet ik wel naar Sweden . Zit nu inmiddels weer 25 minuten te wachten, GRRRRR
  • Beoordeeld door Masselink op 2-08-2023
  • Rapportcijfer: 4

Kan de chat niet (makkelijk) vinden.
  • Beoordeeld door Y Verweij op 7-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte klantenservice, beantwoorden mails niet en leveren geen handleiding bij keukenblad en als er dan iets met het keukenblad gebeurt proberen ze onder de garantie uit te komen, dus moet je dan gerechtelijke stappen gaan ondernemen.
Ikea is een misselijkmakend bedrijf en kan beter uit Nederland verdwijnen.
  • Beoordeeld door Anna op 10-06-2023
  • Rapportcijfer: 1

De hele middag geprobeerd een pax kast te ontwerpen. Erg ingewikkeld. Daarna geprobeerd een afspraak te maken in Amersfoort. Ook
Niet gelukt. Uiteindelijk (na veel zoeken van het telefoonnummer, dat NIET op de site staat), gebeld. Blijkt dat er verbouwd wordt. ZET DAT DAN OP DE SITE!!!!!!!!
Geen oplossing / alternatief geboden. Ga nu elders naar een kast kijken. Erg slecht dit
  • Beoordeeld door ingeborg op 27-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Compleet niet te bereiken
  • Beoordeeld door Lynda op 10-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Oven wordt niet omgeruild. Een klachten via mail en telefoon worden niet beantwoord.
  • Beoordeeld door Jan op 29-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Dik gebuisd
  • Beoordeeld door J Scheuten op 9-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Volgens ikea.nl kan ik een klacht telefonisch of via de chat indienen. Telefonisch wordt de mogelijkheid voor een klachtNIET genoemt in het menu.
  • Beoordeeld door Prins op 17-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Echt onbeleefd!
  • Beoordeeld door J van der Laan op 28-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Wij hebben 2 Pax kasten compleet gekocht inclusief installatie. Tot zover niets aan de hand. Hierna begint het. 1e levering niet compleet en onderdeel defect. Via klantenservice proberen e.e.a. te regelen. Ontbrekend en defecte onderdelen sturen we op. B.t.w de installatie/montage is vandaag 28-10-2022. M.b.t. tot de nalevering van de lades moet er ineens een aparte montage datum worden geprikt. Dat zou 1 november a.s. worden. De lades hadden we inmiddels al. Maar de monteurs wisten vandaag te vertellen dat ze geen bevestiging voor 1 november a.s. hadden . Ook "mochten" ze de lades vandaag niet plaatsen i.v.m. geen opdracht. Hoezo duurzaam/lean. Nu moet een montage bedrijf nog weer apart terugkomen om de lades te monteren??? Nu blijkt vandaag dat er weer een onderdeel miste en defect was. Dit moest weer opnieuw worden besteld en je raad het al , nieuwe datum voor montage , nu 10 november. In jullie slogan stelt IKEA dat alle producten met zorg en kwaliteit worden geproduceerd maar dit blijkt in de praktijk weerbarstiger. Ook het efficient meedenken om voor de klant een passende oplossing te vinden, is er niet. Hoezo , moet je als klant maar weer vrije tijd /dus geld opnemen, om weer aanwezig te zijn op de nieuwe datums voor montage?
  • Beoordeeld door Arjan de Leeuw van Weenen op 28-10-2022
  • Rapportcijfer: 2

De afgelopen weken hebben wij over de teruglevering zeggen en schrijve zes! keer gebeld met de klantenservice; we hebben tot twee keer toe een dossiernummer ontvangen.
Uiteindelijk is ons tot twee maal toe toegezegd dat over de onjuiste levering contact met ons zou worden opgenomen. Daarna heb ik via de mail een aankondiging gekregen dat ik zo snel mogelijk wat zou horen.

Geen van die drie beloftes is door Ikea nagekomen.
  • Beoordeeld door Imtiyaz op 20-10-2022
  • Rapportcijfer: 3

I have returned order on 20-September as I found it damaged/broken when opened it.
Its been almost a month I have not received my money around €2,224 back. I have called multiple times customer service and every time they are giving new excuses. I am really worried.
  • Beoordeeld door Engelie op 22-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Na er twee keer zijn uitgegooid in een chatfunctie kon ik op 18 Augustus eindelijk een vraag / probleem indienen met betrekking tot een cadeaukaart die ik had gegeven aan iemand.
Er is een referentie nummer toegezonden door een aardige medewerker, maar nu een maand verder wacht ik nog steeds op antwoord.
Zonet weer getracht opnieuw te gaan chatten. En ja hoor na ong 8 minuten werd ik er wederom uitgegooid en is de hele chat functie niet eens meet te bereiken.

Zo efficiënt de spullen van hun zijn, zo enorm beroerd is de klantenservice mocht je een probleem hebben. Niet bereikbaar, geen goed antwoord op je vraag en geen afhandeling nadien.
  • Beoordeeld door Harrie op 3-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij ikea. Ik had een bestelling gedaan dat bestond uit 8 pakjes volgens de post. Een pakje niet gekomen, contact opgenomen in heerlen met miranda klantenservice. Ik moest even afwachten tot na het weekend of het alsnog geleverd zou worden. Contact met postnl wees uit dat pakketje niet geleverd was.
Afspraak was dat ik dan met alles terug zou komen om te controleren wat ik miste. Daar was miranda niet blij mee dat ze alles moest nakijken en liet dat op brutale manier blijken. Ze snouwden mij af en gooide met de pakketten. Ik moest volgens miranda zelf alles nakijken van te voren, maar vertelde haar dat ik niks heb uitgepakt omdat ik wacht op het 8e pakketje. En dan moest ik toch alles terug brengen. Ik vroeg harr netjes om de spullen weer in te pakken die ze eruit haalde en snouwden dat ze nog meer te doen had en ik dit zelf maar moest doen.
Ongelooflijk.
De beveiliging kwam erbij naar dat ik haar ook toe snouwden dTat ze wel klantvriendelijker mocht zijn.
Ik ga echt niet meer naar ikea en raad iedereen dat af. Wat een poppenkast is ikea geworden. Klantvriendelijk zijn ze niet.
  • Beoordeeld door Johan op 3-08-2022
  • Rapportcijfer: 2

Via de IKEA site zijn er geen afwijkende vragen te stellen ook de chat werkt niet. Je blijft steeds in "rondjes" gaan. Een info adres zou handig zijn
  • Beoordeeld door Nelis Kessel op 16-07-2022
  • Rapportcijfer: 4

Ik ben al ouder, heb geen Facebook, Twitter enz, maar je kunt GEEN mail sturen.
chatten is niet aan mij besteed, duurt lang en zo snel typ ik ook niet.
Bellen duurt ook vaak lang, en heb dan niet altijd dat er mensen zijn die alles van de ikea spullen afweten. Ze moeten snel antwoord geven. Waardoor niet altijd een bevredigd resultaat
  • Beoordeeld door Vermeulen op 5-07-2022
  • Rapportcijfer: 2

Waarom wordt je zo bod behandeld door een medewerkste (Elctro World) aan de telefoon. Wij geven een kapot product aan en er zit geen greintje fatsoen bij de telefoniste. geen mede leven om het feit dat de Ikea vaatwasser stuk is en net buiten de garantie valt. Nee hoor, valt net buiten de garantie, (28 februari 2017) dus zoek het maar uit. De lekage heeft al een tijd gezeten want het was aardig aan het roesten aan de onderkant. En een monteur laten komen kost u 199,00 euro. Super slechte service. Slechte service ook van Ikea om het maar af te schuiven.
  • Beoordeeld door Gelissen op 7-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slecht bereik en geen service. Men gooit de haak erop tot 2x toe. Komt beloofde niet en beweert dat er andere afspraken zijn gemaakt terwijl wij op papier een andere bezorg data hadden. Deze was waarschijnlijk niet goed door gevoerd door hun maar de fout bij ons leggen.
  • Beoordeeld door Sabrina de Vink op 23-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

We hebben een keuken van Ikea gekocht welke is geplaatst door interriorfix. Bellen met Ikea was een drama en mails werden ook altijd erg laat beantwoord. Ook steeds mensen uit verschillende delen van het land aan de lijn die van elkaar niet wisten dat ze langs elkaar aan het werken waren of er zelfs niets van snapte. Of 2 verschillende mensen die belde om een nabestelling te leveren. Maar oké de keuken werd uitgesteld omdat niet alle spullen geleverd konden worden. De keuken zou juli/augustus 2021 geplaatst worden. Uiteindelijk in september keuken geplaatst maar miste best wel wat onderdelen. Dan volgt er een heel traject met nog meer ergernis en zijn er wel 6 keer dingen na geleverd en weer artikelen opgehaald. Ja, Ikea levert ook nog gewoon artikelen na die niet passen. En deze moeten dan weer omgeruild worden, en ze vinden het maar heel normaal dat je dan moet regelen om thuis te zijn. Na leveringen werden in etappes geleverd. Soms op dezelfde dag door Ikea zelf en Vos logistics. Deze vertelde ook dat er weinig goed gaat bij Ikea. Dan werd er in sommige situaties ook nog onterecht bezorgkosten in rekening gebracht. Voor de montage veel verlof moeten nemen omdat interriorfix dit dan kwam monteren. Vinden ze blijkbaar heel normaal bij Ikea. Interriorfix leverde overigens prima werk. Maar een vriezer naleveren en deze vervolgens 6 weken in de verpakking in je huiskamer hebben staan voor deze gemonteerd wordt is ook niet om vrolijk van te worden. En als je aangeeft bij Ikea dat je nu geen vriezer hebt die je kan gebruiken leek ze ook niet te interesseren. Dan werd er gewezen naar Interriorfix welke geen tijd heeft. Ook leuk dat ze bij Ikea aangeven dat het bij interriorfix ligt en dat je vervolgens met Interriorfix gaat bellen en dat ze nog geen opdracht gehad hebben van Ikea. Dan maar weer terug naar Ikea, het was om gek van te worden. En dan wordt je door Ikea aan het lijntje gehouden. We compenseren je als alles helemaal klaar is. Nou eind december was dit uiteindelijk het geval. En dan wordt je gebeld en en bieden ze je als compensatie de onterecht betaalde bezorgkosten van €69,= (sigaar uit eigen doos). Nadat ik hier niet mee akkoord ging belde ze terug en wilde een bedrag van €150,- geven. Als ik hier de de onterechte bezorgkosten af haal krijg ik maar liefst €81,= . Hoe serieus neemt Ikea zijn klanten en waarom moet ik nog ooit iets kopen bij Ikea vraag ik me oprecht af. Ik ben niet akkoord gegaan en heb een klacht met een nieuw voorstel ingediend op 7 januari dit jaar. En ik zit nog steeds op antwoord te wachten.
Het moet niet gekker worden, ik hoop dat er nu iemand wakker gaat worden en ik alsnog antwoord op mijn mail van 7 januari ga ontvangen. De mail is gestuurd naar customer.support.nl@ikea.com.
Ik ga ervan uit binnen een week een bevredigend antwoord ga ontvangen. Het kan ook zijn dat Ikea dit soort verhalen liever op facebook of ergens anders in de media leest maar dit lijkt me niet.
  • Beoordeeld door Jeannette op 21-03-2022
  • Rapportcijfer: 3

Geachte heer, mevrouw,

Op 10 en 12 januari 2022 hebben wij een online afspraak gehad met de planservice voor kledingkasten.
Er zijn twee kledingkasten ontworpen: H2FCY4 en GZGBYC
Wat een fijne service, vriendelijke medewerkers en er wordt goed met je meegedacht. Onze complimenten.
Bijna alles kon geleverd worden behalve de kastdeuren, die zouden later geleverd worden.
Gelijk een bevestiging van de orders ontvangen met daarbij een afspraak voor bezorgen van de bestelling op maandag 21 maart.

Half januari kregen wij echter te horen dat onze aannemer failliet is. Ons huis verkeerde nog steeds in de ruwbouwfase en ons huis was niet waterdicht.
Wij hebben gelijk geprobeerd om de kledingkasten online te cancellen. Dit was echter niet mogelijk.
We hebben telefonisch contact opgenomen met jullie Klantenservice. Ook de medewerkster gaf aan dat het online niet lukt ivm problemen met het computersysteem van Ikea. Een zeer vriendelijke dame heeft de orders voor ons geannuleerd. Ook deze medewerkster ervaarde problemen met haar computersysteem. Elk artikelnummer moest apart gecanceld worden. Dat kostte haar heel veel tijd. Desondanks bleef ze er vrolijk onder. We hebben goed aangegeven dat het om 2 kledingkasten gaat. Volgens haar waren de orders nu gecanceld en was het in orde. De medewerkster zou een bevestiging sturen. Deze kunnen wij echter niet terug vinden in onze e-mails.

Vrijdag 18 maart einde middag kregen wij een mail dat onze bestelling er binnenkort aankomt en wordt bezorgd door transportpartner Top Movers.
Dat was dus niet de bedoeling!! Wij hadden de bestelling gecanceld.
Zodra wij de mail zagen (dat was vlak voor 17.00 uur) hebben wij gelijk weer gebeld met jullie Klantenservice. De jongeman van de Klantenservice gaf aan dat de bestelling als gecanceld stond in het computersysteem. Dus er was geen probleem.
Wij gaven aan dat het nu goed doorgegeven moest worden zodat de transportdienst niet voor niets zou komen (ons huis staat leeg en moet nog steeds afgebouwd worden).
Deze jongeman snapte het niet en zou het navragen bij collega’s en hij zou zorgen dat het goed zou komen.

Zondag kregen we weer een mail dat de bestelling geleverd zou worden.
Aangezien we niet konden bellen hebben we een email gestuurd naar ikea@holwerda en ikea@order

Vandaag om 08.00 uur hebben we weer gebeld mer de Klantensevice dat het nog steeds niet opgelost is. Er zou contact opgenomen worden met het transport bedrijf. Wij wilden graag per email een bevestiging. Dit hebben wij niet ontvangen.

Echter… vanochtend belde het transportbedrijf…….
Het is dus niet goed gegaan. Wij vonden het bijzonder vervelend voor de transporteur.

Kortom we zijn behoorlijk boos over de gang van zaken, over de miscommunicatie en dat wij er zoveel tijd in moeten steken om 2 orders te cancellen!!

Laat het duidelijk zijn dat, mochten wij toch nog een betalingsverzoek krijgen, wij geen cent betalen.

Om ons als klant te houden en ons tegemoet te komen in alle frustraties zou een cadeaubon zeer op prijs gesteld worden.
Dit kan echt niet zo. Uiteraard kan er wat fout gaan. Maar dit slaat werkelijk alles.
Zorg voor een goed computersysteem, zorg voor een duidelijke feedback en stuur voor gemaakte afspraken een bevestiging per mail. Zelfs jullie medewerkers vinden het zeer frustrerend. Doe hier svp wat aan.

Zojuist ontvangen een sms 11.45 uur: We hebben je gemist. Onze transportpartner Top Movers heeft je IKEA bestelling niet bij je kunnen bezorgen. Graag spreken we een nieuwe bezorgdatum met je af etc etc.
NEEEEEEEE!!!!!!
En nee, we nemen geen contact meer op met de Klantenservice.
Het is nu echt klaar voor ons.
Nemen jullie maar contact met ons op.

Dit bericht is een kopie van een klacht naar www.klacht.nl
  • Beoordeeld door M van Eek op 20-03-2022
  • Rapportcijfer: 2

Zoooo niet ok. Gisteren Harvsten zitbank gekocht. Bleek er een onderdeel niet in 1 van de pakketten te zitten. 50 km heen en weer 50 km terug gereden om het hele pakket in te leveren. We kregen een nieuw pakket mee. Daarin de check gedaan of het onderdeel erin zat. Ja dat zat die. Vandaag de rest van het pakket uitgepakt. Nu blijkt er 1 buis te missen! @#$% moeten we weer terug. Al met al 200 km teveel moeten rijden. En vele uren van mijn en die van mijn gezin kwijt..
  • Beoordeeld door Monique op 16-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

Lastig contact te krijgen betreffende een bestelling van 4 weken terug! Betaald en nooit ontvangen....
  • Beoordeeld door philippe tfelt op 7-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

dossier CSC- 8829417
retour label met tracking 323200653010001325944050 begin deze maand bestelde ik via web een bloempot met reserevoir,
doordat niet paste , nl te groot , vraag ik een retour en kreeg een label,
de post konden zij de code niet scannen,
via chat kreeg ik Jeanette die na uur uur nog niet begreep wat er gaande was, vermoed dat Jeanette een robot was.
belde naar 02 7191919 , na meer dan een uur wachten, kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn,
na moeizame opzoekingen kreeg ik uiteindelijk een nieuwe retourlabel,
vol optimisme terug naar de post, en daar helaas, helaas konden weeral, label niet lezen ???? n.b beide labels ware volledig gelijk?
ja ik veronderstel dat ik met de pot getrouwd zal blijven, altijd veel gekocht via winkel maar via we, nooit meer,
men ken een firma pas als er een probleem opkomt. groeten en fijne dag verder
ph tfelt
  • Beoordeeld door Aad Wilhelm op 2-03-2022
  • Rapportcijfer: 2

Bij IKEA Barendrecht is het terug vinden van je auto hopeloos. Er moet een handig parkeersysteem, bijvoorbeeld met kleuren, ingevoerd worden. Verder is de IKEA medewerker bij de zelf scanner zeer klant onvriendelijk. Omdat er geen andere mogelijkheid wordt geboden anders dan bellen, mijn klacht maar op deze wijze ingestuurd. Ik denk niet dat ik nog terugkom bij IKEA. Ook het genuttigde in het restaurant krijgt geen hoger cijfer van mij dan een vijfje.
  • Beoordeeld door Jan op 22-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik zoek informatie over Nymane 2 spots. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Geen oplossing. Ik wil alleen weten of deze wandlamp ook aan het plafond kan worden bevestigd.
  • Beoordeeld door InVo op 21-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer via mail al 2 weken contact te krijgen met Ikea Customer Service, maar zonder resultaat. Ze reageren razendsnel als zij geld van jou zeggen te krijgen en verplaatsen ook zonder pardon de levertijd twee weken naar achteren. Maar als je uitleg wilt over waarom je moet bijbetalen (binnen 24 betalen via iDeal graag). Vervolgens zelf onderzoek doet in je administratie en ziet dat je eigenlijk geld van hun moet krijgen, geven ze niet thuis.
De weg naar de aanschaf van de keukenuitbreiding verliep al rommelig (één keer fysiek in de winkel, het vervolg gebeurde online en via mail), omdat er met zeker 4 verschillende Ikea-keukenmedewerkers is gesproken.
Het vertrouwen in Ikea is naar vriespunt gedaald. Geen online aankopen meer via Ikea.
  • Beoordeeld door mark op 20-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

extreem slecht. Ik zit al vanaf begin oktober te wachten totdat ooit een keer de klubbukt kastdeuren op voorraad komen. Maar het enige contact wat ik krijg is via facebook Messenger en daarin staat alleen we weten het niet of het komt volgende week binnen en daarna weer nee we weten het niet. Ik wil gewoon een fatsoenlijk antwoord over wanneer die kastdeurtjes weer leverbaar zijn. Als ik dit van te voren had geweten hadden we die *** kast nooit besteld.

Kortom waardeloze service
  • Beoordeeld door S.Di Lello op 14-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

DE PLANNING AFDELING IS ZEER SLECHT
,12-2-22 zou mijn oudere matras retour & recycle service worden gedaan ,waar ik zelf achter aan moest gaan want de spullen die geleverd werden door hun koerier dienst ,had geen order ontvangen om dat te doen , telefonisch dit met ikea als nog regelen de hele dag moeten wachten ,doordat ik dit al zeer raar vond ,#####
Vroeg ik gelijk ,MAANDAG 14 2-22 heb ik een monteur voor mijn bestelde spullen van jullie ,dat staat er wel in en geregeld,,antwoord van telefoniste ,;ja hoor mevrouw komt goed NIET DUS!!!!!!!!
,,,,14-2-22 ,vandaag om half 3 vanmiddag zelf de monteur dienst gebeld ,,,,hadden geen order ontvangen van Ikea gehad ,,dus zijn ze niet gekomen,,,,weer telefonisch contact gehad met Ikea hoofdkantoor groningen ,,die wel bevestigde dat ze wel mijn aangemeld hadden ,maar moest maar een andere dag gaan kiezen ,,het wordt nu 16-2-22 ,,,laten we hopen dat dit goed gaat !!!!!
IKEA JULLIE MOETEN EENS GOED OP JULLIE PLANNING AFDELING GAAN KIJKEN ,WANT IK VIND HET ECHT ZEER FOUT VOOR ZO EEN WINKEL DIE JULLIE WILLEN UITSTRALEN
  • Beoordeeld door Sam op 14-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slechte service en geen oplossing te bieden voor je problemen. Leveringsproblemen die te lang duren....
  • Beoordeeld door Groenevelt op 4-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Klantenservice is ronduit slecht. Heb op 4 januari een bestelling geplaatst en betaald en nog steeds niets ontvangen. Op 2 februari ontving ik bericht dat mijn pakket afgeleverd zou zijn, niet bij mij in ieder geval. Ik heb dan ook nergens voor ontvangst getekend. Berichten naar Ikea worden geblokkeerd - klantvriendelijk? Ik davht het niet. Zal mijn mijn creditcardbetaling via de bank terugvorderen en nooit meer iets kopen bij dit bedrijf.
  • Beoordeeld door Monique op 27-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Hele slechte klantenservice. Contact opgenomen in december via de mail in verband met het scheuren van de ladefronten van de keuken. 2 dagen later krijgen we een mail dat onze klacht is afgewezen. Dit zou gebruikersschade zijn. Wederom terug gemaild dat we het daar niet mee eens zijn. Daarop krijgen we geen reactie meer. Na 2 weken opnieuw gebeld en 54 minuten in de wacht gehangen. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat dit inderdaad geen gebruikersschade was en dat hij het dossier ging heropenen. Na 1 week kreeg ik een telefoontje dat het toch werd afgewezen. De keukenspecialist vond dat het ons eigen probleem was en onze schuld dat de verf scheurt. Van de medewerker zou ik het telefoonnummer diezelfde avond nog ontvangen van de keukenspecialist zodat ik hier mijn vragen kon stellen. Dit telefoonnummer niet ontvangen. Zojuist wederom gebeld met Ikea en na 40 minuten niemand te pakken maar wel via de chat. Telefoonnummer ontvangen en gebeld echter daar kunnen ze mij niet helpen want het is een verkeerd nummer. Ze ging een mail sturen met de vraag of ze mij terug wilden bellen. Moest er wel rekening mee houden dat dit minimaal een week ging duren. Echt belachelijk slechte service van Ikea. Ik zou er nooit geen keuken meer kopen. Ze beloven 25 jaar garantie maar zullen altijd proberen er onderuit te komen. En je wordt aan de telefoon gewoon belachelijk gemaakt en uitgelachen en als het ze niet bevalt wat je zegt hangen ze gewoon op.
  • Beoordeeld door cees langbroek op 14-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

op 14-12-2021 bestelling geplaatst via ikea barendrecht over een bed zou worden geleverd op 16-12-2021 tussen 9.00 en 22.00 uur om 8.40 mail ontvangen helaas hebben wij u gemist ,om 8.41 uur mail ontvangen onze bezorgers hebben u bestelling geladen en gaan onderweg (wel raar )ik had mijn dochter naar school gebracht en was om 8.45 uur weer thuis maar geen ikea gezien , gebeld met klanten service en te horen gekregen 10x excuus er is wat mis gegaan we moeten een nieuwe dag inplannen dus maandag 20-12-2021 tussen 9.00 uur en 22.00 uur rond 10.31 tel ontvangen van bezorgers dat zij rond 10.50 er zouden zijn en klopt om 10.51 stopt busje na 10 min wachten gebeurd er niets dus ik ga kijken 2 bezorgers zijn in bus bezig ik vraag jullie komen toch mijn bestelling leveren antwoord ja maar u bestelling is er niet bij ,ik antwoord dit ga je niet menen dit is nu de 2x dat het niet klopt maar ik ga met vakantie 22-12-2021 wij gaan terug naar barendrecht en halen u bestelling op en zijn rond 15.00 uur terug ik zeg oke om 15.30 uur nog niemand gezien dus bezorgers gebeld en krijg te horen een collega zou u bestelling komen brengen ik zeg nee jullie zouden dit doen hebben je gezegd u moet met klantenservice bellen dus ik klantenservice gebeld kosten € 10,92 in de wacht gezet en ineens verbinding verbroken dus opnieuw gebeld en alles weer uitgelegd (kosten tel gesprek €44,21) toen te horen gekregen dat barendrecht contact zou op nemen met mij 21-12-2021 helaas niets gehoord dus 22-12-2021 weer contact opgenomen met klanten service (ditmaal kosten € 21,00 ) en te horen gekregen u dossier is doorgestuurd naar barendrecht zij nemen contact op om 11.40 uur krijg mail van barendrecht ik gevraagd of zij mij willen bellen om 12.10 uur tel ikea barendrecht klantenservice alles uitgelegd dat ik met vakantie zou gaan en de dame zij ik ga een nieuwe bestelling plaatsen en zorgen dat deze nog geleverd kan worden tevens zal ik een vergoeding op laten maken van € 25,00 voor de onkosten deze nu ontvangen ik zeg mijn broer heeft sleutel van mij dus als van tevoren gebeld word naar mij dan kan ik zorgen dat hij aanwezig is rond de tijd dat ze komen leveren op 23-12-2021 rond 11.30 uur is deze bestelling geleverd maar door 3x met klantenservice te bellen totale kosten € 76,13 dus is het nu nog een dure ombouw geworden na aftrek tegoedbon blijft er nog € 51.13 over helaas de kosten voor klantenservice zijn belachelijk (klantenservice waar dan kost alleen maar geld niks geen klandizie voor klanten dus zo gaat ikea en bezorgers om met haar klanten heel jammer dat dit zo gebeurd
  • Beoordeeld door stan op 30-12-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte service en garantie afwikkeling.
  • Beoordeeld door is niet per e-mail bereikbaar. Telefonisch eigenlijk ook niet. op 15-12-2021
  • Rapportcijfer: 1

Wachttijd telefoon te lang
  • Beoordeeld door Gerard Lingbeek op 9-12-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer simpelweg een mailadres te vinden: onvindbaar.
Mijn opmerking zou luiden: Ikea biedt al geruime tijd oplaadpunten aan. In Zwolle waren de vier punten hedenmorgen allemaal bezet. Het elektrisch rijden breidt zich steeds meer uit, maar het aantal oplaadpunten niet. Een punt van aandacht ?????
  • Beoordeeld door Gertjan op 16-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Meerdere keren foutieve informatie door personeel.
  • Beoordeeld door Marije Betten op 11-11-2021
  • Rapportcijfer: 10

Er was probleem met het thuis laten bezorgen van diverse produkten, na telefonisch contact met klantenservide (Susan) keurig opgelost. Hele bestellijst samen doorgenomen en alles wordt netjes thuis geleverd. Er volgde zelfs een mailtje met 2 produkten die echt niet leverbaar waren, zodat ik die zelf ergens anders kan kopen zonder eerst nog uit te moeten zoeken wat het ook alweer was.
Ben echt super geholpen!
  • Beoordeeld door Vincent Ho op 5-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Krijg een email dat ik een pakket moet ophalen en de dag en afspraak wordt voor me gekozen. Daarbovenop krijg ik de email om 18:30 met de mededeling dat ik het om 13:00 uur moet ophalen. Contact met klantenservice en ik moet mijn aankoop annuleren omdat ik geen afspraak kan maken. Verder duurt het 2 weken voordat ik mijn geld terugkrijg omdat jullie systeem een fout heeft gemaakt. Echt waardeloos.
  • Beoordeeld door jan op 4-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Kranen van Ikea werken ENKEL met kalkvrij water.
We kochten een ÄLMAREN kraan bij Ikea met onze Ikea family kaart. Na enkele dagen begon de kraan te druppelen. Volgens de klantendienst van Ikea was dit mijn eigen fout omdat er teveel kalk is in mijn water. Geen enkele andere kraan in mijn huis druppelt. Sommige kranen zijn zelfs 20 jaar oud maar niet van Ikea. Ik heb zelfs een kraan van de Aldi die niet druppelt.
Het was niet mogelijk om deze te ruilen nog te vergoeden. Ik zou volgens de klantendienst de enige zijn met dit probleem, terwijl het internet vol staat van klachten.
Ik betaalde voor het plaatsen van de kraan en voor het verwijderen van de kraan en ik heb nu dankzij Ikea geen kraan in mijn keuken.
Ik dacht dat ik via Ikea family levenslang garantie kreeg. Maar dan niet op keukenkranen. En op wat allemaal ook nog niet?

Een zeer ontevreden klant van Ikea
Bel IKEA
050 7111267