Bellen met PostNL

Waarom bellen met PostNL Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over een van de producten of diensten van PostNL.
  • Je hebt een klacht.
  • Je hebt een vraag over de verzending of ontvangst van een pakket of een aangetekende zending.
  • Je hebt een vraag gerelateerd aan de PostNL webshop,
  • Je wilt gebruik maken van of hebt een vraag over de verhuis- bewaar en/of doorzendservice.

Openingstijden telefonische klantenservice PostNL

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:30 - 20:00
  • Dinsdag 08:30 - 20:00
  • Woensdag 08:30 - 20:00
  • Donderdag 08:30 - 20:00
  • Vrijdag 08:30 - 20:00
  • Zaterdag 09:00 - 16:00
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer PostNL: 088 2255555

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Ben je een zakelijk klant van PostNL? Bel dan het volgende nummer: 088-8686868

Heb jij onlangs contact gehad met PostNL? Laat ons je ervaringen met PostNL weten!
Beoordeel PostNL.

Controleer op storingen bij PostNL.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van PostNL.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • Postkantoren.
  • Track & Trace.
  • Track & trace.
Controleer of er een storing is bij PostNL

KvK gegevens PostNL

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 27124700
  • Vestigingsnummer (KvK): 000017527368
  • Statutaire naam: Koninklijke PostNL BV 

Wil je op een andere manier contact opnemen met PostNL?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met PostNL? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem schriftelijk contact op met PostNL.

Neem je liever op de ouderwetse manier contact op met PostNL. Pak pen en papier, start met schrijven en stuur je brief naar onderstaand adres:

  • PostNL
  • Postbus 99180
  • Leeuwarden

Let op! Het kan tot 10 dagen duren voordat je een reactie krijgt van PostNL. Heb je haast? Gebruik dan een van de andere contactmogelijkheden of bel.

Chat online met PostNL.

Chatbot Daan is 24/7 aanwezig en helpt je graag. Chatbot Daan kan al veel vragen beantwoorden. Mocht het toch niet lukken? Dan helpt een medewerker van PostNL je graag verder. Hieronder zie je de openingstijden van de klantenservice:

 

  • Maandag t/m vrijdag: van 08:30 tot 20:00 uur.
  • Zaterdag: van 09:00 tot 16:00 uur.
  • Zondag: Gesloten.
Start een chat met PostNL

Neem contact op met PostNL via Facebook Messenger.

Je kunt 24/7 via Facebook Messenger contact opnemen met PostNL. Reactietijden zijn onbekend.

Klik hier voor contact met PostNL via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen PostNL.

Bekijk de veelgestelde vragen aan PostNL:

  • Is het Wholesaleaanbod voordeliger dan het Openbaar Aanbod of PostNL-Aanbod?
  • Als ik niet direct op 1 december, maar bijv. 1 januari start met Wholesale Zakelijke Post aanleveren. Op welke tarieven heb ik dan recht tussen 1 december en 1 januari?
  • Wat vindt de ACM van wat jullie in het contract en de voorwaarden hebben gezet?
  • Waarom houdt PostNL een testperiode?
  • In hoeverre verschillen de Wholesale Voorwaarden van de algemene voorwaarden?
  • Waarom stelt PostNL in het Wholesaleaanbod andere en soms strengere voorwaarden, waardoor we bijvoorbeeld anders moeten aanleveren dan we tot nu toe hebben gedaan?
  • Ik moet om 21.00 uur mijn hele wholesale-partij hebben uitgeladen en overhandigd aan PostNL. Wat nou als ik nog 1 bak moet uitladen? Ben ik dan te laat?
  • Wat als ik te laat ben door bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden of file? Dat is dan toch overmacht?
  • Hoe zorgen jullie dat je kunt aantonen dat ik te laat was?
  • Kan ik meekijken met jullie controles?
Ga naar de veelgestelde vragen van PostNL

Neem contact op met PostNL via Pinterest.

Een van de redenen wat Pinterest voor bedrijven populair maakt is omdat Pinterest is een goede manier om traffic naar je website te genereren. De pins bevatten namelijk vaak een link naar de pagina waar de afbeelding vandaan komt, of je kunt er in de beschrijving van je pin een link naar een blog bij zetten. Kijk hier op het kanaal van PostNL.

Klik hier voor contact met PostNL via Pinterest.

Neem contact op met PostNL via Facebook.

Volg PostNL ook eens op Facebook. Hier vind je het laatste nieuws, nieuwsfoto’s en video’s. Via de Facebookpagina  van PostNL kan je ook direct contact opnemen met een medewerker en om op de hoogte te blijven, gewoon even klikken op ‘vind ik leuk‘.

Klik hier voor contact met PostNL via Facebook.

Neem contact op met PostNL via Twitter.

Je kunt 24/7 contact opnemen met PostNL via Twitter. Door op onderstaande link te klikken kun je een privebericht sturen naar PostNL. Het is onbekend binnen welke termijn je een reactie kunt verwachten van PostNL.

Klik hier voor contact met PostNL via Twitter.

Werken bij PostNL. Breng het samen. (Nederlandse subtitels)

Hoofdkantoor PostNL (adres)

Prinses Beatrixlaan 23 Den Haag 2595 AK Nederland
Rapportcijfer PostNL Klantenservice: 1.3

Rapportcijfer is gebaseerd op 175 beoordelingen.

Beoordeel PostNL Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan PostNL Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor PostNL Klantenservice

  • Beoordeeld door Anton kreukniet op 25-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Jullie tel is uit de lucht en ook jullie chat werkt niet…..ja dan heb je ook geen klachten….goed geregeld.
  • Beoordeeld door Morteza Aghazadeh op 24-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een foto in PostNL app ontvangen over mijn post briefje op 14 april (verwachte bezorgdatum) en tot vandaag ik heb geen briefje ontvangen en één keer naar klantservice gebeld op 17 april en nog niet beantwoord worden en krijgt ik nog mijn briefje. wat ik moet doen????
  • Beoordeeld door Jan op 19-04-2023
  • Rapportcijfer: 2

Pakket betaald met track en tracé staat reeds 5 dagen bij postnl. Klantenservice wil alleen met verzender spreken en niet met ontvanger. Tt code en afleveradres zijn bekend.
  • Beoordeeld door Geert Lepla op 15-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Kopie van bericht aan Bol.com: "Beste,

Ik had enkele bestellingen lopen bij Bol.com.
Zelden problemen alleen wanneer PostNl de verzender is.
Bij de laatste 2 bestellingen – 1576922739 & 1577608345 (alleen verlengsnoer) werd opnieuw niet aangebeld noch een bericht achtergelaten.
De pakketjes worden doodleuk bij de krantenwinkel gedumpt (zegt ook krantenboer)
Ik ben de bestellingen vanmorgen dan maar zelf gaan afhalen.
Dit geeft ook een negatief gevoel over Bol.com.
In het vervolg zal ik erop letten om dit niet meer via PostNl te laten verlopen.

BPost toont hoe het wel kan: bericht over elke fase en de laatste uren zelfs een kaart waarop je het pakket kunt volgen.



Mvg,
"

Jullie medewerkers doen geen moeite om hun job naar behoren uit te voeren. Ik zal PostNl zoveel mogelijk vermijden in de toekomsT.

Gr,
  • Beoordeeld door Ch op 6-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

vandaag 3 verschillende pakketten worden niet bezorgd. 3 x mail dat er niemand thuis is en het pakket bij de post is afgegeven. Ook geen kaartje in de bus, dus oplichting door de bezorger van post.nl.
Dit niet bezorgen is een bekend probleem maar post.nl doet er niks aan.
Waardeloos POST.NL
  • Beoordeeld door G.Lagas op 30-03-2023
  • Rapportcijfer: 3

Pakket is te laat geen bericht. Niet telefonisch te bereiken
  • Beoordeeld door AHI op 29-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Slechte/Beklagenswaardige Klantenservice.
Beoordelingcijfer gaat niet lager dan 1.
Anders was het minimaal een -10 geweest.
  • Beoordeeld door Guenter op 29-03-2023
  • Rapportcijfer: 3

krijg je een e-mail dat je pakket niet kan worden bezorgd en naar een PostNL punt wordt gebracht. Hoezo, waarom niet bezorgd? Klacht niet per telefoon, niet per chat, niet per mail etc.
  • Beoordeeld door Erik op 23-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

De klantenservice is onbeleefd en vindt het mij
  • Beoordeeld door H van Burg op 20-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Post.nl is niet te bereiken, tel.nummer werkt niet en de chat van Daan ook niet, je zou er een hart aanval van krijgen.
Wat frustrerend en schandalig dat post.nl zo met zijn klanten omgaat!
Een duur boek gekocht van €50,00 is in Nieuwegein aangekomen en daarna is het spoorloos!
Ik wil graag €50,00 van post.nl ontvangen.
Graag contact post.nl
  • Beoordeeld door Annie Jacobs op 16-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Schandelig hoe het onmogelijk is contakt metpost nl te krijgen.
Ik krijg bericht dat mijn pakket afgegeven is bij Bruna Zevenbergen. Niet te vinden. Wil ik vragen waar het afgeleverd is, maar het is storing of tel nummerongeldig.
  • Beoordeeld door T.A.Zweers-Rasing op 7-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Hele dag thuis, dak krijg je een e-mail dat je pakket niet kan worden bezorgd en naar een PostNL punt wordt gebracht. Hoezo, waarom niet bezorgd? Wat een kloojoo, die bezorger! Er hapert de laatste tijd steeds wat met de bezorging van PostNL. Die bezorger de laan uit! ???????????????????????????? En...heb je een telefoonnummer van de PostNL klantenservice gevonden, zegt zo'n temerig stemmetje:" dit nummer in niet meer in gebruik." ????????????????????????????????????????
T.A.Zweers-Rasing,
Nijmeegsestraat 4K,
6691 CN, Gendt.
  • Beoordeeld door Rutting op 1-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Nummer opgeheven belachelijk
  • Beoordeeld door rolf op 24-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Jullie zijn op geen enkele manier bereikbaar. Niet per telefoon, niet per chat, niet per mail etc. Ik heb een dringende vraag over aangetekend schrijven. Echt waardeloos zeg.
  • Beoordeeld door Admir Halilović op 21-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Goedendag,

Ik heb al meerdere keren problemen met bezorging van mijn spullen via PostNL. Zoals mensen die werken voor jullie met die busjes ze leveren pakket niet of laat ze voor de deur staan l. Zo kan niet! Zoals vandaag weer pakket bezorgd op onze adres maar geen pakket. Ik heb ze aangesproken dat ze paken niet meer voord de deur niet moeten achterlaten maar doen ze toch! Volgende keer als ik iets moet bestellen en zie ik via Post NL doe ik echt niet. Jullie hebben geen juiste mensen en trouwens telefonisch zijn jullie ook niet bereikbaar. Schande !!
  • Beoordeeld door brigitte op 18-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

zo een slechte service
  • Beoordeeld door J. Godschalk op 7-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Na 10 minuten wachten met steeds maar de melding - u wordt zo spoedig mogelijk geholpen - gestopt met bellen. Wat een waardeloos bedrijf dat ze niets eens de telefoon beantwoorden. En het pakketje is nog steeds niet bezorgd. Zogenaamd ook al vanwege - Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd -. Nonsens!
  • Beoordeeld door Frank Michielsen op 6-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

L. S. ,

Ik kreeg van post NL bericht dat dit pakket tussen 13.10 en 15.10 uur op 5 februari bezorgd zou worden.
Om 14.04 kreeg ik bericht dat ze mij zogenaamd “gemist” hadden. Ik was nota bene steeds in de voortuin aanwezig om het pakket te ontvangen…..
DIT ZIJN ONTOELAATBARE EN MISSELIJK MAKENDE PRAKTIJKEN!!
  • Beoordeeld door Sander op 31-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik had eigenlijk een dikke NUL willen geven, maar dat is helaas niet mogelijk.
Postbezorger is niet langs geweest maar heeft het pakket rechtstreeks bij een Post NL afhaalpunt in een andere woonplaats gebracht. Ik heb 3 camera's buiten hangen die beweging van bezoekers registreren, dus ik weet zeker dat er niemand is langs geweest met een pakket van Post NL en we waren bovendien gewoon thuis.
Sylvia van de klantenservice boeide het allemaal geen reet, "jij gaat jouw pakket zelf maar ophalen, zo is het en niet anders. Je krijgt geen compensatie hiervoor, helemaal niks en het boeit mij niet dat jij voor een service hebt betaald, die wij niet geleverd hebben." Een beetje in die strekking. Daarna nog 2x een half uur aan de telefoon gehangen in de wacht voor de klantenservice, maar die zijn ONBEREIKBAAR. En dan zal ik binnenkort nog wel een tevredenheidsenquete toegestuurd worden, want de manager van de klantenservice wil natuurlijk wel z'n bonus halen. Wat een in en in trieste ontwikkeling en wat sta je als consument toch machteloos tegen dit soort organisaties, met dit soort onbehoorlijk personeel...
  • Beoordeeld door H. Konings op 30-01-2023
  • Rapportcijfer: 3

Ik zou een pakje hebben ontvangen van post nl. Ik kreeg daarvan een bevestigingsmail van de postbode. Het ging om een brievenbuspakje, maar er is helemaal geen pakje in de brievenbus bezorgd. Hoe is het mogelijk dat er een vermelding van bezorging komt en er helemaal niets is? Daarna gechat met de klantenservice, maar ook die geven niet thuis. Lastig om met een robot te communiceren. Die wil alleen maar dat ik een account aanmaak. Daarna gebeld met het telefoonnummer op de website. Dat blijkt niet meer in gebruik te zijn, en je wordt vriendelijk, maar toch dwingend afgesloten. Heet dit service?
Jammer, ik had me van zo'n organisatie iets meer voorgesteld.
  • Beoordeeld door Tuijtelaars op 28-01-2023
  • Rapportcijfer: 2

Site geeft een tel.nr., terwijl het nummer niet meer bestaat.
  • Beoordeeld door Mevr. H. Schoonhoven op 25-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Post werd afgelopen zaterdag niet bezorgd. Postbode stond er een rommeltje van te maken . En jullie zijn niet te bereiken!
Afgelopen zaterdag 21 januari. zag ik de postbezorger brievenpakketjes (in een elastiekje) in en uit zijn tas pakken. Weer een ander pakketje bekijken en weer in zijn tas stoppen. Ik heb toen in de tussentijd mijn brievenbus leeggehaald en tot mijn stomme verbazing lag er een brief in die een straat verderop bezorgd had moeten worden. Ik heb hem deze brief terug gegeven en gezegd wat het adres hier wel was. Hij ging weer verder met pakjes in en uit zijn tas te pakken. 's Avonds ben ik nog eens naar de brievenbus gegaan, maar er was geen post in.
Ik woon in een kleine torenflat en nu blijkt dat de twee eerste verdiepingen wel post hebben gehad en de vier overige verdiepingen niet.
Ik mis hierdoor brieven van de AMRO-bank, sociale verzekeringsbank (jaaropgave) en o.a. tijdschrift Roots. Zowel, afgelopen dinsdag 24 januari als vandaag 25 januari is de gebruikelijke post wel gekomen, niet de verwachtte post van zaterdag.
Graag wil ik van u weten waar de verdwenen post is gebleven en of die nog wordt nabezorgd., of is die niet meer te vinden? Anders moet ik telefonisch om een kopie gaan vragen bij de banken en voor Roots een tijdschrift gaan kopen .
Ik per ommegaande duidelijk antwoord hierover.
Mevr. Schoonhoven
  • Beoordeeld door T Lensen op 24-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Onbereikbaar voor ouderen, zeker voor mijn moeder van 89 met een klacht.
  • Beoordeeld door Borg op 4-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik kan niet emailen met jullie. Ik vind de post bezorging zo erbarmelijk. Ik volg via de app mijn brievenbuspost maar krijg heel vaak de post zoveel dagen later. Jullie halen zogenaamd de bezorg termijn niet.
Maar dat gebeurd dan dagen achter elkaar. Geef de echte reden dat er bijv. Geen post bezorger is. Vroeger hadden jullie het veel beter voor elkaar nu is het echt heel erg slecht. Jullie verhogen de tarieven maar en kunnen dan niet eens jullie afspraken na komen. Ik ben te afhankelijk van jullie met brievenbuspost.
Als ik anders kon deed ik dat direct. Zijn jullie wel kritisch genoeg op eigen handelen. Ik snap dat er een arbeids tekort is en dat het moeilijk personeel vinden is maar dan kan je bijv. Zorgen dat je op nog maar drie dagen bezorgd maar dan met de garantie dat het dan zeker bezorgd wordt.

Een zeer teleurgestelde klant.
  • Beoordeeld door HS op 3-12-2022
  • Rapportcijfer: 1

Verzoek bij online aankopen - een bij bij Nespresso en een bij Bagageonline.nl - om pakketten bij 24uur PostNL-punt bij de Clinckhoeff IJsselstein te leveren. Ik kreeg twee mails dat beide pakketten klaar liggen om opgehaald te worden maar daarbij was geen code die men nodig heeft bij de "muur" met lockertjes. Bij dit afhaalpunt stond toevallig op dat moment een medewerker van Post.NL - was toen net pakketten aan het bezorgen bij het afhaalpunt, en nog een persoon die een pakket wilde ophalen. We konden niet inloggen met een zg. code - deze hadden we namelijk niet ontvangen. Gek genoeg sprongen drie van de lockers vanzelf open (geen daarvan met onze pakketten) - we konden dus zomaar pakketten van andere personen pakken indien we kwaadwillend waren. Ik ging naar de krantenwinkeltje, tevens ook post NL punt.Daar lag slechts een van de twee pakketten terwijl de mail aangaf dat beide al bezorgd waren. Belde ook naar de Readshop (ook PostNL-punt) maar ook daar lag niets.
Op de website van track&trace stond de volgende:
1 december 14:13 - Pakket ligt voor je klaar op PostNL-punt
1 december 13:06 - Bezorger is onderweg naar PostNL-punt
1 december 12:51 - Zending is gesorteerd
30 november 18:38 - Zending is ontvangen door PostNL
30 november 12:08 - Zending is gesorteerd
29 november 22:49 - Zending is ontvangen door PostNL
29 november 14:42 - Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Bij twee PostNL punten (beide bij de Jumbo) zagen ze dat het pakket wél klaar ligt, bij de Clinckhoeff. Dat klopt dus neit
Op de website zocht ik informatie om contact op te nemen - de chatbot (ene Daan....) was niet te zien om aan te klikken. Ik kon geen bericht versturen via een contactformulier. Ik zocht een telefoonnummer, belde 088-2255555 maar dit nummer was volgens een computerstem niet meer in gebruik. ik werd doorverwezen naar de website van PostNL.

Helaas is er geen nul als optie voor een beoordeling van de service die ronduit waardeloos is.
  • Beoordeeld door R van Rookhuizen op 22-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Pakket bezorger gooit de pakketten gewoon in de centrale hal van onze flat,belt niet aan,ieder kan daar zo bij,er verdwijnt nogal eens wat dus.
Post.nl wil daar niets aan doen,zeggen wel dat de bezorger de pakketten bij de deur hoort te brengen maar als hij dat niet doet doet POST.NL daar niets aan.
Ik ben dus ook ale.e.a. kwijt geraakt en heb POST.NL daar meermaals over ingelicht.
Geen enkele service.
  • Beoordeeld door P. Schooneman op 17-11-2022
  • Rapportcijfer: 2

Ik wil een schriftelijke klacht indienen over de dienstverlening in twee zaken, mag ik daarvoor ook nog de portkosten gaan betalen.
Lukt het nog ?
  • Beoordeeld door Tom op 23-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

We zijn een groot bedrijf met tienduizenden medewerkers, meerdere segmenten en een internationaal netwerk. Onze business principles vormen de basis voor ons handelen. Ze zijn leidend bij onze besluiten om zaken te doen met andere bedrijven of samenwerkingsverbanden aan te gaan. Schrijft post.nl. op hun website. Maar een pakketje fatsoenlijk bezorgen kunnen ze niet. Teken steeds zelf voor ontvangst en raken pakketje zoek. Wat zijn dan die principles waard?
  • Beoordeeld door Gmw soder op 22-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Nooit bereikbaar en altijd storing. Zelfs in geval van nood als normale brievenbus pakketjes van dierenarts te laat zijn en je ivm spoed medicatie geen t&t hebt ontvangen en via Facebook, chat etz vraagt en zegt is spoed dan nog geen hulp. Bedankt voor het super helpen met doden van 2 huisdieren omdat jullie te stom zijn normale leveringen binnen normale aangegeven levertijden te doen .
Word tijd dat er ook met brievenbus pakketje of pakket wat nooit binnen aangegeven leverdagen word bezorgd eens verantwoordelijkheid voor iets word gelegd. Jullie zouden consequenties moeten dragen voor de dood van 2 dieren. Brievenbus pakketje donderdag in avond verzonden. Dus zou zaterdag vandaag moeten komen . Dankjewel

Ben benieuwd hoe snel er wel reactie komt van post nl als heel social media de foto's van overleden dieren deelt met jullie naam erin .
En dat vanuit mij en de dierenartsen .
Jullie beloven een service en betalen we voor en jullie leveren niet zoals hoort maar veroorzaken wel dood van 2 dieren ! Top echt top

Hartelijk dank ,hoop jullie genieten van de foto waarin jullie getagd zijn op social media van de lijken van de dieren .geniet ervan zou ik zeggen.
  • Beoordeeld door L.T. op 4-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Vandaag 04-10 bezorgen 17.45-19.45
email: om 18.02 bezorging lukte niet (ik was gehele dag thuis wegens quarantaine)
afhalen op postnlpunt

Om 18.06 bezorgt DHL wel een pakket !!! (ik was gehele dag thuis wegens quarantaine)

Dit is nu de derde keer dat PostNL niet binnen de afgesproken tijd bezorgd! Al eerder gemeld ook bij opdrachtgever.

*Zeer onbetrouwbare bezorgdienst, *gemakkelijke verdienste bij PostNL,* krijgt chauffeur een bonus voor benzinebesparende maatregelen (zoals het niet bezorgen maar alles op een hoop gooien bij de afhaalpunten, laat de klant het maar zelf ophalen!) *Werknemers zitten op tijd thuis voor de buis....

! Dat opdrachtgevers van postNL betalen voor niet geleverde diensten.... schaadt ook hun bedrijf. Ben ik de enige?
*dat PostNL zoiets als een digitale klantenservice heeft, kan beter wegbezuinigd worden.
  • Beoordeeld door Brouwer A.W. op 1-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ongehoord slecht.
Er is een pakketje naar mij toegestuurd vanuit een land in Midden Amerika. Dit pakket is nooit aangekomen. Ik heb na lange tijd een Track en Trace code gekregen van de verzender, deze ingevoerd in de post.nl T&T app en wat was er aan de hand? Post.nl zegt dat het pakket is aangeboden, een week op het ophaalpunt heeft gelegen, en op dat moment onderweg was voor retour afzender. Dit pakket is echter nooit aan me aangeboden. Geen mail, geen telefoontje, geen tekstje, geen app, geen briefje, helemaal niets.
Ik ben direct gaan bellen, eerst contact via de chat bot. Hierna na lang wachten en doorschakelen iemand aan de lijn gekregen die me vertelde dat ze dat pakket wel tegen konden houden. Dus ik blij een paar dagen wachten en dan nog maar eens bellen. Wachten doorverbonden worden etc. Hier kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk was, dat wanneer pakketjes onderweg terug zijn ook post nl hier niets meer aan kan doen. Wat kan ik dan wel doen? Aangezien post nl niet de verzender is moet er in het land van herkomst een restitutie aanvraag worden ingediend door het betreffende post bedrijf. Wat kan ik dan doen hier in Nederland met de klacht over de bezorger die nooit dit pakket heeft aangeboden? Ik kan een klacht indienen bij de mevrouw aan de telefoon. Deze klacht wordt intern behandeld, hier zal ik niets van horen, maar de bezorger krijgt een foei. Dus dit gedaan. Hierna contact opgenomen met de verzender (privé pakket, geen bedrijf) deze heeft contact opgenomen met het postbedrijf daar. Deze zeggen dat ze alles goed hebben gedaan, dat hen niets te verwijten valt, en dat ze daarom geen schuld hebben en geen contact gaan opnemen met post nl. Dat moet de verzender maar in NL doen. Dus ik weer terug gebeld, en gechatbot en alles wat post nl wil dat ik doe. Veel mensen gesproken, meerdere keren is het gesprek "per ongeluk" vanuit de kant van de klantenservice beëindigd. Terug gebeld, terug gewacht. Gehoord van vele mensen hoe moeilijk en vervelend dit allemaal is, en weer een belofte wat ze nu wel kunnen doen. Ik zou documenten krijgen opgestuurd, en deze moeten retourneren etc etc. uiteraard belde ik na een tijdje weer terug en was er niemand die hier iets van wist, en was dat allemaal helemaal niet mogelijk.. De laatste belofte was op 27 September dat zodra ik telefonisch het bedrag door kon geven wat de verzender had uitgegeven, er vanuit de klantenservice een verzoek tot restitutie zou worden ingediend. Het resultaat daar kon de beste mevrouw niets over zeggen of post.nl betaald, of ik krijg te horen dat ze dat niet doen. en dan kan ik nog een schriftelijke klacht indienen. Na alles vandaag terug gebeld naar het nummer wat me was gegeven, met mijn case nummer bij de hand, hopend dat het nu eens goed zou gaan. Helaas werd ik eerst doorverbonden, terwijl ze inderdaad wisten wie en wat ik was, met alle info voor zich. Na wachten werd er weer opgenomen, na een tijdje was er eindelijk duidelijk wat er aan de hand was, en werd me verteld dat post.nl dit soort restituties niet doet, maar of ik een momentje heb, zodat ze even wat kan opzoeken. en het was direct stil. 10 minuten later ging de stilte over in een dial tone, na 10 minuten heb ik die erop gelegd en terug gebeld. 10 minuten later iemand aan de lijn, die alles weer kan zien, maar me niet kan helpen, doorverbonden met de afdeling buitenlandse pakketten. (of import, hoe het ook officieel mag heten) En wat zegt de volgende aardige mevrouw. Kosten kunnen we nooit vergoeden, we kunnen niets doen, de vorige mensen hebben dat allemaal niet kunnen beloven, we geven nooit geld terug, uw laatste case nummer is afgesloten, we kunnen een officiële klacht doorgeven, waarbij U wel op de hoogte wordt gehouden binnen 2 tot 5 werkdagen.
  • Beoordeeld door Jurgen op 30-09-2022
  • Rapportcijfer: 3

Er wordt niet echt gelezen
Standaard antwoorden
Als situatie complex en herhaling geeft geen alerte reacties
Er wordt steeds onderzoek ingesteld echter nooit antwoord
  • Beoordeeld door F.Vlot op 17-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

ZEER slecht. De sites worden niet bijgehouden telefoonnummers zijn vervallen en de sites blijven onaangepast. Mail wordt beantwoord via No-reply adressen. Treurig!!! wat slecht.
  • Beoordeeld door Sa0810 op 17-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slechte ervaring met bezorger op 15 augustus jl. Bezorgtijd werd tot 4 x toe aangepast. Met als resultaat geen bezorger gezien maar wel een mail dat het pakket afgehaald kon worden bij een postnl punt. Doos van het pakket was flink beschadigd waardoor de inhoud gebroken was. Slechte service/vervanging bij Post nl als de vaste bezorger Eric ???? een dag vrij heeft!!!!
  • Beoordeeld door Gerwen op 10-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

Super slecht bereik baar bezorgen pakketjes bijna nooit aan huis altijd ongevraagd ergens ophalen terwijl ik de hele dag thuis er op wacht.

Super slechte organisatie

En smerig dat je geen mail kan sturen en via een chat gesprek ongewenst gestuurd wordt.
  • Beoordeeld door Duuk op 6-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

Vreselijk
  • Beoordeeld door R op 27-05-2022
  • Rapportcijfer: 2

Slecht onvindbaar contact opnemen
  • Beoordeeld door Sannie de Boer op 20-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Shame on you ( again)! Ik kreeg een email gisterenochtend dat ik inklaringskosten moest betalen! Ik heb dat meteen gedaan en kreeg iets later gisteren een email-bevestiging dat ik de inklaringskosten had betaald ! Ik heb een account bij post.nl !! Vervolgens kreeg ik vandaag Weer een herinnering dat ik mijn inklaringskosten niet had betaald ??!! Ik heb meer dan 20 screenshots gemaakt in mijn account dat ik Wel de inklaringskosten heb betaald ! Jullie hebben het meeste verdiend aan de Pandemie en toch blijven jullie het meest corrupt !!! Shame on you ! Mevrouw S.D. de Boer.
  • Beoordeeld door L.M. Vereijken op 4-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet mogelijk om op een duidelijke manier in contact te komen over twee pakketjes die al vanaf 15-03-2022 ergens zweven volgen emails worden ze bezorgd. Maar er gebeurd niets en blijven ergen liggen?
  • Beoordeeld door Leliveld op 29-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

Hoe kan ik met jullie bellen.ik heb een email gehad van Postnl ik durf niet op te klikken en ik snapt het niet .
Ik ben namelijk laag geletert
Bel PostNL
088 2255555