Bellen met PostNL

Waarom bellen met PostNL Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over een van de producten of diensten van PostNL.
  • Je hebt een klacht.
  • Je hebt een vraag over de verzending of ontvangst van een pakket of een aangetekende zending.
  • Je hebt een vraag gerelateerd aan de PostNL webshop,
  • Je wilt gebruik maken van of hebt een vraag over de verhuis- bewaar en/of doorzendservice.

Openingstijden telefonische klantenservice PostNL

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:30 - 20:00
  • Dinsdag 08:30 - 20:00
  • Woensdag 08:30 - 20:00
  • Donderdag 08:30 - 20:00
  • Vrijdag 08:30 - 20:00
  • Zaterdag 09:00 - 16:00
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer PostNL: 088 2255555

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Ben je een zakelijk klant van PostNL? Bel dan het volgende nummer: 088-8686868

Heb jij onlangs contact gehad met PostNL? Laat ons je ervaringen met PostNL weten!
Beoordeel PostNL.

Controleer op storingen bij PostNL.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van PostNL.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • Postkantoren.
  • Track & Trace.
  • Track & trace.
Controleer of er een storing is bij PostNL

KvK gegevens PostNL

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 27124700
  • Vestigingsnummer (KvK): 000017527368
  • Statutaire naam: Koninklijke PostNL BV 

Wil je op een andere manier contact opnemen met PostNL?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met PostNL? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem schriftelijk contact op met PostNL.

Neem je liever op de ouderwetse manier contact op met PostNL. Pak pen en papier, start met schrijven en stuur je brief naar onderstaand adres:

  • PostNL
  • Postbus 99180
  • Leeuwarden

Let op! Het kan tot 10 dagen duren voordat je een reactie krijgt van PostNL. Heb je haast? Gebruik dan een van de andere contactmogelijkheden of bel.

Chat online met PostNL.

Chatbot Daan is 24/7 aanwezig en helpt je graag. Chatbot Daan kan al veel vragen beantwoorden. Mocht het toch niet lukken? Dan helpt een medewerker van PostNL je graag verder. Hieronder zie je de openingstijden van de klantenservice:

 

  • Maandag t/m vrijdag: van 08:30 tot 20:00 uur.
  • Zaterdag: van 09:00 tot 16:00 uur.
  • Zondag: Gesloten.
Start een chat met PostNL Start een chat met PostNL

Neem contact op met PostNL via Facebook Messenger.

Je kunt 24/7 via Facebook Messenger contact opnemen met PostNL. Reactietijden zijn onbekend.

Klik hier voor contact met PostNL via Facebook Messenger. Klik hier voor contact met PostNL via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen PostNL.

Bekijk de veelgestelde vragen aan PostNL:

  • Is het Wholesaleaanbod voordeliger dan het Openbaar Aanbod of PostNL-Aanbod?
  • Als ik niet direct op 1 december, maar bijv. 1 januari start met Wholesale Zakelijke Post aanleveren. Op welke tarieven heb ik dan recht tussen 1 december en 1 januari?
  • Wat vindt de ACM van wat jullie in het contract en de voorwaarden hebben gezet?
  • Waarom houdt PostNL een testperiode?
  • In hoeverre verschillen de Wholesale Voorwaarden van de algemene voorwaarden?
  • Waarom stelt PostNL in het Wholesaleaanbod andere en soms strengere voorwaarden, waardoor we bijvoorbeeld anders moeten aanleveren dan we tot nu toe hebben gedaan?
  • Ik moet om 21.00 uur mijn hele wholesale-partij hebben uitgeladen en overhandigd aan PostNL. Wat nou als ik nog 1 bak moet uitladen? Ben ik dan te laat?
  • Wat als ik te laat ben door bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden of file? Dat is dan toch overmacht?
  • Hoe zorgen jullie dat je kunt aantonen dat ik te laat was?
  • Kan ik meekijken met jullie controles?
Ga naar de veelgestelde vragen van PostNL Ga naar de veelgestelde vragen van PostNL

Neem contact op met PostNL via Pinterest.

Een van de redenen wat Pinterest voor bedrijven populair maakt is omdat Pinterest is een goede manier om traffic naar je website te genereren. De pins bevatten namelijk vaak een link naar de pagina waar de afbeelding vandaan komt, of je kunt er in de beschrijving van je pin een link naar een blog bij zetten. Kijk hier op het kanaal van PostNL.

Klik hier voor contact met PostNL via Pinterest. Klik hier voor contact met PostNL via Pinterest.

Neem contact op met PostNL via Facebook.

Volg PostNL ook eens op Facebook. Hier vind je het laatste nieuws, nieuwsfoto’s en video’s. Via de Facebookpagina  van PostNL kan je ook direct contact opnemen met een medewerker en om op de hoogte te blijven, gewoon even klikken op ‘vind ik leuk‘.

Klik hier voor contact met PostNL via Facebook.

Neem contact op met PostNL via Twitter.

Je kunt 24/7 contact opnemen met PostNL via Twitter. Door op onderstaande link te klikken kun je een privebericht sturen naar PostNL. Het is onbekend binnen welke termijn je een reactie kunt verwachten van PostNL.

Klik hier voor contact met PostNL via Twitter. Klik hier voor contact met PostNL via Twitter.

Werken bij PostNL. Breng het samen. (Nederlandse subtitels)

Rapportcijfer PostNL Klantenservice: 1.4

Rapportcijfer is gebaseerd op 110 beoordelingen.

Beoordeel PostNL Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan PostNL Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor PostNL Klantenservice

  • Beoordeeld door Breesnee op 9-04-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik wilde graag een klacht bespreken over bezorging; dit stond niet in het lijstje met opties. Daarom wilde ik het persoonlijk doen en mondeling. Echter de vermelde nummers bleken beide niet in gebruik. Slechte service dus!!
  • Beoordeeld door B. op 15-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

De maat is voor mij nu echt vol!!Het is de zoveelste x dat mijn pakket gewoon op de deurmat wordt achtergelaten, onbeheerd, en vandaag 3 uren en 45 min daar gelegen heeft, tot ik thuis kwam om 18 uur vanaf 14:15 uur !! Een pakket met in houd waarde meer dan 100 euro! Het is de zoveelste x dat ik met de klantenservice van postnl hierover vervolgens moet gaan bellen en een klacht indien! Ja er wordt contact opgenomen met de leidingevende van de bezorger wordt er wederom voor de zoveelste x gezegd. Er gebeurd echter niets mee....anders was het vandaag niet weer zo gegaan! Ik ben er echt helemaal klaar mee met deze "service"  van postnl.

Ook heb ik een andere x al meermaals de ervaring als ik niet snel genoeg open doe als ik wel thuis ben, dat de postnl bezorger op mijn glasraam bonkt van mijn voordeur. De bezorger ook al 2x hierop netjes aangesproken, hem gevraagd dit svp niet meer te doen..maar de bezorger wordt dan echter onbeschoft en  verbaal agressief. Ik zit eraan te denken om de publiciteit in de media op te gaan zoeken. Ik heb nml. van vandaag fotos en de handtekening van bezorger die mijn pakket weer zomaar onbewaakt aan de deur achterliet terwijl ik niet thuis was. Je wordt kennelijk anders als klant niet meer serieus genomen en er verandert toch niets...????
  • Beoordeeld door arie op 7-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

je doekt je verhaal klanten sevice zegt ja en amen en denkt barst maar geen enkele reactie waarde loos bedrijf poat nl
  • Beoordeeld door Jo op 27-02-2021
  • Rapportcijfer: 2

Zeer slechte service. Kunnen niet eens fatsoenlijk een email adres noteren waardoor ik nu al een maand bezig ben om een pakketje verstuurd in december te laten traceren. En als je dan belt is er ook nog zo'n trut die gewoon de verbinding verbreekt omdat ze niet luistert naar wat ik zeg. Na 3 pogingen is eindelijk mijn emailadres wel goed genoteerd (De dag voor ik haar aan de bel had) en ze houd gewoon vol dat daar de mail heen is gestuurd een week geleden. Dat kan niet zeg ik omdat het mailadres gisteren pas op de juiste manier is aangepast. Ja hoor mevrouw dat klopt wel...... Pffffff
  • Beoordeeld door ramon op 20-02-2021
  • Rapportcijfer: 1

amateuristisch bedrijf
  • Beoordeeld door Corry op 18-02-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zowel in december als nu tijden in de wacht gezet OP MIJN TELEFOONKOSTEN- en nog steeds geen contact
en
DUS GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG
  • Beoordeeld door . H. Jansen op 9-02-2021
  • Rapportcijfer: 1

Kan geen contact krijgen via email en telefoon 43 minuten in de wacht dit is de service van postnl en er wordt niet gereageerd op een onderzoek dat zou lopen van CAS-nummer 12533903.gr.h.jansen
  • Beoordeeld door Frank op 3-02-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ben al 20 minuten opzoek naar emailadres om PostNL op te kunnen bereiken maar helaas lijkt alles te moeten via social media
  • Beoordeeld door Robert Koekkoek op 8-01-2021
  • Rapportcijfer: 1

Bijna een kwartier in de wacht.
Vervolgens een medewerker die zeer slecht te verstaan is. Deels door een slechte verbinding aan de kant van PostNL, deels door het onduidelijke praten van de medewerker.
Geen oplossing. Verschuilt zich achter het systeem van PostNL waar zgn niemand bij PostNL ook maar iets aan kan doen
  • Beoordeeld door Hannie Schurink op 6-01-2021
  • Rapportcijfer: 1

Totaal geen verbinding mogelijk,na 30 minuten wachten. Geen vermelding van e- mailadres.
  • Beoordeeld door A.Beukman op 2-01-2021
  • Rapportcijfer: 1

Nergens geen emailadres te vinden voor een klacht in te dienen. Je moet een brief sturen voor een klacht. Hoe moeilijk wordt het je gemaakt om een klacht in te dienen en dan later zeggen wij hebben niets ontvangen. Slechte service in ieder geval. ????.
Pakketje verstuurd en werd na drie dagen weer bij mij terug bezorgd met reden corona op de sticker. Een kantoorpand dat dicht was tussen oud en nieuw. Dat hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken. Datum van versturen 30 december en 2 januari weer bij mij . Hoe stom ben je.
  • Beoordeeld door Ad Verschueren op 30-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

We hebben bij de nabestaandenservice van PostNL het doorsturen van post aangevraagd voor drie maanden (en daar voor betaald). We vinden nu na een paar weken nog steeds aan de overledene geadresseerde post in haar brievenbus - het is goed dat we de sleutens van haar flat nog niet hebben ingeleverd. Dit is echt beneden alle peil - een '1' als cijfer is nog veel te hoog.
  • Beoordeeld door Leonie op 28-12-2020
  • Rapportcijfer: 3

Aangezien ik geen gebruik wens te maken van sociale media en al helemaal niet met zo'n domme 'chatbot' wil communiceren was ik op zoek naar een emailadres van Post.nl (of een klachtenformulier op de website wat ik in kan vullen) aangezien ik een klacht heb over de postbode alhier die chronisch de post in de verkeerde brievenbussen gooit.
Echter: helemaal nergens is een emailadres of klachtenformulier te vinden!
Is dit nou die befaamde 'klantenservice' van Post.nl?
  • Beoordeeld door Elvira op 19-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Waiting since November 24 for 2 parcels to be sent from your mail centre to Ireland, is still ONLY on your tracking app the updating of my 2 parcels, so you are the only one responsable of it, am starting to believe that again all the parcels have been robbed, like the ones in June, and you have NOT the decency to inform me, nor the sender.Shame on you !!
  • Beoordeeld door Kroon op 17-12-2020
  • Rapportcijfer: 5

Slechte bezorging vaak post bij buren of helemaal niet trompas soms twee permaand niet gehad de bezorging laat te wensen over drama
  • Beoordeeld door Chris op 7-12-2020
  • Rapportcijfer: 4

Ik had opgebeld om dat ik een aangetekend brief niet ontvangen had en er is wel voor getekend maar niet door mij maar waar is nu mij brief
  • Beoordeeld door W Kevelam op 4-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Geen e-mail adres om mijn onderstaande klacht door te geven.
Deze klacht had zoals geschreven zo door willen geven.

Zoals telefonisch al vermeld zijn we zeer ontsteld over de gang van zaken.
Onze bestelling (tv) zou binnen 24 uur geleverd worden, dat is nu precies een week geleden, nu al 7 dagen dus.
Nu krijg ik van u een telefoontje + berichtje van (post nl.) dat de levering morgen 5-12-2020 gedaan zal worden.
Precies zo’n zelfde berichtje kregen voor bezorging afgelopen donderdag.
Daarom hadden we omdat we zelf niet aanwezig waren geregeld dat hier iemand aanwezig was, deze persoon heeft hier tot 10.30 uur gewacht.
Helaas kwam er geen bestelling en dit ook nog zonder een telefoontje dat het die dag niet ging lukken.
Belachelijk, zeer storend, onfatsoenlijk, zeer klantonvriendelijk enz., schijnbaar kan dat allemaal maar zo tegenwoordig.
Uiteraard hebben we begrip voor extra drukte, niet voor het niet nakomen van afspraken enz..

Zodra de TV/bestelling geleverd is, we weten dan precies hoe lang het geduurd heeft en hoeveel toezeggingen er gedaan zijn en niet nagekomen zijn, gaan we er over denken wat onze reactie erop gaat worden.

Hopelijk word de nu gemaakte afspraak voor bezorging 05-12-2020 wel nagekomen.
  • Beoordeeld door Elly op 1-12-2020
  • Rapportcijfer: 3

Slechte bereikbaarheid !!! Sta meer dan half uur in de wacht. Verbinding is ineens weg. Bah
  • Beoordeeld door A. Nusink op 24-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een klacht over de bezorging van PostNL, maar ik kan maar niet doordringen tot de klantenservice van PostNL. De klacht betreft het niet-bezorgen van een pakket. De bezorger van PostNL beweert, dat hij het pakket heeft afgeleverd, terwijl hij dat niet kan aantonen.
  • Beoordeeld door willemijn op 4-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

Slechte klantenservice! Niet bereikbaar, onbehulpzaam en mensen die onverstaanbaar Nederlands spreken aan de telefoon. Daarna ook niet mogelijk om een klacht in te dienen - dan krijg je dezelfde mensen aan de telefoon of robot in de chat...

Maar ook geen mogelijkheid om door iemand anders je post te laten bezorgen.....!
  • Beoordeeld door Pols op 2-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

je kan niet bellen met Post.nl
  • Beoordeeld door van faassen op 27-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

Belachelijk bediening naar aanleiding van een pakket wat zomaar verdwenen is Reden is dat ze een onderzoek zouden inlasten na drie maanden word er gewoon gezegd dat ze niets kunnen doen en dat ze een onderzoek hebben gedaan . Echt niet ze hebben gewoon gekeken naar de trak en trace code.
Moet je zien als de belastingdienst een brief verstuurd dan word er aangenomen dat die is aangekomen en volgens de rechters hebben ze nog gelijk ook .maar mijn pakket is weg en daar komen ze onderuit mee .
  • Beoordeeld door NIgel W op 20-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Briefje in mijn bus gehad dat mijn pakket aan mijn eigen adres is bezorg terwijl ik ere niet was. nergens wat te vinden en de Niet thuis code klopt ook al niet meer! bedankt 1 jullie hebben 1 taak!
  • Beoordeeld door Ter Kuile op 29-08-2020
  • Rapportcijfer: 8

Wat is uw amailadres?
  • Beoordeeld door L. Bruning op 11-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik kan niet bellen, ik kan niet chatten, de links op de website werken niet. NIETS. Ik weet niet waarvoor ik een 1 moet geven want 0 zou toepasselijker zijn.
  • Beoordeeld door Lotte op 23-07-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ben aan het chatten, zit te wachten om te worden doorverbonden...weg verbinding!!!
  • Beoordeeld door RS op 20-07-2020
  • Rapportcijfer: 1

Telefoonnummer buiten gebruik. Dat is service!!
  • Beoordeeld door Boeijen op 9-07-2020
  • Rapportcijfer: 1

Half uur aan de telefoon gezeten nog niemand te bereiken
  • Beoordeeld door G. Grefte op 24-06-2020
  • Rapportcijfer: 1

Vanaf 20 februari in afwachting van pakket dat nog steeds binnen 3 dagen moet worden bezorgd.

Zelfs de robot begrijpt er niets van...
  • Beoordeeld door J. Lam op 27-05-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slecht. pakje met track en trace code 3SKABA717485250 zou dinsdag 26-05 tussen 11.45 en 14.15 geleverd worden. Niet dus, geen bericht, geen nieuwe levertijd op jullie site. telefonisch zijn jullie niet te bereiken dus overgeleverd aan de goden!!!

Pakje is 23 mei aangeleverd bij post nl, morgen is het al de 28e mei en nog niks geleverd, uw bedrijf is niet bereikbaar, abominabel slechte service !!!!!
Bel PostNL
088 2255555
(Gebruikelijke belkosten)