Essent Klantenservice

Rapportcijfer Essent klantenservice: 1.5 » Lees beoordelingen (31)

Bellen met Essent

Waarom bellen met Essent Klantenservice?

  • Voor vragen over een rekening of betaling.
  • Voor vragen over een storing of defect.
  • Als er sprake van stroomuitval is.
  • Voor vragen over de diensten van Essent.
  • Om klant te worden van Essent.
  • Als je een betalingsachterstand hebt.

Openingstijden telefonische klantenservice Essent

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 20.00
  • Dinsdag 08:00 - 20.00
  • Woensdag 08:00 - 20.00
  • Donderdag 08:00 - 20.00
  • Vrijdag 08:00 - 20.00
  • Zaterdag 09:00 - 13:00
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Essent: 0900-1550

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Heb je een gas- of stroomstoring? Bel dan met het Nationale Storings telefoonnummer: 0800 - 9009.

Heb jij onlangs contact gehad met Essent? Laat ons je ervaringen met Essent weten!
Beoordeel Essent.

Controleer op storingen bij Essent.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Essent.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • E-thermostaat.
  • Stroom.
  • Warm water.
Controleer of er een storing is bij Essent

KvK gegevens Essent

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 09118704
  • Vestigingsnummer (KvK): 000016234839
  • Statutaire naam: Essent Nederland 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Essent?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Essent? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met Essent via Facebook Messenger.

Ook op Facebook Messenger kun je tijdens werkdagen terecht met je vragen aan Essent. De openingstijden om contact te kunnen krijgen met de klantenservice zijn van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 20.00 uur en op zaterdag van 09:00 - 13:00 uur. Messenger is DE chatdienst van Facebook. Met honderden miljoenen actieve gebruikers is het een van de meest populaire chatdiensten van dit moment, net zoals WhatsApp.

Klik hier voor contact met Essent via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Essent.

Bekijk de veelgestelde vragen aan Essent:

  • Opzegvergoeding terugkrijgen of betalen, hoe werkt dat?
  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?
  • Waarom laat mijn omvormer een andere stand zien dan mijn slimme meter?
  • Hoe lees ik mijn meterstanden af?
  • Wat doet Essent rond het corona-virus?
  • Wat is het e-mailadres van Essent?
  • Hoe lang ben ik al klant bij Essent?
  • Welke contracten heeft Essent?
  • Welke datum schrijft Essent af?

Je kan ook een algemene vraag stellen door deze in de zoekbalk te typen.

Ga naar de veelgestelde vragen van Essent

Neem contact op met Essent via Facebook.

Via Facebook kun je ook een bericht naar Essent versturen of een vraag stellen. Klik op de "Bericht versturen" knop, stel je vraag en Essent beloofd binnen enkele uren te antwoorden. Daarnaast vind je op de Facebook pagina van Essent de gebruikelijke verkooppraatjes en filmpjes.

Klik hier voor contact met Essent via Facebook.

Geef je meterstand door aan Essent

Net als de meeste energie bedrijven kun je ook bij Essent je meterstanden doorgeven. In vier eenvoudige stappen kun je dit online doen via de website van Essent.

Meterstand doorgeven

Waarom zijn de energieprijzen gestegen? Wij leggen het je uit

Essent Hoofdkantoor (adres)

Willemsplein 4 Den Bosch 5211 AK Nederland
Rapportcijfer Essent Klantenservice: 1.5

Rapportcijfer is gebaseerd op 31 beoordelingen.

Beoordeel Essent Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Essent Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Essent Klantenservice

  • Beoordeeld door Louis Tjoeng op 25-12-2023
  • Rapportcijfer: 1

weer onbereikbaar
  • Beoordeeld door Zjuul op 9-10-2023
  • Rapportcijfer: 3

Essent slecht te bereiken, komen hun afspraken niet na, jaarafrekening klopt niet, advies termijn bedrag klopt niet, door Essent 7x toegezegd dat het inderdaad niet klopt ivm storing en dat Essent t zou aanpassen na mnd lang nog steeds niet aangepast maar wel een hoge jaarafrekening. Ik vind dat Essent de boel belazert hou ik niet van!.
  • Beoordeeld door Essakali op 2-08-2023
  • Rapportcijfer: 1

Heel slecht bereik krijg een robot aan de lijn steld 10x de zelfde vraag en dan wordt er opgehangen
Heb 6 keer mijn meterstanden doorgeven en 3 keer telefonisch en foto,'s gestuurd van de meterstanden toch geloven ze dat niet in mijn slimmemeter zit een storing en die standen hebben ze gebruikt wat niet klopt dus nou moet ik meer betalen ik heb bezwaar gemaakt ik ben van plant om een andere leverancier te zoeken ik zit 3 jaar bij essent nooit problemen gehad de laaste 4 maanden is het bellen mailen en nog wordt je niet serieus genomen laat staand de bereik
  • Beoordeeld door Ronald op 3-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Klantenservice onbereikbaar! Bellen: 45 min wachttijd.
Chatbox: begrijpt t niet.
E-mailen dan maar? Kan niet, alleen Facebook, Twitter etc. en dat heb ik niet.
Account aanmaken: lukt niet. Opnieuw de chatbox, die er nog steeds niks van begrijpt.
En dat allemaal om mijn buurvrouw van 93 te helpen die, begrijpelijker wijs, al eerder geen stap verder kon komen.
Ik zit nu in een catch 99 situatie. Toch maar t hoofdkantoor aanschrijven, dan? Of Radar, misschien beter.
  • Beoordeeld door Vos op 1-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

Heel heel slecht bereikbaar. Ze doen een voorstel tot verlaging van de maandelijkse kosten en je gaat daarin mee. In mijn geval verlagen naar €0,- daar ga je dan mee akkoord en dan toch €0,- niet dat moet dan €10,- worden. Ook goed, zo opgegeven en het is akkoord gegeven door Essent. Wat denk je, een maand later schrijven ze toch weer het hele bedrag af en krijg je een “herinnering”. Niet betalen dan sluiten we gas en stroom af. Wat een bagger club, is dit. Gauw naar een betere club.
  • Beoordeeld door s van oosterhout op 21-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik zocht contact met Essent, heb meer dan kwartier aan de lijn gehangen en kan alleen maar via facebook iets mailen. krijg gewoon geen contact. Ik heb geen facebook aleen mail. Heb opvallend hoog gasverbruik ineens per januari met de slimme meter, met kachel op 17 graden en bijna nooit thuis, Juist afgelopen periode vervangen kozijnen met HR++ glas en dak geisoleerd. ik overweeg mijn contract op te zeggen.
  • Beoordeeld door Ad van der Linden op 21-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil iemand aan de lijn krijgen. Die automaat zou me door verbinden maar dan wordt de lijn onderbroken.
  • Beoordeeld door h.brouwer. op 20-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Niet of zo goed als niet bereikbaar.
  • Beoordeeld door Van eekelen op 18-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos geen contact te krijgen,krijg alleen robotchat,
Die robot stel 5 x dezelfde vraag en kom je niet veder mee,tijd voor over te stappen .
  • Beoordeeld door B. Strietman op 24-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik kan steeds niet inloggen wat ik ook probeer .Via een chat lukte het ook niet die gaf met steeds het zelfde advies dat i zelf al tig keer heb gedaan. Was erg slecht voor mijn bloeddruk. Raar dat er geen mailadres is . Bellen vind ik geen optie.
  • Beoordeeld door Mathieu Wijts op 22-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik kan geen normaal contact krijgen met mijn energieleverancier ESSENT, om mijn vragen omtrent mijn gasverbruik van dit jaar, dus afgelopen maanden te krijgen. Met "Mijn Essent" 'word ik constant in het zelfde rondje gestuurd en kan nog steeds mijn verbruik niet aflezen. Welk echt mens van Essent kan mij een oplossing geven????????
  • Beoordeeld door J.Landman op 14-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ben al 2,5 uur bezig om iemand te bereiken geneen te bereiken mooi klere zooi daar
  • Beoordeeld door miranda wojcechowski op 10-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

heb jullie al zo vaak gebeld meer dan half aan telefoon gehangen krijg je geen contakt
  • Beoordeeld door Petra op 7-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer al 2 maanden het overlijden van mijn moeder door te geven!!!! Hoe gaat mij dit ooit lukken?
  • Beoordeeld door Stefan op 7-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Kan een overlijden gewoonweg niet melden kan op geen manier contact krijgen!!!!!!
  • Beoordeeld door Michel Gerritsma op 1-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Contact via email bijna onmogelijk
Chatbot is waardeloos
Telefonisch alleen via een duur nummer €0,60/per minuut wachttijden lopen vaak op
De app werkt bijna nooit
  • Beoordeeld door ZMRD op 28-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Reeds 2 uur aan de telefoon van de klantenservice. Krijg niemand te spreken. Prijsverschil tussen 2 klanten met dezelfde contract. Hoe kan dit?
  • Beoordeeld door van riel op 28-09-2022
  • Rapportcijfer: 3

krijg niemand aan de telefoon. drama!
  • Beoordeeld door tom cox op 27-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer reeds dagen via de telefoon of chat contact te krijgen voor een bejaarde kennis, die buiten de afschrijvingen geen informatie krijgt van essent (zij heeft geen email) maar krijgt ook geen brieven..
  • Beoordeeld door john vroegop op 23-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik zie op internet dat de klantenservice bereikbaar is tot 20.00 's avonds. Bij poging een stem: Dit moment zijn wij gesloten. Vervelend als je werkt en wil in de avonduren bellen.
  • Beoordeeld door . op 16-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer een verhuizing door te geven. Er wordt al dagen gezegd dat er technische problemen zijn, die worden niet opgelost, emailen kan niet.
Erge slechte klantenservice, eigenlijk geen klantenservice.
  • Beoordeeld door C.M. Leliveld op 22-08-2022
  • Rapportcijfer: 2

Ik ben niet tevreden over de klantenservice.
Telefoon duurt lang.
E-mail kan niet.
Contact via Twitter of zo kan niet.
Mag ik uw e-mailadres want ik heb een probleem.
Ik krijg mijn gasverbruik niet meer door. Is al langer zo. Kan zelf de meterstanden niet meer aflezen en u kennelijk ook niet.
Hoor graag. Waarvoor dank.
  • Beoordeeld door C.M. Leliveld op 22-08-2022
  • Rapportcijfer: 2

Ik ben niet tevreden over de klantenservice.
Telefoon duurt lang.
E-mail kan niet.
Contact via Twitter of zo kan niet.
Mag ik uw e-mailadres want ik heb een probleem.
Ik krijg mijn gasverbruik niet meer door. Is al langer zo. Kan zelf de meterstanden niet meer aflezen en u kennelijk ook niet.
Hoor graag. Waarvoor dank.
  • Beoordeeld door H Kramer op 20-01-2022
  • Rapportcijfer: 2

Ik moet mijn geboortedatum opgeven, tot 2x toe als antwoord, deze wordt niet herkent".
  • Beoordeeld door K. Ansems op 7-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet te bereiken, reageren niet op je mail ,doen met jou voorschot wat ze willen, een vreselijk slecht bedrijf totaal niet klantvriendelijk.
  • Beoordeeld door Ulijn op 15-10-2021
  • Rapportcijfer: 3

Al diverse keren contact proberen te krijgen via vanalles heb mail gekregen binnen enkele dg bericht nu weer 2 wk verder contract bijna afgelopen zullen ze wel op wachten denken we zeer slecht om zo met klanten om te gaan die ruim 45 jr klantzijn
  • Beoordeeld door jos de lepper op 7-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

je kunt geen contact krijgen en er komt geen email terug die verstuurd zou worden om een nieuw wachtwoord te kunnen maken
  • Beoordeeld door Peter Stam op 2-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

Erg slecht!! Het is onmogelijk om via verschillende telefoonnummers als bestaande klant contact te krijgen met Essent. Maakt niet uit op welk tijdstip je belt, steeds de boodschap "het is op dit moment druk, probeer het later nog eens". In mijnEssent stond een verlengingsaanbod, die is opeens verdwenen. Over een maand loopt mijn contract af en als je het via Mijn Essent opeens niet meer kan regelen komt dat wel heel vreemd en niet betrouwbaar over.
  • Beoordeeld door G.Dijksman op 17-09-2021
  • Rapportcijfer: 4

Slecht grapje!! Kreeg een e-mail met een "Cadeautje"!! Koos voor een reep chocolade.
moet dan een lijst in vullen met code. Lijst werk voor géén meter!!
Dus geen cadeautje.
  • Beoordeeld door Goossens op 29-04-2021
  • Rapportcijfer: 4

Waarom ik dit cijfer geef, omdat essent niet per e-mail te bereiken is
  • Beoordeeld door Van houdts op 11-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Probeer contact op te nemen uit het buitenland. Lukt voor geen meter. 0900 nummers kan je niet bellen van uit het buitenland
Bel Essent
0900-1550