Bellen met CBR

Waarom bellen met CBR Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over het praktijk examen auto, motor, bromfiets of scooter
  • Je hebt een vraag over het theorie examen auto, motor, bromfiets of scooter
  • Je hebt een vraag over het beroepsexamen, zoals het groot rijbewijs (vrachtwagen).
  • Je hebt vragen over je gezondheidsverklaring of keuring.
  • Je bent aangehouden en veroordeeld om een cursus te volgen of mee te werken aan een onderzoek.

Openingstijden telefonische klantenservice CBR

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 17:30
  • Dinsdag 08:00 - 17:30
  • Woensdag 08:00 - 17:30
  • Donderdag 08:00 - 17:30
  • Vrijdag 08:00 - 17:30
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer CBR: 088 227 77 00

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten.

Heb jij onlangs contact gehad met CBR? Laat ons je ervaringen met CBR weten!
Beoordeel CBR.

KvK gegevens CBR

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 56809786
  • Vestigingsnummer (KvK): 000026321807
  • Statutaire naam: Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen 

Wil je op een andere manier contact opnemen met CBR?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met CBR? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met CBR via een contactformulier.

Via het contactformulier van het CBR kun je ook een vraag stellen. Zorg er voor dat je je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand hebt, hier wordt in het contactformulier om gevraagd. Mocht je dit niet willen kan je ook voor "Anoniem" kiezen en een contactformulier invullen zonder BSN.

Ga naar het contactformulier op de website van CBR

Neem schriftelijk contact op met CBR.

Heb je een klacht, vraag of opmerking? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met het CBR. Stuur je brief naar onderstaand adres:

  • CBR
  • Afdeling Juridische Zaken
  • Postbus 5301
  • 2280 HH Rijswijk ZH

Vergeet niet je persoonlijke gegevens te vermelden!

Neem contact op met CBR via Facebook Messenger.

Zoek contact met een medewerker van het CBR via Facebook Messenger. Je kunt de klantenservice hier van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 17:30 uur bereiken voor al je vragen en opmerkingen.

Klik hier voor contact met CBR via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen CBR.

Veelgestelde vragen over het verlengen van het rijbewijs het 75ste levensjaar aan het CBR:

  •     Hoe log ik in bij het CBR?
  •     Hoe vraag ik een DigiD met SMS-controle aan?
  •     Wanneer is een Gezondheidsverklaring nodig?
  •     Welke vragen moet ik beantwoorden?
  •     Kan ik ook een papieren Gezondheidsverklaring gebruiken?
  •     Wanneer hoor ik iets na het invullen van de Gezondheidsverklaring?
  •     Wat zijn de kosten voor een Gezondheidsverklaring?
  •     Wat is ZorgDomein?
  •     Hoe vind ik een arts die met ZorgDomein werkt?
  •     Kan ik naar mijn huisarts?
  •     Moet ik ook naar een specialist?
  •     Wat houdt een keuring in?
  •     Wat is een rijtest?
  •     Waarom moet ik een rijtest doen?
  •     Hoe lang duurt het voordat de uitslag van de medische keuring bekend is?
  •     Wanneer hoor ik iets als ik bij een specialist of keuringsarts ben geweest?
  •     Wat kan het CBR beslissen?
  •     Ik heb een besluit gekregen, wat nu?


Of de top vijf meest gestelde vragen over de volgende onderwerpen aan het CBR:

  •     DigiD en internetbankierenNieuw
  •     Gezondheidsverklaring invullen
  •     Bezoek aan één of meerdere artsen
  •     Beoordeling door het CBR
  •     Blijven rijden met een verlopen rijbewijs
Ga naar de veelgestelde vragen van CBR

Dien een klacht in bij CBR.

Heb je een klacht over het CBR? Dan kun je je klacht indienen door een formulier in te vullen. Je kunt het klachtenformulier van het CBR hier downloaden.

Vul het formulier volledig in en stuur het vervolgens naar het volgende e-mailadres: klachten@cbr.nl of stuur het op per post. Gebruik hiervoor onderstaand adres:

CBR, meldpunt klachten
Postbus 5301
2280 HH Rijswijk ZH

Klik hier voor meer informatie over het indienen van een klacht bij het CBR.

Klacht indienen bij CBR.

Neem contact op met CBR via Facebook.

Via de Facebook pagina van het CBR kun je ook een vraag stellen of een chatbericht versturen aan de klantenservice. Reactietijden of openingstijden worden niet vermeld.

Klik hier voor contact met CBR via Facebook.

Account aanmaken

Bij het CBR is het mogelijk om een account aan te maken, dit heet 'Mijn CBR'. Met een eigen account kan je zaken eenvoudig en snel online regelen bij het CBR. De klantenservice is van maandag t/m zaterdag van 06:00 tot 24:00 uur en zondag van 13:00 tot 24:00 uur open. Inloggen is alleen mogelijk met DigiD. 

Klik hier om een account aan te maken bij 'Mijn CBR'.

Online gezondheidsverklaring invullen

Moet je van het CBR een gezondheidsverklaring afgeven? Dit kan online! Je hebt wel een DigiD nodig met de extra controle via SMS, heb je dit nog niet? Vraag deze dan eerst aan.

Let op! Je kunt alleen tijdens de volgende uren je gezondheidsverklaring online afgeven:

  • Maandag t/m zaterdag: 06:00 tot 23:30 uur.
  • Zondag: 13:00 tot 23:30 uur.
Online gezondheidsverklaring invullen

Examencentrum CBR zoeker

Klik hier om eenvoudig het juiste CBR examencentrum in de buurt te vinden. Kies het juiste soort examen en vervolgens op het gewenste examencentrum. De site klikt vanzelf door, het is zeer eenvoudig.

Klik hier om het juiste CBR examencentrum te vinden.

Ontheffing aanvragen

Is er een beroepsmatige of een medische aanleiding om ontheffing bij het CBR aan te vragen voor bijvoorbeeld het dragen van de autogordel? Met dit formulier kan je ontheffing bij het CBR aanvragen. Let wel; hiervoor zijn er wettelijk strenge voorwaarden aan verbonden.

 

 

Klik hier om ontheffing aan te vragen bij het CBR.

Theorie-examen reserveren

Op deze pagina is het mogelijk om zelf het theorie-examen voor auto, bromfiets of motor te reserveren. Dit kan op twee manieren; met DigiD of met 'Mijn CBR'. Praktijk-examens kunnen alleen via de rijschool gereserveerd worden.

Klik hier om een theorie-examen te reserveren.

Tarieven CBR

Alle tarieven van het CBR op een rij.

Klik hier voor de tarieven van het CBR.

CBR rijden met een lichamelijke beperking

Hoofdkantoor CBR (adres)

Sir Winston Churchilllaan 297 Rijswijk 2288 DC Nederland
Rapportcijfer CBR Klantenservice: 1.9

Rapportcijfer is gebaseerd op 77 beoordelingen.

Beoordeel CBR Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan CBR Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor CBR Klantenservice

  • Beoordeeld door Clement op 13-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

Volgende week geen rijbewijs meer. Ik ben boos. Kan ik de vervoerkosten bij u declareren? Plus schadevergoeding voor het ongemak? Ben vandaag erg onaardig geweest tegen de telefoniste terwijl zij er eigenlijk ook niets aan kan doen. Sorry. Alles ingeleverd keuringen gedaan wel betaald maar leveren? Help!!!
  • Beoordeeld door H vd Acker op 28-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk vragen te stellen; de belangrijkste vragen staan niet in het lijstje, dus kunnen niet gesteld worden. Zo kan ik het ook.....Van mij minder dan eennul, omdat je gewoon in de zijk wordt genomen....
  • Beoordeeld door J. Dircks op 28-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

Niet om te geloven. Ik stuurde de gezondheidsverklaring op samen met het aanvraagformulier verlenging rijbewijs, copie ID en het oude rijbewijs. Kreeg het aanvraagformulier verlenging,. copie ID en het oude rijbewijs terug met de mededeling dat deze bescheiden niet voor het CBR bestemd waren. Waar zijn die wel voor bestemd? Ministerie van Buitenaardse Betrekingen? De gezondheidsverklaring werd niet teruggestuurd. Wel kreeg ik via Digid een bevestiging dat deze in goede orde was ontvangen. Hoe nu verder
  • Beoordeeld door Hubert van Eijndhoven op 19-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk tel. Contact te krijgen
  • Beoordeeld door l.vink op 8-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

ik schrijf namens mijn zoon ,hij heeft de moed al opgegeven.
het is toch niet te geloven dat het allemaal zo lang moet duren
mensen die hun rijbewijs iedere dag nodig hebben worden vreselijk gedupeerd
neem jullie verantwoordelijkheid en doe hier wat aan !!!!!!
  • Beoordeeld door Wfl.Heijdeman op 24-07-2019
  • Rapportcijfer: 1

Geen tel kotakt mogelijk dus een 1
  • Beoordeeld door A.M. Erckens -Wemmer op 19-06-2019
  • Rapportcijfer: 1

Na 30 minuten aan de telefoon gehangen en dat was niet de eerste keer. Mij rijbewijs loopt 1 juli af en ik ben van half febr, bezig , wat moet ik nou nog meer doen.
  • Beoordeeld door Ellen Brakel op 11-06-2019
  • Rapportcijfer: 2

De medewerkers aan de telefoon doen hun uiterste best, daarvoor chappeau echter ik ben al 9 maanden bezig om mijn rijbewijs weer te mogen activeren na een periode van ziek zijn en ik heb nog steeds geen bericht. De eerste aanvraag inclusief verklaring van mijn neuroloog heeft 4,5 maanden bij het CBR op een stapel gelegen. Het automatische proces is hier echter niet op aangepast want er blijven brieven komen dat mijn papieren nog niet zijn ontvangen en dat ik het opnieuw moet doen. Alle respect voor het feit dat de beroepschauffeurs eerst voorgaan maar daarmee is het probleem niet opgelost. Er moeten meer handjes bij! Het is toch van de zotte dat ik straks bijna een jaar bezig ben om mijn rijbewijs weer te krijgen en dan eerst voor 2 jaar. Zodra ik bericht heb kan ik alvast weer gaan aanvragen voor de volgende ronde. Ik snap dat de beroepschauffeurs hun stem hebben laten horen, terecht maar moeten wij nu eerst met z'n allen gaan schreeuwen om gehoord te worden? Blijkbaar groeit het percentage mensen die tijdelijk niet mogen rijden. Pak het probleem aan bij de kern! Ik baal hier in ieder geval verschrikkelijk van. Het ontneemt mi mijn vrijheid! Een goud goed!
  • Beoordeeld door H.Akkerman op 4-06-2019
  • Rapportcijfer: 1

bereikbaarheid is knudde
  • Beoordeeld door Hans Niesen op 15-05-2019
  • Rapportcijfer: 1

Heb op 21 maart een medische keuring ondergaan voor een nieuw rijbewijs i.v.m. 75 jaar.
Daags erna opgestuurd met alle gegevens die gevraagd werden.
Tot op heden , 14 mei NIETS meer gehoord.
Heb mijn rijbewijs nodig i.v.m. werkzaamheden.
Ben na 19 augustus dan in overtreding dankzij jullie.
Waar blijft het ??
JPSC Niesen
Botermarkt 151
5404 NV Uden
  • Beoordeeld door Dik v weeghel op 14-05-2019
  • Rapportcijfer: 4

De tyd vind ik te lang dat men hoort of je weer mag autoryden als je een gezondheidverklaring heb ingestuurt ik begrijp een maand of 3 kan nog maar 6 maanden is erg lang als je weer wilt autoryden
  • Beoordeeld door mmj konings op 6-05-2019
  • Rapportcijfer: 1

Beste medewerker, Sorry dat ik het zo moet bevestigen. Om telefonisch in contact te komen zijn de wachttijden niet te overzien en zelfs helemaal geen contact. Ik ben helaas genoodzaakt om mijn Rechtsbijstand in te schakelen. Een woord het is schandalig voor woorden.
Graag verlang ik een telefonisch bericht van U op zeer kort termijn. Mjn mobiel luidt als volgt. xxx xxx xxx (Telefoonnummer is verwijderd door redactie meteencontact.nl)

met vriendelijke dank voor Uw medewerking,

mmj Konings
  • Beoordeeld door Annie Disseldorp op 25-04-2019
  • Rapportcijfer: 2

Ik wacht al 5 maanden op mijn rijbewijs , het kost me mijn bedrijf,
Omdat ik nog steeds niet mag rijden . 40 jaar werk ik in mijn eigen bedrijf met veel plezier.

Nu slopen jullie mijn bedrijf , door nog steeds mijn rijbewijs niet te sturen.
Daar wordt ik gek van en mijn cursisten lopen weg naar andere,
Als dit zo door gaat sta ik voor mijn gevolgen niet in. .
Als jullie gelijk alle formulieren sturen , kan alles veel sneller gaan.
Duizenden mensen met een rijbewijs dragen een bril.
Papieren van de keuring arts waren goed, ( jammer dat je gezond ben) nu nog maar wat anders sturen , naar de oogarts.
Deze kwam met hetzelfde , alles prima, maar cbr heb geen tijd. Ben bijna van plan me wat aan te doen , dan is dit wel jullie geweten, als die er is.
Het heb me nu al meer dan 45000 euro gekost, maar erger zo gaat mijn bedrijf er aan.
vr.groet
  • Beoordeeld door Jim op 4-04-2019
  • Rapportcijfer: 1

Vanmiddag 37 minuten in de wacht gestaan, contact maar verbroken, moest verder met werk. Nu net weer bijna 40 minuten gewacht. Twee mobiele telefoons gelijktijdig aan het bellen en wachten maar....
Alleen het bandje : “nog een ogenblik geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk te woord gestaan” . CBR kan dankzij haar monopolie alles en iedereen schofferen zonder enige controle of terechtwijzing.
Slechts één woord schiet mij te binnen: schandalig!
  • Beoordeeld door stefan Linterman op 27-03-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ik krijg een melding dat het telefoonnummer niet in gebruik is.
  • Beoordeeld door H.Groet op 26-03-2019
  • Rapportcijfer: 3

3, wegen stage en slecht werkende site, Contact met Uw medewerkers was oke.
  • Beoordeeld door Eddy op 20-03-2019
  • Rapportcijfer: 1

Gisteren 19-03 een brieft ontvangen van rdw dat mijn rijbewijs verloopt op 25-03!
wat zijn jullie een fijn mensen en gaan jullie optijd mensen op hoogte houden?
zeker doen jullie dat om op die manier meer geld binnen te krijgen dan eenig optie is: De speodprocedure omdat duurder is.

belagelijk.
  • Beoordeeld door karin hemerik op 26-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Het probleem zal inmiddels bij jullie overduidelijk zijn.Het wordt de hoogste tijd,dat er iets aan gedaan wordt!!Niemand krijgt contact,mails worden gewoon niet beantwoord of niet gelezen!Ook als je kerngezond bent op in september 75 jarige leeftijd,heb je gewoon geen schijn van kans op een reactie!
I.v.m deze enorme puinhoop leek het me verstandig om te informeren,of ik dan nu alvast "het formulier"in kon vullen!Helaas wordt er op mijn vraag gewoon niet gereageerd!!!
Misschien wordt het tijd dat de overheid zijn licht hierover laat schijnen en maatregelen neemt!
  • Beoordeeld door jan op 18-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Zijn niet bereikbaar. !! mailen kan alleen via de site. Hiervan komt geen ontvangst bevestiging en er komt geen reactie op.Na 15 x bellen heb ik nog niemand kunnen bereiken omdat soms na 90 minuten, de verbinding wordt verbroken.En dit alles terwijl er in het CBR werk ook nog veel fout gaat
  • Beoordeeld door Veltman op 13-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb al tig keer geprobeerd om jullie te bereiken maar de verbinding wordt gewoon verbroken....slechte zaak .
  • Beoordeeld door W op 11-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Omdat het te druk is word er gezegd: het is nu te druk, de verbinding word verbroken!...
Wat een waardeloze service!
  • Beoordeeld door Kasper van der Mark op 11-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Toch ongelooflijk dat zo"n CBR niet bereikbaar is ! Schande
  • Beoordeeld door Jan op 5-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

Na een zestal pogingen op verschillende tijdstippen lukt het me niet om contact op te nemen met het CBR.
Na twee en een halve minuut vinden zij het zeker ook te lang duren en verbreken ze de verbinding.
  • Beoordeeld door B v Engelenhoven op 4-02-2019
  • Rapportcijfer: 1

het is onmogelijk om contact te krijgen en via mail wordt ook niet
  • Beoordeeld door Van Stevendaal op 31-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Nooit telefonisch te bereikbaar!!! En vraag mij af wat ze daar zitten te doen van onze belastingcenten (zeg maar euro"s). Schande dat dit zomaar kan in een land dat de bureaucratie hoog in het vaandel heeft staan. Controle is er niet op deze diensten. .
  • Beoordeeld door arthurkoet op 29-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

kut cbr laat expres te telefoon gaan
  • Beoordeeld door Ryan op 25-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Probeer al de hele week te bellen soms half uur en zelfs een uur in de wacht en krijg niemand te spreken
  • Beoordeeld door Adriana Korteweg op 24-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ik wacht meer dan VIER MAANDEN op mijn rijbewijs. Elke dag bel ik en wacht ik meer dan een HALF UUR zonder ooit contact te krijgen.
  • Beoordeeld door Zwerfdwerg op 23-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb ruim 60 minuten aan de lijn gezeten om een medewerker te spreken, niks! Online kan ik via DigiD ook geen gezondheidsverklaring online invullen omdat bij het inloggen een sms code naar een oud telefoonnummer word gestuurd terwijl ik op mijn DigiD mijn huidige nummer heb ingevuld en opgeslagen! Dus.... dan maar via de fysieke manier, op de fiets de formulieren halen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit geintje er door is en ik weer kan rijden!!
  • Beoordeeld door m op 14-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

kan ze gewoon niet bereiken probeer nu al zeker 4 maal een half uur op verschillende dagen maar nee hoor , niks
  • Beoordeeld door Natasha op 12-01-2019
  • Rapportcijfer: 10

Door omstandigheden kwam ik te laat op mijn rij examen. Zodra ik wist dat ik te laat zou komen heb ik het cbr gebeld (wel lang moeten wachten). De examinator heeft 35 minuten op me gewacht en deed niet moeilijk. Ben uiteindelijk geslaagd. In tegenstelling tot alle andere berichten ben ik superblij met het CBR!!!!!
  • Beoordeeld door Wim jagtenberg op 10-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Onbereikbare organisatie. Heb mijn gezondheidsverklaring op tijd ingestuurd. Nu is het niet ontvangen. Via telefoon en e mail onbereikbaar.
  • Beoordeeld door H. Van Eijk op 9-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Zo ontzettend slecht bereikbaar, ik heb meer dan 2 uur gewacht en toen maar opgegeven. Hoe is dit mogelijk?
  • Beoordeeld door W de haan op 8-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

Telefonisch niet bereikbaar 90 min in de wacht Dan verbinding verbroken. Probeer al 2 Dagen Om een vraag te stellen
  • Beoordeeld door Wouter op 2-01-2019
  • Rapportcijfer: 1

De meest slechte organisatie die er is
Door deze reactie van mij zal ook wel mijn rijbewijs ongeldig verklaart worden
nou jullie doen maar bha raak toch alles kwijt Door jullie
Ik word gestraft voor iets van 12 jaar geleden en ik drink geen druppel meer en toch raak ik mijn rijbewijs kwijt Door deze kut organisatie bha bha bha
  • Beoordeeld door J.Best op 8-12-2018
  • Rapportcijfer: 1

telefonisch en per contact email niet te bereiken
  • Beoordeeld door Hans op 5-12-2018
  • Rapportcijfer: 1

telefonisch onbereikbaar!!!
Bel CBR
088 227 77 00