Belastingdienst Klantenservice

Rapportcijfer Belastingdienst klantenservice: 3.4 » Lees beoordelingen (19)

Bellen met Belastingdienst

Waarom bellen met Belastingdienst Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over toeslagen zoals: kinderopvangtoeslag, huurtoeslag of zorgtoeslag.
  • Je hebt een vraag over kindgebonden budget.
  • Je hebt een vraag over een belastingaanslag
  • Je bent ondernemer en je hebt een vraag over omzetbelasting of BTW.
  • Je bent ondernemer en je hebt een vraag over loonheffingen
  • Je bent ondernemer en je hebt een vraag over vennootschapsbelasting of inkomstenbelasting.
  • Je wilt je rekeningnummer zoals dat bekend is bij de belastingdienst wijzigen.
  • Je wilt een inkomensverklaring aanvragen.
  • Je hebt per post een aanmaning of dwangbevel ontvangen.

Openingstijden telefonische klantenservice Belastingdienst

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 20:00
  • Dinsdag 08:00 - 20:00
  • Woensdag 08:00 - 20:00
  • Donderdag 08:00 - 20:00
  • Vrijdag 08:00 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Belastingdienst: 0800-0543

  • Belkosten: Gratis
  • Ben je in het buitenland en wil je de belastingdienst bellen? Bel dan +31 555 385 385. Let op, dit nummer is niet gratis als je vanuit het buitenland belt. Zorg er voor dat je je burger service nummer (BSN) bij de hand hebt als je contact opneemt met de belastingdienst.

Heb jij onlangs contact gehad met Belastingdienst? Laat ons je ervaringen met Belastingdienst weten!
Beoordeel Belastingdienst.

Controleer op storingen bij Belastingdienst.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Belastingdienst.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • Inloggen met DigiD.
  • Huurtoeslag.
  • Belastingdienst voor ondernemers.
  • Telefonische bereikbaarheid.
  • Kinderopvangtoeslag.
  • Aangifte inkomstenbelasting.
  • Zorgtoeslag.
  • Kindgebonden Budget.
Controleer of er een storing is bij Belastingdienst

Wil je op een andere manier contact opnemen met Belastingdienst?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Belastingdienst? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met Belastingdienst via Facebook Messenger.

Ook op Facebook Messenger kun je tijdens werkdagen terecht met je vragen aan de Belastingdienst. De openingstijden om contact te kunnen krijgen met de klantenservice zijn van maandag t/m donderdag van 08:00 - 20:00 en op vrijdag van 08:00 - 17:00 uur. Facebook Messenger ondersteunt naast tekstberichten ook audioboodschappen en (video)bellen via het internet. Het is in enkele jaren uitgegroeid tot een groot (chat)netwerk van zo'n 900 miljoen actieve gebruikers (april 2016).

Klik hier voor contact met Belastingdienst via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Belastingdienst.

Bekijk de veelgestelde vragen op de site van de Belastingdienst, per onderwerp:


Verdacht bericht ontvangen - wat kunt u doen?

  •     Check of een bericht van ons komt
  •     Een verdachte e-mail melden
  •     Een verdacht sms-bericht melden
  •     Een verdacht WhatsApp-bericht melden
  •     Een verdachte brief melden
  •     Een verdacht telefoontje melden
  •     Een verdachte app melden
  •     Bekijk voorbeelden van valse berichten


Langskomen bij een belastingkantoor

  •     Adres van een belastingkantoor opzoeken
  •     Afspraak maken voor hulp op een belastingkantoor
  •     Hulp bij aangifte of toeslagen
  •     Hulp van de Belastingdienst
  •     Checklist: wat neemt u mee naar hulp bij aangifte?
  •     Checklist: wat neemt u mee naar hulp bij toeslagen?


Betalen

  •     Rekeningnummer(s) Belastingdienst opzoeken
  •     Wat als ik mijn acceptgiro, betaalinformatie of betalingskenmerk kwijt ben?
  •     Wijzigingen doorgeven
  •     Adreswijziging doorgeven
  •     Rekeningnummer wijzigen


Betaaldatums toeslagen en voorlopige aanslag

  •     Wanneer krijg ik mijn toeslag of voorlopige aanslag?
Ga naar de veelgestelde vragen van Belastingdienst

Neem contact op met Belastingdienst via Facebook.

De belastingdienst is te bereiken via Facebook. Zo zie je maar dat de belasting het meent als ze zeggen dat ze het niet leuker kunnen maken maar wel makkelijker.

Je kunt contact opnemen met de belastingdienst op Facebook tijdens de volgende uren:

  • Maandag t/m Donderdag van 8:00 uur tot 20:00 uur.
  • Vrijdag van 8:00 uur tot 17:00 uur.
  • Zaterdag en Zondag is de belastingdienst niet bereikbaar op Facebook.

Let op! Ben je ondernemer en heb je een vraag als ondernemer? Ga dan naar de Facebook pagina van de belastingdienst speciaal voor ondernemers.

Klik hier voor contact met Belastingdienst via Facebook.

Neem contact op met Belastingdienst via Twitter.

Op Twitter kun je terecht om contact op te nemen met de belastingdienst. Je kunt je vraag stellen tijdens de volgende uren:

  • Maandag tot en met Donderdag van 8.00 tot 20.00 uur.
  • Vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
  • Zaterdag en zondag is de belastingdienst offline.

Let op! Ben je ondernemer? Ga dan naar de Twitter pagina speciaal voor ondernemers.

Klik hier voor contact met Belastingdienst via Twitter.

Hoe werkt Mijn Belastingdienst Zakelijk

Belastingdient (adres)

Den Haag, Zuid Holland Nederland
Rapportcijfer Belastingdienst Klantenservice: 3.4

Rapportcijfer is gebaseerd op 19 beoordelingen.

Beoordeel Belastingdienst Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Belastingdienst Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Belastingdienst Klantenservice

  • Beoordeeld door Wijchen loeffen op 31-12-2023
  • Rapportcijfer: 8

Info is volledig en goed leesbaar
  • Beoordeeld door S.J.Oijen op 7-12-2023
  • Rapportcijfer: 1

Belastingtelefoon niet te bereiken.(wachttijden steeds een half uur of meer)
Dus maar even op deze manier.
Beschikking zorgtoeslag 2024 ontvangen waarin de belastingdienst een inschatting maakt van mijn inkomen over 2024.
Maandelijks krijg ik een bedrag uitbetaald.
Kijk ik echter naar de inschatting van het inkomen die de belastingdienst maakt, en naar de tabel van de belastingdienst dan komt dit boven het maximale bedrag uit waarop je recht zou hebben op zorgtoeslag
In mijn geval zou dat dus 0 (nul) zijn..
Misschien is de grens voor de zorgtoeslag toch verhoogt in 2024 ? Of gebruikt de belastingdienst een verkeerde tabel? Foutje ????????
Vertel het mij!
  • Beoordeeld door Cees op 13-07-2023
  • Rapportcijfer: 2

Geen telefonische contact te krijgen
  • Beoordeeld door frans tinga op 26-05-2023
  • Rapportcijfer: 2

Ik heb een vraag over het betalen van 368 euro en die kan ik niet kwijt, wan het is te druk de hele week al
  • Beoordeeld door Paul Hoes op 24-04-2023
  • Rapportcijfer: 2

Ik probeer achterstallige betalingen Zorgverzekeringswet te doen; van 'n aantal heb ik de orginele aanslag niet dus ook geen betalingskenmerk. Daarvoor probeer ik al dagen contact met jullie te krijgen, wil eventueel teruggebeld worden maar 't lukt me steeds niet om er door te komen. Ik doe echt m'n best maar op deze manier gaat 't niet lukken en verwacht ik wederom aanmaningen van jullie of 'n dwangbevel. HOE MOET DIT DAN??????
  • Beoordeeld door Arlène Lubbers op 27-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik sta al meer dan een uur in de wachtrij.
  • Beoordeeld door Anne Huizing O"Donnell op 9-02-2023
  • Rapportcijfer: 10

Ik heb aleen lof voor de mensen van de belasting telefoon, en de medewerkers waarmee ik in contact ben geweest in de laatste paar jaar, ik wordt ouder (bijna 80) en niet alles gaat van zelfsprekend ik ben zo fantasties geholpen ook op belasting kantoor bij het invullen van onze papieren, ook vragen over mijn buitenlands pension was geen enkele probleem (en dat was soms ingewikkeld en moeijelijk voor de medewerker om met een oplossing te komen , maar geen probleem was ook opgelost. mensen hebben naar corona a korte lont, zo jammer maar gelukkig heeft dit op jullie geen uitwerking V.R.G. Anne Huizing O"Donnell
  • Beoordeeld door Fred de visser op 18-11-2022
  • Rapportcijfer: 4

Na 33 minuten en 12 seconden wordt de verbinding verbroken, heb nog wel iemand gesproken maar dus geen antwoord gekregen. Zij weet wie ik ben en vind het vreemd dat ik dan niet wordt terug gebeld. Mijn gegevens zijn bekend dus verwacht ik eigenlijk wel een antwoord.
  • Beoordeeld door M. Krijgsman op 1-11-2022
  • Rapportcijfer: 2

Zeer beroerd! Na lang wachten eindelijk contact krijg ik voor de zekerheid een doorkiesnummer voor kinderopvangtoeslag (7128) wat niet werkt. Weer opnieuw in de wachtrij is deze ineens vol en wordt de verbinding steeds verbroken!
  • Beoordeeld door Musluk op 21-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Sinds Juli betaal ik een bedrag van 168 euro voor teveel ontvangen toeslagen, maar laaste 3 maanden zijn niet verwerkt. En ik ontvang een incasso terwijl dit het fout van de belasting dienst is.

3 uur lang geprobeerd een medewerker te spreken, uiteindelijk gwlukt, maar mevrouw geeft aan dat het laaste betaling in juli heeft plaatsgevonden en dat ze toe is aan weekens en mij niet verder kon helpen. Belachelijk toestand dit

Ik geef een 0 cijfer en schandalig te verwoorden.. ik zal dit doorgeven naar Algemeen dagblad.
  • Beoordeeld door Jan op 16-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet bereikbaar wachttijd meer als 45 minuten, en dan??????
  • Beoordeeld door Rene Roger op 20-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Enorm lang keuze menu met veel onnodige informatie en aan het eind van liedje nog steeds horen dat de wacht rij vol is en een verzoek om later nog eens te proberen.
  • Beoordeeld door Ans op 1-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slecht. Probeer al dagen contact te krijgen. Duurt meer dan half uur. En dan wordt de lijn verbroken. Ze zouden terugbellen. Dat gebeurt ook niet.
  • Beoordeeld door Zoekhetuit op 1-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Nooit bereikbaar maar wel rekeningen blijven sturen naar iemand zonder inkomen, wat een grappenmakers daar.
  • Beoordeeld door GEOFF BISS op 12-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Een aantal dagen gewoon niet bereikbaar
  • Beoordeeld door Gerard op 1-04-2021
  • Rapportcijfer: 10

Ik heb vaak met de belasting aan de telefoon gezeten. En ook al is belasting betalen niet fijn. De medewerkers van de belasting zijn altijd maar dan ook altijd, super vriendelijk, meedenkend en behulpzaam. Nul arrogantie, niet oordelend maar altijd op zoek naar een oplossing.

Tot op heden ben ik geen enkel andere instantie of bedrijf tegen gekomen die kan tippen aan de klantvriendelijkheid van de belastingdienst.

Chapeau belastdienst!
  • Beoordeeld door Mirjam op 8-03-2021
  • Rapportcijfer: 8

Door een fout bij de belastingdienst had ik geen btw nummer meer. Het aanvragen kon alleen per post en het kon enkele weken duren voordat het toegewezen zou worden. Omdat ik mijn aangifte moet doen had ik geen weken de tijd! Ik heb de aanvraag meteen per post verstuurd en tot mijn verbazing was het btw identificatie nummer binnen enkele dagen toegewezen........hele opluchting
  • Beoordeeld door TheMan97 op 14-07-2018
  • Rapportcijfer: 7

Goed geholpen, kan niet anders zeggen
  • Beoordeeld door Seth op 14-07-2018
  • Rapportcijfer: 2

Pfffff. Vermoeiend. Lang wachten, lang keuzemenu en na 15 minuten te horen krijgen dat ik online een antwoord kan vinden of later moet terugbellen. Wat een stel amateurs
Bel Belastingdienst
0800-0543