We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...
Ben je in het buitenland en wil je de belastingdienst bellen? Bel dan +31 555 385 385. Let op, dit nummer is niet gratis als je vanuit het buitenland belt. Zorg er voor dat je je burger service nummer (BSN) bij de hand hebt als je contact opneemt met de belastingdienst.
Heb jij onlangs contact gehad met Belastingdienst? Laat ons je ervaringen met Belastingdienst weten!
Beoordeel Belastingdienst.
Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Belastingdienst.
Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.
Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Belastingdienst? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.
Ook op Facebook Messenger kun je tijdens werkdagen terecht met je vragen aan de Belastingdienst. De openingstijden om contact te kunnen krijgen met de klantenservice zijn van maandag t/m donderdag van 08:00 - 20:00 en op vrijdag van 08:00 - 17:00 uur. Facebook Messenger ondersteunt naast tekstberichten ook audioboodschappen en (video)bellen via het internet. Het is in enkele jaren uitgegroeid tot een groot (chat)netwerk van zo'n 900 miljoen actieve gebruikers (april 2016).
Klik hier voor contact met Belastingdienst via Facebook Messenger.Bekijk de veelgestelde vragen op de site van de Belastingdienst, per onderwerp:
Verdacht bericht ontvangen - wat kunt u doen?
Langskomen bij een belastingkantoor
Betalen
Betaaldatums toeslagen en voorlopige aanslag
De belastingdienst is te bereiken via Facebook. Zo zie je maar dat de belasting het meent als ze zeggen dat ze het niet leuker kunnen maken maar wel makkelijker.
Je kunt contact opnemen met de belastingdienst op Facebook tijdens de volgende uren:
Let op! Ben je ondernemer en heb je een vraag als ondernemer? Ga dan naar de Facebook pagina van de belastingdienst speciaal voor ondernemers.
Klik hier voor contact met Belastingdienst via Facebook.Op Twitter kun je terecht om contact op te nemen met de belastingdienst. Je kunt je vraag stellen tijdens de volgende uren:
Let op! Ben je ondernemer? Ga dan naar de Twitter pagina speciaal voor ondernemers.
Klik hier voor contact met Belastingdienst via Twitter.Rapportcijfer is gebaseerd op 17 beoordelingen.
Geen telefonische contact te krijgen
Ik heb een vraag over het betalen van 368 euro en die kan ik niet kwijt, wan het is te druk de hele week al
Ik probeer achterstallige betalingen Zorgverzekeringswet te doen; van 'n aantal heb ik de orginele aanslag niet dus ook geen betalingskenmerk. Daarvoor probeer ik al dagen contact met jullie te krijgen, wil eventueel teruggebeld worden maar 't lukt me steeds niet om er door te komen. Ik doe echt m'n best maar op deze manier gaat 't niet lukken en verwacht ik wederom aanmaningen van jullie of 'n dwangbevel. HOE MOET DIT DAN??????
Ik sta al meer dan een uur in de wachtrij.
Ik heb aleen lof voor de mensen van de belasting telefoon, en de medewerkers waarmee ik in contact ben geweest in de laatste paar jaar, ik wordt ouder (bijna 80) en niet alles gaat van zelfsprekend ik ben zo fantasties geholpen ook op belasting kantoor bij het invullen van onze papieren, ook vragen over mijn buitenlands pension was geen enkele probleem (en dat was soms ingewikkeld en moeijelijk voor de medewerker om met een oplossing te komen , maar geen probleem was ook opgelost. mensen hebben naar corona a korte lont, zo jammer maar gelukkig heeft dit op jullie geen uitwerking V.R.G. Anne Huizing O"Donnell
Na 33 minuten en 12 seconden wordt de verbinding verbroken, heb nog wel iemand gesproken maar dus geen antwoord gekregen. Zij weet wie ik ben en vind het vreemd dat ik dan niet wordt terug gebeld. Mijn gegevens zijn bekend dus verwacht ik eigenlijk wel een antwoord.
Zeer beroerd! Na lang wachten eindelijk contact krijg ik voor de zekerheid een doorkiesnummer voor kinderopvangtoeslag (7128) wat niet werkt. Weer opnieuw in de wachtrij is deze ineens vol en wordt de verbinding steeds verbroken!
Sinds Juli betaal ik een bedrag van 168 euro voor teveel ontvangen toeslagen, maar laaste 3 maanden zijn niet verwerkt. En ik ontvang een incasso terwijl dit het fout van de belasting dienst is.
3 uur lang geprobeerd een medewerker te spreken, uiteindelijk gwlukt, maar mevrouw geeft aan dat het laaste betaling in juli heeft plaatsgevonden en dat ze toe is aan weekens en mij niet verder kon helpen. Belachelijk toestand dit
Ik geef een 0 cijfer en schandalig te verwoorden.. ik zal dit doorgeven naar Algemeen dagblad.
Niet bereikbaar wachttijd meer als 45 minuten, en dan??????
Enorm lang keuze menu met veel onnodige informatie en aan het eind van liedje nog steeds horen dat de wacht rij vol is en een verzoek om later nog eens te proberen.
Zeer slecht. Probeer al dagen contact te krijgen. Duurt meer dan half uur. En dan wordt de lijn verbroken. Ze zouden terugbellen. Dat gebeurt ook niet.
Nooit bereikbaar maar wel rekeningen blijven sturen naar iemand zonder inkomen, wat een grappenmakers daar.
Een aantal dagen gewoon niet bereikbaar
Ik heb vaak met de belasting aan de telefoon gezeten. En ook al is belasting betalen niet fijn. De medewerkers van de belasting zijn altijd maar dan ook altijd, super vriendelijk, meedenkend en behulpzaam. Nul arrogantie, niet oordelend maar altijd op zoek naar een oplossing.
Tot op heden ben ik geen enkel andere instantie of bedrijf tegen gekomen die kan tippen aan de klantvriendelijkheid van de belastingdienst.
Chapeau belastdienst!
Door een fout bij de belastingdienst had ik geen btw nummer meer. Het aanvragen kon alleen per post en het kon enkele weken duren voordat het toegewezen zou worden. Omdat ik mijn aangifte moet doen had ik geen weken de tijd! Ik heb de aanvraag meteen per post verstuurd en tot mijn verbazing was het btw identificatie nummer binnen enkele dagen toegewezen........hele opluchting
Goed geholpen, kan niet anders zeggen
Pfffff. Vermoeiend. Lang wachten, lang keuzemenu en na 15 minuten te horen krijgen dat ik online een antwoord kan vinden of later moet terugbellen. Wat een stel amateurs
Beoordeel Belastingdienst Klantenservice