Via het contactformulier van het CBR kun je ook een vraag stellen. Zorg er voor dat je je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand hebt, hier wordt in het contactformulier om gevraagd.
Via de Facebook pagina van het CBR kun je ook een vraag stellen of een chatbericht versturen aan de klantenservice. Reactietijden of openingstijden worden niet vermeld.
Vul het formulier volledig in en stuur het vervolgens naar het volgende e-mailadres: klachten@cbr.nl of stuur het op per post. Gebruik hiervoor onderstaand adres:
Moet je van het CBR een gezondheidsverklaring afgeven? Dit kan online! Je hebt wel een DigiD nodig met de extra controle via SMS, heb je dit nog niet? Vraag deze dan eerst aan.
Let op! Je kunt alleen tijdens de volgende uren je gezondheidsverklaring online afgeven:
Heb je een klacht, vraag of opmerking? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met het CBR. Stuur je brief naar onderstaand adres:
CBR
Afdeling Juridische Zaken
Postbus 5301
2280 HH Rijswijk ZH
Vergeet niet je persoonlijke gegevens te vermelden!
Account aanmaken
Bij het CBR is het mogelijk om een account aan te maken, dit heet 'Mijn CBR'. Met een eigen account kan je zaken eenvoudig en snel online regelen bij het CBR. De klantenservice is van maandag t/m zaterdag van 06:00 tot 24:00 uur en zondag van 13:00 tot 24:00 uur open. Inloggen is alleen mogelijk met DigiD.
Klik hier om eenvoudig het juiste CBR examencentrum in de buurt te vinden. Kies het juiste soort examen en vervolgens op het gewenste examencentrum. De site klikt vanzelf door, het is zeer eenvoudig.
Is er een beroepsmatige of een medische aanleiding om ontheffing bij het CBR aan te vragen voor bijvoorbeeld het dragen van de autogordel? Met dit formulier kan je ontheffing bij het CBR aanvragen. Let wel; hiervoor zijn er wettelijk strenge voorwaarden aan verbonden.
Op deze pagina is het mogelijk om zelf het theorie-examen voor auto, bromfiets of motor te reserveren. Dit kan op twee manieren; met DigiD of met 'Mijn CBR'. Praktijk-examens kunnen alleen via de rijschool gereserveerd worden.
Zo gaat het bij het praktijkexamen bromfiets van het CBR
Rapportcijfer
CBR Klantenservice:
1.6
1.6
Rapportcijfer is gebaseerd op
63 stem(men).
Beoordeel CBR Klantenservice
Beoordelingen voor CBR Klantenservice
Beoordeeld door Jeff op 29-10-2020
Rapportcijfer: 1
belachelijk lange wachttijden zowel voor contact als examens
examens foutmeldingen zonder uitleg.
Beoordeeld door Henriette reuters op 12-10-2020
Rapportcijfer: 1
hoezo contacteren..!!! BIJ DRINGENDE VRAGEN
1) Telefonische RIEDELS VAN 10 MINUTEN ZONDER MIJN VRAAG!!
2) E - MAIL: VEEL TE LANGE WACHTTIJD OP DRINGENDE VRAAG
3) KLANTEN"SERVICE"...????????? NAAM NIET WAARD
Beoordeeld door Voortman op 22-07-2020
Rapportcijfer: 1
Topunt van geduld!!!
Bellen met CBR, ik ben al twee dagen aan het bellen om ze te pakken te krijgen. Het nummer is niet bereikbaar en ik wordt er na 30 sec. gewoon uit gegooid met: "Het nummer dat u heeft gebeld is nu niet bereikbaar, probeer het later nog een keer".
Maar niet alleen slecht telefonisch bereikbaar ook hun administratie klopt niet. We krijgen een herinneringsbrief dat niet alle gegevens zijn verstrekt. Maar we zien toch duidelijk in "Mijn CBR" dat de gegevens een maand eerder bij hun is ingeboekt, HOE DAN???
Zijn ze allemaal sabbatical daar of zo.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het contact opnemen bij deze "ambtenaren".
Beoordeeld door Anouk op 6-06-2020
Rapportcijfer: 1
Belachelijk dat je in het weekend na 23:30 niet meer kunt inloggen. Probleem gehad met inloggen en nu dus mijn formulieren voor de keuring niet kunnen uitprinten. Ronduit belachelijk.
Gesprek met keurend arts om 12:15 en op zondag pas vanaf 13:00 beschikbaar. Doe er iets aan!
Beoordeeld door Marc op 16-05-2020
Rapportcijfer: 1
Waardeloos...niet te bereiken en niet in te loggen. Geen mogelijkheden . DigiApp geeft steeds fouten aan. Echt waardeloos hoe dit werkt! Ongelooflijk!!
Beoordeeld door H. Rib op 5-03-2020
Rapportcijfer: 1
Dikke vette 1, Ik ben 75+ ,maar heb mijn rijbewijs nodig omdat ik geregeld voor mijn bedrijf in buiten land rijd. CBR hiervan diverse keren telefonisch op de hoogte gesteld. Kreeg ook met de ingestudeerde afwijzing te maken (de zogenaamde cd player ). Ook heb ik via de invulformulieren het CBR op de hoogte gebracht. Kreeg dan via de email de zelfde uitleg( lees afwijzing). Daarna nog nog een brief gestuurd naar CBR , Lange Kleiweg 30, 2288 GK Rijswijk. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik deze gisteren van post nl retour met de mededeling "" geen brievenbus"". Ik wil graag weten hoe ik mijn brief bij de directie van het CBR krijg? CBR Graag een antwoord van u.
Beoordeeld door oscar de jong op 17-01-2020
Rapportcijfer: 1
mensen lijken wel een cd player kunnen allen maar zegen wat er op hun scherm staat maar geen antwoord op simpel vragen
is een trieste instelling
Beoordeeld door D. Postma op 16-01-2020
Rapportcijfer: 2
We kregen een melding dat wij het rapport van de cardioloog niet hebben opgestuurd. De gezondheidsverklaring is digitaal gedaan op 20-11-2019
Op 21-11-19 is het rapport van de cardioloog aangetekend verzonden naar postbus 1062 2280CB Rijswijk. Deze zending is vrijdag 22 -11-19 om 7.43 bij het CBR bezorgd.
Dus 9 weken na de bezorgdatum krijgen we te horen dat het niet bezorgd is. Ik vind dit slecht.
Beoordeeld door Walidjan op 8-01-2020
Rapportcijfer: 4
Ik heb mijn klant nummer kwijt raken
Beoordeeld door Robert Jan Beringer op 7-01-2020
Rapportcijfer: 1
Heel slecht een een krijgen ze van mij. 1 oktober j. L. Verliep mijn geldigheid rijbewijs. 4 september ontvangstbevestiging gekregen van Gezondheidsverklaring. Ik moet naar Psychiater voor medische keuring. Nu is 6 januari en he nog geen verwijzing naar cbr psychiater gehad telefonisch niet tebereiken. Gaatheeeeel lang duren dit grapje......... Slecht heel slecht bedrijf en maar cashen enmaar hop met het vingertje in deze vieze graai. Maatschappij BAH
Beoordeeld door Adehaan op 30-12-2019
Rapportcijfer: 6
Ik wil mijn aanvraag voor verlenging mijn rijbewijs in trekken
Ik heb een hersen infarct gehad en wil niet meer zelf met de auto rijden.
Klacht ik heb vijf minuten aan de telefoon gehangen kosten
4.50 euro.
Dit voor een gesprek dat ik niet heb kunnen voeren.
Alvast bedankt voor de moeite en de kosten
Graag antwoord.
Beoordeeld door Ad op 20-12-2019
Rapportcijfer: 1
Na 11 minuten in de wacht a 0,90 cent per minuut, wordt gemeld dat er voor 20.00 terug gebeld wordt is nooit gedaan.
Beoordeeld door SIMON op 28-11-2019
Rapportcijfer: 2
Tel contact was waardeloos, advies ; gooi maar wegwztU ontvangen heeft !!!
Beoordeeld door van meeteren op 21-11-2019
Rapportcijfer: 5
5
Beoordeeld door Peter op 28-10-2019
Rapportcijfer: 1
De afdeling klantenservice kan ik moeilijk beoordelen. Het CBR als instituut lijkt een artefact uit een vorige-eeuws totalitair regime dat boven alles verheven en vooral ondoorgrondelijk is.
Mogelijk over enige tijd te bezoeken met mijn museumjaarkaart.
Beoordeeld door Bradley op 22-10-2019
Rapportcijfer: 1
Duurt blijkbaar 6 maanden om de gezondsheidsverklaring goed te keuren. Ik heb het 1 maand geleden meteen aangevraagd nadat ik had besloten om aanhanger te halen ivm de zaak. Dus het examen gepland met rijschool op 31 oktober. Ik kan nu dus niet me examen doen doordat het nog niet is goed gekeurd. Terwijl ik alles nee heb ingevuld...
Doe hier wat aan. Dit kan echt niet. Ik kan nu niet optijd me rijbewijs halen voor de zaak. Super bedankt cbr! Ga zo door!
Beoordeeld door Iterhoeve op 17-10-2019
Rapportcijfer: 1
Slecht slecht slecht.
Nooit te bereiken !!!
Elke dag een aantal keren geprobeerd te bellen.
Werkelijk respectloos omgaan met het publiek.
Ongelooflijk !!!
Beoordeeld door Aja Witzel op 15-10-2019
Rapportcijfer: 10
Een 10 voor het gebrek aan medeleven, empathie. Ook voor de zin: dit zijn de regels.
Ook voor het aanhoren van je verhaal zonder een vraag te stellen. Ook voor het antwoord op de vraag: hoe moet dat nou. nl: dat weet ik niet.
Beste mensen achter die telefoon, hou op met doedelen en neuspeuteren, tikken met je pen en zuchten. En geef me een antwoord. Hoe kom ik 2 x in de week naar de lichttherapie vanwege psoriasis , Openbaar vervoer doet er ruim een uur over en dan moet je nog terug.
En hoe kom ik 2 in de week bij de looptherapie vanwege PAV. Zoek maar even op wat dat is. En dan het sociale gedeelte. Schrijnend. Ik kan mijn kleindochter niet meer op zondag halen omdat haar moeder werkt en en en en. Shame on you..
Beoordeeld door harrie korf op 10-10-2019
Rapportcijfer: 1
Kunnen niets.
Zijn moeilijk bereikbaar.
Nemen je niet altijd serieus.
Kennen geen email.
Het CBR is verworden tot een organisatie die niet meer van deze tijd is.
Star, beperkt en niet erg open.
bv geen email.
bv geen bijlage mee kunnen zenden.
Bv geen klachtentelefoon.
mvg
H.H. Korf
0624539592
Beoordeeld door wiermans op 10-10-2019
Rapportcijfer: 1
minder dan een een, Ik heb alles op tijd bij C B R aangeleverd eerst was de wachttijd 8 weken toen 19 weken daarna 23 weken. hoe kan dit?
Als ik in de Efteling in de wachtrij sta en de wacht tijd is op een bepaal moment 50 minuten en er komen nog 1000 mensen na mij dan blijft mijn wachttijd 50 minuten. bij het C B R is dit blijkbaar omgekeerd.
Beoordeel CBR Klantenservice