Bellen met CBR

Waarom bellen met CBR Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over het praktijk examen auto, motor, bromfiets of scooter
  • Je hebt een vraag over het theorie examen auto, motor, bromfiets of scooter
  • Je hebt een vraag over het beroepsexamen, zoals het groot rijbewijs (vrachtwagen).
  • Je hebt vragen over je gezondheidsverklaring of keuring.
  • Je bent aangehouden en veroordeeld om een cursus te volgen of mee te werken aan een onderzoek.

Openingstijden telefonische klantenservice

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 17:30
  • Dinsdag 08:00 - 17:30
  • Woensdag 08:00 - 17:30
  • Donderdag 08:00 - 17:30
  • Vrijdag 08:00 - 17:30
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer CBR: 088 227 77 00

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten.
BEL METEEN CONTACT 0906 688 688 6 (90cpm*)
We verbinden je meteen door.
Nieuw

We sturen een geluidsopname van het telefoongesprek naar je e-mailadres.

Ja, stuur mij een geluidsopname!

Om een geluidsopname naar je te kunnen versturen hebben we je e-mailadres en telefoonnummer nodig.

Aan het opnemen van de geluidsopname zijn geen extra kosten verbonden. De kosten van het telefoongesprek zijn €0.90 CPM. Je e-mailadres en telefoonnummer worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.

Heb jij onlangs contact gehad met CBR? Laat ons je ervaringen met CBR weten!
Beoordeel CBR.

Wil je op een andere manier contact opnemen met CBR?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met CBR? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met CBR via Facebook Messenger.

Zoek contact met een medewerker van het CBR via Facebook Messenger. Je kunt de klantenservice hier van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 17:30 uur bereiken voor al je vragen en opmerkingen.

Klik hier voor contact met CBR via Facebook Messenger. Klik hier voor contact met CBR via Facebook Messenger.

Neem contact op met CBR via een contactformulier.

Via het contactformulier van het CBR kun je ook een vraag stellen. Zorg er voor dat je je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand hebt, hier wordt in het contactformulier om gevraagd.

Ga naar het contactformulier op de website van CBR Ga naar het contactformulier op de website van CBR

Neem contact op met CBR via Facebook.

Via de Facebook pagina van het CBR kun je ook een vraag stellen of een chatbericht versturen aan de klantenservice. Reactietijden of openingstijden worden niet vermeld.

Klik hier voor contact met CBR via Facebook.

Dien een klacht in bij CBR.

Heb je een klacht over het CBR? Dan kun je je klacht indienen door een formulier in te vullen. Je kunt het klachtenformulier van het CBR hier downloaden.

Vul het formulier volledig in en stuur het vervolgens naar het volgende e-mailadres: klachten@cbr.nl of stuur het op per post. Gebruik hiervoor onderstaand adres:

CBR, meldpunt klachten
Postbus 5301
2280 HH Rijswijk ZH

Klik hier voor meer informatie over het indienen van een klacht bij het CBR.

Klacht indienen bij CBR.

Online gezondheidsverklaring invullen

Moet je van het CBR een gezondheidsverklaring afgeven? Dit kan online! Je hebt wel een DigiD nodig met de extra controle via SMS, heb je dit nog niet? Vraag deze dan eerst aan.

Let op! Je kunt alleen tijdens de volgende uren je gezondheidsverklaring online afgeven:

  • Maandag t/m zaterdag: 06:00 tot 23:30 uur.
  • Zondag: 13:00 tot 23:30 uur.
Online gezondheidsverklaring invullen

Neem schriftelijk contact op met CBR.

Heb je een klacht, vraag of opmerking? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met het CBR. Stuur je brief naar onderstaand adres:

  • CBR
  • Afdeling Juridische Zaken
  • Postbus 5301
  • 2280 HH Rijswijk ZH

Vergeet niet je persoonlijke gegevens te vermelden!

Account aanmaken

Bij het CBR is het mogelijk om een account aan te maken, dit heet 'Mijn CBR'. Met een eigen account kan je zaken eenvoudig en snel online regelen bij het CBR. De klantenservice is van maandag t/m zaterdag van 06:00 tot 24:00 uur en zondag van 13:00 tot 24:00 uur open. Inloggen is alleen mogelijk met DigiD. 

Klik hier om een account aan te maken bij 'Mijn CBR'. Klik hier om een account aan te maken bij 'Mijn CBR'.

Examencentrum CBR zoeker

Klik hier om eenvoudig het juiste CBR examencentrum in de buurt te vinden. Kies het juiste soort examen en vervolgens op het gewenste examencentrum. De site klikt vanzelf door, het is zeer eenvoudig.

Klik hier om het juiste CBR examencentrum te vinden. Klik hier om het juiste CBR examencentrum te vinden.

Ontheffing aanvragen

Is er een beroepsmatige of een medische aanleiding om ontheffing bij het CBR aan te vragen voor bijvoorbeeld het dragen van de autogordel? Met dit formulier kan je ontheffing bij het CBR aanvragen. Let wel; hiervoor zijn er wettelijk strenge voorwaarden aan verbonden.

 

 

Klik hier om ontheffing aan te vragen bij het CBR. Klik hier om ontheffing aan te vragen bij het CBR.

Theorie-examen reserveren

Op deze pagina is het mogelijk om zelf het theorie-examen voor auto, bromfiets of motor te reserveren. Dit kan op twee manieren; met DigiD of met 'Mijn CBR'. Praktijk-examens kunnen alleen via de rijschool gereserveerd worden.

Klik hier om een theorie-examen te reserveren. Klik hier om een theorie-examen te reserveren.

Tarieven CBR

Alle tarieven van het CBR op een rij.

Klik hier voor de tarieven van het CBR. Klik hier voor de tarieven van het CBR.

Zo gaat het bij het praktijkexamen bromfiets van het CBR

Rapportcijfer CBR Klantenservice: 1.6

Rapportcijfer is gebaseerd op 64 beoordelingen.

Beoordeel CBR Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan CBR Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor CBR Klantenservice

  • Beoordeeld door JLM Aarns op 16-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Website al dagen bereikbaar!!! Klantenservice???
  • Beoordeeld door Jeff op 29-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

belachelijk lange wachttijden zowel voor contact als examens
examens foutmeldingen zonder uitleg.
  • Beoordeeld door Henriette reuters op 12-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

hoezo contacteren..!!! BIJ DRINGENDE VRAGEN

1) Telefonische RIEDELS VAN 10 MINUTEN ZONDER MIJN VRAAG!!

2) E - MAIL: VEEL TE LANGE WACHTTIJD OP DRINGENDE VRAAG

3) KLANTEN"SERVICE"...????????? NAAM NIET WAARD
  • Beoordeeld door Voortman op 22-07-2020
  • Rapportcijfer: 1

Topunt van geduld!!!
Bellen met CBR, ik ben al twee dagen aan het bellen om ze te pakken te krijgen. Het nummer is niet bereikbaar en ik wordt er na 30 sec. gewoon uit gegooid met: "Het nummer dat u heeft gebeld is nu niet bereikbaar, probeer het later nog een keer".
Maar niet alleen slecht telefonisch bereikbaar ook hun administratie klopt niet. We krijgen een herinneringsbrief dat niet alle gegevens zijn verstrekt. Maar we zien toch duidelijk in "Mijn CBR" dat de gegevens een maand eerder bij hun is ingeboekt, HOE DAN???
Zijn ze allemaal sabbatical daar of zo.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het contact opnemen bij deze "ambtenaren".
  • Beoordeeld door Anouk op 6-06-2020
  • Rapportcijfer: 1

Belachelijk dat je in het weekend na 23:30 niet meer kunt inloggen. Probleem gehad met inloggen en nu dus mijn formulieren voor de keuring niet kunnen uitprinten. Ronduit belachelijk.
Gesprek met keurend arts om 12:15 en op zondag pas vanaf 13:00 beschikbaar. Doe er iets aan!
  • Beoordeeld door Marc op 16-05-2020
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos...niet te bereiken en niet in te loggen. Geen mogelijkheden . DigiApp geeft steeds fouten aan. Echt waardeloos hoe dit werkt! Ongelooflijk!!
  • Beoordeeld door H. Rib op 5-03-2020
  • Rapportcijfer: 1

Dikke vette 1, Ik ben 75+ ,maar heb mijn rijbewijs nodig omdat ik geregeld voor mijn bedrijf in buiten land rijd. CBR hiervan diverse keren telefonisch op de hoogte gesteld. Kreeg ook met de ingestudeerde afwijzing te maken (de zogenaamde cd player ). Ook heb ik via de invulformulieren het CBR op de hoogte gebracht. Kreeg dan via de email de zelfde uitleg( lees afwijzing). Daarna nog nog een brief gestuurd naar CBR , Lange Kleiweg 30, 2288 GK Rijswijk. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik deze gisteren van post nl retour met de mededeling "" geen brievenbus"". Ik wil graag weten hoe ik mijn brief bij de directie van het CBR krijg? CBR Graag een antwoord van u.
  • Beoordeeld door oscar de jong op 17-01-2020
  • Rapportcijfer: 1

mensen lijken wel een cd player kunnen allen maar zegen wat er op hun scherm staat maar geen antwoord op simpel vragen
is een trieste instelling
  • Beoordeeld door D. Postma op 16-01-2020
  • Rapportcijfer: 2

We kregen een melding dat wij het rapport van de cardioloog niet hebben opgestuurd. De gezondheidsverklaring is digitaal gedaan op 20-11-2019
Op 21-11-19 is het rapport van de cardioloog aangetekend verzonden naar postbus 1062 2280CB Rijswijk. Deze zending is vrijdag 22 -11-19 om 7.43 bij het CBR bezorgd.
Dus 9 weken na de bezorgdatum krijgen we te horen dat het niet bezorgd is. Ik vind dit slecht.
  • Beoordeeld door Walidjan op 8-01-2020
  • Rapportcijfer: 4

Ik heb mijn klant nummer kwijt raken
  • Beoordeeld door Robert Jan Beringer op 7-01-2020
  • Rapportcijfer: 1

Heel slecht een een krijgen ze van mij. 1 oktober j. L. Verliep mijn geldigheid rijbewijs. 4 september ontvangstbevestiging gekregen van Gezondheidsverklaring. Ik moet naar Psychiater voor medische keuring. Nu is 6 januari en he nog geen verwijzing naar cbr psychiater gehad telefonisch niet tebereiken. Gaatheeeeel lang duren dit grapje......... Slecht heel slecht bedrijf en maar cashen enmaar hop met het vingertje in deze vieze graai. Maatschappij BAH
  • Beoordeeld door Adehaan op 30-12-2019
  • Rapportcijfer: 6

Ik wil mijn aanvraag voor verlenging mijn rijbewijs in trekken
Ik heb een hersen infarct gehad en wil niet meer zelf met de auto rijden.
Klacht ik heb vijf minuten aan de telefoon gehangen kosten
4.50 euro.
Dit voor een gesprek dat ik niet heb kunnen voeren.

Alvast bedankt voor de moeite en de kosten
Graag antwoord.
  • Beoordeeld door Ad op 20-12-2019
  • Rapportcijfer: 1

Na 11 minuten in de wacht a 0,90 cent per minuut, wordt gemeld dat er voor 20.00 terug gebeld wordt is nooit gedaan.
  • Beoordeeld door SIMON op 28-11-2019
  • Rapportcijfer: 2

Tel contact was waardeloos, advies ; gooi maar wegwztU ontvangen heeft !!!
  • Beoordeeld door van meeteren op 21-11-2019
  • Rapportcijfer: 5

5
  • Beoordeeld door Peter op 28-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

De afdeling klantenservice kan ik moeilijk beoordelen. Het CBR als instituut lijkt een artefact uit een vorige-eeuws totalitair regime dat boven alles verheven en vooral ondoorgrondelijk is.
Mogelijk over enige tijd te bezoeken met mijn museumjaarkaart.
  • Beoordeeld door Bradley op 22-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

Duurt blijkbaar 6 maanden om de gezondsheidsverklaring goed te keuren. Ik heb het 1 maand geleden meteen aangevraagd nadat ik had besloten om aanhanger te halen ivm de zaak. Dus het examen gepland met rijschool op 31 oktober. Ik kan nu dus niet me examen doen doordat het nog niet is goed gekeurd. Terwijl ik alles nee heb ingevuld...
Doe hier wat aan. Dit kan echt niet. Ik kan nu niet optijd me rijbewijs halen voor de zaak. Super bedankt cbr! Ga zo door!
  • Beoordeeld door Iterhoeve op 17-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

Slecht slecht slecht.
Nooit te bereiken !!!
Elke dag een aantal keren geprobeerd te bellen.
Werkelijk respectloos omgaan met het publiek.
Ongelooflijk !!!
  • Beoordeeld door Aja Witzel op 15-10-2019
  • Rapportcijfer: 10

Een 10 voor het gebrek aan medeleven, empathie. Ook voor de zin: dit zijn de regels.
Ook voor het aanhoren van je verhaal zonder een vraag te stellen. Ook voor het antwoord op de vraag: hoe moet dat nou. nl: dat weet ik niet.
Beste mensen achter die telefoon, hou op met doedelen en neuspeuteren, tikken met je pen en zuchten. En geef me een antwoord. Hoe kom ik 2 x in de week naar de lichttherapie vanwege psoriasis , Openbaar vervoer doet er ruim een uur over en dan moet je nog terug.
En hoe kom ik 2 in de week bij de looptherapie vanwege PAV. Zoek maar even op wat dat is. En dan het sociale gedeelte. Schrijnend. Ik kan mijn kleindochter niet meer op zondag halen omdat haar moeder werkt en en en en. Shame on you..
  • Beoordeeld door harrie korf op 10-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

Kunnen niets.
Zijn moeilijk bereikbaar.
Nemen je niet altijd serieus.
Kennen geen email.

Het CBR is verworden tot een organisatie die niet meer van deze tijd is.
Star, beperkt en niet erg open.
bv geen email.
bv geen bijlage mee kunnen zenden.
Bv geen klachtentelefoon.

mvg

H.H. Korf
0624539592
  • Beoordeeld door wiermans op 10-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

minder dan een een, Ik heb alles op tijd bij C B R aangeleverd eerst was de wachttijd 8 weken toen 19 weken daarna 23 weken. hoe kan dit?
Als ik in de Efteling in de wachtrij sta en de wacht tijd is op een bepaal moment 50 minuten en er komen nog 1000 mensen na mij dan blijft mijn wachttijd 50 minuten. bij het C B R is dit blijkbaar omgekeerd.
  • Beoordeeld door Jon van den Helder op 7-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer de hele dag al CBR te bellen tot nu toe 7 keer. Nadat je een een aantal keer hoort dat je zo spoedig mogelijk te woord wordt gestaan en dat ik nog een momentje geduld moet hebben, wordt de verbinding na verbroken na de melding dat "" ze mij op dit moment niet te woord kunnen staan!!!"
Ook irritant is dat je niet bij de gegevens van MyCBR kan komen zonder mobiele telefoon.
  • Beoordeeld door R. Smelt op 7-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

U bent telefonisch niet te bereiken. De afspraak met de specialist dr. Van der Vlugt (Rotterdam) is op 15 oktober a.s. Er is mij verzocht u te bellen en de benodigde papieren voor deze datum naar hem op te sturen. Er werd negatief gereageerd door deze instelling dat ik de formulieren al had en deze gedownload kan overhandigen..
Tevens heb ik een neutrale arts in Rotterdam benaderd om de huisartsenkeuring te verrichten en niet door de Loomans Rapportages.

Graag met spoed uw reactie.
Met vriendelijke groet,

Roely Smelt
o6 100 944 10
  • Beoordeeld door M.Lichtendahl op 2-10-2019
  • Rapportcijfer: 1

Op 5 april begonnen met aanvraag verlenging.(75 jaar) op eigen initiatief. Keuringsrapport arts opgestuurd. Op 14 mei bericht gekregen dat jullie niets hadden ontvangen. ( 5 weken na verzending). Kopie opgestuurd. In juni bericht dat het nog zeker 12 weken duurde voor verwerking. Op 26-8 geen geldig rijbewijs meer. Wel tijd voor antwoord op mails (3 maal). Op 4 september bericht dat advies was toegestuurd. Ik steeds kijken in brievenbus, weer mail gestuurd en telefonisch gehoord dat het digitaal was toegezonden. Zeer verwarrend allemaal. Op 18 september kon ik eindelijk het rijbewijs afhalen.. Heeft allemaal veel zorg en zenuwen gekost en mijn geplande vakantie misgelopen doordat ik niet kon rijden.
  • Beoordeeld door T. Riemersma op 23-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

onbereikbaar
  • Beoordeeld door Rien Couvee op 18-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

Lage beoordeling vanwege slechte bereikbaarheid. Iedere keer na wachten aan de telefoon krijg je als antwoord probeer het op een later tijdstip nog eens. Ik bev sowieso niet te spreken over het CBR. Sinds 25 augustus jl is mijn rijbewijs verlopen ondanks het feit dat ik de gezondheids verklaring ruimschoots op tijd heb aangevraagd..Gevolg ik heb mijn vakantie moeten annuleren, kan mijn bijbaantje niet uitoefenen hoewel wij dat geld hard nodig hebben. Inkomstenderving gemiddeld 350 euro per maand. We zijn aan huis gekluisterd en ik vraag me af of ik straks opnieuw examen moet doen.
  • Beoordeeld door h.Mostert op 16-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

In mei alles opgestuurd nog niks op7 oktober verloopt het rijbewijs. Dus kunnen we alleen thuis zitten. En bellen naar het CBR bedroevend je krijgt ze niet te pakken. Ze zullen wel denken, het is ons probleem toch niet!!!!!.
  • Beoordeeld door Clement op 13-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

Volgende week geen rijbewijs meer. Ik ben boos. Kan ik de vervoerkosten bij u declareren? Plus schadevergoeding voor het ongemak? Ben vandaag erg onaardig geweest tegen de telefoniste terwijl zij er eigenlijk ook niets aan kan doen. Sorry. Alles ingeleverd keuringen gedaan wel betaald maar leveren? Help!!!
  • Beoordeeld door H vd Acker op 28-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk vragen te stellen; de belangrijkste vragen staan niet in het lijstje, dus kunnen niet gesteld worden. Zo kan ik het ook.....Van mij minder dan eennul, omdat je gewoon in de zijk wordt genomen....
  • Beoordeeld door J. Dircks op 28-08-2019
  • Rapportcijfer: 1

Niet om te geloven. Ik stuurde de gezondheidsverklaring op samen met het aanvraagformulier verlenging rijbewijs, copie ID en het oude rijbewijs. Kreeg het aanvraagformulier verlenging,. copie ID en het oude rijbewijs terug met de mededeling dat deze bescheiden niet voor het CBR bestemd waren. Waar zijn die wel voor bestemd? Ministerie van Buitenaardse Betrekingen? De gezondheidsverklaring werd niet teruggestuurd. Wel kreeg ik via Digid een bevestiging dat deze in goede orde was ontvangen. Hoe nu verder
BEL METEEN CONTACT
0906 688 688 6
(90cpm*)