We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...
Heb jij onlangs contact gehad met CBR? Laat ons je ervaringen met CBR weten!
Beoordeel CBR.
Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met CBR? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.
Via het contactformulier van het CBR kun je ook een vraag stellen. Zorg er voor dat je je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand hebt, hier wordt in het contactformulier om gevraagd. Mocht je dit niet willen kan je ook voor "Anoniem" kiezen en een contactformulier invullen zonder BSN.
Ga naar het contactformulier op de website van CBRHeb je een klacht, vraag of opmerking? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met het CBR. Stuur je brief naar onderstaand adres:
Vergeet niet je persoonlijke gegevens te vermelden!
Zoek contact met een medewerker van het CBR via Facebook Messenger. Je kunt de klantenservice hier van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 17:30 uur bereiken voor al je vragen en opmerkingen.
Klik hier voor contact met CBR via Facebook Messenger.Veelgestelde vragen over het verlengen van het rijbewijs het 75ste levensjaar aan het CBR:
Of de top vijf meest gestelde vragen over de volgende onderwerpen aan het CBR:
Heb je een klacht over het CBR? Dan kun je je klacht indienen door een formulier in te vullen. Je kunt het klachtenformulier van het CBR hier downloaden.
Vul het formulier volledig in en stuur het vervolgens naar het volgende e-mailadres: klachten@cbr.nl of stuur het op per post. Gebruik hiervoor onderstaand adres:
CBR, meldpunt klachten
Postbus 5301
2280 HH Rijswijk ZH
Klik hier voor meer informatie over het indienen van een klacht bij het CBR.
Klacht indienen bij CBR.Via de Facebook pagina van het CBR kun je ook een vraag stellen of een chatbericht versturen aan de klantenservice. Reactietijden of openingstijden worden niet vermeld.
Klik hier voor contact met CBR via Facebook.Bij het CBR is het mogelijk om een account aan te maken, dit heet 'Mijn CBR'. Met een eigen account kan je zaken eenvoudig en snel online regelen bij het CBR. De klantenservice is van maandag t/m zaterdag van 06:00 tot 24:00 uur en zondag van 13:00 tot 24:00 uur open. Inloggen is alleen mogelijk met DigiD.
Klik hier om een account aan te maken bij 'Mijn CBR'.Moet je van het CBR een gezondheidsverklaring afgeven? Dit kan online! Je hebt wel een DigiD nodig met de extra controle via SMS, heb je dit nog niet? Vraag deze dan eerst aan.
Let op! Je kunt alleen tijdens de volgende uren je gezondheidsverklaring online afgeven:
Klik hier om eenvoudig het juiste CBR examencentrum in de buurt te vinden. Kies het juiste soort examen en vervolgens op het gewenste examencentrum. De site klikt vanzelf door, het is zeer eenvoudig.
Klik hier om het juiste CBR examencentrum te vinden.Is er een beroepsmatige of een medische aanleiding om ontheffing bij het CBR aan te vragen voor bijvoorbeeld het dragen van de autogordel? Met dit formulier kan je ontheffing bij het CBR aanvragen. Let wel; hiervoor zijn er wettelijk strenge voorwaarden aan verbonden.
Klik hier om ontheffing aan te vragen bij het CBR.
Op deze pagina is het mogelijk om zelf het theorie-examen voor auto, bromfiets of motor te reserveren. Dit kan op twee manieren; met DigiD of met 'Mijn CBR'. Praktijk-examens kunnen alleen via de rijschool gereserveerd worden.
Klik hier om een theorie-examen te reserveren.Rapportcijfer is gebaseerd op 76 beoordelingen.
CBR is niet in staat om je telefonisch uitleg te geven over de keuring. Moet gekeurd worden bij behandelend arts, terwijl ik niet bij een oogarts loop. Kan u helaas niet verder helpen. Bellen u over 2 werkdagen terug. Als het jullie al niet duidelijk is, hoe moet ik er dan wijs uit worden. Lang leve de bureaucratie. Maak de ouderen gek, terwijl ze juist nog zeer bij de pinken zijn.
Hi!
Ben al twee dagen bezig om een poging te doen in te loggen.
CBR.nl onbereikbaar. Ik wil een gezondsheidsverklaring invullen om mijn ribewijs te verlengen.
Wat is er aan de hand ? Krijg regelmatig de melding dat ze gesloten zijn terwijl ik
op de opgegeven tijden probeer contact te maken.
Help !
Om het goede telefoonnummer te vinden is al moeilijk. Als er op de website staat dat het vanaf 8 uur geopend en blijkt dat het pas na 9 uur is.....
Om informatie te krijgen over een gelijkstelling van een vliegmedische keuring naar een die nodig is voor een bus.............
Sorry, er kan veel verbetert worden.
vrgr J.Vos
Ben al 3 dagen aan het bellen
Steeds 15 a 20 minuten lang
Word niet opgepakt
En op mijn CBR kan ik niks vinden om een bericht achter te laten.
Heb totaal nu 8 maal gebeld.
Bedankt
Dramatische bereikbaarheid maar wel rekening van eur 45 voor belkosten!!!!!!
Totaal ongeveer 40 minuten in de wacht gehangen (2 x doorgeschakeld),
Gewoon eruit geflikkerd
Wat is nu eigenlijk het probleem met verlengen van mijn rijbewijs woon in Paramaribo. Gaat om een korte vakantie om mijn kinderen te zien in Nederland en een auto te huren. Bellen nemen niet op contact hopeloos. Als je niet ziek ben wordt je het nu wel met deze rompslomp hoor graag van U
Zwaar onder de maat. Voor 75+ een peperdure lijdensweg.
Prima geholpen door CBR klant kontakt over verlengen rijbewijs
Na lange periode van wachten kreeg ik dan eindelijk bericht dat mijn rijbewijs weer geldig was.
Zeer fijn geholpen door de keuringsarts.
Mijn dank is groot.
Gewoon slecht, zeer slecht bereikbaar. Vermoed dat ze hun inkomsten voornamelijk hebben van die 90 eurocent per minuut.
Website al dagen bereikbaar!!! Klantenservice???
belachelijk lange wachttijden zowel voor contact als examens
examens foutmeldingen zonder uitleg.
hoezo contacteren..!!! BIJ DRINGENDE VRAGEN
1) Telefonische RIEDELS VAN 10 MINUTEN ZONDER MIJN VRAAG!!
2) E - MAIL: VEEL TE LANGE WACHTTIJD OP DRINGENDE VRAAG
3) KLANTEN"SERVICE"...????????? NAAM NIET WAARD
Topunt van geduld!!!
Bellen met CBR, ik ben al twee dagen aan het bellen om ze te pakken te krijgen. Het nummer is niet bereikbaar en ik wordt er na 30 sec. gewoon uit gegooid met: "Het nummer dat u heeft gebeld is nu niet bereikbaar, probeer het later nog een keer".
Maar niet alleen slecht telefonisch bereikbaar ook hun administratie klopt niet. We krijgen een herinneringsbrief dat niet alle gegevens zijn verstrekt. Maar we zien toch duidelijk in "Mijn CBR" dat de gegevens een maand eerder bij hun is ingeboekt, HOE DAN???
Zijn ze allemaal sabbatical daar of zo.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het contact opnemen bij deze "ambtenaren".
Belachelijk dat je in het weekend na 23:30 niet meer kunt inloggen. Probleem gehad met inloggen en nu dus mijn formulieren voor de keuring niet kunnen uitprinten. Ronduit belachelijk.
Gesprek met keurend arts om 12:15 en op zondag pas vanaf 13:00 beschikbaar. Doe er iets aan!
Waardeloos...niet te bereiken en niet in te loggen. Geen mogelijkheden . DigiApp geeft steeds fouten aan. Echt waardeloos hoe dit werkt! Ongelooflijk!!
Dikke vette 1, Ik ben 75+ ,maar heb mijn rijbewijs nodig omdat ik geregeld voor mijn bedrijf in buiten land rijd. CBR hiervan diverse keren telefonisch op de hoogte gesteld. Kreeg ook met de ingestudeerde afwijzing te maken (de zogenaamde cd player ). Ook heb ik via de invulformulieren het CBR op de hoogte gebracht. Kreeg dan via de email de zelfde uitleg( lees afwijzing). Daarna nog nog een brief gestuurd naar CBR , Lange Kleiweg 30, 2288 GK Rijswijk. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik deze gisteren van post nl retour met de mededeling "" geen brievenbus"". Ik wil graag weten hoe ik mijn brief bij de directie van het CBR krijg? CBR Graag een antwoord van u.
mensen lijken wel een cd player kunnen allen maar zegen wat er op hun scherm staat maar geen antwoord op simpel vragen
is een trieste instelling
We kregen een melding dat wij het rapport van de cardioloog niet hebben opgestuurd. De gezondheidsverklaring is digitaal gedaan op 20-11-2019
Op 21-11-19 is het rapport van de cardioloog aangetekend verzonden naar postbus 1062 2280CB Rijswijk. Deze zending is vrijdag 22 -11-19 om 7.43 bij het CBR bezorgd.
Dus 9 weken na de bezorgdatum krijgen we te horen dat het niet bezorgd is. Ik vind dit slecht.
Ik heb mijn klant nummer kwijt raken
Heel slecht een een krijgen ze van mij. 1 oktober j. L. Verliep mijn geldigheid rijbewijs. 4 september ontvangstbevestiging gekregen van Gezondheidsverklaring. Ik moet naar Psychiater voor medische keuring. Nu is 6 januari en he nog geen verwijzing naar cbr psychiater gehad telefonisch niet tebereiken. Gaatheeeeel lang duren dit grapje......... Slecht heel slecht bedrijf en maar cashen enmaar hop met het vingertje in deze vieze graai. Maatschappij BAH
Ik wil mijn aanvraag voor verlenging mijn rijbewijs in trekken
Ik heb een hersen infarct gehad en wil niet meer zelf met de auto rijden.
Klacht ik heb vijf minuten aan de telefoon gehangen kosten
4.50 euro.
Dit voor een gesprek dat ik niet heb kunnen voeren.
Alvast bedankt voor de moeite en de kosten
Graag antwoord.
Na 11 minuten in de wacht a 0,90 cent per minuut, wordt gemeld dat er voor 20.00 terug gebeld wordt is nooit gedaan.
Tel contact was waardeloos, advies ; gooi maar wegwztU ontvangen heeft !!!
5
De afdeling klantenservice kan ik moeilijk beoordelen. Het CBR als instituut lijkt een artefact uit een vorige-eeuws totalitair regime dat boven alles verheven en vooral ondoorgrondelijk is.
Mogelijk over enige tijd te bezoeken met mijn museumjaarkaart.
Duurt blijkbaar 6 maanden om de gezondsheidsverklaring goed te keuren. Ik heb het 1 maand geleden meteen aangevraagd nadat ik had besloten om aanhanger te halen ivm de zaak. Dus het examen gepland met rijschool op 31 oktober. Ik kan nu dus niet me examen doen doordat het nog niet is goed gekeurd. Terwijl ik alles nee heb ingevuld...
Doe hier wat aan. Dit kan echt niet. Ik kan nu niet optijd me rijbewijs halen voor de zaak. Super bedankt cbr! Ga zo door!
Slecht slecht slecht.
Nooit te bereiken !!!
Elke dag een aantal keren geprobeerd te bellen.
Werkelijk respectloos omgaan met het publiek.
Ongelooflijk !!!
Een 10 voor het gebrek aan medeleven, empathie. Ook voor de zin: dit zijn de regels.
Ook voor het aanhoren van je verhaal zonder een vraag te stellen. Ook voor het antwoord op de vraag: hoe moet dat nou. nl: dat weet ik niet.
Beste mensen achter die telefoon, hou op met doedelen en neuspeuteren, tikken met je pen en zuchten. En geef me een antwoord. Hoe kom ik 2 x in de week naar de lichttherapie vanwege psoriasis , Openbaar vervoer doet er ruim een uur over en dan moet je nog terug.
En hoe kom ik 2 in de week bij de looptherapie vanwege PAV. Zoek maar even op wat dat is. En dan het sociale gedeelte. Schrijnend. Ik kan mijn kleindochter niet meer op zondag halen omdat haar moeder werkt en en en en. Shame on you..
Kunnen niets.
Zijn moeilijk bereikbaar.
Nemen je niet altijd serieus.
Kennen geen email.
Het CBR is verworden tot een organisatie die niet meer van deze tijd is.
Star, beperkt en niet erg open.
bv geen email.
bv geen bijlage mee kunnen zenden.
Bv geen klachtentelefoon.
mvg
H.H. Korf
0624539592
minder dan een een, Ik heb alles op tijd bij C B R aangeleverd eerst was de wachttijd 8 weken toen 19 weken daarna 23 weken. hoe kan dit?
Als ik in de Efteling in de wachtrij sta en de wacht tijd is op een bepaal moment 50 minuten en er komen nog 1000 mensen na mij dan blijft mijn wachttijd 50 minuten. bij het C B R is dit blijkbaar omgekeerd.
Ik probeer de hele dag al CBR te bellen tot nu toe 7 keer. Nadat je een een aantal keer hoort dat je zo spoedig mogelijk te woord wordt gestaan en dat ik nog een momentje geduld moet hebben, wordt de verbinding na verbroken na de melding dat "" ze mij op dit moment niet te woord kunnen staan!!!"
Ook irritant is dat je niet bij de gegevens van MyCBR kan komen zonder mobiele telefoon.
U bent telefonisch niet te bereiken. De afspraak met de specialist dr. Van der Vlugt (Rotterdam) is op 15 oktober a.s. Er is mij verzocht u te bellen en de benodigde papieren voor deze datum naar hem op te sturen. Er werd negatief gereageerd door deze instelling dat ik de formulieren al had en deze gedownload kan overhandigen..
Tevens heb ik een neutrale arts in Rotterdam benaderd om de huisartsenkeuring te verrichten en niet door de Loomans Rapportages.
Graag met spoed uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Roely Smelt
o6 100 944 10
Op 5 april begonnen met aanvraag verlenging.(75 jaar) op eigen initiatief. Keuringsrapport arts opgestuurd. Op 14 mei bericht gekregen dat jullie niets hadden ontvangen. ( 5 weken na verzending). Kopie opgestuurd. In juni bericht dat het nog zeker 12 weken duurde voor verwerking. Op 26-8 geen geldig rijbewijs meer. Wel tijd voor antwoord op mails (3 maal). Op 4 september bericht dat advies was toegestuurd. Ik steeds kijken in brievenbus, weer mail gestuurd en telefonisch gehoord dat het digitaal was toegezonden. Zeer verwarrend allemaal. Op 18 september kon ik eindelijk het rijbewijs afhalen.. Heeft allemaal veel zorg en zenuwen gekost en mijn geplande vakantie misgelopen doordat ik niet kon rijden.
onbereikbaar
Lage beoordeling vanwege slechte bereikbaarheid. Iedere keer na wachten aan de telefoon krijg je als antwoord probeer het op een later tijdstip nog eens. Ik bev sowieso niet te spreken over het CBR. Sinds 25 augustus jl is mijn rijbewijs verlopen ondanks het feit dat ik de gezondheids verklaring ruimschoots op tijd heb aangevraagd..Gevolg ik heb mijn vakantie moeten annuleren, kan mijn bijbaantje niet uitoefenen hoewel wij dat geld hard nodig hebben. Inkomstenderving gemiddeld 350 euro per maand. We zijn aan huis gekluisterd en ik vraag me af of ik straks opnieuw examen moet doen.
In mei alles opgestuurd nog niks op7 oktober verloopt het rijbewijs. Dus kunnen we alleen thuis zitten. En bellen naar het CBR bedroevend je krijgt ze niet te pakken. Ze zullen wel denken, het is ons probleem toch niet!!!!!.
Volgende week geen rijbewijs meer. Ik ben boos. Kan ik de vervoerkosten bij u declareren? Plus schadevergoeding voor het ongemak? Ben vandaag erg onaardig geweest tegen de telefoniste terwijl zij er eigenlijk ook niets aan kan doen. Sorry. Alles ingeleverd keuringen gedaan wel betaald maar leveren? Help!!!
Beoordeel CBR Klantenservice