Bellen met DigiD

Waarom bellen met DigiD klantenservice?

  • Je bent je wachtwoord kwijt en wilt uitleg over hoe je een nieuw wachtwoord aanvraagt.
  • Het lukt je niet om je DigiD te activeren.
  • Je bent je gebruikersnaam vergeten.
  • Het lukt je niet om in te loggen met je DigiD.
  • Je hebt je wachtwoordbrief van DigiD niet per post ontvangen.

Openingstijden telefonische klantenservice DigiD

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 22:00
  • Dinsdag 08:00 - 22:00
  • Woensdag 08:00 - 22:00
  • Donderdag 08:00 - 22:00
  • Vrijdag 08:00 - 22:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

Heb jij onlangs contact gehad met DigiD? Laat ons je ervaringen met DigiD weten!
Beoordeel DigiD.

Controleer op storingen bij DigiD.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van DigiD.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Inloggen.
  • Website.
  • Activeren.
  • App.
Controleer of er een storing is bij DigiD

Wil je op een andere manier contact opnemen met DigiD?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met DigiD? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met DigiD via e-mail.

Wil je een vraag stellen aan DigiD via e-mail? Dat kan! Stuur je vraag naar info@digid.nl en je kunt een antwoord verwachten binnen twee dagen van DigiD. Vergeet niet je telefoonnummer te vermelden in je e-mail. De klantenservice van DigiD kan je dan bellen als ze meer informatie nodig hebben.

Neem contact op met DigiD via Twitter.

Neem contact op met DigiD via Twitter. Volgens DigiD worden vragen door de klantenservice binnen een uur beantwoord. Op de website van DigiD staan echter geen openingstijden vermeld van de klantenservice op Twitter. Het kan dus zijn dat een antwoord iets langer op zich laat wachten als deze buiten kantoortijden wordt gesteld.

Klik hier voor contact met DigiD via Twitter.

DigiD aanvragen

Voor het aanvragen van je eigen DigiD is het nodig om je BSN-nummer bij de hand te houden. Klik op de oranje button 'Aanvraagformulier DigiD' en volg de aanwijzingen.

Klik hier om je DigiD aan te vragen of te activeren.

DigiD activeren

Heb je een DigiD aangevraagd? Je kan je Digid activeren met de code die je thuis gestuurd hebt gekregen via de post. Let op, gebruik deze code binnen twintig dagen anders is hij verlopen. Scroll naar beneden, vul je gebruikersnaam, wachtwoord en activeringscode in.

Klik hier om je DigiD te activeren.

Instructievideo | DigiD aanvragen via de DigiD app

DigiD (adres)

Den Haag, Zuid Holland Nederland
Rapportcijfer DigiD Klantenservice: 1.7

Rapportcijfer is gebaseerd op 26 beoordelingen.

Beoordeel DigiD klantenservice

Welk cijfer geef jij aan DigiD klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor DigiD klantenservice

  • Beoordeeld door Nel den Haan - Larooij op 24-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Rampzalig. Ben een hele week bezig om een DigiD te krijgen. Ik ben nu verwezen naar de bibliotheek. Ben benieuwd wat dat oplevert.
  • Beoordeeld door Hans van Heijningen op 16-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Het is een complete ramp om DigiD in te schakelen. Ik ben geekomen tot het invullen van de telefonische code. Maar nog hielp me dat niet verder. Vorige jaren kon ik normaler DigiD bereiken om bijv. mijn belastingopgave af te handelen. NU NIET. DigiD lijkt ontworpen door nerds die niet begrijpen hoe lastig DigiD in elkaar zit.
  • Beoordeeld door Martijn op 2-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Kunnen mij niet helpen
  • Beoordeeld door Roy op 18-07-2022
  • Rapportcijfer: 4

Vraag is wel beantwoord........ maar de medewerkster komt niet klantvriendelijk over.
Zit er omdat het moet.... kotst de klant nog net niet uit
  • Beoordeeld door Brilman op 8-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

Vraag staat er niet bij
  • Beoordeeld door C, Rikkert de Koe op 16-02-2022
  • Rapportcijfer: 3

het lukt al wekenlang niet om mijn digid te herstellen.. Wat een ellende.
  • Beoordeeld door Sef op 25-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

A priori....Vertrouwen en overheid. Er wordt aan gewerkt. Gelukkig maar. Ik sta geparkeerd totdat het werkt. Zolang het niet werkt is dit het beleid. Sommige dingen wennen nooit. Is privacy een commodity?
Nederland bedankt!
  • Beoordeeld door Pietje puk op 20-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer al vanaf 8.30 vanochtend te bellen. Inmiddels is het 15.11.
Ik heb ruim 8x gebeld en elke keer ruim 15 min aan te telefoon gehad (standaard bandje wat ze afdraaien) en ze blijven maar zeggen dat het erg druk is en ik beter op een ander moment terug kan bellen.
Hoe krijg ik nu contact met hun? Dit kan toch niet?
  • Beoordeeld door maarten.oranje op 6-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Hedenavond 6 januari 2022 heb ik tevergeefs een half uur aan de telefoon gezeten voor een vraag.
  • Beoordeeld door E.L. van Oeijen op 2-12-2021
  • Rapportcijfer: 1

Knudde, ik wordt verwezen naar de telefonische helpdesk. Die is niet bereikbaar.
  • Beoordeeld door Boonk op 2-12-2021
  • Rapportcijfer: 1

telefoonverbinding wordt meestal verbroken. 1 keer na 20 minuten wachten ontkennend antwoord dat er van problemen niets bekend is. Er zijn heel duidelijk inlogproblemen via Wifi, via Wifi lukt het helemaal niet om in te loggen.
Zet je Wifi uit duurt het in;oggen ook veel langer dan normaal.

Dit is een ramp als je opgenomen moet worden voor een operatie e een ziekenhuis en allerlei vragen lijsten moet invullen.
  • Beoordeeld door patty boomstra op 29-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

hi, ik ben al een paar dagen bezig om uberhaupt een nieuwe digid aan te vragen. Het lukt niet. de controle sms komt niet door en dus verloopt je activiteit. Verder bel je 0881236555 en krijg je niemand te pakken. wel een lijstje met opsommingen waar ik dus niets aan heb. servicegerichter zou kunnen zijn dat je hoort. de hoeveelste beller je bent. en dat je dan zelf kan kiezen om aan de lijn te blijven. maar nee, de robot beslist dat de lijn dan mag beeindigt worden.
digid is een gegeven, waarmee wij als burger moeten dealen. een hoop kunnen we zelf via internet regelen. maar als het net niet lukt. Dan is het superfijn dat je kan bellen.
ik mis trouwens op de website een terugbelverzoek indienen. kortom de servicegraad mag omhoog
  • Beoordeeld door Vera op 4-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

Digid is niet bereikbaar.
Je krijgt een antwoord apparaat, die verteld eerst minutenlang waar je wat kunt zoeken.
Zegt vervolgens dat het te druk is en dat de verbinding wordt verbroken.
Ik heb al jaren geen Digid omdat ik er niet inkom met mijn wacht woorden.
Ik moet echt iemand persoonlijk spreken en dat lukt niet
  • Beoordeeld door j.b.m. ebbers op 28-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

ik probeer al een halfuur lang contact te krijgen per telefoon, maar helaas.
Ik begrijp het wel als er zo klungelig gewerkt wordt is de helpdesk overbelast.
  • Beoordeeld door R.A. ten Hagen op 27-07-2021
  • Rapportcijfer: 2

waardeloos.
Ik log iedere maand in.
Nu word ik geweigerd.
Als ik met mijn burgerservicenummer en mijn gebruikersnaam wil inloggen wordt dat geweigerd.
als ik een nieuwe digid aanvraag met dezelfde gebruikersnaam, wordt dat geweigerd
  • Beoordeeld door naber op 18-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

krijg geen sms code bij de corona qr code op mijn telefoom
  • Beoordeeld door Arnold Wessels op 13-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Het is toch treurig als je 115 klachten hebt en de telefoon staat de hele dag roodgloeiend
Er is niet tussen in te komen, Dat daar helemaal niets aan gedaan wordt is schandalig.
  • Beoordeeld door Broeren op 20-04-2021
  • Rapportcijfer: 9

Digid vind een top manier om veilig te communiceren.
Ik heb een vraag, Kan mijn vrouw ook op mijn smartphone een digid aanvragen? Zij heeft zelf geen smartphone.
  • Beoordeeld door Helma op 10-04-2021
  • Rapportcijfer: 1

Echt waardeloos: ik maak wat fouten met het wachtwoord, wil het herstellen maar DigiD is niet bereikbaar in het weekeinde (inloggen hoogst noodzakelijk ivm vaccinatie Corona).
Er volgt nu een wachtwoordherstel per brief (minimaal 3 werkdagen)
  • Beoordeeld door evanw op 11-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

waarzijn jullie toch mee bezig?????.wil van oude phone naar neiuwe phone en lukt voor geen meter. Wordt niet eens meer om inlognaam en paswoord gevraagd!!!! niet zo gek met 1,5 als papportcijfer!!!! jullie verdienen vette 0....nu kan ik mijn digid niet meer op, gvd...
  • Beoordeeld door F.ter Weeme op 11-06-2020
  • Rapportcijfer: 4

Zeer slecht! Ik ben namelijk doof en kan geen contact krijgen met DigiD.Ik heb grote problemen om in te loggen via DigiD op Mijn CBR, (met sms controle en staat ook nergens hoe dat te doen.
Het enige wat ik kan doen is om te chatten met DigiD en die moglijkheid is er niet!Heel vervelend! En mailen loopt steeds mis!
  • Beoordeeld door Ebi op 22-05-2020
  • Rapportcijfer: 1

waardeloos,

4 keer geprobeed DigiD in te loggen elk keer geeft error ik probeer klantenserice bellen berekenen 90 cent/min id dat niet waardeloos?

so klant vriendelijk zijn DigiD.
  • Beoordeeld door siemers op 15-05-2020
  • Rapportcijfer: 1

dramatisch slecht
  • Beoordeeld door S.L.8Offer op 11-04-2020
  • Rapportcijfer: 1

DigiD is onmisbaar voor consult bij Diakonessenhuis Utrecht.
DigiD app is niet beschikbaar voor Apple computers.
Helpdesk DigiD is 3 consecutieve dagen gesloten tijdens Paasweekend.

De Coronacrisis is kennelijk nog niet bekendgemaakt bij dit essentiƫle onderdeel of uitvoeringsorgaan van de Overheid.

En dan constant die ministers op de TV die beweren dat iedereen keihard aan het werk is om de gevolgen van deze crisis op te vangen: kenmerken van kiezersbedrog en bureaucratische incompetentie.
  • Beoordeeld door H.T van Woudenberg op 12-02-2020
  • Rapportcijfer: 1

Het is een cut systeem ben al maanden bezig en wat kost mij dat veel minuten regenisen dan is mijn cessie afgelopen kort om. ik stop ermee.

tot nooit meer.
  • Beoordeeld door J. te Lintelo op 22-05-2019
  • Rapportcijfer: 1

Probeer al de hele dag contact te krijgen via de telefoon, elke keer hetzelfde bericht dat het te druk is met lange wachttijden. Dit vanaf heden morgen 8.00 uur t/m n 19.15 u
Bel DigiD
088 123 65 55