Bellen met RIVM

Waarom bellen met RIVM Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over het Coranavirus (Covid-19).
  • Je hebt een vraag over vaccineren.
  • Je heeft een vraag over de uitkomst van een studie van het RIVM.
  • Je heeft een vraag over de volksgezondheid.
  • Je heeft een vraag over inentingen.
  • Je heeft een vraag over een gepland evenement van het RIVM.

Openingstijden telefonische klantenservice RIVM

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 17:00
  • Dinsdag 08:00 - 17:00
  • Woensdag 08:00 - 17:00
  • Donderdag 08:00 - 17:00
  • Vrijdag 08:00 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

Heb jij onlangs contact gehad met RIVM? Laat ons je ervaringen met RIVM weten!
Beoordeel RIVM.

Wil je op een andere manier contact opnemen met RIVM?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met RIVM? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met RIVM via e-mail.

U kunt alle tijden van de dag/week een e-mail sturen naar het RIVM. Zij proberen alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Klik hier om een e-mail te sturen naar RIVM

Neem schriftelijk contact op met RIVM.

Klimt u liever in de pen? U kunt ook schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van het RIVM. Stuur uw brief of poststuk naar onderstaand adres:

  • RIVM
  • Postbus 1
  • 3720 BA Bilthoven

Aanmelden voor de nieuwsbrief van RIVM.

Het RIVM heeft meer dan vijftig soorten nieuwsbrieven waar u zich op kunt abonneren. Deze zijn ingedeeld in de volgende vier categoriën: Algemeen, Infectieziekten en vaccinaties, Volksgezondheid en Milieu & Veiligheid. Hier kunt u een keuze maken.

Meld je aan voor de RIVM nieuwsbrief.

Neem contact op met RIVM via Twitter.

Het RIVM staat van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Ook kunt u meepraten over onderwerpen op Twitter. Lees en deel de tweets. Respecteert u alstublieft de privacy van andere mensen? Plaats geen telefoonnummers, persoonlijke informatie, mailadressen of afbeeldingen van personen. Hierop zullen medewerkers van het RIVM niet reageren.

Klik hier voor contact met RIVM via Twitter.

Neem contact op met RIVM via Facebook.

Stel vragen aan de medewerkers van servicedesk van het RIVM op Facebook. Zij reageren van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur. Plaats u geen commerciële uitingen? Hierop reageert het RIVM niet.

Klik hier voor contact met RIVM via Facebook.

Youtube

Het RIVM post regelmatig nieuwe video’s op hun Youtube-kanaal. Zo wordt u online op de hoogte gehouden op alle ontwikkelingen op het gebied van volksgezondheid.

Klik hier om het RIVM Youtube kanaal te openen.

Ongevalsorganisatie Straling

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (adres)

Antonie van Leeuwenhoeklaan 9 Bilthoven 3721 MA Nederland
Rapportcijfer RIVM Klantenservice: 1.4

Rapportcijfer is gebaseerd op 16 beoordelingen.

Beoordeel RIVM Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan RIVM Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor RIVM Klantenservice

  • Beoordeeld door EJ Pelt op 3-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slecht. Huisarts geeft gegevens door maar RIVM verwerkt deze niet..iig niet zodanig dat ze terug te zien zijn in minrivm of de coronacheck app..mails worden niet beantwoord..typisch kastje naar de muur verhaal. Kan niet bij de huisarts terecht want die heeft zijn deel gedaan, kan niet bij rivm terecht want die beantwoorden geen mail en telefonisch is helemaal een drama
  • Beoordeeld door Margriet op 8-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

Tussen werk door proberen contact te krijgen...net 41 min in de wacht, er pakt eindelijk iemand op (pratende mensen op de achtergrond)...ik zeg hallo en de verbinding word verbroken! daarvoor precies hetzelfde na 22 min :(
  • Beoordeeld door Kelly op 30-09-2021
  • Rapportcijfer: 1

Na eindelijk iemand aan de lijn te hebben wordt tot 2x toe voordat mn vraag is beantwoord de verbinding verbroken.
  • Beoordeeld door walhalladome op 19-08-2021
  • Rapportcijfer: 1

Telefoon uitgeschakeld!!! Wel wil het RIVM ID's zien wanneer ik een klacht in MEI heb ingedient tegen het RIVM om NIET mijn gegevens te delen met andere instanties, geen pagina's voor mij aan te maken en ONDER geen beding uitnodigingen te sturen voor deelname aan ongeteste injecties!
ALLE REGELS ZIJN GEBROKEN, HET RIVM IS EEN GENOCIDALE CRIMINELE ORGANIZATIE!!!
  • Beoordeeld door H. Mulder op 20-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik kreeg het nummer van een medewerker van 0800-1351. Het was even na 18.00 uur. Ik vroeg of jullie nog bereikbaar waren. Dat wist zij niet. Ik belde meteen en kreeg een bandje dat alle medewerkers nog in gesprek waren. Na een half uur keek ik op jullie site en zag dat jullie tot 17.00 bereikbaar zijn. Het is wel klantvriendelijk om het bandje dan aan te passen. Heb voor niets een half uur gewacht. Dat moet toch beter kunnen!
  • Beoordeeld door drabbe op 14-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

waardeloos dat u zich verschuild achter allerlei achterlijke invoeringen VOORDAT je een gewone vraag per email kunt stellen. Dat doe ik dan per deze : wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn 2e prik en ook die van mijn vrouw?
  • Beoordeeld door C.w Remijnse op 13-07-2021
  • Rapportcijfer: 2

Al tweemaal email verstuurd naar RIVM maar hoor niks terug.
Als je belt krijg je te horen zijn er mee bezig grote ploblemen met het systeem maar duurt nou al 2 maanden slecht organisatie.
  • Beoordeeld door Jan van der Meer op 12-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ben op 29 april en 4 juni met Pfizer gevaccineerd en toestemming gegeven dit te delen. Kan nog steeds via de Coronacheck app geen QR code aanmaken. Heb alle instanties inmiddels gebeld en wordt of niet geholpen ( kunnen niet in het systeem komen) of via GGD, bij ons staat alles goed in het systeem en RIVM heeft de gegevens of kan inmiddels in ons systeem komen. Klopt want inloggen bij GGD via DigiD heft inderdaad mijn vaccinaties keurig aan. Inloggen bij Mijn RIVM zegt geen vaccinaties bekend net als de Coronacheck app. Iedereen wijst naar elkaar en na eindeloos met iedereen gebeld te hebben ben ik nog niets opgeschoten. Overheid geweldig hoe jullie helpen. Ga zo door en de politiek wordt niet meer serieus genomen. Wat een aanfluiting is dit toch.
  • Beoordeeld door linda op 12-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

verbinding wordt verbroken
  • Beoordeeld door Ron de Wit op 9-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Niet te pakken te krijgen, data vaccinaties staan niet correct, alle telefoonnummers geprobeerd, 0800-1421, 0800-1351,
0800-5090, 0900-4636443, waarbij mocht je überhaupt iemand te aan de lijn krijgen, iedereen verwijst naar het RIVM, wacht al vier weken, maar storing dit storing dat, gevolg dat er drie vaccinaties staan alle op de zelfde dag, dus geen QR code mogelijk op de app, doe er wat aan please, dit is geen reclame voor de overheid, maar verrassend ???
  • Beoordeeld door P.J.J.H. Drabbe op 2-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Na tig E Mails nog steeds nul op rekest.
Bij bellen hoor je het is nu druk en verbinding word verbroken
Hier door daalt het vertrouwen in overheid tot onder het nulpunt
Ik lees overal dadelijk wordt het beter maar merk daar niks van
Wie gelooft Overheid nog?????
  • Beoordeeld door P.J.J.H.Drabbe op 30-06-2021
  • Rapportcijfer: 2

Rijks overheid zoals gewend een grote puinhoop.
QR code is een puinhoop.
Ben 2 keer door RIVM gevaccineerd 19 April,maar waar dan????
Ben 1 keer door ggd gevaccineerd 19 April.
Hoe kom ik nu aan QR Code?????
  • Beoordeeld door H van der ven op 27-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos, beneden peil. Ik stuur een mail met een belangrijke vraag omdat 0800-1351 er geen antwoord op kan geven en mij verwees naar info@rivm.nl en dan krijg ik het antwoord van rivm dat mijn vraag niet beantwoord wordt. In wat voor land leef ik?
  • Beoordeeld door J. Nunes Cordozo op 25-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

O, niets aan beoordeling.
Op 28-5-2021 gevaccineerd met tweede astra vaccinatie.
En nog steeds niet geregistreerd.
Een grove schande, de huisarts heeft het al twee maal doorgegeven.
Hoe zit dat
  • Beoordeeld door Veronique den Hollander op 10-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil informatie over mijn tweede vacinatie en bel het 0302749111 nummer. Omdat het druk is, krijg ik geen keus te wachten tot ik wel aan de beurt ben maar wordt er verzocht een ander moment terug te bellen als het rustiger is. Er wordt gewoon opgehangen. Dat vind ik geen service. Je moet de keuze hebben. Dan wacht ik desnoods langer. Dat is dan mijn keuze. Nu is het maar de vraag of ik ooit antwoord krijg op mijn vraag want druk is het altijd. Als iedereen die belt ditzelfde bandje krijgt, dan vraag ik mij af hoe druk het is. Sorry, maar ik vind dit echt geen service. Hopelijk kunnen jullie dit wijzigen.
  • Beoordeeld door DM v Poppel op 23-08-2020
  • Rapportcijfer: 6

Wel testen / niet testen op Corona

Op Coronatest.nl staat: heb je geen klachten? Doe een coronatest etc etc

Maar:

Bellend naar 0800 1202 hoor je de dame die de tekst heeft ingesproken op het bandje:
zonder klachten kan er geen test worden gedaan.

Kun je nu wel of niet laten testen zonder klachten?
Bel RIVM
030 274 9111