Zilveren Kruis Klantenservice

Rapportcijfer Zilveren Kruis klantenservice: 4.7 » Lees beoordelingen (3)

Bellen met Zilveren Kruis

Waarom bellen met Zilveren Kruis Klantenservice?

  • Je hebt een vraag hebt over je zorgpolis.
  • Je wilt weten of je zorgpolis een bepaalde medische behandeling dekt.
  • Je hebt een vraag over je Zilveren Kruis zorgverzekeringspolis.
  • Je bent je zorgpas verloren.
  • Je hebt een vraag over een declaratie.
  • Je hebt een vraag over je eigen risico.
  • Je wilt weten of je bij Zilveren Kruis ook in het buitenland verzekert bent tegen ziektekosten.
  • Je wilt weten hoe je je huidige zorgverzekering kunt opzeggen bij Zilveren Kruis.

Openingstijden telefonische klantenservice Zilveren Kruis

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 21:00
  • Dinsdag 08:00 - 21:00
  • Woensdag 08:00 - 21:00
  • Donderdag 08:00 - 21:00
  • Vrijdag 08:00 - 21:00
  • Zaterdag 10:00 - 14:00
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Zilveren Kruis: 071 751 00 52

  • Belkosten: Lokale kosten

Heb jij onlangs contact gehad met Zilveren Kruis? Laat ons je ervaringen met Zilveren Kruis weten!
Beoordeel Zilveren Kruis.

Controleer op storingen bij Zilveren Kruis.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Zilveren Kruis.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Inloggen.
  • Website.
Controleer of er een storing is bij Zilveren Kruis

KvK gegevens Zilveren Kruis

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 06088185
  • Vestigingsnummer (KvK): 000015830845
  • Statutaire naam: Zilveren Kruis Zorgverzekeringen NV 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Zilveren Kruis?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Zilveren Kruis? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem schriftelijk contact op met Zilveren Kruis.

Zilveren Kruis doet er alles aan om je van dienst te zijn. Een vraag over één van hun producten en diensten kan je ook schriftelijk indienen. Het postadres is:

  • Klantenservice Zilveren Kruis
  • Postbus 444
  • 2300 AK Leiden

Je krijgt binnen 10 dagen een antwoord van Zilveren Kruis.

Neem contact op met Zilveren Kruis via WhatsApp.

Zilveren Kruis heeft een WhatsApp service. De klantenservice antwoordt op maandag t/m vrijdag van 08:00 – 20:00 uur en op zaterdag van 09:00 – 13:00 uur. Wil je bijvoorbeeld een vraag stellen? App naar 06 – 8360 1805. WhatsApp is niet geschikt voor privacygevoelige medische informatie.

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via WhatsApp.

Neem contact op met Zilveren Kruis via Facebook Messenger.

Krijg contact met de klantenservice van Zilveren Kruis door een chat te starten via Facebook Messenger. Van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 - 14:00 uur je kan snel een reactie verwachten. Alleen de medewerkers van Zilveren Kruis kunnen je bericht lezen. Facebook Messenger ondersteunt naast tekstberichten ook audioboodschappen en (video)bellen via het internet. Het is in enkele jaren uitgegroeid tot een groot (chat)netwerk van zo'n 900 miljoen actieve gebruikers (april 2016).

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Zilveren Kruis.

Lees op de website van Zilveren Kruis de veelgestelde vragen:

  • Hoe werkt het Coronavaccin?
  • Is een vaccinatie verplicht?
  • Ik heb Corona gehad en heb revalidatie nodig. Wat krijg ik vergoed?
  • Ik heb binnenkort een afspraak in het ziekenhuis, gaat deze door?
  • Ben ik goed verzekerd als ik op reis ga naar een land met een negatief reisadvies?
  • Ik ben in het buitenland en kan niet terug naar Nederland. Krijg ik zorg in het buitenland vergoed?


Je kan op de website van Zilveren Kruis vragen en antwoorden per onderwerp aanklikken:

  • Vragen over het coronavirus en het vaccin
  • Vragen over het coronavirus en een geplande behandeling
  • Coronavirus en vakantie in het buitenland


Voor een algemene vraag aan Zilveren Kruis, kan je ook gebruik van de zoekfunctie in de zoekbalk.

Ga naar de veelgestelde vragen van Zilveren Kruis

Dien een klacht in bij Zilveren Kruis.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je ergens niet helemaal tevreden over bent. Zilveren Kruis neemt jouw klacht altijd serieus. Je kan een klacht of opmerking indienen door hun klachtenformulier in te vullen.

Klacht indienen bij Zilveren Kruis.

Stel je vraag op de Zilveren Kruis community.

Via de online community van Zilveren Kruis kun je vragen stellen aan andere klanten of aan een team van experts. Zo vind je op de community veel ervaringsdeskundigen die je kunnen helpen met tips en informatie. Daarnaast kun je natuurlijk ook zelf mensen helpen met jouw persoonlijke ervaringen door vragen te beantwoorden.

Op de community worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

  • Diabetes.
  • Hart- en vaatziekten.
  • Mantelzorg.
  • Ouder worden.
  • Gezond leven.
  • Vergoedingen.
Bezoek de website van de Zilveren Kruis community

Youtube kanaal van Zilveren Kruis.

Op het  YouTube kanaal van Zilveren Kruis vind je informatie en video’s over al hun verzekeringen en producten. Ben je geïnteresseerd, klik dan op de groene link ‘Ga naar het YouTube kanaal van Zilveren Kruis’.

Ga naar het Youtube kanaal van Zilveren Kruis.

Neem contact op met Zilveren Kruis via Twitter.

Ook op Twitter is de klantenservice van Zilveren Kruis, @ZilverenKruis bereikbaar voor vragen en info. De openingstijden zijn hetzelfde als op Facebook:

  • Maandag tot en met Vrijdag: van 08:00 uur tot 22:00 uur.
  • Zaterdag: van 09:30 uur tot 17:00 uur.
  • Zondag: van 13:30 tot 22:00.

Het duurt het maximaal 2 uur voordat je een antwoord krijgt op je vraag aan de klantenservice.

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via Twitter.

Neem contact op met Zilveren Kruis via Facebook.

De klantenservice van Zilveren Kruis zit ook klaar op Facebook voor het beantwoorden van al je vragen. De openingstijden zijn:

  • Maandag tot en met Vrijdag: van 08:00 uur tot 22:00 uur.
  • Zaterdag: van 09:30 uur tot 17:00 uur.
  • Zondag: van 13:30 tot 22:00.

Je kunt binnen 2 uur een antwoord verwachten van de klantenservice.

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via Facebook.

Neem contact op met Zilveren Kruis via Instagram.

Zilveren Kruis is ook te vinden op Instagram. Alle informatie over verzekeringen, en de andere diensten en producten van Zilveren Kruis vind je hier terug. Klik op de link @zilverenkruis en je bent er al!

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via Instagram.

Neem contact op met Zilveren Kruis via LinkedIn.

Wil jij werken bij Zilveren Kruis? Ben jij op zoek naar een baan in de verzekeringswereld? Bezoek Zilveren Kruis dan op LinkedIn. HET social netwerk voor professionals om aan een baan te komen. Dat is LinkedIn. Bekijk de openstaande vacatures en mogelijkheden hier en meld je aan bij Jobs.

Klik hier voor contact met Zilveren Kruis via LinkedIn.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Zilveren Kruis.

Zilveren Kruis brengt iedere maand een nieuwsbrief uit over hun zorgverzekering en ook over zorg en gezondheid. Wil je deze nieuwsbrief ontvangen? Schijf je dan hier in met DigiD.

Meld je aan voor de Zilveren Kruis nieuwsbrief.

Breinwerk | Waarom is het lastig werk los te laten tijdens een vakantie?

Hoofdkantoor Zilveren Kruis (adres)

Dellaertweg 1 Leiden 2316 WZ Nederland
Rapportcijfer Zilveren Kruis Klantenservice: 4.7

Rapportcijfer is gebaseerd op 3 beoordelingen.

Beoordeel Zilveren Kruis Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Zilveren Kruis Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Zilveren Kruis Klantenservice

  • Beoordeeld door Albert Drees op 9-02-2024
  • Rapportcijfer: 10

Gisteren een leuk contact gehad met de klantenservice. (Quinty) En vandaag een leuk bloemetje in de bus!
Een lief gebaar, dankjewel!
Albert Drees
  • Beoordeeld door I. Pauw-Bartels op 28-12-2022
  • Rapportcijfer: 3

Op 'mijn Zilverenkruis' ingelogd om een wijziging door te voeren, is niet helemaal duidelijk en heb daar enkele vragen over, telefonisch (071-7510052) contact opgenomen, heb 20 minuten in de wacht gestaan, gezien de oplopende telefoonkosten, heb ik de lijn verbroken. Chatten is niet mogelijk, alleen via de app, wat niet lukt.
Ook geen mailadres, je kan alleen een brief per post sturen (toch niet meer van deze tijd)
Kortom, hoe kan ik Zilverenkruis op een eenvoudige wijze (chat/mail) bereiken, telefonisch is gezien de lange wachttijden niet te doen.
  • Beoordeeld door Chester Blanca op 15-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte service , Jan niemand bereiken geen mogelijkheid om een e-mail te versturen. Kunnen niet eens een verzekering goed afsluiten en zitten dubbele facturen te sturen. Overstappen is een zekerheid nu.
Bel Zilveren Kruis
071 751 00 52