Bellen met Ryanair

Waarom bellen met Ryanair Klantenservice?

  • Je wilt telefonisch een vlucht boeken.
  • Je hebt een vraag over een vlucht van Ryanair.
  • Je wilt een klacht indienen bij Ryanair.

Openingstijden telefonische klantenservice Ryanair

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 09:00 - 19:00
  • Dinsdag 09:00 - 19:00
  • Woensdag 09:00 - 19:00
  • Donderdag 09:00 - 19:00
  • Vrijdag 09:00 - 19:00
  • Zaterdag 10:00 - 18:00
  • Zondag 10:00 - 18:00

  • Telefoonnummer Ryanair: 0900 – 04 00 860

  • Belkosten: € 0,45 cent p/m
  • Let op! De telefonische klantenservice is Engelstalig. Spreek je geen Engels? Gebruik dan de mogelijkheid om online te chatten in het Nederlands.

Heb jij onlangs contact gehad met Ryanair? Laat ons je ervaringen met Ryanair weten!
Beoordeel Ryanair.

Controleer op storingen bij Ryanair.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Ryanair.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • Vertraging.
  • Online inchecken.
  • Vertragingen.
  • Inchecken.
Controleer of er een storing is bij Ryanair

KvK gegevens Ryanair

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 57738300
  • Vestigingsnummer (KvK): 000027149544
  • Statutaire naam: Ryanair 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Ryanair?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Ryanair? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem schriftelijk contact op met Ryanair.

Gebruik je liever pen en papier? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van Ryanair. Stuur je brief naar onderstaand adres:

  • Ryanair Customer Service Department.
  • PO Box 11451.
  • Swords.
  • Co Dublin.
  • Ireland.

Je kunt binnen 15 werkdagen een reactie verwachten.

Neem contact op met Ryanair via een contactformulier.

Heb je niet direct een antwoord nodig op je vraag? Neem dan contact op met de klantenservice van Ryanair via een contactformulier. Het is onbekend hoe lang het duurt voordat je een reactie op je vraag van Ryanair krijgt.

Ga naar het contactformulier op de website van Ryanair

Chat online met Ryanair.

Nadat je op onderstaande link hebt geklikt, scroll je helemaal naar beneden om  te kunnen chatte met Ryanair.

Let op! Je chat gesprek begint met een chatbot. Mocht de chatbot je vragen niet kunnen beantwoorden dan krijg je een medewerker van de Ryanair klantenservice te spreken.

Openingstijden Ryanair online chat*:

  • Maandag t/m vrijdag: 07.00 tot 22.00 uur (CET).
  • Zaterdag: 09.00 tot 19.00 uur (CET).
  • Zondag: 10.00 tot 19.00 uur (CET).

*De chatbot is 24/7 beschikbaar om vragen aan te stellen.

Start een chat met Ryanair

Neem contact op met Ryanair via Facebook Messenger.

Begin een chat met de klantenservice van Ryanair via Facebook Messenger. Zij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 19:00 uur en op zaterdag en zondag van 10:00 - 18:00 uur. Alleen de medewerkers van de klantenservice van Ryanair  kunnen je bericht lezen.

Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook Messenger.

Neem contact op met Ryanair via Pinterest.

Pinterest is bij uitstek het kanaal op social media om ideetjes op te doen. Kijk hier voor reis-inspiratie op het kanaal van Ryanair.

Klik hier voor contact met Ryanair via Pinterest.

Veelgestelde vragen Ryanair.

Bekijk de veelgestelde vragen aan Ryanair. Je kan kiezen uit de volgende vier categorieën:

  • Reis plannen
  • Voordat je vliegt
  • Aan Boord
  • Nadat je hebt gevlogen

 

Voorbeelden van veelgestelde zijn:

  • Wat zijn de regels betreffende gezichtsmaskers en richtlijnen voor gezond vliegen?
  • COVID-19 Updates, TestLocaties & Reisbeperkingen
  • Hoe boek ik een vlucht?
  • Hoe wijzig ik een vlucht?
  • Voor welke vluchten kan ik van tevoren snacks bestellen? Wat is er beschikbaar om vooraf te bestellen?
  • EU-261 Passagiersrechten
  • Covid-19 voucher en terugbetalingen
  • Wat is het5 restitutiebeleid van Ryanair?
  • Kan je Ryanair bellen?
  • Wat is Ticket Service Ryanair?
  • Hoe lang op voorhand inchecken bij Ryanair?
  • Welke gegevens nodig voor boeken vlucht Ryanair?
Ga naar de veelgestelde vragen van Ryanair

Neem contact op met Ryanair via Facebook.

Wil je op reis en inspiratie opdoen? Meld je aan voor de Ryanair Facebook pagina, @ryanair · Luchtvaartmaatschappij. Hier wordt je op de hoogte gehouden van de laatste tips. Tevens kan je geweldig ideeën vinden voor de nieuwste vakanties.

Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook.

NL Ryanair's Online Check In Process

Hoofdkantoor Ryanair (Ierland) (adres)

Swords Dublin Verenigd Koninkrijk
Rapportcijfer Ryanair Klantenservice: 1.1

Rapportcijfer is gebaseerd op 78 beoordelingen.

Beoordeel Ryanair Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Ryanair Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Ryanair Klantenservice

  • Beoordeeld door Karin op 17-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Very very bad. No way to get in contact. Not by phone an live chat.
  • Beoordeeld door Carla op 16-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos... telefoonnummer op de site klopt niet. Bel je via "meteen contact" krijgt je eerste een minutenlang bandje (a 90 cent per minuut) om daarna te horen te krijgen dat je terug moet bellen.
Via Chat krijg je een geautomatiseerd antwoord waar je niks aan hebt...
  • Beoordeeld door Mariëlle op 13-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

slecht
  • Beoordeeld door Jeroen Bode op 12-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer al drie dagen via chatt en telefoon contact te krijgen om een vlucht aan te passen.
Krijg niemand te spreken. En de chatt is een Robot????
  • Beoordeeld door Erwin op 11-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Klantenservice is mensenwerk, daar horen geen robots bij. Contact is onmogelijk. Ik wil de vlucht annuleren dit kan niet. Voor de verzekering heb ik een annulerings bewijs nodig. Blijkbaar snapt ryanair dit niet.
  • Beoordeeld door Ruud Berkhout op 10-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slecht. Wachten al 1.5 jaar op terugbetaling. Zeer onbeschoft te woord gestaan. In februari de belofte dat het binnen 28 werkdagen op de rekening zou staan. We wachten nog steeds. Lange werkdagen zeker in Ierland.
  • Beoordeeld door mariek witlox op 9-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

De klantenservice is onbereikbaar, telefoonnummers zijn niet correct ! Chatbot geeft alleen standaard antwoorden. Waardeloze service
  • Beoordeeld door geertjan op 7-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Je krijgt gewoon geen contact.
via de chat een robot die die snapt wat je wilt.

Heel slechte service
  • Beoordeeld door Maria Lenssen op 6-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Krijg geen contact....... Ik word hier zeer verdrietig van.
  • Beoordeeld door Karim Dendievel op 5-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

If I could, I would give a -10! I have tried several times to contact someone at Ryanair and on various telephone numbers, but no one answers. Why put a phone number on your site if they do not answer?
We have a big problem, we booked directly and we are left to our fate.
For us it is not only about the flight, but also about our rental car, hotel reservations, a meeting with friends and a concert ...
Just changing our booking for two days without any form of communication, I find this unacceptable!
  • Beoordeeld door Wendy op 30-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Krijg geen contact
  • Beoordeeld door eelco op 29-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik krijg geen contact.
  • Beoordeeld door Ana Adriana Costa op 29-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

I only give a 1 because I can not give a 0. I'm trying to contact for one month now, and still can't.
  • Beoordeeld door Bianca op 16-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte service, krijgt geen contact, ook niet na 7 uur wachten op de chat support, vlucht geboekt maar geen e-mail bevestiging, wel betaald!!!
  • Beoordeeld door Ron Lang op 6-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Geen contact te krijgen. Service NUL!
  • Beoordeeld door M op 18-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Diep diep triest....niet te bereiken en nooit meer ryanair!!!
  • Beoordeeld door Wendy Den Ridder op 12-04-2021
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos
  • Beoordeeld door Karelse op 1-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

Telefonisch niet bereikbaar staat eindeloos in de wacht
  • Beoordeeld door Bart op 26-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos wacht al een half jaar geld
  • Beoordeeld door Jan op 23-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Heb één advies voor reizigers boek nooit bij Ryanair.
Heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.
Bij de inceck balie is het personeel niet op de hoogte van de reisvoorwaarden naar Spanje in deze Covid-19 tijd.
  • Beoordeeld door Verhoeven op 23-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slecht. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd om geld terug te krijgen waar ikrecht op heb. Nu weer een cheque ontvangendie niet geind kan worden.
  • Beoordeeld door de jong op 22-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zoals vele, is onze vlucht geannuleerd, nog geen geld terug. Zeer slechte communicatie, inderdaad lastig als je geen goed Engels spreekt. Het is schandalig, om zo lang genieten wachten, straks gaan ze failliet, en dan kan je naar je geld fluiten. Al zeer veel moeite moeten doen...... Ik heb geen vertrouwen in Ryanair.
  • Beoordeeld door Bas van Liebergen op 11-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik word genegeerd op e-mail, terwijl het over een teruggave bedrag van meer dan 300€ gaat waar ik al een ruime maand op zit te wachten. Ronduit schandalig, ik zit te denken aan aangifte
  • Beoordeeld door Jan op 27-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

Wat een puinhoop. Vlucht geboekt in februari, vluchttijden 3 maal gewijzigd, vluchtmaatschappij gewijzigd. Na 2u17 min. telefonisch binnen geraakt, met hoge kosten verbonden, informatie gekregen die niet klopt, oktober 2020 nog steeds geen geld terug.
  • Beoordeeld door Nicolai op 23-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

Geen juiste info. Kom er niet doorheen.
  • Beoordeeld door G Hoogstraat op 20-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

Wat een kutzooi
  • Beoordeeld door dany op 16-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

een 0 geven kan niet ,spijtig. Wachten nog altijd op teruggave van onze vlucht.Het kon een tijdje duren, oké geen probleem , maar 8 maanden ?! Contact via de e-mail werd zelfs geblokkeerd.
Bedankt Ryanair
  • Beoordeeld door Plaum op 15-10-2020
  • Rapportcijfer: 1

restitutie aangevraagd voor vlucht van 26 mei naar Alicante voor 3 personen nooit niets gehoord chatten en bellen lukt ook niet zeer slechte maatschappij en vooral voor oudere mensen die niet goed Engels kunnen want het is alleen maar in het engels
  • Beoordeeld door Janssen op 26-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

dieptriest organisatie! Vlucht al in februari 2020 geannuleerd en nog geen restitutie, geen bericht, geen antwoord, geen duidelijkheid, geen vereiste!! Zo onprofessioneel!
Andere maatschappijen bel ik en word zo geholpen!!
  • Beoordeeld door Rob op 25-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Geachte,

Ik zit helaas nog steeds te wachten op restitutie van mijn reis met vlucht reserveringsnummer M177XL voor de vluchten FR6524 en FR6523. Uw organisatie heeft een nogal vreemde wijziging doorgevoerd waarop ik op 30 juli 2020 heb gevraagd om restitutie van het door mij betaalde geld.

Ik zit echter nog steeds te wachten op dit geld. Ik begrijp ook niet dat ik op jullie website niet kan terugvinden wanneer restitutie zal plaatsvinden. E.e.a. lijkt mij niet te moeilijk en is klantvriendelijk.

De bereikbaarheid van Ryanair is bedroevend. Ook nadat ik telefonisch contact heb opgenomen kon ik geen antwoord krijgen. Ik kreeg een in moeilijk verstaanbaar Engels (Iers??) bandje te horen dat er een achter stand is.

Vreemd trouwens dat Nederlandse klanten alleen in het Engels te woord worden gesteld. Indien je überhaupt iemand van deze organisatie kan bereiken.

Het is werkelijk bedroevend hoe Ryanair communiceert of juist niet.
  • Beoordeeld door Peters op 17-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Niet te bereiken en we krijgen nog steeds geld van een geannuleerde vlucht
  • Beoordeeld door Brigitte op 11-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Kan niemand bereiken. Restitutie aangevraagd op 1 mei, krijg geen informatie over status of bevestiging. Wanneer komt mijn geld terug voor een vlucht die 23 mei is geannuleerd!!!
  • Beoordeeld door Herman op 9-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Beoordeling-1,
Reageren nergens op.
Na 4 uur in de wacht voor live chat maar opgegeven.
  • Beoordeeld door Marcel van Aken op 1-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zwaar kut.
  • Beoordeeld door Johan op 13-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloze afhandeling van geannuleerde vlucht voor 4 personen
  • Beoordeeld door Franselle op 11-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ryanair is onbereikbaar, wij wachten al sinds mei op refund van onze niet gemaakte vluchten. Net na een half uur in de wacht te hebben gestaan is weer de verbinding verbroken....
  • Beoordeeld door Fatma op 7-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Inchecken lukt niet ik kan op geen enkel manier nederlands contact opnemen!!!!!
  • Beoordeeld door Demi op 1-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Vlucht zomaar geannuleerd zonder iets te melden. Accountgegevens gewijzigd zodat wij er niks meer op kunnen doen en jullie zijn niet bereikbaar. Heel slecht!!!
Bel Ryanair
0900 – 04 00 860