We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...
Let op! De telefonische klantenservice is Engelstalig. Spreek je geen Engels? Gebruik dan de mogelijkheid om online te chatten in het Nederlands.
Heb jij onlangs contact gehad met Ryanair? Laat ons je ervaringen met Ryanair weten!
Beoordeel Ryanair.
Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Ryanair.
Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.
Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Ryanair? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.
Gebruik je liever pen en papier? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van Ryanair. Stuur je brief naar onderstaand adres:
Je kunt binnen 15 werkdagen een reactie verwachten.
Heb je niet direct een antwoord nodig op je vraag? Neem dan contact op met de klantenservice van Ryanair via een contactformulier. Het is onbekend hoe lang het duurt voordat je een reactie op je vraag van Ryanair krijgt.
Ga naar het contactformulier op de website van RyanairNadat je op onderstaande link hebt geklikt, scroll je helemaal naar beneden om te kunnen chatte met Ryanair.
Let op! Je chat gesprek begint met een chatbot. Mocht de chatbot je vragen niet kunnen beantwoorden dan krijg je een medewerker van de Ryanair klantenservice te spreken.
*De chatbot is 24/7 beschikbaar om vragen aan te stellen.
Start een chat met RyanairBegin een chat met de klantenservice van Ryanair via Facebook Messenger. Zij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 19:00 uur en op zaterdag en zondag van 10:00 - 18:00 uur. Alleen de medewerkers van de klantenservice van Ryanair kunnen je bericht lezen.
Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook Messenger.Pinterest is bij uitstek het kanaal op social media om ideetjes op te doen. Kijk hier voor reis-inspiratie op het kanaal van Ryanair.
Klik hier voor contact met Ryanair via Pinterest.Bekijk de veelgestelde vragen aan Ryanair. Je kan kiezen uit de volgende vier categorieën:
Voorbeelden van veelgestelde zijn:
Wil je op reis en inspiratie opdoen? Meld je aan voor de Ryanair Facebook pagina, @ryanair · Luchtvaartmaatschappij. Hier wordt je op de hoogte gehouden van de laatste tips. Tevens kan je geweldig ideeën vinden voor de nieuwste vakanties.
Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook.Rapportcijfer is gebaseerd op 78 beoordelingen.
Ryanair belooft op 20 mei een mail te sturen voor ingediende REFUND-aanvraag maar ik bekom de mail niet. Ook niet in SPAM en ook niet na 18 dagen.
20 mei aanvraag verstuurd voor REFUND reserveringsnummer EKZI4H wegens operatie Christiane Campe. Chat op 5 juni met Mohammed was beneden alle peil. Kon of wilde mij niet helpen. Beloofde mij om mail nog eens door te sturen en mail heb ik nog steeds niet bekomen (ook niet in SPAM en niet na 3 dagen). Graag bericht wanneer ik refund kan bekomen. Alvast bedankt om mij toch te kunnen helpen.
Wegens het gebruiken van onze voornaam, zoals wordt gevraagd in te vullen ipv de doopnamen, moesten we een boete betalen van 160 euro per ticket. Zeg maar een nieuw ticket betalen. Bovendien konden we niet betalen met cash geld en ook niet met onze bankpas. We moesten maar een persoon vinden, die een credit card had en ons ook nog eens die bedragen voor wilde schieten. In Spanje hadden we geen enkel probleem, met jullie Ryanair. Hoe is dit toch mogelijk. Ook in het vliegtuig kon je enkel iets kopen met een credit card. Indien deze bedragen (160 euro maal 2, ter grootte van 320 euro) niet tijdig worden overgemaakt, zullen zware stappen tegen Ryanair volgen. Zie bijlage voor het bewijs van het dubbel betaalde ticket.
Zooo slecht, kan ze telefonisch niet bereiken, terwijl op website staat dat ze hele week bereikbaar zijn onder 0900nr.
Nr. Niet in gebruik. Waardeloos
slecht..niks in Nederlands bij vragen
Gisteren bericht gekregen dat onze terugvlucht van Porto naar Brussel op 24 mei e.k. geannuleerd is.Wij kunnen gratis onze vlucht omboeken of ons geld terug vragen.Wij zouden onze vlucht omboeken naar de volgende dag maar lukt langs geen kanten.Zowel op pc als mobiel in de app niet.
Steeds weer hetzelfde bericht dat er iets misging.
Ook krijg ik bij verdere opzoeking het bericht dat ik de vlucht zou geboekt hebben bij een tussen persoon ,terwijl ik steeds boek op de officiele site van Ryanair.Bellen is nutteloos want het Engels en de snelheid waarmee deze gesproken wordt,lijkt meer op Latijn dan Engels.
De chat robot is al even erg en deze zou men beter opdoeken.
Misschien moet ik nog wat geduld oefenen en zal ik de terug reis kunnen omboeken bij het inchekken van de vertrek reis.
Dat was mijn enigste vraag die ik had maar zelfs daar krijg ik geen antwoord op.
Voor ons is het alvast Adieu aan Ryanair,nochtans al heel wat vluchten mee gedaan en steeds tevreden maar dit doet de deur dicht.
Niet te bereiken
Jullie zijn niet te bereiken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na 1,5 uur wordt de verbinding verbroken !!
Schandalig!
Ik hoor graag van jullie zsm !
Ongehoord hoe U als ryanair mij behandeld ....ik heb betaalde en geboekte tickets...ik kan niet meer in mijn app....het probleem is bij mij bekend...Niemand binnen de ryanair organizatie kan of wil mij helpen ....Ik ben uren bezig geweest om gehoor te vinden over mijn probleem ...Ryanair eindigd met ....Ik kan u niet helpen...dat spijt mij ....Maar ryanair laat mij gewoon stikken met ongebruikte tickets...
Hopeloos om een simpele vraag te stellen via jullie chat en al helemaal om een boeking te wijzigen !
This is my "0 on 10´ experience with Ryanair till today. This is my latest, but not the last communication to Ryanair. It´s a LinkedIn message to the CFO of Ryanair. Enjoy the reading.
"Dear Madame Tracey McCann,
Since half June 2022,
I was informed that my flight to Lisbon was cancelled due to commercial reasons. I was planning to visit Lisbon for 10 days begin July with my family (my wife and 4 children).
Since end of June I´m trying to get the refund proposed by Ryanair. Until today no refund has been paid on my account number. Altough I received following mail at the 29th of July 2022.
Reservation nr VHUSVH:
"Hello Bart Van Mullem,
We’re happy to confirm that your refund has been processed and EUR-831.98 Payment Method:AX has been transferred to the original payment method used to make this booking.
Thanks again for choosing Ryanair and we hope to welcome you on board soon.
Yours sincerely,
Ryanair Customer Service Team".
3 main observations:
1) the refund procedure @Ryanair is complex and complicated. If you´re not a internet-website expert, you´ll not find how to do. But the booking & check-in procedure @Ryanair is a frictionless experience.
By booking a flight, @Ryanair
- costs are real time calculated;
-paying the costs is done in max 1 minute;
- and if you are not focussed additional costs for your flight are charged;
...
2) the refund amount is 93,8 € less than the payment amount. Can U explain?
3) the "Ryanair Customer Service Team" is a virtual team that is impossible to commuicate with. Does it exist?
Also for following reservation numbers refund was asked since half of July.
Reservation numbers:
- Z6R3FL
- HF8ZQA
I got only a mail that the request has been received in the back-office system
...and...
Even a mail with all this explanations to the different Press Offices of Ryanair was only answered with a quick automatic response mail.
For me a "never-again" experience.
The only possibility I have on this moment is contacting you, the CFO of Ryanair Belgium, by your LinkedIn identity.
I hope this issue can be solved in a convenient way by Ryanair.
Thx.
Best regards,
Bart Van Mullem"
Reageren al weken niet op een claim voor een geannuleerde vlucht. Vragen naar informatie die alleen bij de reisaanbieder bekend was en als je deze informatie dan hebt nagevraagd dan moeten ze 'ineens' nog iets weten als security check en zeggen ze je niet verder te kunnen helpen. Sta op dit moment voor de 4e keer in de wacht om met de volgende nagevraagde info voor de security check. Heel toevallig alle 4 de keren wachtende nummer 201. Het lijkt erop dat Ryanair er alles aan doet om klanten niet te hoeven helpen en geen claims te hoeven uitbetalen. Zeer zeer zeer slecht.
Zeer slechte klantenservice! Foutief telefoonnummer, chatbox Molli, wordt gewoon afgebroken, e-mails worden niet beantwoordt, geen medewerker aan de lijn te krijgen. Onze vlucht werd geannuleerd op zondag, 20-06 om 20.26, vlucht op maandag, 20-06. Hotel niet meer kunnen annuleren, geld niet terug gekregen. Vakantiedagen weg, alles kwijt. Je kan geen claim neerleggen site geblokkeerd. Te gek voor woorden.
Vlucht geannuleerd, kan niemand bereiken, niet via chat, telefoonnummers kloppen niet, waardeloos. Vraag me af hoe Ryanair door al deze negativiteit, zie rapportcijfers nog bestaat
Impossible to get hold of someone to resolve an issue with the checkin
Ik heb een zeer zeer slechte ervaring met de Rayanair. Ik hen 2 tickets geboekt,cwaarna Ik geen email heb ontvangen. Daarom heb ik €60 moeten betalen omdat ik niet online heb ingecheckd. Als ik geen email heb ontvangen, hoe kon ik inchecken.
Ik wil bij deze € 60 terug.
ryanair is onbereikbaar om een vlucht wijziging door te geven
We worden niet geholpen.
Niet bereikbaar, geen geldignummer
Gewoon NIET bereikbaar. Nummer niet geldig. Ook ander nummer niet
Probeer al enkele dagen tevergeefs een wijziging door te voeren, lukt gewoon niet
Diverse malen geprobeerd te bellen, er wordt gewoonweg niet opgenomen.
Zeer teleurstellend !
Dit is echt een schande gewoon niet bereikbaar
Onbereikbaar
Onbetrouwbaar boekingssysteem
Toeslagen voor ALLES
Op geen enkele manier contact mogelijk om een vlucht te verzetten.
- we kunnen niet inloggen want krijgen geen mail met code
- bij chatten krijgen we onnozele berichten
-De telefoonnummers kloppen niet
Help!!!!
5 x geprobeerd te bellen
Krijg niemand aan de lijn
0032475365848
Kan geen contact krijgen
Chat geen persoonlijk contact
Nummers nauwelijks te vinden
Heb teveel betaald en probeer een klantenservice aan de lijn te krijgen'
Nummers gebeld 020-2622907 en de betaalde nummer 0906-6886886 beide niet bereikbaar. Worden gewoon beeindigd.
De andere +31 858880801 in heel slecht engels niet verstaanbaar uiteindelijk verbinding verbroken.
Zeer slecht dit.
Ik kan geen vlucht boeken
Ik ken mijn oude wachtwoord niet meer om in te loggen
Onmogelijk om normaal contact te krijgen. Allemaal doorverwijzingen die stranden in onduidelijkheid of onverstaanbaar gesproken engels.
Slechte service ooit in jaren dat ik heb meegemaakt met Ryanair. Heenvlucht 3u vertraging , zonder enige reden, zonder een excuses of deftige uitleg. Als compensatie een ‘snack coupon’ ontvangen via sms ( automatische standaard sms zonder nadenken?? ) , maar doordat we 3uur vertraging hadden was alles dicht dus was dat zeer nutteloos. Eens aangekomen om 2u30 snachts , 35min moeten wachten op een busje dat ons naar de luchthaven brengt? Ik denk dat het minste wat je dan kan doen voor je klanten is hen toch niet nog eens laten wachten of slechte ervaring bieden. Het kon Ryanair nul komma nul schelen en waren teleurgesteld. Terugvlucht exact hetzelfde , zal dit niet nogmaals aanhalen. Een kleine verontschuldiging , deftige uitleg/communicatie of een compensatie was, maar is nog altijd welkom.
Duidelijk vraag gesteld, wilde doorgeven dat we niet konden vliegen ivm medische reden, maar totaal geen helderde respons, leek de vraag niet te begrijpen of het is niet duidelijk wat te doen om te annuleren. Website biedt ook geen mogelijkheden om dit te communiceren. Erg vreemd allemaal.
Clearly asked question, wanted to inform us that we could not fly due to medical reasons, but no clear response at all, did not seem to understand the question or it is not clear what to do to cancel. The website also offers no options to communicate this. All very strange.
Andreas Scholten
Ik heb wat problemen met mijn boeking Ik heb vaak via email contact gehad met Ryanair met ze reageren helaas niet
Zeer slechte service. Geen verstaanbaar contact mogelijk. Keuze menu zeer beperkt. Online spraakrobot maakt van mijn vraag iets heel anders. Gekochte parkeer ticket niet te vinden in de app, dus hebben extra ticket moeten kopen.
Als alles goed gaat en je alleen wilt vliegen zonder extra, prima maatschappij.
Bij alles wat je extra boekt of misgaat geven ze geen gehoor.
Als extra service krijg je ook nog eens een 'no annulation' beleid.
Onmogelijk om contact te maken. Ik ben doof dus kan niet bellen, als je het nummer al kan vinden! De automatische bot vraagt elke keer hetzelfde wat ik ook intyp. Persoonlijk chatcontact lijkt helemaal niet mogelijk. Bar slechte service.
Geen contact kunnen krijgen.
Extreem slecht keuzemenu (moeilijk verstaanbaar en dan ook nog in het Engels).
Na alle stappen doorlopen te hebben werd berbinding verbroken omdat er geen medewerker beschikbaar was
Slechtste klantenservices ooit! Onmogelijk om een echt persoon te spreken. 45 minuten lang in de wachtrij gestaan zonder iets van een melden te krijgen of er überhaupt wel mensen aanwezig zijn (begon om 09:00 te bellen en heb de zelfde rot muziek 45 minuten non stop gehoord). Ryanair zou onderhand een boete moeten krijgen voor zulke slechten services, het is alsof ze zich expres verstoppen voor hun klanten.
Onmogelijk om telefonisch of per e-mail contact te krijgen met klantenservice. Ook chat werkt niet,kost je waarschijnlijk een paar dagen om contact te krijgen. Bar skecht.
Ik wacht al 2 dagen op contact met de chat. Telefoonnummers werken niet. Geen reactie op email. Terwijl er staat u kunt voor dit probleem contact opnemen met de klantenservice....nou niet dus! Belachelijk!
Verschrikkelijk bedrijf, onbereikbaar en ik krijg nog een hoop geld terug voor geannuleerde vluchten. Ik gruwel van dit soort bedrijven.
Er is op geen enkele manier contact te krijgen met deze organisatie voor het stellen van een simpele vraag. Namelijk hoe kan ik 5 kg extra baggage boeken zoals dat bij iedere andere luchtvaartmaatschappij wel eenvoudig online kan. Volgens de site zou iedere kg boven de standaard 20 kg alleen op de luchthavendesk afgerekend kunnen worden ad €15 per kg!!
Dit is natuurlijk krankzinnig duur!!!
Een schande ik probeer al 3 dagen te bellen te mailen maar geen reactie ... kan toch niet. als er nu een levensbedreigend situatie voor doet dan moet men eerst dood gaan voordat men geholpen word . Ik vind het een schande en ik geef het zo door aan alles mensen echt jullie hebbe onze vakantie verziekt
Wat een klantenservice : niet bereikbaar via .telefoon/chat.
Te slecht voor woorden.
Beoordeel Ryanair Klantenservice