Bellen met Ryanair

Waarom bellen met Ryanair Klantenservice?

  • Je wilt telefonisch een vlucht boeken.
  • Je hebt een vraag over een vlucht van Ryanair.
  • Je wilt een klacht indienen bij Ryanair.

Openingstijden telefonische klantenservice Ryanair

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 09:00 - 19:00
  • Dinsdag 09:00 - 19:00
  • Woensdag 09:00 - 19:00
  • Donderdag 09:00 - 19:00
  • Vrijdag 09:00 - 19:00
  • Zaterdag 10:00 - 18:00
  • Zondag 10:00 - 18:00

  • Telefoonnummer Ryanair: 0900 – 04 00 860

  • Belkosten: € 0,45 cent p/m
  • Let op! De telefonische klantenservice is Engelstalig. Spreek je geen Engels? Gebruik dan de mogelijkheid om online te chatten in het Nederlands.

Heb jij onlangs contact gehad met Ryanair? Laat ons je ervaringen met Ryanair weten!
Beoordeel Ryanair.

Controleer op storingen bij Ryanair.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Ryanair.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Website.
  • Vertraging.
  • Online inchecken.
  • Vertragingen.
  • Inchecken.
Controleer of er een storing is bij Ryanair

KvK gegevens Ryanair

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 57738300
  • Vestigingsnummer (KvK): 000027149544
  • Statutaire naam: Ryanair 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Ryanair?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Ryanair? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem schriftelijk contact op met Ryanair.

Gebruik je liever pen en papier? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van Ryanair. Stuur je brief naar onderstaand adres:

  • Ryanair Customer Service Department.
  • PO Box 11451.
  • Swords.
  • Co Dublin.
  • Ireland.

Je kunt binnen 15 werkdagen een reactie verwachten.

Neem contact op met Ryanair via een contactformulier.

Heb je niet direct een antwoord nodig op je vraag? Neem dan contact op met de klantenservice van Ryanair via een contactformulier. Het is onbekend hoe lang het duurt voordat je een reactie op je vraag van Ryanair krijgt.

Ga naar het contactformulier op de website van Ryanair

Chat online met Ryanair.

Nadat je op onderstaande link hebt geklikt, scroll je helemaal naar beneden om  te kunnen chatte met Ryanair.

Let op! Je chat gesprek begint met een chatbot. Mocht de chatbot je vragen niet kunnen beantwoorden dan krijg je een medewerker van de Ryanair klantenservice te spreken.

Openingstijden Ryanair online chat*:

  • Maandag t/m vrijdag: 07.00 tot 22.00 uur (CET).
  • Zaterdag: 09.00 tot 19.00 uur (CET).
  • Zondag: 10.00 tot 19.00 uur (CET).

*De chatbot is 24/7 beschikbaar om vragen aan te stellen.

Start een chat met Ryanair

Neem contact op met Ryanair via Facebook Messenger.

Begin een chat met de klantenservice van Ryanair via Facebook Messenger. Zij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 19:00 uur en op zaterdag en zondag van 10:00 - 18:00 uur. Alleen de medewerkers van de klantenservice van Ryanair  kunnen je bericht lezen.

Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook Messenger.

Neem contact op met Ryanair via Pinterest.

Pinterest is bij uitstek het kanaal op social media om ideetjes op te doen. Kijk hier voor reis-inspiratie op het kanaal van Ryanair.

Klik hier voor contact met Ryanair via Pinterest.

Veelgestelde vragen Ryanair.

Bekijk de veelgestelde vragen aan Ryanair. Je kan kiezen uit de volgende vier categorieën:

  • Reis plannen
  • Voordat je vliegt
  • Aan Boord
  • Nadat je hebt gevlogen

 

Voorbeelden van veelgestelde zijn:

  • Wat zijn de regels betreffende gezichtsmaskers en richtlijnen voor gezond vliegen?
  • COVID-19 Updates, TestLocaties & Reisbeperkingen
  • Hoe boek ik een vlucht?
  • Hoe wijzig ik een vlucht?
  • Voor welke vluchten kan ik van tevoren snacks bestellen? Wat is er beschikbaar om vooraf te bestellen?
  • EU-261 Passagiersrechten
  • Covid-19 voucher en terugbetalingen
  • Wat is het5 restitutiebeleid van Ryanair?
  • Kan je Ryanair bellen?
  • Wat is Ticket Service Ryanair?
  • Hoe lang op voorhand inchecken bij Ryanair?
  • Welke gegevens nodig voor boeken vlucht Ryanair?
Ga naar de veelgestelde vragen van Ryanair

Neem contact op met Ryanair via Facebook.

Wil je op reis en inspiratie opdoen? Meld je aan voor de Ryanair Facebook pagina, @ryanair · Luchtvaartmaatschappij. Hier wordt je op de hoogte gehouden van de laatste tips. Tevens kan je geweldig ideeën vinden voor de nieuwste vakanties.

Klik hier voor contact met Ryanair via Facebook.

NL Ryanair's Online Check In Process

Hoofdkantoor Ryanair (Ierland) (adres)

Swords Dublin Verenigd Koninkrijk
Rapportcijfer Ryanair Klantenservice: 1.1

Rapportcijfer is gebaseerd op 78 beoordelingen.

Beoordeel Ryanair Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Ryanair Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Ryanair Klantenservice

  • Beoordeeld door Christiane Campe op 8-06-2023
  • Rapportcijfer: 2

Ryanair belooft op 20 mei een mail te sturen voor ingediende REFUND-aanvraag maar ik bekom de mail niet. Ook niet in SPAM en ook niet na 18 dagen.
20 mei aanvraag verstuurd voor REFUND reserveringsnummer EKZI4H wegens operatie Christiane Campe. Chat op 5 juni met Mohammed was beneden alle peil. Kon of wilde mij niet helpen. Beloofde mij om mail nog eens door te sturen en mail heb ik nog steeds niet bekomen (ook niet in SPAM en niet na 3 dagen). Graag bericht wanneer ik refund kan bekomen. Alvast bedankt om mij toch te kunnen helpen.
  • Beoordeeld door Jack Wouters op 22-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

Wegens het gebruiken van onze voornaam, zoals wordt gevraagd in te vullen ipv de doopnamen, moesten we een boete betalen van 160 euro per ticket. Zeg maar een nieuw ticket betalen. Bovendien konden we niet betalen met cash geld en ook niet met onze bankpas. We moesten maar een persoon vinden, die een credit card had en ons ook nog eens die bedragen voor wilde schieten. In Spanje hadden we geen enkel probleem, met jullie Ryanair. Hoe is dit toch mogelijk. Ook in het vliegtuig kon je enkel iets kopen met een credit card. Indien deze bedragen (160 euro maal 2, ter grootte van 320 euro) niet tijdig worden overgemaakt, zullen zware stappen tegen Ryanair volgen. Zie bijlage voor het bewijs van het dubbel betaalde ticket.
  • Beoordeeld door Y.Eerhart op 18-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Zooo slecht, kan ze telefonisch niet bereiken, terwijl op website staat dat ze hele week bereikbaar zijn onder 0900nr.
Nr. Niet in gebruik. Waardeloos
  • Beoordeeld door winanda op 11-04-2023
  • Rapportcijfer: 2

slecht..niks in Nederlands bij vragen
  • Beoordeeld door Dooms Renate op 12-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Gisteren bericht gekregen dat onze terugvlucht van Porto naar Brussel op 24 mei e.k. geannuleerd is.Wij kunnen gratis onze vlucht omboeken of ons geld terug vragen.Wij zouden onze vlucht omboeken naar de volgende dag maar lukt langs geen kanten.Zowel op pc als mobiel in de app niet.
Steeds weer hetzelfde bericht dat er iets misging.
Ook krijg ik bij verdere opzoeking het bericht dat ik de vlucht zou geboekt hebben bij een tussen persoon ,terwijl ik steeds boek op de officiele site van Ryanair.Bellen is nutteloos want het Engels en de snelheid waarmee deze gesproken wordt,lijkt meer op Latijn dan Engels.
De chat robot is al even erg en deze zou men beter opdoeken.
Misschien moet ik nog wat geduld oefenen en zal ik de terug reis kunnen omboeken bij het inchekken van de vertrek reis.
Dat was mijn enigste vraag die ik had maar zelfs daar krijg ik geen antwoord op.
Voor ons is het alvast Adieu aan Ryanair,nochtans al heel wat vluchten mee gedaan en steeds tevreden maar dit doet de deur dicht.
  • Beoordeeld door Rianne op 29-12-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet te bereiken
  • Beoordeeld door Frank Heijmen op 3-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Jullie zijn niet te bereiken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na 1,5 uur wordt de verbinding verbroken !!

Schandalig!

Ik hoor graag van jullie zsm !
  • Beoordeeld door ad de laat op 29-10-2022
  • Rapportcijfer: 2

Ongehoord hoe U als ryanair mij behandeld ....ik heb betaalde en geboekte tickets...ik kan niet meer in mijn app....het probleem is bij mij bekend...Niemand binnen de ryanair organizatie kan of wil mij helpen ....Ik ben uren bezig geweest om gehoor te vinden over mijn probleem ...Ryanair eindigd met ....Ik kan u niet helpen...dat spijt mij ....Maar ryanair laat mij gewoon stikken met ongebruikte tickets...
  • Beoordeeld door Callenaere Patrick op 25-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Hopeloos om een simpele vraag te stellen via jullie chat en al helemaal om een boeking te wijzigen !
  • Beoordeeld door Bart Van Mullem op 11-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

This is my "0 on 10´ experience with Ryanair till today. This is my latest, but not the last communication to Ryanair. It´s a LinkedIn message to the CFO of Ryanair. Enjoy the reading.

"Dear Madame Tracey McCann,

Since half June 2022,
I was informed that my flight to Lisbon was cancelled due to commercial reasons. I was planning to visit Lisbon for 10 days begin July with my family (my wife and 4 children).

Since end of June I´m trying to get the refund proposed by Ryanair. Until today no refund has been paid on my account number. Altough I received following mail at the 29th of July 2022.
Reservation nr VHUSVH:

"Hello Bart Van Mullem,
We’re happy to confirm that your refund has been processed and EUR-831.98 Payment Method:AX has been transferred to the original payment method used to make this booking.
Thanks again for choosing Ryanair and we hope to welcome you on board soon.
Yours sincerely,
Ryanair Customer Service Team".

3 main observations:

1) the refund procedure @Ryanair is complex and complicated. If you´re not a internet-website expert, you´ll not find how to do. But the booking & check-in procedure @Ryanair is a frictionless experience.

By booking a flight, @Ryanair
- costs are real time calculated;
-paying the costs is done in max 1 minute;
- and if you are not focussed additional costs for your flight are charged;
...

2) the refund amount is 93,8 € less than the payment amount. Can U explain?

3) the "Ryanair Customer Service Team" is a virtual team that is impossible to commuicate with. Does it exist?

Also for following reservation numbers refund was asked since half of July.
Reservation numbers:
- Z6R3FL
- HF8ZQA

I got only a mail that the request has been received in the back-office system
...and...

Even a mail with all this explanations to the different Press Offices of Ryanair was only answered with a quick automatic response mail.

For me a "never-again" experience.

The only possibility I have on this moment is contacting you, the CFO of Ryanair Belgium, by your LinkedIn identity.

I hope this issue can be solved in a convenient way by Ryanair.

Thx.

Best regards,
Bart Van Mullem"
  • Beoordeeld door Johan Stam op 1-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Reageren al weken niet op een claim voor een geannuleerde vlucht. Vragen naar informatie die alleen bij de reisaanbieder bekend was en als je deze informatie dan hebt nagevraagd dan moeten ze 'ineens' nog iets weten als security check en zeggen ze je niet verder te kunnen helpen. Sta op dit moment voor de 4e keer in de wacht om met de volgende nagevraagde info voor de security check. Heel toevallig alle 4 de keren wachtende nummer 201. Het lijkt erop dat Ryanair er alles aan doet om klanten niet te hoeven helpen en geen claims te hoeven uitbetalen. Zeer zeer zeer slecht.
  • Beoordeeld door Di Rocco Barbara op 12-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte klantenservice! Foutief telefoonnummer, chatbox Molli, wordt gewoon afgebroken, e-mails worden niet beantwoordt, geen medewerker aan de lijn te krijgen. Onze vlucht werd geannuleerd op zondag, 20-06 om 20.26, vlucht op maandag, 20-06. Hotel niet meer kunnen annuleren, geld niet terug gekregen. Vakantiedagen weg, alles kwijt. Je kan geen claim neerleggen site geblokkeerd. Te gek voor woorden.
  • Beoordeeld door meina op 4-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Vlucht geannuleerd, kan niemand bereiken, niet via chat, telefoonnummers kloppen niet, waardeloos. Vraag me af hoe Ryanair door al deze negativiteit, zie rapportcijfers nog bestaat
  • Beoordeeld door Cornelis Blokland op 3-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Impossible to get hold of someone to resolve an issue with the checkin
  • Beoordeeld door Hodjat Mahmoodi op 30-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een zeer zeer slechte ervaring met de Rayanair. Ik hen 2 tickets geboekt,cwaarna Ik geen email heb ontvangen. Daarom heb ik €60 moeten betalen omdat ik niet online heb ingecheckd. Als ik geen email heb ontvangen, hoe kon ik inchecken.
Ik wil bij deze € 60 terug.
  • Beoordeeld door ad verheijden op 5-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

ryanair is onbereikbaar om een vlucht wijziging door te geven
  • Beoordeeld door Bram op 16-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

We worden niet geholpen.
  • Beoordeeld door Simone op 15-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet bereikbaar, geen geldignummer
  • Beoordeeld door JJ.Memelink op 4-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Gewoon NIET bereikbaar. Nummer niet geldig. Ook ander nummer niet
  • Beoordeeld door Ronald op 2-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer al enkele dagen tevergeefs een wijziging door te voeren, lukt gewoon niet
Diverse malen geprobeerd te bellen, er wordt gewoonweg niet opgenomen.
Zeer teleurstellend !
  • Beoordeeld door Wouter op 12-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Dit is echt een schande gewoon niet bereikbaar
  • Beoordeeld door Walter Van Olmen op 1-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Onbereikbaar
Onbetrouwbaar boekingssysteem
Toeslagen voor ALLES
  • Beoordeeld door Maria Peer op 13-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

Op geen enkele manier contact mogelijk om een vlucht te verzetten.
- we kunnen niet inloggen want krijgen geen mail met code
- bij chatten krijgen we onnozele berichten
-De telefoonnummers kloppen niet
Help!!!!
  • Beoordeeld door Koen Slegers op 27-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

5 x geprobeerd te bellen
Krijg niemand aan de lijn
0032475365848
  • Beoordeeld door Marieke op 2-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Kan geen contact krijgen
Chat geen persoonlijk contact
Nummers nauwelijks te vinden
Heb teveel betaald en probeer een klantenservice aan de lijn te krijgen'
Nummers gebeld 020-2622907 en de betaalde nummer 0906-6886886 beide niet bereikbaar. Worden gewoon beeindigd.
De andere +31 858880801 in heel slecht engels niet verstaanbaar uiteindelijk verbinding verbroken.
Zeer slecht dit.
  • Beoordeeld door meesters lisette op 15-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik kan geen vlucht boeken
Ik ken mijn oude wachtwoord niet meer om in te loggen
  • Beoordeeld door Frederik van den Broecke op 1-12-2021
  • Rapportcijfer: 2

Onmogelijk om normaal contact te krijgen. Allemaal doorverwijzingen die stranden in onduidelijkheid of onverstaanbaar gesproken engels.
  • Beoordeeld door Zoe op 28-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Slechte service ooit in jaren dat ik heb meegemaakt met Ryanair. Heenvlucht 3u vertraging , zonder enige reden, zonder een excuses of deftige uitleg. Als compensatie een ‘snack coupon’ ontvangen via sms ( automatische standaard sms zonder nadenken?? ) , maar doordat we 3uur vertraging hadden was alles dicht dus was dat zeer nutteloos. Eens aangekomen om 2u30 snachts , 35min moeten wachten op een busje dat ons naar de luchthaven brengt? Ik denk dat het minste wat je dan kan doen voor je klanten is hen toch niet nog eens laten wachten of slechte ervaring bieden. Het kon Ryanair nul komma nul schelen en waren teleurgesteld. Terugvlucht exact hetzelfde , zal dit niet nogmaals aanhalen. Een kleine verontschuldiging , deftige uitleg/communicatie of een compensatie was, maar is nog altijd welkom.
  • Beoordeeld door Andreas Scholten op 28-11-2021
  • Rapportcijfer: 2

Duidelijk vraag gesteld, wilde doorgeven dat we niet konden vliegen ivm medische reden, maar totaal geen helderde respons, leek de vraag niet te begrijpen of het is niet duidelijk wat te doen om te annuleren. Website biedt ook geen mogelijkheden om dit te communiceren. Erg vreemd allemaal.

Clearly asked question, wanted to inform us that we could not fly due to medical reasons, but no clear response at all, did not seem to understand the question or it is not clear what to do to cancel. The website also offers no options to communicate this. All very strange.

Andreas Scholten
  • Beoordeeld door Rachid op 18-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb wat problemen met mijn boeking Ik heb vaak via email contact gehad met Ryanair met ze reageren helaas niet
  • Beoordeeld door JG op 30-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte service. Geen verstaanbaar contact mogelijk. Keuze menu zeer beperkt. Online spraakrobot maakt van mijn vraag iets heel anders. Gekochte parkeer ticket niet te vinden in de app, dus hebben extra ticket moeten kopen.
Als alles goed gaat en je alleen wilt vliegen zonder extra, prima maatschappij.
Bij alles wat je extra boekt of misgaat geven ze geen gehoor.
Als extra service krijg je ook nog eens een 'no annulation' beleid.
  • Beoordeeld door Maria Posthumus op 27-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk om contact te maken. Ik ben doof dus kan niet bellen, als je het nummer al kan vinden! De automatische bot vraagt elke keer hetzelfde wat ik ook intyp. Persoonlijk chatcontact lijkt helemaal niet mogelijk. Bar slechte service.
  • Beoordeeld door Jessica op 20-08-2021
  • Rapportcijfer: 1

Geen contact kunnen krijgen.
Extreem slecht keuzemenu (moeilijk verstaanbaar en dan ook nog in het Engels).
Na alle stappen doorlopen te hebben werd berbinding verbroken omdat er geen medewerker beschikbaar was
  • Beoordeeld door Huub Smits op 16-08-2021
  • Rapportcijfer: 1

Slechtste klantenservices ooit! Onmogelijk om een echt persoon te spreken. 45 minuten lang in de wachtrij gestaan zonder iets van een melden te krijgen of er überhaupt wel mensen aanwezig zijn (begon om 09:00 te bellen en heb de zelfde rot muziek 45 minuten non stop gehoord). Ryanair zou onderhand een boete moeten krijgen voor zulke slechten services, het is alsof ze zich expres verstoppen voor hun klanten.
  • Beoordeeld door Elisabeth van der Linden op 12-08-2021
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk om telefonisch of per e-mail contact te krijgen met klantenservice. Ook chat werkt niet,kost je waarschijnlijk een paar dagen om contact te krijgen. Bar skecht.
  • Beoordeeld door Adrienne op 2-08-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik wacht al 2 dagen op contact met de chat. Telefoonnummers werken niet. Geen reactie op email. Terwijl er staat u kunt voor dit probleem contact opnemen met de klantenservice....nou niet dus! Belachelijk!
  • Beoordeeld door Albert Ruijg op 28-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Verschrikkelijk bedrijf, onbereikbaar en ik krijg nog een hoop geld terug voor geannuleerde vluchten. Ik gruwel van dit soort bedrijven.
  • Beoordeeld door Chris op 28-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Er is op geen enkele manier contact te krijgen met deze organisatie voor het stellen van een simpele vraag. Namelijk hoe kan ik 5 kg extra baggage boeken zoals dat bij iedere andere luchtvaartmaatschappij wel eenvoudig online kan. Volgens de site zou iedere kg boven de standaard 20 kg alleen op de luchthavendesk afgerekend kunnen worden ad €15 per kg!!
Dit is natuurlijk krankzinnig duur!!!
  • Beoordeeld door Perun stefan op 25-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Een schande ik probeer al 3 dagen te bellen te mailen maar geen reactie ... kan toch niet. als er nu een levensbedreigend situatie voor doet dan moet men eerst dood gaan voordat men geholpen word . Ik vind het een schande en ik geef het zo door aan alles mensen echt jullie hebbe onze vakantie verziekt
  • Beoordeeld door Frans Keulen op 19-07-2021
  • Rapportcijfer: 1

Wat een klantenservice : niet bereikbaar via .telefoon/chat.
Te slecht voor woorden.
Bel Ryanair
0900 – 04 00 860