Bellen met KLM

Waarom bellen met KLM Klantenservice?

  • Je wilt hulp bij het gebruik van de KLM website.
  • Je wilt een KLM ticket kopen.
  • Je wilt een vlucht wijzigen.
  • Je hebt vragen over het Flying Blue programma of Award tickets.
  • Je wilt een klacht indienen bij KLM.
  • Je wilt weten wat de status van een eerder ingediende klacht is.

Openingstijden telefonische klantenservice KLM

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 24 uur bereikbaar
  • Dinsdag 24 uur bereikbaar
  • Woensdag 24 uur bereikbaar
  • Donderdag 24 uur bereikbaar
  • Vrijdag 24 uur bereikbaar
  • Zaterdag 24 uur bereikbaar
  • Zondag 24 uur bereikbaar

  • Telefoonnummer KLM: 020-4747747

  • Belkosten: Lokaal tarief

Heb jij onlangs contact gehad met KLM? Laat ons je ervaringen met KLM weten!
Beoordeel KLM.

Controleer op storingen bij KLM.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van KLM.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • online inchecken.
  • vlucht boeken.
  • flying blue.
  • Vlucht boeken.
  • Inchecken.
  • Flying Blue.
Controleer of er een storing is bij KLM

KvK gegevens KLM

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 33014286
  • Vestigingsnummer (KvK): 000013977822
  • Statutaire naam: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. 

Wil je op een andere manier contact opnemen met KLM?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met KLM? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met KLM via Facebook Messenger.

Via Messenger kun je 7 dagen per week en 24 uur per dag je vraag stellen aan de KLM Klantenservice. Daarnaast kun je er voor kiezen om je boardingpass en alle vluchtinfo over je vlucht te ontvangen via Facebookv Messenger.

Klik hier voor contact met KLM via Facebook Messenger.

Neem contact op met KLM via WhatsApp.

Heb je een algemene vraag of een vraag over een boeking aan de KLM klantenservice dan kun je i.p.v bellen ook je vraag stellen via WhatsApp. Dit kan 7 dagen per week en 24 uur per dag. Het is helaas niet duidelijk hoe lang het duurt voordat je een antwoord krijgt.

Stuur je vraag aan het volgende telefoonnummer: +31 20 6490787

Klik hier voor contact met KLM via WhatsApp.

Veelgestelde vragen KLM.

Heb je een vraag aan KLM? Je kan onder andere antwoorden vinden op vragen over de volgende onderwerpen:

  • Een reis plannen en een vlucht boeken
  • Mijn boeking beheren en inchecken
  • Bagage
  • Coranovirus (COVID-19)
  • Teruggave van kosten, klachten en suggesties
  • Vertraagde of geannuleerde vlucht
  • KLM, Flying Blue of zakelijk reisaccount
Ga naar de veelgestelde vragen van KLM

Neem contact op met KLM via Twitter.

Via Twitter kun je 7 dagen per week en 24 uur per dag je vraag stellen aan de KLM Klantenservice, @KLM.

Klik hier voor contact met KLM via Twitter.

Neem contact op met KLM via Pinterest.

Het woord 'pinterest' is een samentrekking van de Engelse woorden pinnen en interest. Op Pinterest prikken mensen maar ook bedrijven afbeeldingen van websites die hun interesse hebben op een digitaal prikbord. Wil je inspiratie opdoen. Kik op het kanaal van KLM.

Klik hier voor contact met KLM via Pinterest.

Neem contact op met KLM via Facebook.

Via Facebook kun je 7 dagen per week en 24 uur per dag je vraag stellen aan de KLM Klantenservice, @KLM.

Klik hier voor contact met KLM via Facebook.

Neem contact op met KLM via Instagram.

Door de Instagram pagina van KLM raak je helemaal geïnspireerd voor jouw volgende vakantie. De mooiste reisfoto’s komen hier langs. Daarnaast kan je ook zelf je reisfoto’s insturen en kans maken op een leuke prijs! Volg KLM hier om op de hoogte te blijven: @klm.

Klik hier voor contact met KLM via Instagram.

Youtube kanaal van KLM.

KLM deelt op YouTube wekelijks leuke filmpjes met informatie over mooie vakantiebestemmingen. Wil je je laten inspireren, of informatie opdoen over jouw volgende reisbestemming? Abonneer je dan op het YouTube kanaal van KLM!

Ga naar het Youtube kanaal van KLM.

Een veilige en comfortabele reis met KLM

Neem contact op met KLM via LinkedIn.

Ben je geïnteresseerd in een baan bij KLM? Kijk dan eens op hun LinkedIn pagina. Hier worden regelmatig vacatures gedeeld, bijvoorbeeld een baan bij de HR afdeling. Daarnaast vind je hier ook meer informatie over KLM als bedrijf.

Klik hier voor contact met KLM via LinkedIn.

Intern On A mission - Becoming a pilot!

KLM Hoofdkantoor (adres)

Amsterdamseweg 55 Amstelveen 1182 GP Nederland
Rapportcijfer KLM Klantenservice: 1.5

Rapportcijfer is gebaseerd op 244 beoordelingen.

Beoordeel KLM Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan KLM Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor KLM Klantenservice

  • Beoordeeld door FlyingBlueMemeber op 23-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

KLM is niet in staat om een fatsoenlijke factuur te leveren, ondanks diverse toezeggingen, verwijzingen naar links die niet werken, beweren dat iets wel een factuur is, terwijl het slechts een opsommings van data is enz.

ONGELOOFLIJK SLECHTE SERVICE
  • Beoordeeld door henk hulshof op 15-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

ben vanaf 5 mei bezig geweest om een simpele tiket dusseldorf atlanta te boeken .
daarbij was een hondje van 10 kg mee gemoeit in een benz.
iedere dag gebeld rond om een uur aan de telefoon en 10 dagen achter elkaar 10 x tikets verandert ,en de ene blunder
naar de andere gemaakt .
nee we maken alles in orde is het andwoord maar bij nader inzien dus niet.
14 mei was een medewerker wel zo wel wetend ,die zou het wel oplossen brutaal mocht niet iets zeggen
want zij wist het beter ,vertrouw er maar op. wert er gezegt.
ik zal je vertellen na tiket kijken onlijn na dit gesprek hondje vergeten in te zetten atlanta parijs ,ik had het niet meer.
gelijk weer gebeld ,en deze had het eindelijk begrepen en boekte wel goed.
ik vind geen manier om op deze wijzen met de klant om te gaan.
terwijl je handvaten mee gaf dat vlucht tijden met hond aan tijd is gebonden toch gewoon boeken snap er niets van.

gaat over de vluchtboeking TKV5OH
hulshof
  • Beoordeeld door Eric Oosthoek op 12-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

De KLM-klantenservice is structureel onbereikbaar. Wanneer het uiteindelijk wel lukt krijg je tegenstrijdige informatie. Uiterst klantonvriendelijk!
  • Beoordeeld door Cynthia Kasi op 1-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

De klantenservice van de KLM biedt geen oplossingen voor problemen.
En is niet telefonisch of per email bereikbaar..
Afspreken en beloftes worden niet nagekomen
  • Beoordeeld door H. Schrader op 21-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een klacht gestuurd. Inhoudelijk wordt echter nergens op gereageerd. Het verhaal dat je terug krijgt is standaard wn keer op keer van andere persoon in het Engels. Je hebt gradaties in slechte service maar deze is niet goed voor mijn bloeddruk geloof ik. Geen antwoord, niet lezen of luisteren en niet eens de moeite nemen om te reageren op een klacht/vragen... We hadden een hele dag vertraging maar geen vergoeding van de werkelijk gemaakte kosten, geen compensatie en bij aankomst geen enkele koffer op Schiphol aangekomen. Wat me echt boos maakt is de truc om onder de vergoeding uit te komen. Zo sluw. Eerst mail a sturen en 10 uur later mail b waarmee ze zichzelf indekken. Ongelooflijk. Is er een afdeling die klachten behandelt? Geen customer care jn India met standaard mails maar een plek waar je mail wordt gelezen?
  • Beoordeeld door Dick Wijnveen op 13-03-2023
  • Rapportcijfer: 2

Zeer slecht! IK heb geprobeerd een vlucht om te boeken .... was zover (n 1 uur). Nadat alles rond was zou de vriendelijke dame nog even wat checken .... en daarna werd de lijn verbroken! Opnieuw 1 uur aan de telefoon gehangen .... WAT EEN CHAOS!!!! en mijn vlucht nog steeds niet omgeboekt!
  • Beoordeeld door Caroline Rietveld op 11-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb 2 keer getracht jullie te bereiken. Beide keren ruim half uur aan de lijn gehangen met een muziekje maar je wordt niet geholpen/te woord gestaan. Zeer gebruikers onvriendelijk. Je krijgt ook geen melding over hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. Kortom je hangt letterlijk in het luchtledige……

Ik heb vanavond een KLM ticket geboekt en betaald, maar heb geen bevestiging per mail ontvangen en ook niet mijn ticket. Ook niet echt gebruikersvriendelijk.

Graag spoedig contact opdat ik het door mij geboekte en betaalde ticket kan ontvangen. Ik heb geen boekingen immer etc.

Vriendelijke groet,
Caroline Rietveld
  • Beoordeeld door Toots op 7-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik had een vraag over een niet ontvangen E-ticket. Na 5 minuten in de wacht kreeg ik een meneer aan de telefoon (hoorde geen naam). Zodra ik net aan het woord was over mijn vraag werd er opgehangen en is mijn telefoonnummer geblokkeerd. Gelukkig zat mijn vader naast mij die het op zijn toestel ging proberen en hij kreeg gelukkig een lieve vrouwelijke collega te woord die al vlug mijn ticket kon versturen. Ik baal ervan dat het zo is verlopen terwijl ik absoluut niet boos ben geworden of verkeerd heb gehandeld. Alleen vraag ik mij wel af als ik straks in het buitenland ben en ik zou contact moeten opnemen met klm hoe ik het dan zou moeten doen gezien ik geblokkeerd ben en er geen enkel ander nummer is te vinden.
  • Beoordeeld door Peter op 5-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Onbereikbaar ondanks het noemen van allerlei contactmogelijkheden. Ze zijn duidelijk NIET goed met de techniek omgegaan. Opheffen en opnieuw beginnen.
  • Beoordeeld door C. Boender op 25-01-2023
  • Rapportcijfer: 2

Telefoon wordt niet opgenomen wanneer ik een vraag heb over bestelling flying blue. Ik heb al twee keer een uur in de wacht gestaan. Als ik een ticket wil boeken word ik direct geholpen. Erg slechte zaak dat de service in mijn geval zo slecht is. Bij pogingenom op een andere manier contact te krijgen loop ik steeds in een fuik die men opgezet heeft om 'lastige' vragen te vermijden.
  • Beoordeeld door N oexman op 23-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Super slechte afhandeling claim
Er worden vieze speeltjes gespeeld bij afhandeling
Zoals bankgevens zogenaamd niet correct..
Twee bij de bank geweest niks mis met de account.
Claim uitkerings bedrag in eens verlagen
Je wordt letterlijk in de maling genomen door klm.
  • Beoordeeld door anoniem op 14-01-2023
  • Rapportcijfer: 3

ik word bestookt met emails om mijn trip te beoordelen. De link in die emails werkt niet en het is dus heel storend om ze te ontvangen, er tijd (2 minuten weliswaar) in te steken om vervolgens te constateren dat je tijd weggegooid is.

Kan KLM stoppen met die mails of anders zorgen dat met 1 minuut werk het oordeel geveld is?
  • Beoordeeld door Riek Koman op 6-01-2023
  • Rapportcijfer: 3

Heb een half uur op de wachtlijn gehangen bij 020 4747747 zonder resultaat. En dat terwijl ik binnen 24 mijn boeking moet betalen anders vervalt hij. En dat betalen gaat dus niet door een foutmelding op de KLM website! Kan ook geen factuur downloaden en zo handmatig betalen. Facebook heb je ook niets aan, krijg je automatische beantwoording die alleen standaard vragen kan beantwoorden. Waardeloos!
  • Beoordeeld door Willie op 23-12-2022
  • Rapportcijfer: 3

Ik sta al 15 minuten in de wacht???
  • Beoordeeld door Vandeweert op 1-12-2022
  • Rapportcijfer: 1

Onbereikbaar ondanks de vele mogelijkheden die ze voorstellen
klachten worden niet ernstig genomen
fouten worden niet rechtgezet
klachten worden beantwoord met geautomatiseerd bericht waarop geen repliek mogelijk is
maff.... praktijken
nooit meer met KLM
  • Beoordeeld door Pieter Hulskamp op 4-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer een melding te maken van vermiste bagage tijdens mijn vlucht van gisteravond naar Schiphol. Krijg continu een melding Sorry er ging iets mis. Probeer het later nog eens. Ben gisteravond bij de service balie voor vermiste voorwerpen geweest en die was gesloten. Kan op geen enkele manier contact krijgen. Telefoonnummers zijn heel duur of geven alleen domme verwijzingen naar de website die niet goed functioneert. Ben het nu een beetje zal. Opnieuw een ritje naar Schiphol, dat niet eens zeker mijn koffer oplevert (100 km vice versa is ook geen lolletje.
  • Beoordeeld door Huijer op 23-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Van de week 2 uur in de wachtrij, werd toen weggedrukt vervolgens gelijk op nieuw gebeld en toen was de service alleen in Engels mogelijk. Wel nieuwe vluchten kunnen krijgen maar zonder de al betaalde en geboekte stoelen. Ik was 3.5 uur aan de lijn! Voortaan vlieg ik naar Düsseldorf, ik heb na 5 gecancelde vluchten en uren wachten op Schiphol de buik ervan vol
  • Beoordeeld door SANDRA op 21-10-2022
  • Rapportcijfer: 2

KLANTENSERVICE: VRIENDELIJK EN BEHULPZAAM. BIJ HET OMBOEKEN VAN MIJN VLUCHT HEEL GOED GEREGELD.
BIJ VERMISSING VAN BAGAGE.... HET TEGENOVERGESTELDE. WORD VAN KASTJE NAAR DE MUUR GESTUURD EN BEN INMIDDELS RUIM 3 WEKEN MIJN KOFFER KWIJT. NIEMAND DIE OOK MAAR IETS KAN HELPEN OF ZEGGEN EROVER.
  • Beoordeeld door martin op 17-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ongelooflijk. Via klm geboekt omdat ik dacht dan iig niet met de rotpraktijken van die budget airlines te hoeven dealen.

Nu een mail gekregen dat vlucht gecancelled is, met info dat ik contact moet opnemen met de klantenservice.
Geen online oplossing om te herboeken, maar ook geen telefoonnummer dat ik kan bellen.

30 minuten staan zoeken op die site, en door 99 schermen moeten clicken die allemaal vertellen dat echt alles online kan, maar nee niet dus.
Uiteindelijk telefoon nummer gevonden en gebeld.
Weer 99 keuze menu's met de 'hulp' om je een sms te sturen met een link naar klm.com om zelf je probleem op te lossen.
En de mededeling dat de medewerkers precies dezelfde tools als jij hebben (wat compleet onzin is).

Kies je bepaalde antwoorden op de vragen, dan wordt de verbinding verbroken omdat het 'ook online te vinden is'.
Uiteindelijk de juiste keuzes kunnen vinden om in de wachtrij te mogen staan... zonder informatie hoeveel wachtenden er voor me zijn.
Nu 40 minuten verder om 12 uur 's nachts. Muziekje heeft letterlijk de lyrics: "let's break up"
Volgens mij zit daar echt niemand aan de lijn.

Wat een onzin.
KLM, verhoog de salarissen van je grondpersoneel, neem meer mensen aan, verhoog desnoods de ticket prijs, en/of vind nieuwe bestuurders en vorder met terugwerkende krachten de bonussen van je bestuurders terug. Dit gaat echt helemaal nergens over.
  • Beoordeeld door Roelien Kok op 17-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Gewoon onvoorstelbaar. KLM cancelled mijn retourvlucht en boekt zonder overleg een andere retourvlucht.
Probeer KLM op allerlei manieren te bereiken , gewoon niet bereikbaar, eindeloos in de wacht.
Zo slecht dit. Wist niet dat de KLM over mijn reis beschikt en dus blijkbaar ook over mijn familiebezoek sat nu gewoon een dag wordt ingekort.
  • Beoordeeld door Henk op 3-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Op 28 augustus 2022 heb ik bij KLM een aanvraag ingediend voor uitbetaling van 4 (refundable ) vouchers, met een totale waarde van € 284,22, die 11 september 2022 over de expiratiedatum dreigden te gaan.

Op 18 september ontving ik van KLM bericht dat ze slechts € 8,53 wilden terugbetalen.

Dan begint de zoektocht om dit onrecht bespreekbaar te maken met KLM. Ik koos de iMessage optie. In mijn bericht verwees ik naar de “claim-ID” gaf aan dat ik graag ook het resterende bedrag wilde ontvangen.

Na enig doorverwijzen werd mij gevraagd om enige aanvullende informatie. Hoewel deze informatie al in het refund formulier vermeld was, heb ik het nogmaals doorgegeven.

Na enkele dagen ontving ik bericht van KLM dat een en ander gecontroleerd was en dat de vouchers non-refundable waren gebleken. Ik heb dit meteen weerlegd met verwijzing naar de citaten in de mail (volledige terugbetaling ) en het voucher (refundable if unused).

Hierop volgde de reactie van KLM dat men de zaak verder onderzocht had en dat de vouchers verlopen zouden zijn op het moment van verzoek om teruggave. Daarnaast werd deze mededeling toegevoegd “Aside from this, please know that I can no longer inform you any differently”. Ik heb weerlegd dat de vouchers verlopen zouden zijn door aan te geven dat de aanvraag op 28 augustus was ingediend 2 weken voor de expiratiedatum van 11 september.

De communicatie vanuit KLM werd hiermee als beëindigd verklaard door KLM.

Ondanks 2 weerlegde argumenten heeft KLM besloten om mijn actieve refundable vouchers niet uit te betalen. Daarop heb ik besloten deze ervaring te delen en anderen te adviseren om geen vouchers van KLM te accepteren, maar direct terugbetaling aan te vragen. Veel geëmmer met een KLMmer.

Begin dit jaar had ik een positieve ervaring met EASYJET. Mijn vlucht naar Nederland werd geannuleerd, de mogelijkheden voor alternatieve vlucht, vouchers of terugbetaling werd meteen aangeboden. Daarnaast werd verlengd verblijf in een hotel meteen geregeld. Ook werd de mogelijkheid voor compensatie van extra kosten actief aangeboden. Binnen 3 weken na terugkomst waren alle declaraties keurig afgehandeld. Geen gezeur met EASYJET.
  • Beoordeeld door Frits Van Loon op 26-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

waarom geen contact via email????
  • Beoordeeld door Frits Van Loon op 26-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

slecht, alleen bereikbaar via omwegen. Waar is de mogelijkheid voor directe communicatie over het probleem dat voor handen is.
Niet. Onduidelijke regels of de KLM houdt zich niet aan zijn eigen regels.
  • Beoordeeld door L v scheijndel op 24-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Heb meerdere malen gebeld en wordt telkens door verwezen. Door geschakeld en dannhangen ze op!
Meerderekeren gehad En telkens tja ik ga daar niet over ik verbind u door!
Heb drie vouchers die door dit gelijk bijna verlopen zijn. Jullie hebben twee Van deze vernoemd zoals jullie dat zeggen en nu kan jullie deze niet meer vinden.
En wie is de lul ik , weg 2200 euro .
Gaan jullie altijd zo met klanten om.
Het is carona en dan alstublieft helpen met vouchers, nu is het stervend druk en kunnen jullie het niet aan. En rest kan stikken, de gene die geholpen hebben.
Lekker bedrijfs voering klm schaam je diep.
  • Beoordeeld door jacobsjaa@hotmail.comJozef Jacobs op 19-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

.Ik heb een gewijzigde booking.
Amsterdaml - Bangkok Van 13 September 22 KL 803 verplaatst naar 04 Oktober 22
Bangkok - Amsterdam Van 05 Oktober 22 KL 804 verplaatst naar 27 Otober 22
Oorsprokelijk heb ik zitjes gekozen en betaald 129.60€ en 120.96 € , graag zou ik willen genieten van deze service op mijn gewijzigde booking
Het is onmogelijk iemand te bereiken om dit te regelen.
  • Beoordeeld door Ad Kelders op 20-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Na 2 maanden!!!!! een antwoord via Whatsapp waar je helemaal niets aan hebt.
KLM verdient geen 1 maar een NUL!!! Super, super slecht!!!!!!
  • Beoordeeld door Charlton de windt op 13-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ben als sinds oktober bezig om een voucher verzilverd te krijgen. Niemand neemt op of stuur een bericht terug.
Super slecht!
  • Beoordeeld door Vandeweert op 12-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Al drie dagen probeer ik contact te maken met de klantendienst, zowel met messenger, whathapp, berichten sturen, email en telefonisch: geen mogelijkheid om contact te krijgen. Wat een service??????
  • Beoordeeld door Ad Kelders op 10-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slechter dan slecht! Een 1 is echt véél te hoog. Totaal onbereikbaar! Zelfs via Whatsapp na 3 weken nog steeds geen antwoord. Handel mijn claim C-4983696 af! Het schijnt dat jullie verplicht zijn binnen 2 MAANDEN te reageren, DIE ZIJN OM!
Zo ga je niet met mensen om!
  • Beoordeeld door Linck op 8-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet te bereiken
  • Beoordeeld door Rene van Rij op 4-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ben al uren in de weer om contact te krijgen met de Platinum service lijn zowel in het Nederlands als in het Engels.
sta al uren in de wacht. dit is werkelijk de slechtste ervaring met een service lijn ooit.
En , nee ik kan het niet zelf regelen op de website.
  • Beoordeeld door N.M. Pijnacker op 6-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zo slecht bedrijf. Waarom kan ik niet communiceren per e-mail ???? Wat is het e-mailadres van de KLM. Ik heb al die zooi zoals Facebook en twitter niet !!!
  • Beoordeeld door L E op 12-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Back in October 2021 I booked a flight trip via KLM for myself and my three young adult children for the holiday of a lifetime to the US to commence in July 2022.

When managing my flights with KLM agents I have experienced significant issues - the root cause - service agents not speaking or being able to understand english and demonstrate, what I can only assess as maliciousness, which resulted in the huge error of total cancellation of all my flights, a subsequent refund - which means KLM customer care will not rectify this error. There is no possibility of immediate redress to rectify issues and no complaint process for bad practices and mistakes only a compensation process which takes up to 60 days. In addition, everything is channeled through one phone number which has horrendous wait times. Impossible situation.

Context - to ensure I got the best possible service for my trip I booked via KLM fully flexible/refundable flights - Comfort+ provided by the KLM partner Delta. I received multiple time alterations to the flights from Delta but combined with the notification that I could change the flights if these alterations did not suit. On 22nd April I called the KLM service desk to adjust my flights due to the time alterations made by Delta being unsuitable for my plans. All permissible within my ticket type. However, the service agent did not speak good english or was a poor operator of the KLM systems or behaved maliciously - probably all three.

My objective was to change the timings of the flights and to remove one leg of the multi leg flights. This appeared to go ok and the adjusted times etc were confirmed with fresh email notifications of my new schedule. What I didn't know was the agent in parallel requested a full refund for my flight which meant this successful flight change meant nothing as he simultaneously cancelled all my flights and he requested a refund made to my bank account! I had only requested a refund for the single leg I no longer needed but apparently KLM does not issue refunds for single legs. This was not stated in my conversation with the agent. He cancelled everything despite having rebooked all the flights the way I wanted and sending email confirmation of this refreshed schedule. How he could possibly have thought I wanted to then cancel them I cannot imagine.

On seeing this refund enter my bank account in shock I phoned KLM customer service on 11 May - I was informed that as I had received a full refund all my flights had been cancelled. I explained I only wanted to change timings and to cancel one leg of the multi flight booking and the agent on 22 April did not act to my wishes to devastating impact. KLM customer service informed me that they cannot help me as the refund was made and I cannot have my original flights back. I can make a request for compensation which will take 60 days due to flight cancellation. The thing is the flights are not cancelled and I still want to take them!

I was on the phone for two hours - 30 mins waiting and an hour and a half trying to get appropriate assistance. The agent stated they would speak to an expert to see if any other actions could be taken and then hung up on me.

I am now faced with making a fresh booking at enormously increased prices, lower class level/comfort level never mind experiencing horrendous stress over this whole incident. Due to the extra flight costs of 1554 euros I no longer have enough money for my holiday. The shock and subsequent anger I experienced has made me ill. All due to a careless and malicious KLM customer care agent. Apparently I will receive a response within 60 days from the Complaints team. This is not excellence.

KLM if you read this please reach out to me to sort this maddening issue and reinstate my flights as was before cancellation by this rogue agent.
  • Beoordeeld door Donna van der Steeg op 12-05-2022
  • Rapportcijfer: 2

Echt een service van niets, slechte communicatie van de KLM voor de zoveelste keer,. Ik heb op 2 mei een boeking gedaan en op 12 mei nog steeds geen e ticket. Reservering-bericht ontvangen en daarna gebeurt er niets. Ook via messenger kom ik niet verder.
  • Beoordeeld door e op 9-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een vraag die ik nergens op de site kan terugvinden, maar ik krijg via WA geen antwoord en via de telefoon ook niet. WAARDELOOS!
  • Beoordeeld door Monk op 26-04-2022
  • Rapportcijfer: 2

Klm claimt 24/7 bereikbaar te zijn. Ja, wel als je een standaardappje genoeg vindt.
De rollator van mijn moeder is zwaar beschadigd uit het vliegtuig gekomen waardoor het niet meer bruikbaar is. Gevolg, mijn moeder is aan huis gekluisterd. KLM ziet daar totaal de urgentie niet van in en weigert maatwerk te verlenen en de melding op korte termijn te behandelen. Mijn moeder kan gewoon achter de 200+ wachtenden aansluiten.
Menswaardig omgaan met de ouderen? Niet de KLM!
Baggerservice!!
  • Beoordeeld door Fred Berkhout op 25-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Extreem slechte - zeg maar geen - communicatie
  • Beoordeeld door Robert op 23-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Hang uren in de wacht, medewerkers verbinden door, maar verbreken de verbinding en via WhatsApp bereik je al helemaal niets behalve standaard antwoorden waar je niets aan hebt.
Een 1 is nog te hoog.
  • Beoordeeld door Annemiek Blokzijl op 11-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Uitermate slecht. Ik heb in 2020 via de VenVn 2 vliegtickets gewonnen. Was een actie voor verpleegkundigen in de covid periode. Ben nu al bijna 1 jaar bezig om een vakantie te boeken, krijg echter nul hulp. Al paar keer gevraagd via de mail of iemand mij kan bellen. Want via de mail lukt het niet om een datum en bestemming rond te krijgen. Uiteindelijk na maanden mailen heb ik kunnen boeken. Echter kwam ik er sinds 3 weken achter dat het vluchtschema is aangepast. Per toeval, want had geen mail ontvangen. Zag het in de klm app. Nu hebben wij op de heen weg een tussenstop van ongeveer 7 uur. Is ook niet overlegd of wij dit willen. Nu heb ik 2 weken geleden gebeld om te kijken of we naar andere bestemming kunnen omboeken. Heb uren geprobeerd te bellen en ben steeds van kastje naar de muur gestuurd. Heb ook een mail gestuurd. Maar nog geen respons. Ik vind het echt heel erg dat er totaal geen hulp is geboden bij het zoeken en boeken van de tickets. Alsof jullie er geen zin in hebben ofzo. Ik zie al dat ik mijn patienten zo behandel....
Kortom, zeer slechte service. En daarnaast zijn jullie telefonisch niet bereikbaar.
Ken je dat gezegde ? : iemand blij maken met een dooie mus.....
  • Beoordeeld door M. Versluis op 9-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

2x Verbinding verbroken na lange wachttijd om iemand te spreken om een vlucht te wijzigen. De verbinding werd vanuit KLM verbroken.
Bel KLM
020-4747747