Bellen met UWV

Waarom bellen met UWV Klantenservice?

  • Je hebt een uitkering en een vraag over de ww, ziektewet, wia, wajong of aow.
  • Je hebt een vraag over op vakantie gaan of vakantiedagen.
  • Je dreigt je baan te verliezen en wilt weten of je recht op een uitkering hebt.
  • Je wilt een afspraak met je UWV adviseur maken.
  • Je hebt een nieuwe baan gevonden.

Openingstijden telefonische klantenservice

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 17:00
  • Dinsdag 08:00 - 17:00
  • Woensdag 08:00 - 17:00
  • Donderdag 08:00 - 17:00
  • Vrijdag 08:00 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer UWV: 088 - 898 9294

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Controleer op storingen bij UWV.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van UWV.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Werk.nl.
  • Mijn UWV.
Controleer of er een storing is bij UWV

Heb jij onlangs contact gehad met UWV? Laat ons je ervaringen met UWV weten!
Beoordeel UWV.

Wil je op een andere manier contact opnemen met UWV?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met UWV? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met UWV via Facebook.

Iedere werkdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur kun je terecht op Facebook om contact op te nemen met het UWV, @UWV_Webcare. De klantenservice zit klaar om al je vragen binnen een uur te beantwoorden.

Er zijn wel een aantal regeltjes waaraan je je moet houden. Je mag bijvoorbeeld reclame voor jezelf (of anderen) maken en beledigende taal is ook taboe, logisch uiteraard! Houdt je je niet aan de regels? Dan wordt je bericht verwijderd.

Klik hier voor contact met UWV via Facebook.

Neem contact op met UWV via Twitter.

Uiteraard kun je ook op Twitter @UWV_Webcare terecht om contact op te nemen met de klantenservice van het UWV. Op werkdagen, tussen 08:00 uur en 17:00 uur zit het webcare team van het UWV voor je klaar om allle v ragen te beantwoorden.

Klik hier voor contact met UWV via Twitter. Klik hier voor contact met UWV via Twitter.

Veelgestelde vragen UWV.

Je kan op de website van UWV vragen per onderwerp bekijken. De onderwerpen zijn:

  • Actueel
  • WW-uitkering
  • Ziektewet-uitkering
  • WIA-uitkering
  • Wajong-uitkering
  • Beoordeling arbeidsvermogen
  • WAO-uitkering
  • Mijn UWV


Hieronder zie je voorbeelden van veelgestelde vragen:

  •     Welke gevolgen heeft de Brexit?
  •     Waar kan ik mijn jaaropgaaf bekijken?
  •     Waarom kan ik niet mailen met UWV?
  •     Wanneer betaalt UWV mijn WW-uitkering?
  •     Hoe hoog is mijn WW-uitkering?
  •     Hoe gebruik ik de UWV-app?
  •     Kan ik de betaling van mijn WW-uitkering stopzetten om dit op een later tijdstip te gebruiken?
  •     Wanneer beslist UWV over mijn WW-aanvraag?
  •     Wanneer wordt mijn Ziektewet-uitkering betaald?
  •     Wanneer ontvang ik de eerste betaling van mijn Ziektewet-uitkering?
  •     Wie begeleidt mij bij mijn re-integratie?
  •     Wanneer kan ik een WIA-uitkering aanvragen?
  •     Hoe vraag ik een WIA-uitkering aan?
  •     Hoe geef ik een wijziging door?
  •     Hoe hoog is mijn inkomen als ik ga werken naast mijn WIA uitkering?
  •     Kan ik een toeslag op mijn WIA-uitkering krijgen?
  •     Wanneer wordt mijn WIA-uitkering betaald?
  •     Wat is Wajong?
  •     Vanaf welke leeftijd kan ik een Wajong-uitkering krijgen?
  •     Ik heb een Wajong-uitkering en ik heb gehoord dat de wet wijzigt. Wat verandert er voor mij?
  •     Wanneer betaalt UWV mijn Wajong-uitkering?
  •     Hoe geef ik een wijziging door als ik een Wajong-uitkering heb?
  •     Wat houdt de Beoordeling arbeidsvermogen in?
  •     Wat bedoelt UWV met arbeidsvermogen?
  •     Wat is het doelgroepregister?
  •     Hoe kan ik (opnieuw) WAO aanvragen?
  •     Krijg ik een reiskostenvergoeding voor afspraken bij UWV?
Ga naar de veelgestelde vragen van UWV Ga naar de veelgestelde vragen van UWV

UWV KLantenservice doven en slechthorenden.

Ben je doof of slechthorend. Dan kun je contact opnemen met UWV via de chat. Het is handig als je je burger service nummer bij de hand hebt (BSN). Mocht de klantenservice van het UWV tijdens de chat niet in staat zijn om al je vragen te beantwoorden dan volgen deze via e-mail.

O ja, let op! De chat is alleen beschikbaar voor doven en slechthorenden. Ben je niet doof of slechthorend dan zul je één van de andere contact mogelijkheden moeten proberen.

Start een chat met het UWV Start een chat met het UWV
Rapportcijfer UWV Klantenservice: 4.7

Rapportcijfer is gebaseerd op 3 beoordelingen.

Beoordeel UWV Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan UWV Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor UWV Klantenservice

  • Beoordeeld door Ilona lubach op 13-01-2021
  • Rapportcijfer: 3

De whajong moet verhogen naar 100euro
  • Beoordeeld door Astra op 4-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte ervaring WIA uitkering gestopt omdat ik niet al mn bladzijde's uit mijn paspoort had laten zien zit nu met betalingen wat ik niet kan doen schandalig en ook nog eens corona erbij
  • Beoordeeld door Marijke op 6-07-2020
  • Rapportcijfer: 10

Die Mevrouw heeft me top geholpen.
Bel UWV
088 - 898 9294
(Gebruikelijke belkosten)