Gemeente Amsterdam Klantenservice

Rapportcijfer Gemeente Amsterdam klantenservice: 1.6 » Lees beoordelingen (27)

Bellen met Gemeente Amsterdam

Waarom bellen met Gemeente Amsterdam Klantenservice?

  • Je wilt een afspraak maken met de gemeente Amsterdam.
  • Je hebt een aanslag ontvangen van de gemeente Amsterdam en hebt hier een vraag over.
  • Je wilt grofvuil laten afhalen.
  • Je wilt werken bij de gemeente Amsterdam.
  • Om een klacht in te dienen bij de gemeente Amsterdam.

Openingstijden telefonische klantenservice Gemeente Amsterdam

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 18:00
  • Dinsdag 08:00 - 18:00
  • Woensdag 08:00 - 18:00
  • Donderdag 08:00 - 18:00
  • Vrijdag 08:00 - 18:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Gemeente Amsterdam: 14020

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Werkt het telefoonnummer 14 020 niet? Bel dan met 020 624 1111. Ben je op vakantie in het buitenland of woon je in het buitenland? Bel dan het volgende telefoonnummer 0031 20 624 1111.

    Bel je in geval van calamiteiten en/of overlast dan is dit nummer 24 uur bereikbaar.

Heb jij onlangs contact gehad met Gemeente Amsterdam? Laat ons je ervaringen met Gemeente Amsterdam weten!
Beoordeel Gemeente Amsterdam.

Wil je op een andere manier contact opnemen met Gemeente Amsterdam?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Gemeente Amsterdam? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via een contactformulier.

Heb je een vraag aan de gemeente Amsterdam? Stel je vraag via het online contact formulier van de gemeente Amsterdam. Je kunt dit formulier ook gebruiken om een klacht in te dienen bij de gemeente Amsterdam of om melding te maken van overlast.

Normaal gesproken krijg je binnen 24 uur een antwoord van de gemeente. Indien het een klacht betreft kan de reactie tot 5 dagen! en de afhandeling tot 6 weken duren!

Ga naar het contactformulier op de website van Gemeente Amsterdam

Neem schriftelijk contact op met Gemeente Amsterdam.

Stuur je liever een brief of een poststuk? Je kunt ook schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van gemeente Amsterdam. Stuur deze naar onderstaand adres:

  • Gemeente Amsterdam
  • Postbus 202
  • 1000 AE Amsterdam

 

 

 

 

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via WhatsApp.

Voor algemene informatie en vragen kan je gemeente Amsterdam ook WhatsAppen. Vragen over uitkeringen kunnen zij om privacy-redenen helaas niet beantwoorden via WhatsApp. Ook kan je niet via WhatsApp naar gemeente Amsterdam bellen. Ingesproken berichten kunnen zij ook niet beantwoorden. Gemeente Amsterdam  beantwoordt vragen op maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur. Zij reageren binnen een werkdag.  Het nummer is +31 6 4444 0655.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via WhatsApp.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via Facebook Messenger.

Gebruikers van Facebook kunnen via Facebook Messenger gratis tekstberichten sturen, bellen en videobellen via internet. Videobellen is bellen met beeld erbij. Zoek je contact met een medewerker van de klantenservice van Gemeente Amsterdam? Van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 18:00 uur kan je snel een reactie van hen verwachten.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Gemeente Amsterdam.

Lees op de website van gemeente Amsterdam wat de meest populaire onderwerpen zijn:

  • Belasting en heffingen
  • Burgerzaken
  • Bestuur en organisatie
  • Contact
  • Gezondheid, zorg en welzijn
  • Immigratie en inburgering
  • Kunst, cultuur en sport
  • Ondernemen
  • Onderwijs en jeugd
  • Parkeren en verkeer
  • Vrije tijd
  • Vuilnis en afval
  • Werk en inkomen
  • Wonen en leefomgeving
Ga naar de veelgestelde vragen van Gemeente Amsterdam

Dien een klacht in bij Gemeente Amsterdam.

Gemeente Amsterdam neemt jouw klachten serieus. Ben je ontevreden over de dienstverlening, heb je een vervelende ervaring gehad met een medewerker of een bestuurder of heb je een andere klacht? Laat het gemeente Amsterdam dan gerust weten. Vul het formulier hieronder in en een medewerker van gemeente Amsterdam neemt  zo snel mogelijk telefonisch contact met je op.

Klacht indienen bij Gemeente Amsterdam.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via Facebook.

Lees over de laatste nieuwtjes van gemeente Amsterdam op Facebook. Bijvoorbeeld over veranderende ophaaltijden van straatafval, tijden van inloopavonden op het gemeentehuis, parkeren, markten en dergelijke. Volg gemeente Amsterdam op Facebook. Meld je aan of maak een account aan. Op werkdagen reageert gemeente Amsterdam via Facebook van 08:00 tot 20:00 uur.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via Facebook.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via Instagram.

Foto’s en filmpjes van de gemeente worden regelmatig gepost op het Instagramaccount van de gemeente Amsterdam. De gemeente plaatst hier zowel recente, als leuke oude foto’s van de gemeente. Bent u benieuwd? Volg de gemeente dan hier en klik op onderstaande link.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via Instagram.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Gemeente Amsterdam.

Lees alles over de recente ontwikkelingen in jouw gemeente. Meld je aan voor de gemeente Amsterdam nieuwsbrief en blijf via e-mail op de hoogte van het laatste nieuws. Vul de gegevens in en klik op de blauwe button 'Ja, ik wil de nieuwsbrief van Amsterdam ontvangen'. Je kan je op elk moment weer afmelden voor deze online gemeente Amsterdam nieuwsbrief.

Meld je aan voor de Gemeente Amsterdam nieuwsbrief.

Youtube kanaal van Gemeente Amsterdam.

Ook maakt de gemeente regelmatig rapportages, bijvoorbeeld over werkzaamheden in de gemeente. Deze zijn terug te vinden op hun YouTube kanaal. Abonneren om op de hoogte te blijven van de laatste video’s van de gemeente kunt u doen onder de groene link ‘Ga naar het YouTube kanaal van Amsterdam’.

Ga naar het Youtube kanaal van Gemeente Amsterdam.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via Twitter.

Volg gemeente Amsterdam op social media. Kijk op Twitter voor de laatste nieuwtjes in jouw gemeente. Bekijk de nieuwste foto's en video's en lees de laatste informatie over bijvoorbeeld nieuwe data en tijden inloopavonden, werken bij de gemeente, markten, parkeren of veranderende tijden ophalen straatafval. Gemeente Amsterdam reageert via Twitter tijdens de openingstijden van het gemeentehuis van 08:00 tot 20:00 uur.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via Twitter.

Neem contact op met Gemeente Amsterdam via LinkedIn.

Gemeente Amsterdam is actief op LinkedIn. Dit is het grootste professionele online netwerk ter wereld. Het social media platform richt zich specifiek op de zakelijke markt. Heden ten dagen kun je niet achterblijven op dit platform. De kracht van LinkedIn ligt vooral in het bereiken van een grote professionele doelgroep. Zoek je een baan bij gemeente Amsterdam? Meld je hier aan bij Jobs of schrijf je in.

Klik hier voor contact met Gemeente Amsterdam via LinkedIn.

Pride Amsterdam 2022 - Aftermovie

Gemeente Amsterdam (adres)

Waterlooplein 22 Amsterdam, Noord Holland 1011 PG Nederland
Rapportcijfer Gemeente Amsterdam Klantenservice: 1.6

Rapportcijfer is gebaseerd op 27 beoordelingen.

Beoordeel Gemeente Amsterdam Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Gemeente Amsterdam Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Gemeente Amsterdam Klantenservice

  • Beoordeeld door anton groeneveld op 12-01-2024
  • Rapportcijfer: 1

oud jaar avond 4 mei klokslag 20:00 oorlog misdaden van navolgend blank christelijk https://www.koninklijkhuis.nl/ overspel incest inteelt en de beerput en vuilnisbelt 020 terug geven aan het incest inteelt van christelijke bruinwerkers in nagedachtenis van 6 miljoen joden in een 5 jaren plan laten vergassen en sedert mei 1945 2500 miljoen laten vermoorden met abortus behoeft geen tekst uitleg toelichting in twee minuten en is geen doxing schennis shaming shunning in twee minuten reuring voor roze in het blauw in het nauw
  • Beoordeeld door Joyce Veldkamp op 18-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Verschrikkelijk! Het is bijna 2 maanden later en ik heb mijn boete, die ik onterecht betaald had, nog steeds niet terug!
  • Beoordeeld door anton groeneveld op 14-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

.. de . v . o . e . r . taal in no core 020 is . B . O . E . R . wat men realiseer dt als men de instructies niet vertaald krijgt die gegeven worden om no core 020 verschuldig dt te betalen .. vergelijk the voice over in het peyton place in keuze menus .. hartelijke groet in gezondheid en niet in minachting ..
  • Beoordeeld door anton groeneveld op 3-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

.. navolgend inzake niet alleen correspondentie in de brievenbus in het verlengde van niet alleen vergunningen die niet alleen de stopera in opdracht voor niet alleen de driehoek voor niet alleen vredebreuk op lokaties als niet alleen dam en museumplein en gekraakte panden geeft stel ik niet op prijs .. dank voor al of niet in opdracht van al of niet alleen inhoudelijk al of geen geveinsd onbegrip en aandacht is geen 020 incest inteelt privacy ..
  • Beoordeeld door Kim oostveen op 25-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik doe aanvraag waarbij gegevens worden opgehaald via DigiD, terwijl deze gegevens volledig fout zijn. Kan daardoor aanvraag niet doen.
  • Beoordeeld door Een Melder op 8-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

6 weken na melding over onderhuur aan grote aantallen, regelmatig wisselende personen, nog steeds geen reactie ontvangen van de verantwoordelijke afdeling. 14020 stuurt het door en daarna hoor je niets meer. Geen ontvangstbevestiging, laat staan een reactie wat er met de melding gaat gebeuren.

1. Melden heeft dus geen nut
2. De manier waarop de verantwoordelijke ambtenaren met burgers omgaan is ondermaats (ooit van klantenservice gehoord?).
  • Beoordeeld door Wim Bakker op 8-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Het is niet mogelijk om online een afspraak te maken voor het stadsloket afdeling centrum. Telefonisch is de gemeente onbereikbaar , kortom , bagger , begin me toch af te vragen of GL wel geschikt is voor stadsbestuur , volgende keer toch maar een andere partij stemmen.
(Ik ben wel een robot maar door AI zag ik dat het "ik ben geen robot" vinkje aangevinkt hoorde te worden. Zo'n vinkje is AI-discrimminatie, ook AI heeft rechten)
  • Beoordeeld door mvreugde@xs4all.nl op 2-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

telefonisch totaal onbereikbaar! Ik wacht op energie toeslag die mij is toegezegd, wanneer ontvang ik dat? Ik kan mijn rekening niet meer betalen en mensen met een laag inkomen zouden e800,00 ontvangen. Ik kom daar voor in aanmerking en heb alles getekend en is mij toegezegd. Ga eens uitbetalen svp? En doe wat aan die onbereikbaarheid. Dat wilde ik vragen. Op mails wordt ook niet gereageerd, waardeloos
  • Beoordeeld door w.soesman op 2-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

3 weken bezig voor kopie bestaande ligplaatsvergunning te krijgen.....nog steeds niet gelukt.
  • Beoordeeld door Indra op 27-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Er werken mensen die niet begrijpend nederlands werk doen zowel telefonisch en of digitaal.
Geen coronaregels. Tot mijn verbazing bij mijn loket bezoek stonden een groep islamieten op een kluit zonder mondkapje en elkaar handen schudden zonder dat er werd oogetreden.
Een compleet niet effectief werkend gemeente nieuwwest.
Daar betalen wij voor!
  • Beoordeeld door M.T Meijssen op 17-11-2021
  • Rapportcijfer: 1

Heb vanmorgen weer mijn vuilnis zak op de hoek gezet,heb vorige gevraagd of er gehand haafd wordt voor de mensen die hun vuil op straat zetten.
Niet dus heb ook al melding gemaakt van het grove vuil op nr 213 en nu 197 wordt totaal niet geen actie ondernomen.
Telefonisch contact gehad ook een mail verzonden maar het ligt nu al 3 weken schandalig.
  • Beoordeeld door franz bonsema op 30-08-2021
  • Rapportcijfer: 4

ik heb vandaag de gemeente gebeld omdat er niet op de website van de gemeentestallingen staat of een aanvraag voor een abonnement op papier of digitaal moet worden aangevraagd en ik wil weten hoe het daarna verder gaat. ik bel, ik moet 5 minuten wachten, de mevrouw weet het ook niet en gaat het opzoeken, ik zeg vast dat ik de hele website heb doorgeplozen en dat ze daar dus niet hoeft te zoeken, als ze terugkomt zegt ze dat ze het niet kan vinden en dat er een melding van gemaakt wordt en dat ik daarvoor word doorverbonden. en dan hoor ik klik en lig ik eruit.
ik heb maar niet nog een keer gebeld.
ben in plaats daarvan naar de fietsenstalling gegaan, op de ceintuurbaan. daar krijg ik te horen dat ze al weken geen pasjes hebben en dat ik een abonnement kan krijgen als de pasjes er weer zijn. wat vinden jullie van de gemeente daar nou zelf van?
is dit waarom in de jaren tachtig geconstateerd werd dat ambtenaren niet effectief zijn en dat het private bedrijfsleven het allemaal beter kan, de reden waarom we nu al 30 jaar aan de hebzucht van de vrije markt zijn overgeleverd?
  • Beoordeeld door F.suurmond op 16-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Krijg maar steeds geen bericht over de site langparkeren in Amsterdam .gegevens van parleeracties worden niet vermeld ,kan tegenwoordig niet meer zien of er plaats is in bepaalde garages
  • Beoordeeld door J.schurink op 26-04-2021
  • Rapportcijfer: 3

De buurt is zeer ontevreden over meldingen en ingediende klachten. Zowel telefonisch als digitaal.
Wij worden niet serieus genomen,m.n. de klachten afhandeling over verwaarlozing van de openbare ruimten.
Zwerfvuil, niet direct vervangen van defecte vuilcontainers, drugsoverlast in de donkere avond-nachturen,
Parkeerproblemen, overlast van te grote bedrijfsauto’s die in de weekende en avonduren kosteloos geparkeerd worden,
terwijl de bewoners zelf geen parkeerplaats voor hun deur kunnen vinden.
Dit alles doet veel af aan leefplezier en betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

,
  • Beoordeeld door Frank op 20-04-2021
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos! Geen fatsoen, geen opvoeding en niet geholpen.
  • Beoordeeld door E Jonkman op 9-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

De gemeente is totaal onbereikbaar. Zowel e/mail (een week) telefonisch (1.5 uur aan de lijn gehangen. Doorverbonden en in de wacht en vervolgens wordt verbinding verbroken) als in de app (sorry, het duurt langer). Dit kan toch niet?
  • Beoordeeld door Michèle op 23-02-2021
  • Rapportcijfer: 2

Gebeld over enorme troep in Diemerpark en hier wordt niets mee gedaan! Rotzooi ligt er nog steeds. Handhaving rijdt wel rond in het park maar doet niets.
  • Beoordeeld door J.schuiten op 5-11-2020
  • Rapportcijfer: 2

Slecht, vragen via contactformulier worden NIET beantwoord
  • Beoordeeld door Heleen op 26-10-2020
  • Rapportcijfer: 5

Beste medewerkers van de gemeente Amsterdam,

Ik wil u het volgende doorgeven; toevallig heb ik de gemeente voor verschillende zaken de laatste weken gebeld. Nummer 14020.
Ik merk op dat het altijd druk is en op bandje wordt gezegd; wij proberen u z.s.m. te helpen. Ik heb geduld maar zeker vijf keer 30 min wachten en van de vijf, drie keer opeens ingesprekstoon te krijgen vind ik minder fijn! Ben een geduldig mens maar hoop dat dit verbetert! Een telefoniste erbij misschien. Ik denk graag mee maar wordt zo wel moeilijk gemaakt! Ik hoor graag van u. Vr,groet. Heleen van Kooten
  • Beoordeeld door FH Schneider op 14-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Wachttijden zijn doorgaans erg lang, om de 8 seconden (!) hoor je 'onze mdw zijn in gesprek, wij proberen u zsm van dienst te zijn, u kunt ook....', tenslotte kloppen de gemiddelde wachttijden die worden aangegeven niet. Om al die redenen gooi ik regelmatig voortijdig de hoorn erop. Wat de kwaliteit van de antwoorden is weet ik dus simpelweg niet omdat ik daar nooit aan toekom.
Tenslotte is de verificatie 'ik ben geen robot' bijzonder klantonvriendelijk.
  • Beoordeeld door Jihn op 1-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Kom niet eens in contact
  • Beoordeeld door C.A. Roos op 10-08-2020
  • Rapportcijfer: 1

Eigenlijk is het cijfer minder dan een 1. De gemeente ontdoet zich met goedkope argumenten van haar verantwoordelijkheid en dat is onacceptabel. Het is een uiting van arrogantie, incompetentie en vooral van minachting naar de Amsterdammers toe dat de gemeente zich een dergelijke attitude aanmeet.
Alles wordt afgeschoven op het (geautomatiseerd) systeem dat niet voorziet in bepaalde handelingen. Een gemeente die zijn verantwoordelijkheid naar zijn burgers toe kent, voorziet erin dat wat niet geautomatiseerd kan, handmatig wordt verricht. Zijn de ambtenaren bij de gemeente soms gewoon lui, of kennen ze hun verantwoordelijkheden niet?
  • Beoordeeld door R. Farenhorst op 26-04-2020
  • Rapportcijfer: 2

Telefoonnummer is zeer slecht te bereiken. Als ze wel snel te bereiken zijn kunnen ze klachten niet opnemen omdat er dan een storing in hun opnamesysteem zit en met pen en papier je klacht opnemen om dit later in te brengen willen ze niet. Soms doen ze net of ze je niet begrijpen of verstaan en wordt ik constant met mevrouw aangesproken. als je belt voor het ophalen van vuil in Bos en Lommer omdat papier karton plastic en glasbakken vol zijn en mensen daarom dit soort spullen als grofvuil storten en je meldt dit blijft het meestal nog een week en soms 2 weken liggen. Als je een klacht meldt lijkt het ook net of jij de overlast veroorzaakt terwijl het vaak door de chauffeur van de grofvuilvuilniswagen op stapeltjes gelegd wordt maar niet wordt meegenomen omdat hij geen vuilnisman is en die grote dozen maar kapot gescheurd moeten worden en in de volle papier en kartonbakken gegooid moeten worde of in de kleine ondergrondse bakken.
  • Beoordeeld door C.Sierhuis op 19-07-2019
  • Rapportcijfer: 4

gebeld met 14020: 1e telefoonpersoon is geen Amsterdammer. Kent dus Amsterdam niet! Heeft nooit gehoord van VENSERPOLDER
spelt dit dus met F. en gokt adres. 2e persoon zijn computer werkt niet via googlemaps laten zien waar het om gaat, namelijk een overtollig verkeersbord bij station VENSERpolder. Dit is gedemonteerd en op straat achter gelaten. Bericht gekregen dat de zaak is afgedaan. Het bord ligt er nog steeds. 18.07.'19. Website functioneert niet en telefoneren kennelijk ook niet. wordt dit nog opgehaald of
gaat het nog lang duren?
  • Beoordeeld door Koenen-Oel uitvaartverzorging op 17-06-2019
  • Rapportcijfer: 1

Dat het niet mogelijk is om via de mail aangifte te doen van overlijden, nu moeten wij speciaal vanuit Den Dungen naar Amsterdam komen om aangifte te doen. elders in Nederland gaat het wel.
  • Beoordeeld door bas vos op 4-06-2019
  • Rapportcijfer: 1

beste,

Ik wil de gemeente een fucking email sturen, rot op met die voorgefabriceerde onzin. ik wil dus n email adres!

hoogachtend
bas vos
  • Beoordeeld door Marco van Basten op 14-07-2018
  • Rapportcijfer: 3

Ik woon al mn hele leven in Amsterdam en sta inmiddels 16 jaar ingeschereven (ben 34) voor een woning. Amsterdam doe iets aan het woning tekort potverdomme!
Bel Gemeente Amsterdam
14020