Bellen met NS

Waarom bellen met NS Klantenservice?

  • Voor vragen over je NS abonnement.
  • Voor het wijzigen van je NS abonnement.
  • Voor vragen over je OV- of NS-fiets.
  • Voor actuele informatie over storingen & vertragingen.
  • Voor vragen over verloren of gevonden voorwerpen.

Openingstijden telefonische klantenservice NS

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 24 uur bereikbaar
  • Dinsdag 24 uur bereikbaar
  • Woensdag 24 uur bereikbaar
  • Donderdag 24 uur bereikbaar
  • Vrijdag 24 uur bereikbaar
  • Zaterdag 24 uur bereikbaar
  • Zondag 24 uur bereikbaar

  • Telefoonnummer NS: 030-7515155

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Heb jij onlangs contact gehad met NS? Laat ons je ervaringen met NS weten!
Beoordeel NS.

Controleer op storingen bij NS.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van NS.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Trein.
  • Fyra.
  • OV Chipkaart.
  • Kaartjesautomaat.
Controleer of er een storing is bij NS

KvK gegevens NS

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 30012558
  • Vestigingsnummer (KvK): 000019165269
  • Statutaire naam: NV Nederlandse Spoorwegen 

Wil je op een andere manier contact opnemen met NS?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met NS? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Chat online met NS.

Chat online met een medewerker van de NS klantenservice. Iedere dag zitten de medewerkers van de NS tussen 07:00 en 23:00 voor je klaar om te chatten. Om een chat sessie te starten klik je op de "Chat met NS" button op de website van de NS.

Start een chat met NS

Neem contact op met NS via Facebook.

Neem contact op met de NS klantenservice via Facebook. Stuur je liever een privebericht? Dan kun je ook via Facebook Messenger je vraag stellen aan de NS.

Het duurt maximaal een uur voordat je een reactie ontvangt.

Klik hier voor contact met NS via Facebook.

Veelgestelde vragen NS.

Lees op de website van NS de meestgestelde vragen:

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
  • Kan ik een deel van mijn uitje betalen met een cadeaukaart en de rest met iDEAL?
  • Er is iets misgegaan met de betaling, wat moet ik doen?
  • Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
  • Kan ik een factuur met BTW-specificatie ontvangen?
  • Hoe verzilver ik mijn treinkaartje?
  • Is het ticket persoonsgebonden?
  • Ik wil mijn treinkaartje ophalen, maar de selfservicepagina werkt niet.
  • Kan ik mijn treinkaartje laden op een OV-chipkaart?
  • Hoe laad ik mijn treinkaartje op mijn mobiel?
  • Hoe kan ik inchecken met een treinkaartje op mijn mobiel?
  • De treinkaarten op de selfservicepagina doen het niet.
  • Wat is een Dagretour?
  • Daluren of voordeeluren? Wanneer kan ik reizen met de trein?
  • Met welke treinen mag ik reizen?
  • Mag ik omreizen met mijn ticket?
  • Kan ik op tussengelegen stations uitstappen?
  • Moet ik de afgedrukte tickets meenemen?
  • Met hoeveel personen mag ik op een treinkaartje reizen?
  • Ik heb vertraging opgelopen tijdens de reis, heb ik recht op een vergoeding?


Je kan op de website van NS vragen en antwoorden per onderwerp aanklikken:

  • Betalen
  • Bestellen
  • Wijzigen of annuleren
  • Treinkaart
  • Tickets uitjes
  • Treinreis
  • Hotelovernachting
  • Klachten
  • Coronavirus
Ga naar de veelgestelde vragen van NS

Klacht indienen bij NS.

Heb je een klacht over de NS? Je kunt op verschillende manieren en kanalen een klacht indienen bij de NS. Klik voor meer informatie over dit onderwerp op onderstaande link.

Hoe kun je een klacht indienen bij de NS.

Neem contact op met NS via Pinterest.

Een van de redenen wat Pinterest voor bedrijven populair maakt is omdat Pinterest is een goede manier om traffic naar je website te genereren. De pins bevatten namelijk vaak een link naar de pagina waar de afbeelding vandaan komt, of je kunt er in de beschrijving van je pin een link naar een blog bij zetten. Kijk hier op het kanaal van de Nederlandse Spoorwegen (NS).

Klik hier voor contact met NS via Pinterest.

Stel je vraag op de NS community.

Stel je vraag aan mede treinreizigers of beantwoord de vragen van mede treinreizigers. Je kunt hier terecht met vragen over:

  • Abonnementen.
  • Ov Chipkaart.
  • NS Flex.
  • Acties en uitjes.
  • Ov Fiets.
  • NS Extra.
  • NS Business card.
  • Werkzaamheden aan het spoor.
  • Internationaal reizen.
Bezoek de website van de NS community

Neem contact op met NS via Twitter.

Stel je vraag aan de NS via Twitter. Het webcare staat 24/7 voor je klaar. Je kunt een antwoord binnen 15 minuten verwachten.

Klik hier voor contact met NS via Twitter.

NS vindt muzikaal talent | MODERNSTE FIETSENSTALLING van Nederland | Ontsporing | NS Weekly | NS Weekly

NS Hoofdkantoor (adres)

Laan van Puntenburg 100 Utrecht 3511 ER Nederland
Rapportcijfer NS Klantenservice: 2.4

Rapportcijfer is gebaseerd op 32 beoordelingen.

Beoordeel NS Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan NS Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor NS Klantenservice

  • Beoordeeld door Wim Gerdes op 9-10-2023
  • Rapportcijfer: 1

diverse keren geprobeerd om gegevens naar de NS gestuurd te krijgen. De chat duurt meer dan 45 minuten, dus geen oplossing. Ik wil graag iemand aan de telefoon die mij iets beantwoord heeft, maar krijg ik niet. Wil eventueel documenten opsturen, maar dat kan niet ! Hopeloos dus.
  • Beoordeeld door Fimke op 13-07-2023
  • Rapportcijfer: 7

Vriendelijke mevrouw hoor, maar serieus ik kan mijn 2e klas abonnement Dal voordeel op saldo met Keuzedagen niet omzetten naar 1e klas??!!
Oké dan beëindig ik het abonnement en bestel een 1e klas abonnement Dat kan, maar dan kunt u er geen Keuzedagen bijkopen! Hè wat???? Nee dat kan niet. Waar is de NS mee bezig?? Ik heb lichamelijke klachten gekregen en moet kunnen zitten, daar wil ik netjes voor betalen en dat kan niet?? Ik heb al talloze jaren een abonnement, in Coronatijd laten doorlopen ook al ging ik niet met de trein om de NS te steunen en dan dit!
  • Beoordeeld door marlies op 12-07-2023
  • Rapportcijfer: 3

Vraag over gemiste keuzedag door verplichte vernieuwing OV chip kaart -> onjuiste informatie in eerste tel gesprek tel, -> tweede gesprek: doorverbinden naar financiele afdeling: lukte medewerker niet -> terugbellen later svp -> later: derde gesprek: doorverbinden met zelfde afd ook niet mogelijk, belofte financieel compensatie, morgen terugbellen, In mijn dossier zou weergave van dit derde gesprek plus toezegging financiele compensatie vermeld worden -> volgende dag vierde gesprek: geen fin compensatie met toelichting;, echter, niet luisteren naar mijn klacht dat dit in eerste gesprek had plaatsmoeten vinden en dat me dit nu ruim 65 minuten telefoon plus onnodige gang naar kaartautomaat (om de toezegging dat bewuste keuzedag wel opgehaald kon worden te checken maar dat bleek niet te kloppen) )dus ook tijdverlies daardoor etc -> herhaling uitleg echter niet ingaan op mijn klacht over onjuiste info van twee verschillende medewerkers. Uiteindelijk zou klacht doorgegeven worden maar ik zou geen terugkoppeling krijgen (want interne melding); ik zou het via chat moeten doen dan kreeg ik wel bewijs wat er gechat was, Chat: lange wachttijd, langer dan beloofd. Ik laat het nu verder maar zitten... Wie weet komt de intern doorgegeven klacht toch terecht waar die moet zijn......Waarom GEEN mogelijkheid je klacht via email in te dienen??????
  • Beoordeeld door Nettie op 9-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik wilde de NS via de chat een vraag stellen over het aanbod 'meereisretour' van 1 juli 2023 voor vaste klanten. Daar ben ik mee begonnen rond 9 uur 's avonds. Om 11 uur had ik nog steeds geen gesprekspartner.
Ik zit niet op sociale media.
Ook ik overweeg om nu maar een brief te sturen. En een klacht naar het Klachteninstituut openbaar vervoer. En een klacht naar Rover.
  • Beoordeeld door Anneke Veerman op 27-06-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik betaal al lange tijd abonnementskosten (al jaren) om met korting te reizen in de daluren. Omdat het Flex betreft, zet ik dat wel eens om. Nu blijkt dat er een fout is gemaakt; ik ontvang wel maandelijks de factuur voor de abonnementskosten, maar niet voor de gemaakte reizen (met korting). Er wordt namelijk automatisch opgewaardeerd steeds met 10,00 euro per keer. Omdat het op deze manier niet via de factuur kon inzien wat mijn daadwerkelijke kosten waren per rit, kom ik er nu pas achter (via de app) dat er nooit korting wordt berekend! En betaalde altijd vol tarief. Nu heb ik dat vandaag aangekaart telefonisch. Vervolgens werd ik in de wacht geplaatst. Na meer dan een uur (!) in de wacht te hebben gestaan heb ik de verbinding verbroken. Ik kon mijn lijn niet nog langer bezet houden. Ik ben in de chat terecht gekomen en heb het probleem weer voorgelegd. Het antwoord was dat er voor de afgelopen 3 maanden de misgelopen korting aan mij zou worden vergoed. Maar ik ontvang geen compensatie voor de gemaakte abonnementskosten, ook al heb ik dus nooit van de korting gebruik gemaakt. De kosten van verder dan drie maanden geleden zijn mijn eigen verantwoordelijkheid werd mij gezegd. Ik had dus maar beter op moeten letten dat ns een fout maakte. Ik vind het echt waardeloos!
  • Beoordeeld door Donderwinkel op 7-04-2023
  • Rapportcijfer: 9

heel prettig gesprek!
  • Beoordeeld door Tessadebruijn op 11-02-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik ben 2 maal na 40 minuten weggedrukt, ze laten niet weten hoeveel wachtende je voor je heb of een tijds indicatie en verder kunnen ze je ook nergens mee compenseren
  • Beoordeeld door Carlien Erens op 11-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Zowel via chat, telefoon als mail komt er geen goed contact met de klantenservice tot stand.
Ik zit niet op sociale media en dus wordt mijn probleem niet opgelost.
Nu ga ik het dan maar proberen op de ouderwetse manier mbv een brief naar de directie.
  • Beoordeeld door Annelies op 12-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik ben aan het chatten met een nare ervaring bij de NS en er wordt niet geantwoord
  • Beoordeeld door Grisella van der Horst Pas op 10-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Goede dag!
Ik heb een abonnement besteld .
Ik zou nog bericht krijgen.
Maar niks gehoord.
Ik heb opgebeld en werd erg onbeschoft behandeld.
Wel is het geld van mijn rekening gehaald..
En nog steeds niks ontvangen.
Dat de treinen een chaos is tot daar!
Tenminste kan de klanten goed behandeld worden.
  • Beoordeeld door Roos Houben op 27-10-2022
  • Rapportcijfer: 3

Heb rond 0.30 uur met de klantenservice gebeld, eerst ongeveer 15 minuten gewacht, daarna werd opgenomen, maar direct het gesprek verbroken. Daarom dit slechte cijfer helaas.
Chatten met de klantenservice is me ook niet gelukt.
  • Beoordeeld door Wijland op 21-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Probeer maar eens te chatten met ns. Gisteren tweemaal na een uur maar opgegeven!!
  • Beoordeeld door Welkedan op 5-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Op 25-08 j.l. uitcheck gemist, daarvan zelfs melding gekregen van NS. Claim ingediend, is toegekend, maar tot op heden na diversen keren contact nog niets ontvangen! Wel zie ik bij mijn gegevens het verkeerde IBAN nummer, dat ik overigens NIET zelf heb ingevuld, zoals een medewerkster zei.

Wanneer krijg ik nu eindelijk mijn teveel betaalde euro's terug??
  • Beoordeeld door Hans Aijtink op 8-09-2022
  • Rapportcijfer: 3

Opzeggen dal voordeel abonnement via chat wordt een gebed zonder end. Online opzeggen via chat geeft geen enkele reactie.
Waarom niet gewoon via de site en werkelijk online zonder chat/bellen? Op deze manier is gewoon ergernis wekkend.
  • Beoordeeld door T.A.Schot op 22-08-2022
  • Rapportcijfer: 3

heel lang voordat er contact is, daarna weer een half uur gewacht want er zou verrekening plaatsvinden, het gaat om 4 euro en het kost mij mega veel tijd en ergernis: dit moet echt veranderen !
  • Beoordeeld door Hein op 22-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Via chat. Verkeerde informatie gegeven. Blijft beweren dat er een trein rijdt terwijl dat niet zo is. Chat is niet op te slaan. Er wordt geen naam gegeven van degene met wie ik chat. Er wordt zelfs niet eens meer gereageerd op mijn vragen. Compleet waardeloos!!!!
  • Beoordeeld door Kiki op 11-07-2022
  • Rapportcijfer: 4

Lift al vanaf minimaal vrijdag kapot, heb er online melding van gemaakt, , vandaag weer gebeld, was niets bekend, en komt er op neer zie maar hoe je boven of beneden komt met beperking, rolstoel of wat dan ook
  • Beoordeeld door Marianne op 10-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slecht bereikbaar zeggen wachttijd 11 minuten en na 16 minuten nog geen contact. Zeer slecht dit.
2 dagen achter elkaar geprobeerd nog steeds geen contact
  • Beoordeeld door ninette op 1-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

Reden klacht: de kennis van de klantenservice over de website "mijn NS' is extreem laag.
4 maal lange telefoongesprekken en gechat. Mijn account is verwijderd en opnieuw geactiveerd om het probleem op te lossen.
Mijn vraag was: Ik wil mijn flex abonnement wijzigen omdat ik komende weken niet per trein reis.
Antwoord: u dient op de knop wijzigen te drukken. Mijn antwoord: Deze knop heb ik niet op mijn website.
Dit antwoord wordt niet begrepen. En ik vraag meermaals: kan ik een print screen sturen. Ja via de chat.
Helaas was het niveau van de chat medewerker erg laag. Het enige antwoord wat ik kreeg was: Wilt u het wijzigen?
Maar dat kon ik juist niet.
De klantenservice heeft vervolgens de wijziging doorgevoerd.
Mijn vraag was: moet ik nu steeds bellen om het abonnement weer te wijzigen?
Vervolgens wordt mijn account verwijderd en zou het na 24 uur opgelost moeten zijn.
Na 24 uur kon ik niet meer inloggen en ontvang ik geen herstelmail.
Weer bellen met klantenservice.. weer 3 kwartier aan de lijn.
Uiteindelijk kreeg ik als antwoord: als de klantenservice de wijziging doorvoert , ziet u geen knop wijzigen.
Wanneer u weer wilt reizen met 40% korting, dient u het abonnement weer opnieuw aan te vragen.
Na uren bellen, is dit het antwoord.
Waarom niet direct dit antwoord gegeven? En blijft mijn vraag nog steeds: ik wil het zelf kunnen wijzigen, Waarom is de website niet correct ingericht.
En waarom lees ik hierover niets. Alleen de reclame hoe eenvoudig het is op steeds je abonnement te wijzigen naar wel of geen korting.
Ik dien niet snel een klacht in. Maar nu ben ik echt ontstemt over deze situatie!
  • Beoordeeld door frank op 10-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

wordt gewoon niet opgenomen. Ik belde vrijdag tegen 4en s'middags.. wat een hondenkoppen daar
  • Beoordeeld door Ineke Blankenspoor op 11-05-2022
  • Rapportcijfer: 2

Erg lange wachttijden voor persoonlijk contact.
Compensatie aanvragen via website lukt niet ivm technische storing
Geen postadres om aanvraag toch via post te versturen aanwezig op website
  • Beoordeeld door Jjkoedijk op 30-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slecht. Slecht en nog eens slecht.
  • Beoordeeld door A Meijvogel op 23-04-2022
  • Rapportcijfer: 2

Alles gaat verkeerd ben geen stap verder gekomen ben terug gegaan naar de balie maar die zij dat alles goed komt dus niet krijg vandaag weer de zelfde formulier dat ik weer moet invullen dat heb ik al gedaan met handtekening en al.
  • Beoordeeld door Gerry van den Berkmortel op 23-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb 45 minuten in de wacht gestaan en nog steeds zijn " al onze medewerkers in gesprek ", Op vrijdagavond van half elf tot kwart over elf, toch niet de populairste tijd om te bellen dacht ik. Tenslotte de verbinding maar verbroken! Zéér frustrerend en klantonvriendelijk!!
  • Beoordeeld door H Bakker op 8-04-2022
  • Rapportcijfer: 4

Net gebeld met de klantenservice over de ov fietsen op station Bussum Zuid. Er zijn er 4 maar vandaag is er 1 verhuurd, op 2 boxen brand geen groen of rood licht en de laatste zou beschikbaar zijn maar daarvan gaat de deur niet open. Vorige week ook al niet. Omdat ik geen nummer van de box kon geven (al gaan lopen) kon de klacht niet doorgegeven worden wa t dan kwam de monteur misschien voor niets en zou hij op andere plekken beter werk kunnen doen......
  • Beoordeeld door Debora visser- voorhoeve op 29-03-2022
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb de ns klantenservice 2x gebeld over de mogelijkheid voor vluchtelingen uit Oekraïne om met de trein te reizen, op grond van de informatie in de pers dat zij vrij konden reizen op vertoon van hun paspoort. Het eerste gesprek werd na 3 à 4 minuten plotseling afgebroken. Vandaag belde ik weer en na 4 minuten werd het gesprek weer afgebroken. Ik vind dat moeilijk te begrijpen.
  • Beoordeeld door Yvonne op 27-03-2022
  • Rapportcijfer: 10

Ik word altijd vriendelijk en adequaat geholpen.
  • Beoordeeld door Monic op 23-03-2022
  • Rapportcijfer: 6

Helaas niet zo tevreden. De medewerker was super aardig. Het duurde een kwartier voor ik iemand aan de lijn had en toen kreeg ik na tien minuten wachtente horen dat ik later terug moet bellen omdat het systeem vast liep. Heel jammer.
  • Beoordeeld door Jaap vijfvinkel op 9-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zoals de nu met mijn abonnement en de kosten die ik moet maken omgaan is beneden peil.
Ik overweeg om zo veel mogelijk te stoppen met de ns
  • Beoordeeld door M. Broumels op 30-06-2021
  • Rapportcijfer: 1

Tel contact met klantenservice NS geprobeerd. Te lange wachttijden.........
  • Beoordeeld door margreet op 4-11-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ben vandaag door ene "Alma", haar achternaam wilde ze niet geven maar duidelijk een accent uit de achterhoek op een onbeschofte manier toegesproken. Omdat de NS naar een fout mailadres mij had bericht dat mijn abonnement verlengd zou worden (wat ik helemaal niet meer wil, en daar de N.S al van op de hoogte had gebracht) werd er alsnog eur. 67,-- van mijn rekening gehaald. Mevr. Alma schreeuwde het uit dat ik zelf verantwoordelijk was en ik moest en zou betalen ook al gebruik ik al een jaar mijn abonnement niet meer. Op mijn vraag of ik een andere medewerker mocht spreken, omdat ik zo niet wens aangesproken te worden om 08.00 uur s'morgens, gilde ze dat dat niet mogelijk was. Ze was namelijk zelf de gehele klachten commissie. Daarom kon ze zich waarschijnlijk als een DICTATOR gedragen en zo de klanten onderdrukken. Wat een vreselijke ervaring was dit.
  • Beoordeeld door Aleid Wiechmann op 19-09-2019
  • Rapportcijfer: 1

Ben wel een kwartier bezig vandaag. Gisteren al tijd gewacht. maar geen contact. of ik nu de 1 2 3 of 4 intoets het helpt geen zier.
Ik heb nu tel. contact. mijn vraag gesteld en zij gaat informeren bij collega ik wacht...Na een minuut of wat is zij terug en stuurt mij een e-mail meteen. Even gewacht voor ontvangst.. maar niets ontvangen. Zo niet dan EVEN terugbellen.
Het meisje was vriendelijk. Maar even terugbellen.......
Bel NS
030-7515155