Bellen met GVB

Waarom bellen met GVB Klantenservice?

  • Je hebt een klacht over het GVB.
  • Je bent iets verloren/vergeten in een GVB voertuig.
  • Je hebt een vraag over je OV kaart of jeabonnement.

Openingstijden telefonische klantenservice GVB

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 07.30 - 20:00
  • Dinsdag 07.30 - 20:00
  • Woensdag 07.30 - 20:00
  • Donderdag 07.30 - 20:00
  • Vrijdag 07.30 - 20:00
  • Zaterdag 07.30 - 20:00
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer GVB: 0900 - 80 11

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Heb jij onlangs contact gehad met GVB? Laat ons je ervaringen met GVB weten!
Beoordeel GVB.

Controleer op storingen bij GVB.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van GVB.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Metro.
  • Tram.
  • Bus.
  • Pont.
Controleer of er een storing is bij GVB

KvK gegevens GVB

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 34259721
  • Vestigingsnummer (KvK): 000018207065
  • Statutaire naam: GVB Exploitatie BV 

Wil je op een andere manier contact opnemen met GVB?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met GVB? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met GVB via WhatsApp.

Heb je een vraag? Stel deze via WhatsApp aan het GVB. Je kunt het GVB via WhatsApp bereiken van maandag t/m zaterdag tussen 19:00 uur op 06 8309 91 89

Klik hier voor contact met GVB via WhatsApp.

Veelgestelde vragen GVB.

Bekijk de veelgestelde vragen aan GVB. De vragen en antwoorden die je kan vinden zijn bijvoorbeeld:

  • Waar vind ik info over de Corona maatregelen in het openbaar vervoer?
  • Waar vind ik de verstoringen?
  • Waar vind ik de zonekaart?
  • Hoe kan ik reizen met een rolstoel, scootmobiel of kinderwagen?
  • Ik heb een vraag over het reizen met een barcode in de GVB app.
  • Welke informatie zie ik op het scherm?
  • Staan er schermen met actuele reisinformatie buiten de Amsterdamse grenzen te staan?
  • Bereikt de reisinformatie op de schermen alle reizigers?
  • Het infoscherm is kapot / de reisinformatie klopt niet, waar kan ik dit melden?
  • Zijn de schermen ook geschikt voor mensen met een visuele beperking?
  • Kan er ook een infoscherm met actuele reisinformatie bij ‘mijn’ halte komen te staan?


Om je reis te plannen, kan je ook gebruik van de zoekfunctie in de zoekbalk "Plan je reis".

Ga naar de veelgestelde vragen van GVB Ga naar de veelgestelde vragen van GVB

Neem contact op met GVB via Facebook Messenger.

Gebruik Facebook Messenger om contact op te nemen met de klantenservice van het GVB. Openingstijden zijn maandag t/m zaterdag van 07:30 - 20:00 uur. Reactietijden zijn onbekend. Wanneer je een chatbericht stuurt, zien alleen de medewerkers van de klantenservice van het GVB je openbare gegevens.

Klik hier voor contact met GVB via Facebook Messenger. Klik hier voor contact met GVB via Facebook Messenger.

Neem contact op met GVB via een contactformulier.

Heb je een klacht, vraag, wens of compliment voor het GVB? Meld dit dan via het GVB service formulier.

Ga naar het contactformulier op de website van GVB Ga naar het contactformulier op de website van GVB

Hoe werkt CBTC?

Rapportcijfer GVB Klantenservice: 2.3

Rapportcijfer is gebaseerd op 7 beoordelingen.

Beoordeel GVB Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan GVB Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor GVB Klantenservice

  • Beoordeeld door Bert op 24-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Niet bereikbaar via alle aangeboden kanalen. Nul communicatie of oplossingen. GVB staat voor ‘ga voor bagger,’
  • Beoordeeld door Neervoort op 28-10-2021
  • Rapportcijfer: 1

5 dagen geleden maandabonnement aangeschaft voor 174 euro. Tot vandaagg lukt het niet om hier mee te reizen.
Klantenservice is onbereikbaar en reageert niet op Whats app bericht.
  • Beoordeeld door Silvia op 12-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

Niet te bekijken via telefoon nr
  • Beoordeeld door Melinda op 15-03-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil met de metro reizen. Hiervoor wil ik mijn gvbpas opladen, maar dat gaat niet want de automaat werkt niet. Dan bel ik klantenservice en zijn ze gesloten. Ik moet minimaal 20 minuten lopen om naar de pont te gaan. Er stond niemand bij het station. Schandalig!!!!!!!
  • Beoordeeld door Desiree op 17-01-2020
  • Rapportcijfer: 1

Dus alleen als je geld hebt kun je de klantenservice bereiken.
  • Beoordeeld door Daddy Cool op 7-07-2019
  • Rapportcijfer: 1

Kinderkaartjes kopen wordt onmogelijk gemaakt door het GVB. Kon je ze eerst al niet meer kopen in de bus of in de automaten in de metro, nu kun je ook geen kinderkaartje meer kopen in de tram. Zo wordt reizen met het ov met je kind in Amsterdam onbetaalbaar voor minima. Oplichters zijn het.
  • Beoordeeld door Sam op 12-01-2019
  • Rapportcijfer: 10

Top geholpen door de buschauffeurs van lijn 18. Mijn dochter had haar koffer vergeten in de bus. Ik ben naar een chauffeur gegaan van het gvb. Hij heeft al zijn collega's gevraagd om te kijken of de koffer in hun bus lag. Binnen een uur had ik de koffer van mijn dochter terug!
Bel GVB
0900 - 80 11
(Gebruikelijke belkosten)