Liander Klantenservice

Rapportcijfer Liander klantenservice: 1.6 » Lees beoordelingen (62)

Bellen met Liander

Waarom bellen met Liander Klantenservice?

  • Je gasmeter maakt een raar geluid.
  • Je ruikt gaslucht thuis of ergens anders.
  • Je hebt een vraag over je (slimme) meter.
  • Je hebt een vraag over een aanstaande afsluiting van gas en/of licht.

Openingstijden telefonische klantenservice Liander

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 18:00
  • Dinsdag 08:00 - 18:00
  • Woensdag 08:00 - 18:00
  • Donderdag 08:00 - 18:00
  • Vrijdag 08:00 - 18:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Liander: 088-5426444

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Is er sprake van een storing? Bel dan het Nationaal Storingsnummer 08009009.

Heb jij onlangs contact gehad met Liander? Laat ons je ervaringen met Liander weten!
Beoordeel Liander.

Controleer op storingen bij Liander.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Liander.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Stroom.
Controleer of er een storing is bij Liander

KvK gegevens Liander

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 09104351
  • Vestigingsnummer (KvK): 000020405448
  • Statutaire naam: Liander N.V. 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Liander?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Liander? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met Liander via een contactformulier.

Heb je geen haast? Gebruik dan het contact formulier van Liander. Reactietijden zijn onbekend.

Ga naar het contactformulier op de website van Liander

Neem contact op met Liander via WhatsApp.

Liander is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar via WhatsApp voor meldingen over storingen of vragen over onderhoud. Voeg 06 52 797 989 toe aan je contacten en stuur een bericht.

Klik hier voor contact met Liander via WhatsApp.

Neem contact op met Liander via Facebook Messenger.

Zoek je contact met een medewerker van de klantenservice van Liander? Facebook Messenger is een programma voor Facebook gebruikers waarmee je gratis tekstberichten kunt sturen, kunt bellen en videobellen. Van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 18:00 uur kan je snel een reactie van Liander verwachten.

Klik hier voor contact met Liander via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Liander.

Lees op de website van Liander, wat de meest populaire vragen zijn:

  • Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting aan? En hoe wijzig of verwijder ik mijn bestaande aansluiting?
  • Waarom kan ik via deze site geen spoedsloop of spoedaanvraag meer doen?
  • Welke aansluiting heb ik? Wat is de capaciteit van mijn aansluiting?
  • Wat is de status van mijn aanvraag?
  • Wat gebeurt er na de aanvraag van mijn aansluiting?
  • Wat gebeurt er na de aanvraag van een wijziging van mijn aansluiting?
  • Waar kan ik terecht met vragen over mijn opdrachtbevestiging van mijnaansluiting.nl?
  • Hoe kan ik de afspraak verzetten voor de werkzaamheden aan mijn aansluiting?
  • Is mijn aansluiting veilig?
  • Hoe kan ik dubbeltarief aanvragen? (dag- nachtstroom)
  • Hoe lees ik mijn meter af?
  • Hoe weet ik of er een meteropnemer van Liander is langs geweest?
  • Aan welke richtlijnen en eisen moet mijn meterkast voldoen?
  • Mijn huisnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat door aan Liander?
  • Waarom word ik afgesloten van gas en/of stroom?
  • Ik gebruik de aansluiting (tijdelijk) niet, wat moet ik doen?
  • Kan ik uitstel van afsluiting krijgen?
  • De datum in de brief over het voorkomen van afsluiting is verlopen. Wat moet ik doen?
  • Ik heb geen inlogcode, ben hem kwijt of de code werkt niet. Wat moet ik doen?
  • Ik zit in de schuldhulpverlening/schuldsanering en ik word afgesloten. Wat moet ik doen?
  • Wat moet ik doen als mijn energieleverancier het contract heeft beëindigd?
  • Ik heb een brief over afsluiting ontvangen. Hoe voorkom ik afsluiting?
  • Is mijn aanmelding bij de energieleverancier al bekend bij Liander?
  • Ik heb een brief over afsluiting ontvangen, maar ik ben de nieuwe bewoner. Wat moet ik doen?
  • Ik ben afgesloten van elektriciteit of gas. Kunt u mij opnieuw aansluiten?
  • Wat is mijn EAN-code?


Of bekijk de vragen per onderwerp bij Liander:

  • Mijn aansluiting
  • Slimme meter
  • Storing en onderhoud
  • Energie opwekken
  • Schade/compensatie
  • Meters en meterstanden
  • Voorkom afsluiting
  • Mijn Liander
Ga naar de veelgestelde vragen van Liander

Neem contact op met Liander via Facebook.

Het team van Liander is te bereiken op Facebook @LianderNL op de volgende uren:

  • Maandag t/m Vrijdag: van 8.00 tot 21.00.
  • Zaterdag en Zondag: 9.00 tot 17.00.

Normaal gesproken ontvang je binnen 1 uur een reactie.

Klik hier voor contact met Liander via Facebook.

Neem contact op met Liander via Twitter.

Het team van Liander is te bereiken op Twitter @LianderNL op de volgende uren:

  • Maandag t/m Vrijdag: van 8.00 tot 21.00.
  • Zaterdag en Zondag: 9.00 tot 17.00.

Normaal gesproken ontvang je binnen 1 uur een reactie.

Klik hier voor contact met Liander via Twitter.

Storingsverkeerstoren Liander Klant & Control

Vestiging Liander Amsterdam Basisweg (adres)

Basisweg 10 Amsterdam 1043 AP Nederland
Rapportcijfer Liander Klantenservice: 1.6

Rapportcijfer is gebaseerd op 62 beoordelingen.

Beoordeel Liander Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Liander Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Liander Klantenservice

  • Beoordeeld door J.A. Hoff op 3-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Krijgen een week van te voren een melding van een stroomonderbreking. In verband met verblijf in het buitenland bij toevel hiervan op de hoogte.
Veels te kort van te voren een melding van de werkzaamheden.
Daarnaast staat er bij contact een telefoonnummer, blijkt een algemeen telefoonnummer te zijn. Weten nergens van ? Dat is geen contact nummer maar klantenservice en konden onsnergens mee verder helpen.
Het whatsapp nummer is ook een algemeen nummer en niet van degene die de werkzaamheden gaat uitvoeren waardoor eventueel direct contact als er wat is of het probleem kan uitleggen.
En als je een mail wilt sturen staat er nergens een mailadres vermeld op enige site van liander.
We kunnen ons niet voorstellen dat deze werkzaamheden pas een week van te voren gepland zijn.
  • Beoordeeld door J.Meurs op 28-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Had contact over te hoge spanning op net waardoor uitval omvormer. Dit betreft hele buurt.
Moest eerst mijn installateur bellen. Werd slecht gehoord.
  • Beoordeeld door Mevrouw Henneman op 15-02-2022
  • Rapportcijfer: 3

Wat afschuwelijk ik sta 32 minuten in de wacht op nummer 08854264444.
Dan wordt de verbinding verbroken.
Hoe werkt het in godsnaam in het geding Liander. ????????????????????
  • Beoordeeld door Henk op 5-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Na telefonisch contact over een aangrenzend perceel ben ik doorverwezen naar de website om online een formulier in te vullen. Sindsdien taal noch teken. Een goed buur is beter ?
Hoe nu verder?
  • Beoordeeld door Sven Faber op 17-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Beantwoorden mail niet. Komen afspraken niet na. Klantenservice geeft geen service en sturen gesprek een verkeerde richting op wat klant gezegd zou hebben. Strooien met wettelijke bepalingen wat niet bijdraagt tot een oplossing. Weten niet waarom er geen voortgang van mijn aanvraag is. Kunnen/willen geen contact opnemen met de afdeling waar mijn aanvraag ligt. Tot overmaat van ramp wordt het gesprek/verbinding verbroken.
Evaluatie wat ik van het gesprek vond heeft dus ook geen plaats gevonden.
Ik wacht nu al drie maanden op een wijziging van fase1 naar fase3. Een hele simpele handeling, maar intern bij Liander is de communicatie en administratie een ramp.
Daarnaast schermen zij dat vertraging komt door personeelsgebrek en ook bij gecertificeerde aannemers. Maar daar hoeft Liander toch geen rekening mee te houden? Mijn klusje wordt namelijk niet eens door Liander gedaan!
  • Beoordeeld door van Dijk op 9-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Goedendag,
Na ruim 2 weken nog geen reactie terug na chat met klantenservice .
Dit naar aanleiding van onderhoud aan de transformator in de wijk , dus een geplande stroomonderbreking waarvan een flink aantal mensen in de straat geen bericht hebben gekregen.
Echter compleet verbaasd ben ik dat ik hier nog steeds geen reactie mocht ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Dhr . A van Dijk
  • Beoordeeld door R. Goosen op 6-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Het is belachelijk dat er geen e-mailadres is bij contact gegevens
  • Beoordeeld door M.L.Suhita op 30-04-2021
  • Rapportcijfer: 9

Sorry dat ik verkeerd een cijfer gaf. Ik heb met een aardige meneer gesproken die zo goed mij heeft geholpen en mijn vraag heeft duidelijk beantwoord. Ik heb tegen hem gezegd dat ik hem goed beoordeeld hebt
  • Beoordeeld door Henk op 12-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

Geen emailadres, twitter en Facebook hebben oudere mensen niet
  • Beoordeeld door K. Zwarter op 27-02-2021
  • Rapportcijfer: 9

Ik meende een gaslucht te ruiken in mijn woning. Ik belde Liander en de telefoniste stelde goede, accurate, vragen. Binnen 2 uur zou een monteur langkomen.
Ze gaf me nog advies als: hoordgaskraan dicht en ramen open.
Binnen een half uur was de monteur al gearriveerd! Hij deed metingen en legde steeds geduldig uit wat hij ging doen. Door zijn rust zakte mijn paniek.
Na alle metingen heeft hij zelfs nog de gaskraan in de keuken gecontroleerd om vast te stellen dat we gelukkig geen gaslek hadden. Ik had dus voor niets gebeld... nee, zei hjj, bij de minste twijfel gewoon weer bellen!! Wat een service en wat een vriendelijkheid!!! Een 10 voor deze monteur!!!
  • Beoordeeld door Henry van Tuyl op 20-01-2021
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb drie vragen gesteld. Twee vragen onbevredigend antwoord op gekregen (alsof ik een stomme kleuter ben) daarna om een meerdere of klantenservice gevraagd maar eigenlijk weer afgezeken
  • Beoordeeld door Henk Kloosterman op 19-01-2021
  • Rapportcijfer: 10

Vanmorgen contact gehad met een een vrouwelijke medewerker van de klantenservice. Zij heeft ervoor gezorgd dat er volgende week - NA ZES MAANDEN - een nieuwe meter wordt geplaatst (Am.State 51 032), door rechtstreeks contact de zoeken met haar leidinggevende. Deze belde mij en heeft via een installateur op Ameland de zaak eindelijk geregeld.
Graag wil ik deze medewerker van de klantenservice danken voor het handelend optreden en meedenken met de klant.
Deze mevrouw heeft in het beoordelingsgesprek door mij een té lage beoordeling gekregen!
  • Beoordeeld door Hebbink op 5-01-2021
  • Rapportcijfer: 1

Hopeloos, geen email adres, het contact formulier werkt niet wanneer je in het buitenland woont en een brief sturen gaat ook niet want er is geen postadres vermeld.
  • Beoordeeld door H. lassooij op 4-12-2020
  • Rapportcijfer: 1

Vanaf mijn eerste melding op 12 november (het is nu 4 december) zijn er problemen met de buitenverlichting, niet 1 lamp maar zo’n 40!!
25 november zijn er werkzaamheden uitgevoerd, maar niet n.a.v. die melding! Sindsdien zijn er nog 4 (alleen van mij al) meldingen naar Liander gegaan door de Gemeente Almere om een en ander te repareren.....nu is het vanaf woensdagavond (2 december) weer pikkedonker! Melding na melding en als je Liander al spreekt sturen ze je naar de gemeente, die moet een melding doen maar het heeft voor Liander geen prioriteit. Wij snappen dat binnenverlichting voor gaat maar vanaf 12 november al problemen en nog steeds wordt er niets aan gedaan!! In afwachting van een reactie.......
  • Beoordeeld door W.Algra op 23-11-2020
  • Rapportcijfer: 3

Uw bedrijf is zeer slecht tot niet bereikbaar. Ik heb verschillende keren telefonisch een poging gedaan om een afspraak te maken voor een verzwaring van de meter cq zekeringkast.
Na het nummer getoetst te hebben en een uitgebreid keuzeprogramma voorgeschoteld te hebben gekregen volgde een ellenlang; al onze medewerkers zijn in gesprek. Na 10 minuten wachten werd telkens de verbinding verbroken.
Met als resultaat dat de kast nog steeds niet is verzwaard .
  • Beoordeeld door P.H.J. a Campo op 11-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil een automatische incasso, het is niet duidelijk hoe dat te regelen. Telefonisch contact is een dagtaak. Op de site niet te vinden. Slechte service.
  • Beoordeeld door Dijkstra op 8-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Wat een klote bedrijf
  • Beoordeeld door Shirley op 5-09-2020
  • Rapportcijfer: 1

Zojuist gebeld door een schore Patricia Hogeboom van Liander. Toen ik aangaf geen interesse te hebben begon mevrouw te schreeuwen dat ze belde voor goedkopere energie. Ik gaf aan dit zelf te regelen vervolgens verhefde ze haar stem weer. Ik was stom verbaasd en zei tegen mijn man " luister is" vervolgens verbrak ze de verbinding.
Vermoedelijk was ze zo schoor omdat ze vaker mensen op die manier aanspreekt.
  • Beoordeeld door Henk Wiggemansen op 27-07-2020
  • Rapportcijfer: 1

Ik heb een vraag over de slimme meter en krijg een een telefoon
nummer 088-5426444 van een medewerkster van BAM dat ik dit nummer moet bellen . Dit klopt niet. Kom niet bij Liander uit.
  • Beoordeeld door C.H. de VRies op 14-04-2020
  • Rapportcijfer: 1

geen contact mee te krijgen na 10 min de hoop op gegeven hoge bel kosten
blijf met een niet goed werkende slimme meter zitten.
  • Beoordeeld door TIneke vd Nieuwendijk op 30-03-2020
  • Rapportcijfer: 2

Tijdens een telefoongesprek over een lawaai makende slimme meter werd gewoon de verbinding verbroken. Niet netjes
Bel Liander
088-5426444