Liander Klantenservice

Rapportcijfer Liander klantenservice: 1.6 » Lees beoordelingen (52)

Bellen met Liander

Waarom bellen met Liander Klantenservice?

  • Je gasmeter maakt een raar geluid.
  • Je ruikt gaslucht thuis of ergens anders.
  • Je hebt een vraag over je (slimme) meter.
  • Je hebt een vraag over een aanstaande afsluiting van gas en/of licht.

Openingstijden telefonische klantenservice Liander

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:00 - 18:00
  • Dinsdag 08:00 - 18:00
  • Woensdag 08:00 - 18:00
  • Donderdag 08:00 - 18:00
  • Vrijdag 08:00 - 18:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer Liander: 088-5426444

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Is er sprake van een storing? Bel dan het Nationaal Storingsnummer 08009009.

Heb jij onlangs contact gehad met Liander? Laat ons je ervaringen met Liander weten!
Beoordeel Liander.

Controleer op storingen bij Liander.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van Liander.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Stroom.
Controleer of er een storing is bij Liander

KvK gegevens Liander

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 09104351
  • Vestigingsnummer (KvK): 000020405448
  • Statutaire naam: Liander N.V. 

Wil je op een andere manier contact opnemen met Liander?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Liander? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Neem contact op met Liander via een contactformulier.

Heb je geen haast? Gebruik dan het contact formulier van Liander. Reactietijden zijn onbekend.

Ga naar het contactformulier op de website van Liander

Neem contact op met Liander via WhatsApp.

Liander is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar via WhatsApp voor meldingen over storingen of vragen over onderhoud. Voeg 06 52 797 989 toe aan je contacten en stuur een bericht.

Klik hier voor contact met Liander via WhatsApp.

Neem contact op met Liander via Facebook Messenger.

Zoek je contact met een medewerker van de klantenservice van Liander? Facebook Messenger is een programma voor Facebook gebruikers waarmee je gratis tekstberichten kunt sturen, kunt bellen en videobellen. Van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 18:00 uur kan je snel een reactie van Liander verwachten.

Klik hier voor contact met Liander via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen Liander.

Lees op de website van Liander, wat de meest populaire vragen zijn:

  • Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting aan? En hoe wijzig of verwijder ik mijn bestaande aansluiting?
  • Waarom kan ik via deze site geen spoedsloop of spoedaanvraag meer doen?
  • Welke aansluiting heb ik? Wat is de capaciteit van mijn aansluiting?
  • Wat is de status van mijn aanvraag?
  • Wat gebeurt er na de aanvraag van mijn aansluiting?
  • Wat gebeurt er na de aanvraag van een wijziging van mijn aansluiting?
  • Waar kan ik terecht met vragen over mijn opdrachtbevestiging van mijnaansluiting.nl?
  • Hoe kan ik de afspraak verzetten voor de werkzaamheden aan mijn aansluiting?
  • Is mijn aansluiting veilig?
  • Hoe kan ik dubbeltarief aanvragen? (dag- nachtstroom)
  • Hoe lees ik mijn meter af?
  • Hoe weet ik of er een meteropnemer van Liander is langs geweest?
  • Aan welke richtlijnen en eisen moet mijn meterkast voldoen?
  • Mijn huisnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat door aan Liander?
  • Waarom word ik afgesloten van gas en/of stroom?
  • Ik gebruik de aansluiting (tijdelijk) niet, wat moet ik doen?
  • Kan ik uitstel van afsluiting krijgen?
  • De datum in de brief over het voorkomen van afsluiting is verlopen. Wat moet ik doen?
  • Ik heb geen inlogcode, ben hem kwijt of de code werkt niet. Wat moet ik doen?
  • Ik zit in de schuldhulpverlening/schuldsanering en ik word afgesloten. Wat moet ik doen?
  • Wat moet ik doen als mijn energieleverancier het contract heeft beĆ«indigd?
  • Ik heb een brief over afsluiting ontvangen. Hoe voorkom ik afsluiting?
  • Is mijn aanmelding bij de energieleverancier al bekend bij Liander?
  • Ik heb een brief over afsluiting ontvangen, maar ik ben de nieuwe bewoner. Wat moet ik doen?
  • Ik ben afgesloten van elektriciteit of gas. Kunt u mij opnieuw aansluiten?
  • Wat is mijn EAN-code?


Of bekijk de vragen per onderwerp bij Liander:

  • Mijn aansluiting
  • Slimme meter
  • Storing en onderhoud
  • Energie opwekken
  • Schade/compensatie
  • Meters en meterstanden
  • Voorkom afsluiting
  • Mijn Liander
Ga naar de veelgestelde vragen van Liander

Neem contact op met Liander via Facebook.

Het team van Liander is te bereiken op Facebook @LianderNL op de volgende uren:

  • Maandag t/m Vrijdag: van 8.00 tot 21.00.
  • Zaterdag en Zondag: 9.00 tot 17.00.

Normaal gesproken ontvang je binnen 1 uur een reactie.

Klik hier voor contact met Liander via Facebook.

Neem contact op met Liander via Twitter.

Het team van Liander is te bereiken op Twitter @LianderNL op de volgende uren:

  • Maandag t/m Vrijdag: van 8.00 tot 21.00.
  • Zaterdag en Zondag: 9.00 tot 17.00.

Normaal gesproken ontvang je binnen 1 uur een reactie.

Klik hier voor contact met Liander via Twitter.

Storingsverkeerstoren Liander Klant & Control

Vestiging Liander Amsterdam Basisweg (adres)

Basisweg 10 Amsterdam 1043 AP Nederland
Rapportcijfer Liander Klantenservice: 1.6

Rapportcijfer is gebaseerd op 52 beoordelingen.

Beoordeel Liander Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan Liander Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor Liander Klantenservice

  • Beoordeeld door Leonard op 27-01-2023
  • Rapportcijfer: 2

De 'slimme' meter bleek niet goed te werken en dus kregen wij een nieuwe 'slimme"meter........
Deze bleek ook niet volledig te werken. Voor electra niet / voor gas doet de ...meter het wel.
Nu zegt Liander dat ze op basis van historische gegevens on elctragebruik van 27 januari tot 8 februari 2023
gaan schatten...........
Er wordt niet gezegd over welke periode deze schattin betrekking zal hebben !!!
Het laatste jaar verbruikten wij heel weinig en nu ben ik bang dat ze naar een langere of zelfs
andere periode gaan bereken.
De laatse jaren daalde ons verbruik aanzienlijk maar gelet op de reputetie van Liander, zijn we bang voor een hoge en onuitlegbare
inschatting van ons verbruik......
Geef duidelijkheid vooraf aangaande de inschatinsformule !!!
  • Beoordeeld door H.Kuper op 17-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Dubbel O O en het ergste is dat liander dat zelf ook wel weet.
  • Beoordeeld door Dekker op 16-01-2023
  • Rapportcijfer: 1

Geen klanten service maar klanten afscheep service.
Slimme meter geeft geen standen meer door. Twee maal kontact gehad met de klanten afscheep service na beide keren eindeloos in de wacht te hebben gestaan, beide malen door verwezen naar, stuur maar een wattsapp bericht.
Twee maat een wattsapp bericht gestuurd die vervolgens antwoord neem maar kontact op met de klantenservice.
Nu voor de derde maal eindeloos in de wacht.
Dit soort gedrag krijg bij een bedrijf wat het alleen recht heeft en geen concurenten heeft, waar je van afhankelijk bent.
  • Beoordeeld door E. Joustra-van Wier op 11-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Gisteren >20 min aan de lijn gehangen, geen contact.
Het contactformulier, daarvan heb ik niet de indruk dat het aan is gekomen, ik kreeg geen bevestiging.
Slimme meter aanvraag, hierop krijg ik geen antwoord, hoe het ervoor staat; is maanden geleden al aangevraagd, geen bevestiging .
Geen e-mail adres te vinden, wel voor zakelijke contacten, hallo!. Chat-bot: waardeloos. Kortom; slecht in zijn contacten met consumenten.
  • Beoordeeld door Majoor op 9-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Goedemiddag
Ik heb ipv de verwachte 10 minuten bijna 30 minuten in de wacht gestaan lekker goed georganiseerd dus.
De mevrouw ging even ergens informeren over mijn vraag.
Op het moment dat ze de eerste woorden zei werd de verbinding verbroken.
Had geen zin om nog een keer 30 minuten wachten.
Heb niet de indruk dat het bedrijf het erg vind .
Het probleem is dat als afhankelijk ben dan hoeven ze je niet meer netjes te helpen.
  • Beoordeeld door van Andel op 8-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Slecht. Contact lukt niet. Slimme meter meldt waarschijnlijk niets, maar kan er niet achter komen of dat echt zo is. Telefoon wordt niet opgenomen en het contactformulier heeft een doorlooptijd van 21 dagen. Dieptreurig.
  • Beoordeeld door Meijer op 5-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloze onderneming, geen contact te krijgen uren in de wacht en na 45 min door een engelstalig antwoord app eruit gegooit worden

Al sinds april word mijn slimme meter niet meer uitgelezen volgens Oxxio. Moet bij Liander zijn , niet dus ,geven niet thuis.
  • Beoordeeld door Beltman op 1-11-2022
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos bedrijf, al zeker 7x telefonisch contact gehad. De afspraak wordt niet nagekomen. ( een meterbon doormailen) Daarover weer contact gezocht. Verbindingen na 45 minuten verbroken etc etc. Nu inmiddels 4 weken verder en geen stap verder. Nu helaas de geschillencommissie in moeten schakelen. Kost veel energie en tijd en levert veel stress op. Probleem kan met 1 minuut opgelost zijn. Erg jammer.
  • Beoordeeld door HF Imthorn op 31-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Cijfer: 1. Ruk in het kwadraat.
Ik heb terwijl ik in de wacht stond de hele Volkskrant van zaterdag doorgenomen.
Zeker meer dan een halfuur en dan wordt ineens de verbinding verbroken vanwege systeemgedoe bij jullie.

Dit kan gewoonweg niet!!!
  • Beoordeeld door Michael Doukatelis op 27-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Het is niet mogelijk om contact met klantenservice te nemen
  • Beoordeeld door Thea op 25-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Waardeloos, heb in december 2021 al bericht gekregen dat mijn slimme meter de meterstanden niet goed doorstuurt naar mijn energieleverancier.
Al 10 maanden bezig om dit probleem op te lossen, tot op heden nog niet gelukt.
Bizar detail mijn buurvrouw heeft een nieuwe meter gekregen zonder dat ze daar om gevraagd had. Ze had helemaal geen problemen met haar meter.
  • Beoordeeld door Frank Prins op 25-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Liander is al dagen telefonisch onbereikbaar.
Na 45 minuten in de wacht wordt je er uitgegooid.
Duidelijk een heel erg onderbezette helpdesk.
  • Beoordeeld door M. de Waal op 25-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Erg slecht !
  • Beoordeeld door R. Schook op 22-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Telefonisch langer dan 45 min. in de wacht
Na een bericht via de webmail. Opgebeld door iemand (naar aanleiding van mijn webmail?) , Onverstaanbaar. Het betreffende nummer wordt op internet vermeld als onbetrouwbaar. Liander wordt genoemd.
De toegezonden activeringscode. Bij invoering vermelding "Er is iets mis, probeer het later nog een keer." Dat laatste heeft geen enkele zin na blijkt.
3 webmails verzonden. Geen enkele reactie tot nu toe (behalve dat ene onduidelijke telefoontje)
Hoe kom je met dit bedrijf zinnig in contact???????
  • Beoordeeld door Rollman op 20-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Schandalig
Nemen niet op
3 keer gebeld 29 minuten hangen op
2keer 45 minuten hangen op
Waardeloos
  • Beoordeeld door J Schriever op 20-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slecht te verstaan van de telefoniste. En ze weten niet wat er wordt gevraagd
  • Beoordeeld door Van Rijssen op 12-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Heb net 25 minuten in de wacht gestaan en nog geen contact wat een service. Mijn slimme meter kan al een week niet uitgelezen worden wil graag dat Liander contact met mij opneemt
  • Beoordeeld door Rein Varkevisser op 10-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Er is geen goed contact te krijgen. De chat verwijst je door naar een telefoonnummer en daar wordt je aan het lijntje gehouden door een bandje met al onze medewerkers zijn in gesprek.......( nu al ruim 20 minuten...)
Slimme meter is vervangen en deze werkt niet naar behoren. Ook worden er geen gegevens doorgeven naar de slimme meter portal
Zeer irritant!!!!
  • Beoordeeld door Ingrid op 4-10-2022
  • Rapportcijfer: 1

Bereikbaarheid voor vragen zeer slecht. Via liander.nl wordt aangegeven dat je telefonisch contact moet opnemen met de "klantenservice". Deze zijn compleet onbereikbaar: na 30 minuten wordt gewoon de verbinding verbroken.
  • Beoordeeld door Katrien op 15-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Echt waardeloos, telefonisch onbereikbaar 30 minuten in de wacht en nog niemand gesproken. Via e-mail niet bereikbaar .
Alleen via Twitter en Facebook, dit is niet normaal meer !
  • Beoordeeld door Visser op 12-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zeer zeer slecht.
Gas opgezegd in april. Betalen nu voor lucht.
Niet bereikbaar op wat voor manier dan ook
  • Beoordeeld door Mevr. Jansen Venverloo op 6-09-2022
  • Rapportcijfer: 1

tot 2 keer toe meer dan een half uur aan de lijn en dan wordt je eruit gegooid.....
  • Beoordeeld door Boos op 28-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Zeer slechte ervaring met klantenservice. Service kunnen ze beter weg laten. Wat een stomme koeien aan de telefoon
  • Beoordeeld door Ellen Oud op 26-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Staan nu voor de 3e keer al meer dan 30 minuten in de wacht op email wordt niet gereageerd. Op 12 juli een aanvraag tot afsluiting van het gas gevraagd.
Hoelang moeten we daar op wachten?
  • Beoordeeld door Mariska op 15-08-2022
  • Rapportcijfer: 1

Het is niet mogelijk om contact te krijgen met klantenservice of ergens vragen te kunnen stellen:
- bellen is (tijdelijk) niet mogelijk of hele lange wachttijden (meer dan 30 minuten)
- whatsapp Liander werkt niet
- via mail is ook niet mogelijk
- datum formulier veranderd (niet door mij) waardoor ik als klant geen overzicht heb van de geleverde energie door zonnepanelen
- waarom wordt er dan bij elke actie een beoordeling gevraagd als de basis niet eens goed geregeld is, namelijk: een luisterend oor voor je klant (antwoord op een eenvoudige vraag)
  • Beoordeeld door rutger op 11-08-2022
  • Rapportcijfer: 3

morgen komt iemand langs om een slimme meter te plaatsen, maar ivm met werk kan ik niet thuis zijn.

heb 30 min in de wacht gestaan. ogenblik heeft bij linader geen betekenis.
  • Beoordeeld door Van alst op 13-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

6 maanden geleden aanvraag gedaan word constant afgescheept en zeer onvriendelijk
  • Beoordeeld door dirk op 12-07-2022
  • Rapportcijfer: 1

had even een vraag over aanmelden van mijn zonnepanelen.na een onduidelijk afsnauw bandje over de kosten per minuut,27 minuten in de wacht gestaan en niet geholpen.
na dat ik had opgehangen toch maar even in de kleine lettertjes gekeken wat die dame naar me toe had gesnauwd.
1.10 p/m dus voor ruim 30,00 euro opgelicht.
bel !!!snel en vriendelijk contact!!
ammehoela.
rond uit schandalig.
  • Beoordeeld door B.Koster op 2-06-2022
  • Rapportcijfer: 1

wil storing van de meter doorgeven kan de eerste 3 maanden wel en nu 3
manden niet uitgelezen worden volgens energie direct
  • Beoordeeld door Atb op 3-05-2022
  • Rapportcijfer: 1

Sta je 37 minuten in de wacht, wordt je met een opmerking eraf gegooid, dat er systeemproblemen zijn, had dat niet eerder gekund....
  • Beoordeeld door J.A. Hoff op 3-04-2022
  • Rapportcijfer: 1

Krijgen een week van te voren een melding van een stroomonderbreking. In verband met verblijf in het buitenland bij toevel hiervan op de hoogte.
Veels te kort van te voren een melding van de werkzaamheden.
Daarnaast staat er bij contact een telefoonnummer, blijkt een algemeen telefoonnummer te zijn. Weten nergens van ? Dat is geen contact nummer maar klantenservice en konden onsnergens mee verder helpen.
Het whatsapp nummer is ook een algemeen nummer en niet van degene die de werkzaamheden gaat uitvoeren waardoor eventueel direct contact als er wat is of het probleem kan uitleggen.
En als je een mail wilt sturen staat er nergens een mailadres vermeld op enige site van liander.
We kunnen ons niet voorstellen dat deze werkzaamheden pas een week van te voren gepland zijn.
  • Beoordeeld door J.Meurs op 28-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Had contact over te hoge spanning op net waardoor uitval omvormer. Dit betreft hele buurt.
Moest eerst mijn installateur bellen. Werd slecht gehoord.
  • Beoordeeld door Mevrouw Henneman op 15-02-2022
  • Rapportcijfer: 3

Wat afschuwelijk ik sta 32 minuten in de wacht op nummer 08854264444.
Dan wordt de verbinding verbroken.
Hoe werkt het in godsnaam in het geding Liander. ????????????????????
  • Beoordeeld door Henk op 5-02-2022
  • Rapportcijfer: 1

Na telefonisch contact over een aangrenzend perceel ben ik doorverwezen naar de website om online een formulier in te vullen. Sindsdien taal noch teken. Een goed buur is beter ?
Hoe nu verder?
  • Beoordeeld door Sven Faber op 17-01-2022
  • Rapportcijfer: 1

Beantwoorden mail niet. Komen afspraken niet na. Klantenservice geeft geen service en sturen gesprek een verkeerde richting op wat klant gezegd zou hebben. Strooien met wettelijke bepalingen wat niet bijdraagt tot een oplossing. Weten niet waarom er geen voortgang van mijn aanvraag is. Kunnen/willen geen contact opnemen met de afdeling waar mijn aanvraag ligt. Tot overmaat van ramp wordt het gesprek/verbinding verbroken.
Evaluatie wat ik van het gesprek vond heeft dus ook geen plaats gevonden.
Ik wacht nu al drie maanden op een wijziging van fase1 naar fase3. Een hele simpele handeling, maar intern bij Liander is de communicatie en administratie een ramp.
Daarnaast schermen zij dat vertraging komt door personeelsgebrek en ook bij gecertificeerde aannemers. Maar daar hoeft Liander toch geen rekening mee te houden? Mijn klusje wordt namelijk niet eens door Liander gedaan!
  • Beoordeeld door van Dijk op 9-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Goedendag,
Na ruim 2 weken nog geen reactie terug na chat met klantenservice .
Dit naar aanleiding van onderhoud aan de transformator in de wijk , dus een geplande stroomonderbreking waarvan een flink aantal mensen in de straat geen bericht hebben gekregen.
Echter compleet verbaasd ben ik dat ik hier nog steeds geen reactie mocht ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Dhr . A van Dijk
  • Beoordeeld door R. Goosen op 6-05-2021
  • Rapportcijfer: 1

Het is belachelijk dat er geen e-mailadres is bij contact gegevens
  • Beoordeeld door M.L.Suhita op 30-04-2021
  • Rapportcijfer: 9

Sorry dat ik verkeerd een cijfer gaf. Ik heb met een aardige meneer gesproken die zo goed mij heeft geholpen en mijn vraag heeft duidelijk beantwoord. Ik heb tegen hem gezegd dat ik hem goed beoordeeld hebt
  • Beoordeeld door Henk op 12-03-2021
  • Rapportcijfer: 1

Geen emailadres, twitter en Facebook hebben oudere mensen niet
  • Beoordeeld door K. Zwarter op 27-02-2021
  • Rapportcijfer: 9

Ik meende een gaslucht te ruiken in mijn woning. Ik belde Liander en de telefoniste stelde goede, accurate, vragen. Binnen 2 uur zou een monteur langkomen.
Ze gaf me nog advies als: hoordgaskraan dicht en ramen open.
Binnen een half uur was de monteur al gearriveerd! Hij deed metingen en legde steeds geduldig uit wat hij ging doen. Door zijn rust zakte mijn paniek.
Na alle metingen heeft hij zelfs nog de gaskraan in de keuken gecontroleerd om vast te stellen dat we gelukkig geen gaslek hadden. Ik had dus voor niets gebeld... nee, zei hjj, bij de minste twijfel gewoon weer bellen!! Wat een service en wat een vriendelijkheid!!! Een 10 voor deze monteur!!!
Bel Liander
088-5426444