We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...
Heb jij onlangs contact gehad met Efteling? Laat ons je ervaringen met Efteling weten!
Beoordeel Efteling.
Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met Efteling? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.
Je kan ook een mail sturen naar Efteling. Gebruik hiervoor het volgende e-mailadres: informatie@efteling.com. Een medewerker van Efteling zal zo snel mogelijk reageren.
Klik hier om een e-mail te sturen naar EftelingJe kan ook in de pen klimmen! Je kan schriftelijk contact opnemen met de klantenservice van Efteling. Stuur je brief of poststuk naar onderstaand adres:
Neem contact op met de klantenservice van Efteling via WhatsApp. Gebruik hiervoor het volgende telefoonnummer: 06-24878787.
Je ontvangt binnen 30 minuten een reactie van Efteling.
Klik hier voor contact met Efteling via WhatsApp.Zoek je contact met een medewerker van de klantenservice van de Efteling? Dat kan ook via Messenger. Zij zijn alle dagen van de week geopen van 09:00 - 21:00 uur. Klik hiervoor op onderstaande link. Facebook Messenger is de chatdienst van Facebook. Met honderden miljoenen actieve gebruikers is het een van de meest populaire chatdiensten van dit moment.
Klik hier voor contact met Efteling via Facebook Messenger.Hier een overzicht van de meest gestelde vragen aan Efteling:
Efteling wil graag weten hoe jouw ervaring is. Ben je ergens positief over? Of is er iets niet goed gegaan? Laat het weten via onderstaande link. Een medewerker van de klantenservice van de Efteling reageert zo spoedig mogelijk.
Klik hier om een tip, klacht of compliment te geven.Wil je niets missen van de laatste ontwikkelingen en alle aanbiedingen van Efteling? Meld je aan voor de nieuwsbrief. Vul je gegevens in en druk op de rode knop 'Versturen'.
Meld je aan voor de Efteling nieuwsbrief.Rapportcijfer is gebaseerd op 17 beoordelingen.
Zeer slecht. Ik ben niet zo jong meer en slecht op internet. Ik kwam met mijn kleinkinderen aan bij servicebalie en wilde met mijn abonnement de vriendentickets aanschaffen van 24 euro. Ik moest het zelf maar doen op mijn telefoon. Stressen natuurlijk met twee kleine kinderen. Snel tickets gekocht maar die bleken 45 euro per stuk dus moest 90 euro afrekenen. Ik dacht dat dat wel goed kwam als ik op betalen drukte. Niet dus. Voel me echt flink benadeeld. Ik krijg ook niet het teveel betaalde terug. Dat heb ik daar gevraagd. Heel slechte service. Baal behoorlijk. Is nu erg dure dag geworden.
Onze droom viel in duigen....geen badjassen,geen pantoffels en wat het ergste was geen klaasvaak slaapmutsen. Het huisje was niet netjes en alles is oud en vies. De kitranden in de natte ruimtes kreeg je niet meer schoon. Normaal zijn wij niet de moeilijkste en kunnen wij hier doorheen kijken. Maar dat ging hier niet meer, we kregen de ene teleurstelling na de andere. We kregen een heel leuk filmpje van klaasvaak...de mutsen had hij gemaakt en zelf in het huisje gelegd,alles lag klaar voor onze komst,erg leuk allemaal,maar helaas lag er niks klaar en kwam uiteindelijk ook niet. Hier betaal je wel flink voor. het park was gewoon magie,dit verwachten wij in het huisje ook,maar niets was minder waar. Wij hadden ook de kaarten voor de show gepakt want dat was vooraf goedkoper,hebben natuurlijk ook alles meteen voldaan bij de boeking. Dit verwachten wij natuurlijk ook terug van de Efteling. Alsof we nog geen teleurstellingen genoeg hadden gehad,konde we achteraf niet naar de show omdat onze jongste dochter steeds zieker werd,hier kan niemand natuurlijk wat aan doen, alhoewel het vreemd was dat we allemaal last van buikpijn hadden op dag 2. Wij zijn gaan vragen wat we konden met onze kaarten voor Caro omdat wij genoodzaakt waren vroegtijdig naar huis te gaan. Hierop werd er gezegd dat de Efteling er niets aan kon doen dat kinderen ziek werden. Dit klopt misschien zover...maar wij waren hier toch anders mee omgegaan. Daarom erg jammer hoe de Efteling met hun klanten omgaat die toch veel geld betalen voor wat Efteling magie,maar dit dan niet krijgen en er dan ook nog geen passende Oplossing gezocht word,
Mvg fam kessels.
Digitaal en telefonisch niet bereikbaar half uur geprobeerd te bellen wordt gewoon in de wacht gezet.
Weten jullie wel hoe vervelend dat is.
We wilden een overnachting voor 14 personen, maar de lol is er nu al af.
De bereikbaarheid is zeer slacht telefonisch meer dan 30 minuten wachten
De telefonische wachttijd is volgens het bandje altijd minimaal 30 minuten. Op mails wordt helemaal niet gereageerd.
Een 1! Een wachtrij van 30 minuten en vervolgens geen oplossing! Slechtste service ever
Wat een waardeloze dag gisteren 7 juni 2022 in de Efteling. Veel te druk met ouders, kinderen en scholieren. Je moest uren wachten bij de attracties. Ruim een uur wachten voor een ervaring van 1 minuut en 20 seconden. Je betaalt veel geld voor een kaartje en je krijgt er weinig voor terug. Ik begrijp niet dat er geen beperking is op het aantal bezoekers. Je moet van tevoren reserveren dus dan is het aantal bekend. Geldklopperij! Bij een calamiteit is er een groot probleem. Hoe wordt dat opgelost met zeer veel mensen en kinderen in het park,
Verblijf van 6 tm 9 mei in Bosrijk. Prachtig huis. Maar ben gekomen met loopfiets. In het park bij pannekoekrestaurant werd ik niet toegelaten. Of ik moest m'n fiets stallen tussen de kinderwagens. Waarom denk je dat ik een loopfiets heb? Mocht zelfs het terras niet op.....SCHANDE...telefonisch totaal niet bereikbaar om dit te melden
Kan helemaal geen contact krijgen alle dagen een wachttijd
Ik ging terug met 2 gloednieuwe abonnementen. Ze zijn via internet besteld met geuploade foto,s. De foto's op de kaartjes leken nergens op. er stonden alleen een neus en ogen op. Daar kon de mevrouw van de Efteling niets aan doen. De Efteling maakte die kaartjes niet en dan moest ik ze maar aan de bali bestellen. Op mijn vraag of die kaartjes niet opnieuw gemaakt konden worden werd negatief gereageerd.
Toen kwam de vraag of ik die foto's niet bij me had. Die had ik dus niet bij me.
Dan moest ik maar terug komen met die foto,s. Zo,n afdeling zou geen gastenservice mogen heten. Afpoeier afdeling.
Het oplossen van makkelijke problemen is al te veel moeite. Er is totaal geen sprake van probleem oplossend vermogen.
Ik denk dat de betaling zoals geregeld op de website wel zal werken. Geld is iets anders dan abonnement kaartjes. Daar draait het bij de Efteling om.
Geld is het enige wat telt. Service kost geld. Als die kaartjes niet goedkomen zeg ik mijn abonnement op nog voor het is ingegaan.
Het park is gewoon niet te bereiken.
Ik had verblijf maar kan ondanks annuleringsverzekering niet annuleren. Terwijl nergens staat dat Corona niet word gedekt.
Maar los het maar op dat je niet kan komen want Niemand kan u te woord staan. Ze zijn uit op geld meer niet!
Bij het maken van onze reservatie, op maandag 6/ 12/ 2021, maakte ik me reeds de bedenking “wat met onze reservatie in geval van een coronabesmetting?”
Om een antwoord te vinden op deze vraag, trachtte ik de Efteling meerdere malen telefonisch te contacteren. Ik raakte niet binnen.
Ik probeerde ook digitaal m.b.v. de chat, maar dat bleek om een virtuele Penneveer te gaan. Op dat ogenblik was me nog niet bekend welke trucs ik diende boven te halen om een echt mens te kunnen spreken. Onze digitale vriend kon me uiteraard niet verder helpen, want deze “begreep mijn vraag niet”.
Van het bestaan van een e-mailadres om inlichtingen in te winnen, wist ik toen nog niet af. Tot dusver was er ook nergens een e-mail adres terug te vinden.
Ik besloot dus toch maar een annulatieverzekering af te sluiten voor ons 3. Om te weten wat deze verzekering inhoudt, besloot ik toch de algemene voorwaarden hieromtrent na te lezen.
Daarin kon ik lezen, dat we van de annulatieverzekering onder andere ook gebruik zouden kunnen maken bij een plotseling opgetreden ziekte. Dit wordt verder gespecifieerd: dit gaat over een ziekenhuisopname, ernstige aandoeningen, … waarvoor een doktersverklaring overlegd moet worden. In mijn ogen viel corona dus onder een ernstige aandoening waarvoor een doktersverklaring overlegd moet worden. Graag had ik dit geverifieerd bij de mensen van Efteling, maar zoals reeds eerder aangegeven was het onmogelijk daar iemand te pakken te krijgen.
Gerustgesteld door het lezen van deze algemene voorwaarden, rondde ik onze reservatie af. In slechts een paar minuten en met enkele muisklikken lukte dit, heel vlot en heel eenvoudig.
Op maandag 13/ 12 kreeg ik echter te horen dat ik positief testte op corona.
Wonderwel geraakte ik na poging … en na tientallen minuten, binnen bij de Efteling! De dame aan de lijn wist me te vertellen dat corona geen ernstige ziekte is. Nu ja, ’t is te zeggen, corona wordt niet als ernstig genoeg beschouwd om aanspraak te kunnen maken op de annulatieverzekering. “Je zou in het ziekenhuis moeten liggen mevrouw, om aanspraak te kunnen maken op de verzekering”. Euh, OK, misschien moet ik dan maar zwaar getroffen worden door het virus?
Dat de wet me echter verbiedt om mijn woning te verlaten, is ook geen reden om aanspraak te kunnen maken op deze verzekering. Als we onze reis willen annuleren, verliezen we 60% van het betaalde bedrag. Dus neen, dat lijkt ons niet fair. We kiezen ervoor om onze reis te verplaatsen. Dat kunnen we ook, maar dan moeten we een nieuw verblijf boeken dat valt vóór eind maart. We krijgen een deadline vooropgesteld: tegen 20/ 12 moeten we een nieuwe datum vastgelegd hebben. Volgens mevrouw is het nu wel druk bij de Efteling, maar zijn ze desondanks toch makkelijk te bereiken, zeker via Penneveer. Ze geeft een handig weetje mee: wanneer ik “echt mens” zou intypen zou Penneveer me begrijpen en me met een echt persoon doorverbinden.
Handig weetje, de Efteling is telefonisch te bereiken van 9u00 tot 17u30. Wanneer ik -en ongetwijfeld vele andere mensen- het druk hebben, zal onze werkdag toch ook wel iets langer duren dan deze luttele uurtjes. Druk of niet, voor de Efteling is dat blijkbaar geen reden om zijn klanten langer de kans te geven om hen telefonisch te woord te staan.
We bekeken onze opties en vond na een paar ogenblikken al een nieuwe datum: dinsdag 4 en woensdag 5 januari.
Penneveer bleek het echter zeer druk te hebben en haar collega’s ook. Ze kon me met niemand doorverbinden. Ik probeerde dan maar weer ettelijke malen telefonisch. Alweer onmogelijk. Intussen ontdekte ik een e-mailadres, dat dan maar eens proberen. Waarachtig, dat lukte! Meteen nadien kreeg ik een mailtje terug dat we tussen dit en 3 weken gecontacteerd zouden worden. Contact via mail zou het dus ook niet worden.
Dinsdag 14/ 12, opnieuw probeer ik via allerlei manier contact te krijgen. Onmogelijk.
Woensdag 15/ 12, zelfde liedje. Gewoonweg onmogelijk om iemand te pakken te krijgen. Het maken van de reservatie lukte me echter wel in enkele ogenblikken, weet je nog?
O ja, Penneveer verbond me die dag wel door met echte mensen. Een zekere Shireen luisterde aandachtig naar mijn verhaal, maar kon me niet verder helpen. Ze was nog niet gemachtigd dit te doen. Een zekere Kim nam het van haar over, maar die maakte er korte metten mee, het gesprek werd gewoon abrupt beëindigd.
3 dagen verder, ettelijke oproepen naar het park, een tiental mails, een dertigtal pogingen om via Penneveer iemand te pakken te krijgen, waar slaat dit eigenlijk nog op?
Donderdag 16/ 12. Hoera, Penneveer verbindt me door met een echte mens! Ons verzoek om ons verblijf te verplaatsen naar 4 en 5 januari lukt echter al niet meer. Natuurlijk niet, de tijd dringt en we doen er 4 dagen over om iemand te kunnen spreken.
Er rijst meteen een probleem nu die data niet meer vrij zijn: ik kan geen verlof nemen vermits ik in het onderwijs sta en de weekends zijn allerminst een optie. Ook de krokusvakantie is geen optie vermits we dan reeds een ander verblijf hebben vastliggen. Ik ben dus verplicht een verblijf te boeken tijdens feestdagen waarop ik geen les moet geven. Echter, er zijn geen feestdagen in januari, februari of maart. Deze zijn er wel in mei of juni. Mevrouw zou een verplaatsing van ons verblijf naar een van die maanden moeten aanvragen. Ze zou me spoedig op de hoogte brengen. Ik ben benieuwd. Deze zaak is dus nog niet uitgeklaard en ik vraag me ten stelligste af welk einde dit zal kennen, als ik het ongelukkige verloop erop nalees.
Deze gebrekkige manier van handelen valt me zeer zwaar. Zo’n groot, gekend park en deze gebrekkige service? Dat begrijp ik gewoonweg niet. Wanneer ik -en ongetwijfeld vele andere mensen- onze job op deze manier zouden uitoefenen, zouden de gevolgen zwaar zijn. Dit park komt er uiteraard zomaar mee weg…
Wordt -hopelijk- vervolgd…
Super slecht om contact te krijgen. Zit kwartier aan telefoon netjes te wachten. Wordt de telefoon verbroken. What s app daar krijg je binnen half uur bericht terug. Ook niet. Gemaild binnen 14 dagen krijg u bericht terug. Zou toch binnen paar dagen moeten. Nog steeds geen contact kunnen krijgen . Balen.
Het zal wel aan mij liggen maar ik bel namens ons bedrijf voor een groepsbezoek van ongeveer 250 mensen. Ik wil weten wat de entreeprijs is en eventueel een aantal consumptiebonnen per werknemer. Gebeld en geen stap verder. Gewoonweg wordt er geweigerd om daarover info te geven. Nee, nee, u moet naar de website. Die gezocht en dan komt de mogelijkheid voor informatie en die staat dan bij reserveren Ik wil nog niets reserveren,. Ik wil eerst weten wat er mogelijk is, Dan de chat.. Je schiet er geen meter mee op.
Nee, Efteling, dit strookt zo niet met het beeld dat ik altijd van u had.
u heb geen service. Ik ben een week bezig om contact met u op te nemen. Via de telefoon laat u mij allerlei keuzes maken en vervolgens legt u de haak erop. De chat werkt totaal niet want daar is een heen en weer """" gesprek""". De korte vraag wordt niet begrepen. En steeds wordt het zelfde door u gevraag. Daarna zou ik iemand ander oo de chat krijgen omdat deze dame "" te light'' was. De informatie was dat er niemand anders beschikbaar was. Ik ben woedend.
Top en klantgericht
Heb aantal malen geprobeerd tel contact te krijgen. Na lang bandje aangehoord te hebben; niet gelukt
Beoordeel Vakantiepark Efteling Klantenservice