ING Bank Klantenservice

Rapportcijfer ING klantenservice: 1.7 » Lees beoordelingen (168)

Bellen met ING

Waarom bellen met ING Bank Klantenservice?

  • Je hebt een vraag over één van de diensten van de ING Bank.
  • Voor het blokkeren van je bankpas en/of credit-card bel je met 020 22 888 00.
  • Je hebt een vraag over Internet bankieren.

Openingstijden telefonische klantenservice ING

We controleren of de telefonische klantenservice is geopend...

  • Maandag 08:30 - 17:00
  • Dinsdag 08:30 - 17:00
  • Woensdag 08:30 - 17:00
  • Donderdag 08:30 - 17:00
  • Vrijdag 08:30 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

  • Telefoonnummer ING: 020 22 888 88

  • Belkosten: Gebruikelijke belkosten
  • Zorg er voor dat je je rekeningnummer bij de hand hebt voordat je belt.

    Bij verlies of diefstal van je bankpas en/of credit-card bel je met 020 22 888 00. Dit nummer is 24 per dag bereikbaar.

Heb jij onlangs contact gehad met ING? Laat ons je ervaringen met ING weten!
Beoordeel ING.

Controleer op storingen bij ING.

Indien er sprake is van een (technische) storing of een groot probleem, kan het drukker dan normaal zijn bij de telefonische klantenservice van ING.

Wil je weten of er momenteel sprake is van een storing? Gebruik dan onderstaande knop.

Op welke storingen controleren we?

  • Inloggen.
  • Inloggen mobiel bankieren.
  • Inloggen internetbankieren.
  • Overschrijven mobiel bankieren.
  • iDeal.
  • Overschrijven internetbankieren.
  • Pinnen.
  • Vertraging met overboekingen.
  • Overboekingen.
  • Order inboeken.
  • Inloggen mobielbankieren.
  • Saldo > transactie informatie niet of niet goed zich.
  • Geld opnemen van spaarrekening.
  • Betalen via iDeal.
Controleer of er een storing is bij ING

KvK gegevens ING

  • Kamer van koophandel nummer (KvK): 33031431
  • Vestigingsnummer (KvK): 000016593103
  • Statutaire naam: ING Bank NV 

Wil je op een andere manier contact opnemen met ING?

Heb je geen zin om telefonisch contact op te nemen met ING? Bekijk dan hieronder hoe je op een andere manier contact kunt opnemen.

Chat online met ING.

Openingstijden zijn onbekend. Om online te kunnen chatten met de ING Bank moet je eerst inloggen via onderstaande link. Dus houd je Gebruikersnaam en Wachtwoord bij de hand voordat je op deze link klikt.

Start een chat met ING

Neem contact op met ING via Facebook Messenger.

Stel je vraag aan de ING Bank Via Facebook Messenger. Binnen een uur krijg je antwoord.

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 23.00 uur.
  • Zaterdag & Zondag van 09.00 tot 17.00 uur.
Klik hier voor contact met ING via Facebook Messenger.

Veelgestelde vragen ING.

Heb je een vraag aan ING? Op onderstaande link vind je het antwoord op bijvoorbeeld de volgende vragen:

  •     Inloggegevens Mijn ING vergeten of wijzigen
  •     Inloggen lukt niet
  •     Mijn app werkt niet
  •     Ik ontvang geen sms-codes
  •     Mijn scanner werkt niet
  •     Je limiet voor geld overmaken wijzigen
  •     Overmaken naar het buitenland
  •     Verkeerde betaling gedaan?
  •     Je creditcard activeren
  •     Meer opties voor je creditcard
  •     Log in en start een chat
  •     Openingstijden klantenservice
  •     Maak een afspraak op kantoor
  •     Een overlijden melden
Ga naar de veelgestelde vragen van ING

Neem contact op met ING via Twitter.

Gebruik je Twitter? Klik dan op onderstaande link en plaats je vraag in een tweet en noem daar @ingnl in. Let er op dat je geen privacy gevoelige gegevens deelt in je tweet, andere bezoekers kunnen ook je vraag zien. @ingnl

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 23.00 uur.
  • Zaterdag & Zondag van 09.00 tot 17.00 uur.
Klik hier voor contact met ING via Twitter.

Hoe voorkom je dat je in de schulden komt? | Het diepe in met Gina | ING

Hoofdkantoor ING Bank (adres)

Bijlmerplein 888 Amsterdam 1102 DJ Nederland
Rapportcijfer ING Klantenservice: 1.7

Rapportcijfer is gebaseerd op 168 beoordelingen.

Beoordeel ING Bank Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan ING Bank Klantenservice?

geef een cijfer
(Je e-mail adres wordt niet getoond op onze website)
Bescherm je privacy: Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer of bankrekening in je beoordeling! Beoordelingen waarin persoonlijke gegevens staan worden niet geplaatst op de website om je privacy te beschermen.

* verplicht

Beoordelingen voor ING Bank Klantenservice

  • Beoordeeld door Tim Soekkha op 20-02-2024
  • Rapportcijfer: 1

Ik probeer al maanden de ING app te activeren met ID: kreeg bij het maken van de foto ook een paar keer dat het gelukt was en uiteindelijk weer een bericht dat de foto toch niet goed was. Op aanraden klantenservice naar ING kantoor gegaan om mij dar verder te laten helpen. Die verwezen mij naar een servicepunt omdat het kantoor alleen op afspraak werkt. Men meldde dat mijn paspoort eerst aan hun systeem gekoppeld moest worden voordat ik de app kon activeren, dat zou kunnen bij een servicepunt dmv kopie paspoort en nog wat gegevens verstrekken. Bij het servicepunt dat laten doen door een medewerker. Ook daar lukte het niet de app te activeren (hoewel mijn ID dus nu wel in het systeem van ING staat) Thuis nog weer een paar keer geprobeerd maar met dezelfde resultaten als hierboven. Deze app is voor mij onbruikbaar en hulp van ING idem. Andere bank dus maar.
  • Beoordeeld door Ruben op 17-11-2023
  • Rapportcijfer: 1

waar je bij andere banden via de app mensen kunt machtigen om een bankrekening in te zien moet dit bij Ing op papier. Vervolgens alle rekeningnummers met de hand invullen voor toegang ipv van digitaal selecteren. wanneer je dan eindelijk een toegangsbrief krijgt moet je verplicht naar een kantoor om een telefoonnummer te registeren. hiervoor moet een afspraak gemaakt worden. wanneer je naar afspraken gaat zit de optie voor telefoonnummer toevoegen hier niet bij. dan wil je dit via de chat navragen, maar je kunt pas chatten als je bent ingelogd. en je kunt niet inloggen zonder geregistreerd telefoonnummer.... Rabobank en ABN AMRO doen dit 10 x beter.
  • Beoordeeld door jhh van der LInden op 4-11-2023
  • Rapportcijfer: 2

vorige week vrijdag ( 9 dagen geleden) wilde ik mijn inlognaam en paswoord en mobiele telefoonnummer wijzigen.
Ik kreeg gezegd dat ik binnen 5 werkdagen een brief zou krijgen voor een nieuwe inlognaam een nieuw paswoord en dat ik naar een servicebureau moest voor mijn mobiele telefoon. Tot vandaag ..9 dagen na de melding nog niets vernemen. Ik krijg problemen met het betalen van goederen, hoe moet dat nu mijn ING PAD niet werkt omdat ik een andere telefoon heb en ik mijn inlognaam en paswoord nog niet heb kunnen veranderen


JHH van der Linden
  • Beoordeeld door Pieter Levasier op 28-10-2023
  • Rapportcijfer: 1

Kost eindeloos veel tijd om de app weer werken te krijgen.
  • Beoordeeld door Nel Peursum op 25-10-2023
  • Rapportcijfer: 1

ik wil simpel weten of het feit dat ik opnieuw moet identificeren en minstens 6 km moet fietsen daarvoor echt waar is of nep maar dat is zo verschrikkelijk moeilijk om antwoord op te krijgen.
  • Beoordeeld door A op 18-09-2023
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk om persoonlijk contact te krijgen!
  • Beoordeeld door d van gorp op 12-09-2023
  • Rapportcijfer: 1

ing bank div malen gebeld, maar zowel de ing als de abn spelen elkaar de bal toe en nemen geen verantwoording bij deze officiële klacht hierbij ingediend, bij uw bank. P
2 e punt is dat de pers. die ik aan de lijn had, geen goed verstaanbaar nederlands sprak, met een dik accent en ik heb hun verhaal div malen aangehoord,
  • Beoordeeld door Johan Admiraal op 5-09-2023
  • Rapportcijfer: 1

Probeer een rekening op te zeggen van een muziekvereniging. Reden daarvoor is het feit dat we diverse keren met een geblokkeerde rekening zitten waar donaties en contributies op binnen komen. Worden geblokkeerd omdat het niet lukt om UBO verklaringen in te dienen. Steeds maar weer krijgen we commentaar dat er iets aan ontbreekt. Tenslotte hebben we het maar opgegeven. Gebruiken de rekening ook nergens meer voor maar men wil de rekening niet opheffen omdat de UBO verklaringen niet goed zijn ingediend. Een rekening met een saldo van net aan € 20.==. Hoe moeilijk kan men het vrijwilligers van een vereniging maken ?? Uiteindelijk geprobeerd via de chat het op te lossen wordt de chat ineens afgekapt zonder enige reden. Lekker klantvriendelijk heet dat. Een e-mailadres is nergens te vinden. Als je belt kan je wachten dat je een ons weegt. Kortom ING ?? Weg ermee !!!
  • Beoordeeld door Peter op 4-09-2023
  • Rapportcijfer: 1

Lang aan de lijn en 1 keer heeft de medewerkster opgehangen en ik weer terug gebeld, Resultaat ze kon me niet verder helpen.
Kortom waardeloze medewerkster aan de lijn gehad. Ook sprak deze medewerkster slecht Nederlands, Wat moet je met zulke service!
  • Beoordeeld door E. van Hoorn op 10-08-2023
  • Rapportcijfer: 3

Ik heb een heel concrete vraag over mijn daglimiet. Ik heb die limiet gisteren aangepast, en krijg vandaag bij overboeking opnieuw de melding dat de daglimiet moet worden aangepast. Ik kom er via Mijn ING niet uit, bel de klantenservice. Na vele keuzemenu's krijg ik de melding dat ik moet doen wat ik al had gedaan....en daarna wordt de verbinding verbroken (tenzij ik wil dat de hele band opnieuw wordt afgespeeld....).
  • Beoordeeld door G. Lely op 5-08-2023
  • Rapportcijfer: 1

uw bandje heeft over efficiëntie, vergeet het maar!! Als "eerste wachter" heb ik meer dan 15 minuten geluisterd dat u uw beste deed om mij van dienst te zijn en uiteindelijk opgegeven.
  • Beoordeeld door Age Kamstra op 2-08-2023
  • Rapportcijfer: 1

Krijg geen antwoord, de chat snapt er niets van. Hopeloos !!!!
Was mijn eerste keer, maar nooit weer !!
  • Beoordeeld door T. Emans op 28-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

In een woord waardeloos kan niet eens een afspraak maken op kantoor venlo, telf zijn ze niet te bereiken de chat word gewoon afgebroken ik ga op zoek naar een andere bank waar ik wel als klant word behandeld ongelooffelijk wat de banken zich permiteren tegenwoordig schandalig hoe je word behandeld
  • Beoordeeld door Theo Emans op 28-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

waardeloos werd gewoon uit de chat gezet , kan geen afspraak maken op t kantoor in venlo er zijn geen medewerkers te spreken wat een service van de Ing , ik ga in elk geval een andere bank zoeken .
  • Beoordeeld door Peter op 27-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Niet bereikbaar
  • Beoordeeld door Coen op 26-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Als ik op een ochtend bel met ING, krijg ik te horen dat ik ook kan chatten met ING. Mijn idee bij chatten is, dat dat dan sneller kan gaan. Maar niets is minder waar: na twee uur komt er iemand in de chat, die wil weten of ze de vraag goed begrepen heeft. En vervolgens gebeurt er de rest van de dag helemaal niets.
  • Beoordeeld door Hans op 9-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Er is geen email adres.
ING is de meest vervuilende bank van Nederland volgens BankTract. ING neemt geen verantwoordelijkheid door leningen te financieren die de mondiale biodiversiteit en temperatuurstijging voorkomen. Integendeel.. Het afgelopen jaar financierde ING 5,2 miljard aan investeringen in de fossiele industrie.

Als rekeninghouder vind ik het stuitend dat mijn geld voor dit soort leningen wordt gebruikt.
  • Beoordeeld door Verdi op 6-07-2023
  • Rapportcijfer: 1

Anderhalf uur in de wacht....u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Spoedig mogelijk heeft een andere betekenis bij de ING, teleurstellend!
  • Beoordeeld door Bouke van der Meij op 26-06-2023
  • Rapportcijfer: 1

Krijg geen antwoord de chat snapt het niet , emailadres ontbreekt.Telefoon geeft ook geen oplossing , medewerker geeft uit het hoofd geleerde antwoorden maar gaat niet in op de vraag. laat staan dat er een begin van oplossing komt.
  • Beoordeeld door Rein van den Berg op 17-06-2023
  • Rapportcijfer: 4

Rampzalig om de bank telefonisch te bereiken.
Al onze medewerkers enz.
Na 29 minuten opgehangen. Voor mijn schoonzus, nog uit het analoge tijdperk wat vragen, waarop ik op internet geen antwoord kan vinden
  • Beoordeeld door Matthijs Freudenthal op 10-06-2023
  • Rapportcijfer: 1

Mijn scanner is kapot. Ik wil een nieuwe. Geef mij een email contactadres.
Telefonisch contact niet mogelijk. Ik ben slechthorend. Half doof.
  • Beoordeeld door Olst op 1-06-2023
  • Rapportcijfer: 1

Maand terugschrikken gestuurd, geen fractievoorzitter mail en telefonisch niemand te pakken te krijgen. Wel bijna half uur bandje a 0,90 ct om. Totale kosten bijna 28’00 en na een maand nog niemand gesproken. Heel klantvriendelijk als vaste klant zo behandelt te worden als je een vraag hebt! Mooi verdienmodel van de ING bank. Ergens binnen lopen is ook geen optie, krijgt geen mens meer te spreken . Waardeloos.
  • Beoordeeld door Drs J Nix op 31-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

In de jaren 80 was de klant nog koning. Nu is het een lastpost, waarin zo weinig mogelijk geïnvesteerd en zoveel als mogelijk op bezuinigd moet worden. Het is schandalig dat je eerst en app wordt opgedrongen, wissel je van telefoon dan moet je hem opnieuw installeren. Ben nu al 2 uur bezig om ID kaart te fotograferen, steeds krijg ik "Oeps"...mislukt. Mocht je al niet bibberen, dan nu wel. Op van de zenuwen (via ING bank 'normaal 'betalen gaat ook al niet. Met andere worden: stik maar, zoek het lekker zelf uit. En de robot chatbox is n fata morgana die van toeten noch blazen weet. Een chimpansee communiceert beter. BAH!!!
  • Beoordeeld door H.W.G. Grijsen op 15-05-2023
  • Rapportcijfer: 1

Belabberd. Helaas kan ik geen email sturen. Twitter of Facebook heb ik niet. Dus stuur ik maar een brief. Naar Bijlmerplein 888, 1102 DJ Amsterdam.
Want ik wil mijn aflossingsvrije hypotheek aflossen ivm verkoop woning.
En kun je rekenen? Reken er maar op dat niemand deze beoordelingen leest, laat staan er iets mee doet.
Een bijzonder boze en ontevreden " klant " .
  • Beoordeeld door M van der Maat op 2-05-2023
  • Rapportcijfer: 2

Service is zeer slecht.probeerde een zakelijke rekening op te zeggen.lukte maar niet.bellen lukt niet via app lukt niet.probeer maar een kantoor te vinden waar je nog terecht kan???!!er staan er nog genoeg op internet.alleen zijn ze er niet meer!ik vind t echt schandalig dat je ook nog €15,15 moet betalen terwijl je de rekening niet meer gebruikt en niet op kan zeggen.terwijl je wel 2 brieven krijgt dat ze het opheffen.!!??
  • Beoordeeld door M.F.C. Backer op 28-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil een betaling stop zetten van van creditkaart nu dat is geloof ik onmogelijk
Ik ben al 1 uur bezig ook tel
  • Beoordeeld door Monika Alanova op 25-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

I have problem but nobody want to help me.
  • Beoordeeld door W. van der Meer op 25-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ik wil een overlijden melden van een direct familielid. Iedere instantie inclusief de fiscus, SVB, CAK etc. was makkelijk bereikbaar. ING niet! Ik kan geen postadres vinden. Gewone klantenservice per telefoon zeer lange wachttijden. Kom er niet door. Er is een apart nummer om overlijden te melden. Ook daar neemt niemand op. Heb meerdere keren gebeld en ben bereid tot 5 minuten te wachten, daarna hang ik op. Ik heb besloten om nu maar een aangetekende brief naar het hoofdkantoor te sturen. Gelukkig heb ik een en/of rekening met de overleden persoon. Nadat ik alles met de fiscus geregeld heb haal ik de rekening leeg, zeg mijn naam op en dan zoeken ze het maar uit bij ING. Hebben ze een spookrekening. Zie geen andere mogelijkheid meer.
  • Beoordeeld door Harm van der Sleen op 24-04-2023
  • Rapportcijfer: 4

Met de ing gebeld over aut incasso
Aanvragen.kreeg dame aan de lijn van Surinaamse afkomst. Je mag niet discrimineren maar zij kon niks uitleggen. Bijna een half uur gebeld. Niks met opgeschoten.
  • Beoordeeld door bunt op 24-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Heb het gevoel dat ik wordt weggezet als gekke henkie, door medewerkers van uw organisatie. Ben zeer ontstemt en zal trachten in de toekomst minimaal van uw diensten gebruik te maken, Daarnaast krijg ik al weken op uw beleggingsside aandelenfondsen de mededeling side momenteel niet bereikbaar, probeer het later nog eens.
  • Beoordeeld door H Laheij op 13-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Zelfs een 1 is eigenlijk teveel. Mijn moeder van 80 belt ING want ze weet haar pincode niet meer. Na een eindeloze verificatie (prima) krijgt ze te horen dat deze binnen 3 werkdagen wordt thuis gestuurd. Een dag later zie ik in Mijn ing app dat ik n nieuwe pincode krijg voor die rekening(is een en/of) Ik bel ING. Waar ik een medewerkster aan de lijn krijg, die me niet begrijpt, niet verstaat (ik spreek gewoon NLs) uiteindelijk komt mijn verhaal/probleem binnen. Ik word geverifieerd en ze geeft toe - na 5 min in de wacht)dat er een fout is gemaakt. Ze wil wel voor de juiste pas een pincode aanvragen. Wederom in de wacht, wederom verificatie, Nu ook verificatie van mijn moeders gegevens. De pincode wordt toegestuurd naar MIJ…. Dus ik krijg n pincode van iemand anders haar pas. Dit kan toch niet en wederom in de wacht. Ja het kan niet anders ik heb hem aangevraagd. Ja mijn moeder vroeg hem ook aan, en jullie sturen mij n nieuwe pincode voor mijn pas, op mijn adres. Dus jullie fout wordt op deze manier hersteld…. Ik wil nu t pasnummer waar de pincode voor gevraagd wordt verifiëren. Ja dat kan niet. Dus weer in de wacht. Als ik zelf het pasnummer noem willen ze wel aangeven of het voor die pas aangevraagd wordt. Ik heb ze alleen de laatste 3 cijfers gegeven. Nou ik krijg mijn moeders pincode op mijn adres. Bizar
  • Beoordeeld door Overbosch op 13-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Heb een brief gekregen van de ING over mijn pinpas, staat onder de brief als ik vragen heb bel klantenservice.
Nou deze zijn niet te bereiken, meer als een uur aan de telefoon geprobeerd, super slechte service.
Ik weet niet hoe ik mijn vraag nu moet stellen.
  • Beoordeeld door M. Veldhuisen op 11-04-2023
  • Rapportcijfer: 1

Onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen via dit nummer! Heel frustrerend. Eerst een bandje aanhoren, dan iets inspreken, dan geven ze 9 opties! Kies je er 1 die in de buurt komt, krijg je weer iets te horen over dat het antwoord in de app staat. Daarna wordt de verbinding verbroken! Niet even checken of dit wel het antwoord is dat je zocht. Gewoon helemaal voor niets zo lang aan de lijn gezeten. Nog een keer gebeld en ingesproken dat ik iemand wil spreken. Krijg je weer hetzelfde menu. Echt vreselijk, wat ontzettend slecht! Ik wil gewoon iemand spreken en uitleggen wat mijn vraag is. Ik heb op de app niet kunnen vinden wat de oplossing zou kunnen zijn, Dus wat nu??
  • Beoordeeld door Jan-Willem Klein op 7-04-2023
  • Rapportcijfer: 10

Na het lezen van veel negatieve review hier dan een positieve. Ik had nieuwe inloggegevens nodig daar ik op de computer zelden of nooit inlog op mijn privérekening. Doe eigenlijk privé alles met de telefoon. Zojuist gesproken met Maris en zij heeft me heel goed en vriendelijk geholpen met het in orde maken van het een en ander. Bravo!!
  • Beoordeeld door Laura Vos op 30-03-2023
  • Rapportcijfer: 5

Medewerker brak chat af, omdat hij niet binnen 2 minuten antwoord van mij kreeg.
  • Beoordeeld door H.Peters op 21-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Ondanks mijn vriendelijk verzoek, weigert iemand me te woord te staan. Verwijzingen naar app of mijn ING hebben weinig zin want ik ken mijn rekeningnummers niet; ik heb geen betaalpas en ik heb geen gekoppelde scanner. Ik heb hulp gezocht bij een helpdesk in Oss. Die spreken nauwelijks Nederlands en zeggen mij niet te KUNNEN helpen. Ik wordt naar Den Bosch verwezen. Die MOGEN me niet helpen. Met enig gedram krijg ik warempel wel een (niet gekoppelde) scanner. Daarmee moet ik zelf een app aanvragen. Dat lukt niet want daarvoor moet ik een scanner hebben en die kan ik alleen krijgen als ik mijn rekeningnummers intoets en die heb ik niet. Ik ben wel gemachtigd voor deze rekening. Dat heeft Den Bosch geverifieerd. Maar dat helpt verder nergens voor.
De kosten voor bankieren bij ING nemen toe. De service daalt in overtreffende trap.
Ik wil - als voorzitter van het kerkbestuur - een gekoppelde scanner en een betaalpas voor de rekeningen van de Titus Brandsma Parochie Oss
  • Beoordeeld door MJ op 17-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Waarom kan ik jullie niet mailen en bellen tot 3x toe gdaan lange wachttijden, via de appen website kastje naar de muur
  • Beoordeeld door van zeeland-Kanters op 15-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Drie keer is gevraagd om mutaties van de credit kaart van mijn overleden man. drie keer ben ik vriendelijk te woord gestaan en werd beloofd dat ze op het huisadres zouden worden toegestuurd. Elke keer kwam er niets. Zeer irritant dat wachten steeds elke keer ben je een paar weken verder. Geen informatie, slechte adviezen, geen bankfiliaal in de buurt. Mogelijk is het tijd om te vertrekken bij ING?
  • Beoordeeld door JV op 14-03-2023
  • Rapportcijfer: 2

Het wordt je onmogelijk gemaakt om telefonisch contact te krijgen met een medewerker. Chatten is ook al niet te doen. Slechte service zo!
  • Beoordeeld door G.felius op 10-03-2023
  • Rapportcijfer: 1

Klantenservice zeer,zeer slecht. Na vrage die ze niet kunnen beantwoorden verbreken ze gewoon het contact.
Afspraak maken op een kantoor is onmogelijk. Gewoon onwil. Bedroevend. Wijsgeren om mee te denken voor een oplossing van een probleem.
Bel ING
020 22 888 88